Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
donderdag 7 januari 2021 om 10:16
in onze samenleving wel, daar beschermen we de zwakste, in dit geval de babyMoirmel schreef: ↑07-01-2021 10:00En alles moet nu maar draaien rond het belang van dit kind, omdat dit zo onschuldig is.
Net zoals het kind heeft to niets te zeggen gehad in deze situatie, dus laat de vrouw er maar voor opdraaien en dit later verklaren aan haar kind.
Voor mij gaan de belangen van het kind niet voor op de belangen van een volwassene.
donderdag 7 januari 2021 om 10:26
Ik weet het niet precies, maar hij kan het kind ook gewoon niet erkennen.
Iemand schreef over een levenslang trauma voor de vrouw door abortus....
En de man dan? Die een ongewenst kindje krijgt? Of het kind zelf?
de wereld wacht om ontdekt te worden
donderdag 7 januari 2021 om 10:30
Eens.MarieGristien schreef: ↑07-01-2021 09:48Dat schrijf ik helemaal niet.
Iemand hierboven schreef dat een abortus een levenslang trauma kan opleveren voor die vrouw. Als ze dus een abortus neemt.
Ik zeg dat als ze voor een abortus kiest door dit hele gebeuren dat het nog steeds haar schuld is dat ze in die situatie is beland, en niet die van TO. Dat trauma heeft ze dan dus aan zichzelf te danken als consequentie van haar ondoordachte keuze.
Hij kan haar er niet toe dwingen, maar dit blijft toch haar eigen schuld.
donderdag 7 januari 2021 om 10:33
Ik begrijp wat je verder zegt, maar dit zou voor mij een sprankje hoop zijn dat hij dat misschien okay ermee zal zijn en daar over te praten, geen groen licht om stiekem met voorbehoedsmiddelen te stoppen.PlayingTheAngel schreef: ↑06-01-2021 20:59
Vrouwen en mannen communiceren vaak anders. Jij denkt dat je duidelijk was over het feit dat je geen kinderen wilde, maar je zegt ook dat je gezegd hebt dat het voor jou 'niet zo nodig hoefde'. Dat klinkt voor mij echt anders dan NEE.

donderdag 7 januari 2021 om 10:37
Hij kan inderdaad het kind gewoon niet erkennen. En dan nog kan hij onderhoudsplichtig zijn.
Ik snap niet waarom daar zo op doorgegaan wordt. Het is aan de orde van de dag, dat soort dingen. Echtparen waarvan 1 persoon de financiën doet, de ander daar op vertrouwt, vervolgens gaat één partner enorme schulden aan - ze zijn er desalniettemin allebei verantwoordelijk voor. Ook als de halve wereld roept: die ene maakte de schulden, dus die persoon moet er maar voor opdraaien. Dat verandert helemaal niks aan hoe het geregeld is. Wat heeft TO aan onrealistisch advies?

donderdag 7 januari 2021 om 10:38
Klinkt alsof je dan geen alimentatie wil betalen om de vrouw een hak te zetten. Zij moet er voor opdraaien. Alimentatie is bedoeld voor het kind, dat is een ander persoon dan de vrouw en staat los van het bedrog van die vrouw. Als zij per ongeluk zwanger was geworden, had het kind dan wel alimentatie gekregen?Moirmel schreef: ↑07-01-2021 10:00En alles moet nu maar draaien rond het belang van dit kind, omdat dit zo onschuldig is.
Net zoals het kind heeft to niets te zeggen gehad in deze situatie, dus laat de vrouw er maar voor opdraaien en dit later verklaren aan haar kind.
Voor mij gaan de belangen van het kind niet voor op de belangen van een volwassene.
Een kind straffen om het bedrog van de moeder, om haar een hak te zetten, is onvolwassen gedrag. Er zijn twee volwassen en zij moeten zich beide zodanig gedragen.
