Mannencommunicatie

05-01-2021 09:48 84 berichten
Hoi allemaal, ik ben hier nieuw en zit met een probleem, weet niet goed wat ik ermee aan moet en of dit misschien een 'naampje' heeft. Ik heb sinds 3 jaar een vriend, we wonen apart van elkaar en zien elkaar alleen in de weekenden. Hij is lief, betrouwbaar en stabiel. Dat waren voor mij , na een paar ellendige ervaringen met mannen die dat dus niet hadden, hele belangerijke eigenschappen toen we gingen daten. Oke, compimenteus of attent staat ook niet in zn woordenboek, maar niemand is perfect. Nu is het probleem dat ik dus echt een prater ben en hij dus niet. Ik deal daar dus al 3 jaar mee, ik zag het ook nooit als een probleem. Maar het is dus zo dat als er eens iets is waar ik het over wil hebben met hem, dat hij dichtklapt en dus al 4 x een punt achter de relatie heeft gezet. Afgelopen weekend was de 5e keer. Het komt ook altijd wel weer goed, maar ik ben er onderhand een beetje klaar mee moet ik zeggen. Ik voel me een zak vuil die iedere keer aan de kant word gezet als het even lastig word voor hem. Hij roept dan ook altijd 'ik doe het toch nooit goed'
Ik weet dat hij zo kan reageren dus als er iets is benader ik hem al met zijden handschoentjes...belachelijk natuurlijk...is niet goed van mij. Nu zitten we dus weer in zo'n fase dat hij rust wil, en ik in onzekerheid. Ik denk dat dit ook nooit gaat veranderen..Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft? Of dit gedrag een naampje heeft?
Het is gewoon geen leuke man. En hier moet je gewoon een punt achter zetten. Hij kan blijkbaar niet met problemen omgaan of samen communiceren om iets op te lossen of volwassen te bespreken. Hoega je dat doen als je samenwoont of een gezin hebt. Dat wordt gegarandeerd een teleurstelling.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
05-01-2021 13:23
DIT!
Keer honderd.

Je zou het zelf toch ook niet tof vinden als je vriend over jou praat met andere mensen en bij zijn verhaal zegt: voor de rest is ze best leuk.
Nou weet niet. Ik ben erg chaotisch en daar irriteert mijn vriend zich soms best aan. Wat ik best kan begrijpen. Hij moppert wel eens op me als ik weer eens mijn sleutels in de koelkast heb gelegd of een fles wijn over tafel mors. Ik lach dan altijd dat hij het best zwaar heeft met mijn mega chaos hoofd en dan zegt ie "ach ja... gelukkig ben je verder best leuk.;)".

Ik kan me voorstellen dat ie dat ook zo bij een vriend zou zeggen. Geen enkel probleem mee. Ik.klaag ook wel eens over hem bij mijn vriendinnen als er iets is. Nou en?
abracadabra schreef:
06-01-2021 08:53
Nou weet niet. Ik ben erg chaotisch en daar irriteert mijn vriend zich soms best aan. Wat ik best kan begrijpen. Hij moppert wel eens op me als ik weer eens mijn sleutels in de koelkast heb gelegd of een fles wijn over tafel mors. Ik lach dan altijd dat hij het best zwaar heeft met mijn mega chaos hoofd en dan zegt ie "ach ja... gelukkig ben je verder best leuk.;)".

Ik kan me voorstellen dat ie dat ook zo bij een vriend zou zeggen. Geen enkel probleem mee. Ik.klaag ook wel eens over hem bij mijn vriendinnen als er iets is. Nou en?
Ik denk dat het bij TO iets verder gaat dan een grapje over de autosleutels. Dus daarom.
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
06-01-2021 09:04
Ik denk dat het bij TO iets verder gaat dan een grapje over de autosleutels. Dus daarom.
Op papier mist vaak nuance en relativering. Ik denk dat abracadabra dat bedoelt
Hij heeft je geconditioneerd: als er kans bestaat dat je moeilijk gaat doen, dan maakt hij het uit. Dus ga je op je tenen lopen om hem heen.

Ik zou ermee stoppen. In een volwassen relatie hoef je niet op je tenen te lopen.
bia-pia schreef:
06-01-2021 09:16
Hij heeft je geconditioneerd: als er kans bestaat dat je moeilijk gaat doen, dan maakt hij het uit. Dus ga je op je tenen lopen om hem heen.

Ik zou ermee stoppen. In een volwassen relatie hoef je niet op je tenen te lopen.
Dit!

TO hoe kun je nou " Hij is lief, betrouwbaar en stabiel." over hem zeggen?
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 06-01-2021 10:47
1.99% gewijzigd
Hij kan blijkbaar niet om met kritiek.
Ik vind het trouwens pubergedrag dat aan/af in de relatie.
Bij mij zou hij het maar 1x uit hoeven te maken en daarna
nooit meer terug te komen. Kinderachtig spelletje is dat!
Heb je nooit een grens gesteld? Dat je zei als hij het dreigde uit te maken: 'als je het nu uit maakt is en blijft het uit, dus denk goed na of je dit wil.'
Of na de ruzie toen jullie weer bij elkaar kwamen, hebben jullie het er nooit over gehad? Of is er dan nog steeds geen gesprek mogelijk en gaan jullie verder alsof er niks is gebeurd? Als er nooit gesproken kan worden over dit probleem, kom je nooit een stap verder en kan je het net zo goed uitmaken.
La-Gamine schreef:
05-01-2021 21:47
Cluster B gedrag & emotionele mishandeling. Waar je zin in hebt.
Cluster B gedrag? Ehm wat is dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven