Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

donderdag 7 januari 2021 om 19:54
Je bedoelt te zeggen: "vetrouw"Led-lampje schreef: ↑07-01-2021 19:52Met andere woorden vertouw na 10 jaar relatie niet je partner.
Het vertrouwen in het gebruikte anticonceptie middel kan ook te groot zijn. Zoals ik aangaf kan het ook zijn dat bij een vrouw die de pil slikt de werking (tijdelijk) niet goed kan zijn en ze daardoor zwanger raakt.
Verder is deze situatie verre van nieuw, dit is van alle tijden.

donderdag 7 januari 2021 om 19:56
Een tikfoutje
Gelukkig hoeft mijn toetsenbord geen anticonceptie te gebruiken.

donderdag 7 januari 2021 om 19:57
Dat bedoel ik, een foutje zit in twee kleine hoekjes.Led-lampje schreef: ↑07-01-2021 19:56Een tikfoutje
Gelukkig hoeft mijn toetsenbord geen anticonceptie te gebruiken.

donderdag 7 januari 2021 om 20:03
[...]Led-lampje schreef: ↑07-01-2021 19:58Met andere woorden vertrouw nooit je partner met anticonceptie ook niet na tig jaar huwelijk
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:25
Reden: Victim blaming
Reden: Victim blaming
47.09% gewijzigd

donderdag 7 januari 2021 om 20:04
Het vetrouwen is geschonden maar ik weet nu wel aan wie net ligt.Theamuts schreef: ↑07-01-2021 20:03Dit is jouw interpretatie van mijn woorden. Die stemmen niet overeen.
Natuurlijk moet je je partner kunnen vertrouwen, helaas wijst de praktijk uit dat dat niet altijd terecht is. Als je iets (bijvoorbeeld een kind) echt niet wil, dan moet je daar zelf voor zorgen, en het niet af laten hangen van je partner.
Hij had..wat ga jij een dochter leren?

donderdag 7 januari 2021 om 20:15
Een ezel stoot zich nooit......Led-lampje schreef: ↑07-01-2021 20:04Het vetrouwen is geschonden maar ik weet nu wel aan wie net ligt.
Hij had..wat ga jij een dochter leren?

donderdag 7 januari 2021 om 20:28
Maar daar doen artsen nogal moeilijk over, tenminste, bij jonge vrouwen in elk geval. Dus bij jonge mannen zal dat wel niet veel anders zijn lijkt me.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
donderdag 7 januari 2021 om 20:30
Er zit nogal een verschil tussen per ongeluk door de pil heen zwanger worden en hem expres niet nemen om zwanger te raken.Theamuts schreef: ↑07-01-2021 19:54Je bedoelt te zeggen: "vetrouw"
Het vertrouwen in het gebruikte anticonceptie middel kan ook te groot zijn. Zoals ik aangaf kan het ook zijn dat bij een vrouw die de pil slikt de werking (tijdelijk) niet goed kan zijn en ze daardoor zwanger raakt.
Let’s go Brandon!
donderdag 7 januari 2021 om 20:32

donderdag 7 januari 2021 om 20:34
Ik zeg toch ook niet dat iemand die zoiets doet in haar recht staat? Eerlijk gezegd kunnen mijn omgeving en ik daar helemaal niets bij voorstellen.havermout1 schreef: ↑07-01-2021 20:30Er zit nogal een verschil tussen per ongeluk door de pil zwanger worden en hem expres niet nemen om zwanger te raken.
Zoiets expres doen is een vreselijke rotstreek, wat ik me nog steeds afvraag (maar daar krijg ik maar geen antwoord op) is of er zich ook wat anders heeft afgespeeld. (Nee, dat is geen victim blaming, het is willen kijken naar de omstandigheden.)

donderdag 7 januari 2021 om 20:37
Klopt. Dus eerst jarenlang condooms (scheelt ook soa's bij eventueel vreemdgaan) en daarna, als je 30-plus bent, eindelijk die sterilisatie.
donderdag 7 januari 2021 om 21:16
Wat zouden volgens jou dan omstandigheden zijn waarop je zo'n daad zou mogen doen?Theamuts schreef: ↑07-01-2021 20:34Ik zeg toch ook niet dat iemand die zoiets doet in haar recht staat? Eerlijk gezegd kunnen mijn omgeving en ik daar helemaal niets bij voorstellen.
Zoiets expres doen is een vreselijke rotstreek, wat ik me nog steeds afvraag (maar daar krijg ik maar geen antwoord op) is of er zich ook wat anders heeft afgespeeld. (Nee, dat is geen victim blaming, het is willen kijken naar de omstandigheden.)