Hij is straks ongewenst vader, dat is klote voor hem, maar dat had hij ook per ongeluk kunnen worden. Het risico van seks, zelfs met anticonceptie. Het minste wat hij kan doen voor het kind is voldoen aan zijn plichten.

donderdag 7 januari 2021 om 10:39

donderdag 7 januari 2021 om 10:49
Ik vind vertrouwen de kern van een relatie. Als je dat niet kunt, dan is er niets van waarde. Vertrouwen bestaat enkel bij de gratie van eerlijkheid en duidelijkheid. Dat kinderen van hem niet zo nodig hoeven, kan zijn vriendin rustig opgevat hebben als 'en als het wel gebeurt is het niet direct feest, maar dat komt wel goed'. Hij heeft op het gebied van duidelijkheid steken laten vallen en daar proeft hij nu de wrange vruchten van.Led-lampje schreef: ↑07-01-2021 10:39Met andere woorden vertrouw nooit en te nimmer je partner.Nooit maar dan ook nooit.
Slotje dan maar?
Gelukkig heeft de verwekker niets te zeggen over het al dan niet uitdragen van de zwangerschap, dus als zijn vriendin dit kind wil, dan wordt hij vader, of hij dat nu wil of niet.
Als hij zo enorm geen kind zou willen, dan had hij veel duidelijker moeten zijn en zichzelf moeten laten steriliseren. Dat heeft hij niet gedaan, dus vader worden is niet uitgesloten.
Het natuurlijke gevolg van seks is een kind, tenzij je voorzorgsmaatregelen neemt. Iedere keer dat je seks hebt neem je het risico op een kind. Gelukkig is dat risico tegenwoordig haast uitgesloten door zeer goede anticonceptie. Maar die anticonceptie is iets waar je beide bij stil moet staan, ook als de uitvoering bij één van de twee partners ligt.
Ik weet dat sommigen mijn standpunt lezen als het slachtoffer beschuldigen, maar ik vind in dit geval poezenman een slachtoffer, maar ik vind hem niet willoos en daarom draagt hij verantwoordelijkheid. En dat is heel iets anders dan een meisje dat verkracht zou worden omdat ze een kort rokje droeg.
donderdag 7 januari 2021 om 10:54
Led-lampje schreef: ↑07-01-2021 10:39Met andere woorden vertrouw nooit en te nimmer je partner.Nooit maar dan ook nooit.
Slotje dan maar?
Ja, dat is toch in al dit soort situaties de conclusie? Als een vrouw stopt met werken en haar man haar na een paar jaar verlaat voor zijn secretaresse had zij niet op hem moeten vertrouwen, maar had zij moeten zorgen zelf financieel zelfstandig te zijn. Als een man het gezamenlijk geld verkwanselt waardoor zij in de schulden wordt gestort had ook zij zich moeten verdiepen in de gezamenlijke administratie. In deze gevallen wordt de man niet verplicht om het beschaamde vertrouwen recht te zetten en op basis daarvan dienen vrouwen zich vooraf te beschermen. Dus vertrouw je partner niet blind is een prima conclusie.
donderdag 7 januari 2021 om 11:07

Ik vind dat het tijd wordt dat mannen ook rechten krijgen hierin, juridisch ook. Zij moeten hun toestemming geven voor een kind en als ze nee zeggen, betekent dat ook nee. Ook al zeggen ze het zogenaamd niet duidelijk genoeg. Bovenstaand is bedoeld als richtlijn voor vrijwillige seks, maar kan net zo goed gelden voor vrijwillig vaderschap. Nee = nee.
Voortdurend: zelfs al hebben ze ooit gezegd dat ze in de toekomst misschien een kind willen, ze mogen hun mening veranderen
Vrij: Ze moeten niet het gevoel hebben dat ze gedwongen ja moeten zeggen tegen een kinderwens
Specifiek: Dat je ja hebt gezegd tegen seks, wil niet zeggen dat je ja hebt gezegd tegen kinderen.
Geïnformeerd: Je hebt niet toegestemd op het moment dat iemand zegt dat ie de pil slikt en dat niet doet
Enthousiast: Je moet vader worden omdat je dat wil, niet omdat je het gevoel hebt dat het moet of verplicht bent
Er ligt op dit moment zo ontzettend veel druk op mannen om 'het beste te doen'. Mannen zijn altijd de boeman. Als je afziet van vaderschap ben je die klootzak die zijn gezin in de steek liet, de slappeling die niet zijn verantwoordelijkheden nam. Terwijl we in een maatschappij leven waarin ongewenste kinderen niet geboren hoeven te worden en vrouwen hierin alle rechten en macht hebben. Dan zouden mannen hierin ook mogen zeggen dat ze er vanaf zien en liever als spermadonor worden gezien.
Zo ouderwets om te denken dat een alleenstaande moeder zich niet kan redden zonder financiële hulp van een man. Leven we in de jaren 50? Als zij die keuze maakt om het niet samen te doen, dan draagt ze die lasten alleen. Een kind kan prima opgroeien zonder vader, en als vrouw is dat de keuze die je maakt. Ook moeten we niet doen of kinderen krijgen een heilig doel is waarvoor je iemand mag pootje haken. Maak afspraken met iemand om zaaddonor te zijn of ga naar de zaadbank, maar lap iemand er niet bij. Mannen zijn ook mensen.
Gelijke rechten!
#mentoo
donderdag 7 januari 2021 om 11:18
Maar dan is de slimste afspraak, dat we voortaan beide partijen verantwoordelijk maken voor de eigen anticonceptie. En iedere partij mag dan kiezen welke vorm hij/zij kiestLuistervink schreef: ↑07-01-2021 11:07
Ik vind dat het tijd wordt dat mannen ook rechten krijgen hierin, juridisch ook. Zij moeten hun toestemming geven voor een kind en als ze nee zeggen, betekent dat ook nee. Ook al zeggen ze het zogenaamd niet duidelijk genoeg. Bovenstaand is bedoeld als richtlijn voor vrijwillige seks, maar kan net zo goed gelden voor vrijwillig vaderschap. Nee = nee.
Voortdurend: zelfs al hebben ze ooit gezegd dat ze in de toekomst misschien een kind willen, ze mogen hun mening veranderen
Vrij: Ze moeten niet het gevoel hebben dat ze gedwongen ja moeten zeggen tegen een kinderwens
Specifiek: Dat je ja hebt gezegd tegen seks, wil niet zeggen dat je ja hebt gezegd tegen kinderen.
Geïnformeerd: Je hebt niet toegestemd op het moment dat iemand zegt dat ie de pil slikt en dat niet doet
Enthousiast: Je moet vader worden omdat je dat wil, niet omdat je het gevoel hebt dat het moet of verplicht bent
Er ligt op dit moment zo ontzettend veel druk op mannen om 'het beste te doen'. Mannen zijn altijd de boeman. Als je afziet van vaderschap ben je die klootzak die zijn gezin in de steek liet, de slappeling die niet zijn verantwoordelijkheden nam. Terwijl we in een maatschappij leven waarin ongewenste kinderen niet geboren hoeven te worden en vrouwen hierin alle rechten en macht hebben. Dan zouden mannen hierin ook mogen zeggen dat ze er vanaf zien en liever als spermadonor worden gezien.
Zo ouderwets om te denken dat een alleenstaande moeder zich niet kan redden zonder financiële hulp van een man. Leven we in de jaren 50? Als zij die keuze maakt om het niet samen te doen, dan draagt ze die lasten alleen. Een kind kan prima opgroeien zonder vader, en als vrouw is dat de keuze die je maakt. Ook moeten we niet doen of kinderen krijgen een heilig doel is waarvoor je iemand mag pootje haken. Maak afspraken met iemand om zaaddonor te zijn of ga naar de zaadbank, maar lap iemand er niet bij. Mannen zijn ook mensen.