donderdag 7 januari 2021 om 22:12
Je vroeg het niet aan mij, maar het komt wel eens voor dat 2 mensen die samen iets mee hebben gemaakt een heel ander idee hebben over wat er nu precies gebeurd is. En dat er voor beide mensen dus een heel andere waarheid bestaat.Luistervink schreef: ↑07-01-2021 21:16Wat zouden volgens jou dan omstandigheden zijn waarop je zo'n daad zou mogen doen?
Natuurlijk mag je in geen enkele omstandigheid je partner erin luizen.
Jammer dat we haar kant van het verhaal niet kunnen horen.

donderdag 7 januari 2021 om 22:49
Simpelste oplossing is dan een partner nemen en het neuken uitbesteden bij een prostituee.havermout1 schreef: ↑07-01-2021 20:32Bij jonge mannen zonder kinderen doen ze er ook heel moeilijk over.
Geen gedoe en lekkere seks.
donderdag 7 januari 2021 om 22:56
Deze situatie lijkt me anders behoorlijk zwart-wit. Er is niets afgesproken over het beginnen aan kinderen en de vriendin heeft besloten met de pil te stoppen omdat haar eierstokken rammelden. Hopende dat hij gewoon zou bijdraaien. Dat hij het stiekem toch wel leuk zou vinden.bia-pia schreef: ↑07-01-2021 22:12Je vroeg het niet aan mij, maar het komt wel eens voor dat 2 mensen die samen iets mee hebben gemaakt een heel ander idee hebben over wat er nu precies gebeurd is. En dat er voor beide mensen dus een heel andere waarheid bestaat.
Natuurlijk mag je in geen enkele omstandigheid je partner erin luizen.
Jammer dat we haar kant van het verhaal niet kunnen horen.
Let’s go Brandon!
donderdag 7 januari 2021 om 23:00
Nee ik denk ook niet dat ze vetrouw bedoeld. Dat is als je extreem afvalt, terwijl je dat niet wilt. Dan heb je last van vetrouw.Theamuts schreef: ↑07-01-2021 19:54Je bedoelt te zeggen: "vetrouw"
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
donderdag 7 januari 2021 om 23:00
Gebeurd wel vaker hoor.
Één van mijn klasgenootjes op de basisschool had een moeder die expres een onbeschermde one night stand had om zwanger te raken. De vader wilde er absoluut niets mee te maken hebben. Heel triest.
(Omgekeerde kan ook, er was een andere jongen wiens moeder niets met hem te maken wilde hebben en hij werd opgevoed door zijn vader. Hoe dat ging weet ik niet. Wel dat hij toen hij een jaar of 10 was aanbelde bij zijn moeder en zij toen tegen hem zei dat ze niets met hem te maken wilde hebben en de deur in zij gezicht dicht sloeg.)
Let’s go Brandon!

vrijdag 8 januari 2021 om 05:41
Bij een one night stand vind ik dat de man toch wel echt een condoom had kunnen gebruiken. Heel anders dan een lange relatie waarbij iemand al jaren de pil slikt.havermout1 schreef: ↑07-01-2021 23:00Gebeurd wel vaker hoor.
Één van mijn klasgenootjes op de basisschool had een moeder die expres een onbeschermde one night stand had om zwanger te raken. De vader wilde er absoluut niets mee te maken hebben. Heel triest.
(Omgekeerde kan ook, er was een andere jongen wiens moeder niets met hem te maken wilde hebben en hij werd opgevoed door zijn vader. Hoe dat ging weet ik niet. Wel dat hij toen hij een jaar of 10 was aanbelde bij zijn moeder en zij toen tegen hem zei dat ze niets met hem te maken wilde hebben en de deur in zij gezicht dicht sloeg.)
Hoe is dat laatste geval omgekeerd? Die man had gaatjes in z'n condooms geprikt? Die moeder had natuurlijk ook als optie een abortus.
vrijdag 8 januari 2021 om 05:44
vrijdag 8 januari 2021 om 07:27