Gelijke rechten!
#mentoo
En als het dag fout gaat, is het ook heel duidelijk, dat echt geprobeerd is te voorkomen, dat de situatie ontstond.
donderdag 7 januari 2021 om 11:19
Mee eens. Vrouwen hebben keuze om te bepalen het kind te willen houden als ze ook kunnen bepalen de anticonceptie door de plee te spoelen, maar als je dan zo nodig jouw kinderwens belangrijker vindt dan de levens van de vader en het kind, moet je als vrouw ook de consequentie van die keuze aanvaarden en ben je zelf verantwoordelijk voor het alleen opvoeden. We leven niet meer in de jaren 50 dat vrouwen financieel afhankelijk zijn van mannen. Uiteraard is dit situationeel te bekijken, wanneer het wel een ongelukje betrof kan vader wel financieel verantwoordelijk gehouden worden, maar in het geval van babytrapping zou dat echt absurd zijn.Luistervink schreef: ↑07-01-2021 11:07
Gelijke rechten!
#mentoo
donderdag 7 januari 2021 om 11:21
het gaat alleen niet meer om dat de vrouw voor zichzelf kan zorgen. Het gaat om de zorg voor 50% genetisch materiaal (aka de baby) van de vaderVriendgedumpt schreef: ↑07-01-2021 11:19Mee eens. Vrouwen hebben keuze om te bepalen het kind te willen houden als ze ook kunnen bepalen de anticonceptie door de plee te spoelen, maar als je dan zo nodig jouw kinderwens belangrijker vindt dan de levens van de vader en het kind, moet je als vrouw ook de consequentie van die keuze aanvaarden en ben je zelf verantwoordelijk voor het alleen opvoeden. We leven niet meer in de jaren 50 dat vrouwen financieel afhankelijk zijn van mannen. Uiteraard is dit situationeel te bekijken, wanneer het wel een ongelukje betrof kan vader wel financieel verantwoordelijk gehouden worden, maar in het geval van babytrapping zou dat echt absurd zijn.
Hij heeft rechten en plichten
donderdag 7 januari 2021 om 11:23
We hebben in onze samenleving de zwakste partij heel goed beschermd, en daardoor ontstaan er af en toe hele lullige, oneerlijke situaties.
In het verkeer bijvoorbeeld:
Als ik niet eens te hard rijdend een plots overstekend kind aanrij met mijn auto. Ben ik de sjaak
Als ik een door rood rijdende fietser plet, ben ik de sjaak
En zo zijn er meer zaken waar je eigenlijk alleen verliezers hebt
In het verkeer bijvoorbeeld:
Als ik niet eens te hard rijdend een plots overstekend kind aanrij met mijn auto. Ben ik de sjaak
Als ik een door rood rijdende fietser plet, ben ik de sjaak
En zo zijn er meer zaken waar je eigenlijk alleen verliezers hebt
donderdag 7 januari 2021 om 11:24
Tja. Alleen lees ik op internet over vrouwen die gaatjes prikken in condooms en sperma uit gebruikte condoom inbrengen.lilalinda schreef: ↑07-01-2021 11:18Maar dan is de slimste afspraak, dat we voortaan beide partijen verantwoordelijk maken voor de eigen anticonceptie. En iedere partij mag dan kiezen welke vorm hij/zij kiest
En als het dag fout gaat, is het ook heel duidelijk, dat echt geprobeerd is te voorkomen, dat de situatie ontstond.
Dus dat wordt sterilisatie voor elk jongetje als hij 13 wordt. Of nooit meer seks. Hoewel hij dan nog verkracht kan worden.

donderdag 7 januari 2021 om 11:24
Je vergist je, vrouwen hebben hierin niet alle macht. Er zijn ook vrouwen die erachter komen dat hun man stiekem gesteriliseerd is en schijnheilig elke maand 'probeert een kind te verwekken'. En er zijn mannen die absoluut geen vader willen worden en dus een condoom gebruiken naast het pilgebruik van hun partner.Luistervink schreef: ↑07-01-2021 11:07
(...) Terwijl we in een maatschappij leven waarin ongewenste kinderen niet geboren hoeven te worden en vrouwen hierin alle rechten en macht hebben. Dan zouden mannen hierin ook mogen zeggen dat ze er vanaf zien en liever als spermadonor worden gezien.
(..)
donderdag 7 januari 2021 om 11:25
inderdaad: ieder is verplicht zijn eigen anticonceptie te regelen. En als we dat geregeld hebben, gaan we kijken naar wat te doen, als het alsnog fout gaat. Of een contrect, als je de verantwoordelijkheid voor de AC in anders manden legt.
Ben wel benieuwd, wat er dan gebeurt bij "ongelukjes", bewijs maar eens dat het wel/niet een ongelukje was
donderdag 7 januari 2021 om 11:25
donderdag 7 januari 2021 om 11:26
Als je als man je eigen condoom meebrengt, dat gebruikt en dat mee naar huis neemt, zal het best goed gaanLuistervink schreef: ↑07-01-2021 11:24Tja. Alleen lees ik op internet over vrouwen die gaatjes prikken in condooms en sperma uit gebruikte condoom inbrengen.
Dus dat wordt sterilisatie voor elk jongetje als hij 13 wordt. Of nooit meer seks. Hoewel hij dan nog verkracht kan worden.
donderdag 7 januari 2021 om 11:27
donderdag 7 januari 2021 om 11:30
Ik ken eigenlijk niemand die een condoom gebruikt in een 10 jarige relatie.
Je moet eljaar toch kunnen vertrouwen?
Ze heeft verraad gepleegt.
Wat als we het omdraaien?
Ze gebruikt geen pil, want daar is ze allergisch voor ofzo.
Hij gebruikt een condoom.
Zij heeft aangegeven geen kinderen te willen.
In the heat of the moment, doggystyle, gooit hij het condoom eraf en hoppa, ze is zwanger. Verrassing!
Fijn, want hij wilde wel heel graag vader worden en dacht dat ze het uiteindelijk ook wel leuk zou vinden.
Gaan we nog wat verder: ze mag geen abortus plegen. Dat mag alleen met zijn goedkeuring....
Ok. Ze kan het kindje aan hem geven en er nooit meer heen kijken...
Wat een situatie zeg.
Je moet eljaar toch kunnen vertrouwen?
Ze heeft verraad gepleegt.
Wat als we het omdraaien?
Ze gebruikt geen pil, want daar is ze allergisch voor ofzo.
Hij gebruikt een condoom.
Zij heeft aangegeven geen kinderen te willen.
In the heat of the moment, doggystyle, gooit hij het condoom eraf en hoppa, ze is zwanger. Verrassing!
Fijn, want hij wilde wel heel graag vader worden en dacht dat ze het uiteindelijk ook wel leuk zou vinden.
Gaan we nog wat verder: ze mag geen abortus plegen. Dat mag alleen met zijn goedkeuring....
Ok. Ze kan het kindje aan hem geven en er nooit meer heen kijken...
Wat een situatie zeg.
de wereld wacht om ontdekt te worden

donderdag 7 januari 2021 om 11:30
Want een condoom met zaaddodend middel dat de man in eigen beheer houdt, of een sterilisatie, zijn geen optie? Het kán niet eens? Of geen seks hebben? Of uitsluitend seks hebben met vrouwen die geen kinderen meer kunnen krijgen?Luistervink schreef: ↑07-01-2021 11:27Dat zou wel een hoop oplossen. Op dit moment kan een man zich eigenlijk niet beschermen tegen baby-trapping. Tijd voor een mannenmars![]()