Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

donderdag 7 januari 2021 om 19:15
Zoals gezegd: ik heb geen eigen ervaring.
Het lijkt mij ook nogal een verschil: vooral bij verkrachting komt geweld kijken, wat de parallel met babytrapping niet geldig maakt.
Maar bij aanranding zit het emotioneel dicht bij denk ik. Terugdenken aan de intieme momenten waarbij, achteraf gezien, de ander willens en wetens jou zo in een zwakte misbruikt lijkt me akelig.

donderdag 7 januari 2021 om 19:16
Als tig mensen zeggen dat dat wel zo is, waarom neem je dan niet even 2 seconden om internet te raadplegen voor je uit gaat leggen dat het niet zo is?Doetje89 schreef: ↑07-01-2021 19:11Dit klopt volgens mij niet. Zolang je niet getrouwd bent of geregistreerd partenschap hebt (2e ben ik niet zeker van) moet je het kind erkennen. Doe je dat niet, is het inprincipe ook niet je kind en ben je niet de vader. Je bent alleen verwekker.
Hoe dacht je anders dan sperma donoren dat doen? Die hebben ook geen plichten aan de donor kinderen.
Kun je zeggen dat staat op papier blabla, maar heel krom is dit ook een verkapte donatie.
Vindt het wel zielig voor kind, uit egoïsme geboren. Vriendin had het ook op de volwassen manier kunnen aanpakken door een gesprek aan te gaan met TO. Ipv de puberale 'ik wil dit' manier.
TO moet in deze situatie zelf beslissen of hij bij vriendin blijft en ze samen een kind opvoeden. Als zou het mij erg moeilijk lijken als je écht geen kinderen wilt. Deze mensen bestaan namelijk ook. Die draaien niet bij.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... st%20doen.
Zoekterm: ongewenst vader onderhoudsplicht.

donderdag 7 januari 2021 om 19:16
Ik vind aanranding en verkrachting echt totaal iets anders.Ceder schreef: ↑07-01-2021 19:07Je bagatelliseert de situatie erg, kwalijke zaak.
Ik heb geen eigen ervaring op dit vlak, maar als je interviews (nee geen Feesboek) leest met mensen die het is overkomen dan is hun eerste reactie een gevoel van verkracht of aangerand zijn, omdat je gepakt wordt op je diepste zijn.
Jij zegt toch ook niet tegen mensen die slachtoffer zijn van aanranding "Stel je niet zo aan, "Get over yourself man!" ?
Seks hebben ze uit vrije wil. Dat hun iets verzwegen wordt en ze dat een misbruikt gevoel geeft is iets anders dan letterlijk fysiek misbruikt worden voor andermans genot.
donderdag 7 januari 2021 om 19:18
Het is eerder oplichting, fraude ofzoCeder schreef: ↑07-01-2021 19:15Zoals gezegd: ik heb geen eigen ervaring.
Het lijkt mij ook nogal een verschil: vooral bij verkrachting komt geweld kijken, wat de parallel met babytrapping niet geldig maakt.
Maar bij aanranding zit het emotioneel dicht bij denk ik. Terugdenken aan de intieme momenten waarbij, achteraf gezien, de ander willens en wetens jou zo in een zwakte misbruikt lijkt me akelig.
Er wordt je iets geflikt wat je geld kost

donderdag 7 januari 2021 om 19:19
Ik vind het wel gerelateerd aan aanranding en verkrachting.
Bij mannen heet het stealthing in het Engels: dat ze stiekem condooms niet omdoen of kapot maken. Vind ik ook een soort van seksueel misbruik, dus dan vind ik dat andersom ook.
Als het een ongeluk met de pil was geweest, of zelfs onbewust vergeten in te nemen, dan vond ik het wat anders. Maar hier is bewust gelogen over iets wat met seks te maken heeft.
donderdag 7 januari 2021 om 19:20

donderdag 7 januari 2021 om 19:20
Zeker, zeker.
Ik vind dat het daarmee dus wel gerechtvaardigd is om druk op de vriendin uit te oefenen als dat nodig is. De wet zit anders in elkaar, maar typisch niet om mensen zoals TO's vriendin te beschermen.
Beschermen doe je bij slachtoffers, niet bij daders.

donderdag 7 januari 2021 om 19:21
Luci_Mster2 schreef: ↑07-01-2021 19:13Er bestaat gewoon rechtspraak voor hoor.
Is ook al 200 keer gezegd. Dus waarom jij dat denkt?
'Bent u een niet-getrouwde vrouw, maar heeft de biologische vader uw kind wel erkend? Dan is hij de wettelijke vader en onderhoudsplichtig. Heeft de biologische vader uw kind niet erkend, dan kan hij toch onderhoudsplichtig zijn '
Dit staat op de site van overheid over het niet erkennen.
Het kan dus zijn dat je plichten heb, maar tijdens rechtzaak kan de man ook zeggen hoe het zit. Dus zit je er niet direct aanvast.
Mits je getrouwd bent of geregitreerd partnerschap hebt. Maar dat schreef ik zelf ook al aan het begin van mijn post.
anoniem_6505e2960a66b wijzigde dit bericht op 07-01-2021 19:31
Reden: Aanpassing tekst
Reden: Aanpassing tekst
58.38% gewijzigd

donderdag 7 januari 2021 om 19:27
Dan ga je helemaal voorbij aan het intiem-emotionele aspect van voortplanting vind ik.
Het is niet voor niets dat Amnesty werk maakt van het thema.
Ik mag echt hopen dat het TO niet ook nog eens geld kost. Hij is al dubbel genaaid. Als hij het kind niet wil en zij houdt het toch EN gaat geld vragen, dan zou ik ook vals worden.
Ik hoop echt dat ze er beter uit komen.

donderdag 7 januari 2021 om 19:29
Des te meer reden om je zoons te leren dat ze zelf anticonceptie gebruiken.Doetje89 schreef: ↑07-01-2021 19:21'Bent u een niet-getrouwde vrouw, maar heeft de biologische vader uw kind wel erkend? Dan is hij de wettelijke vader en onderhoudsplichtig. Heeft de biologische vader uw kind niet erkend, dan kan hij toch onderhoudsplichtig zijn.'
Dit staat op de site van overheid.
Het kan dus, maar tijdens rechtzaak kan de man ook zeggen hoe het zit. Dus zit je er niet direct aanvast.
Mits je getrouwd bent of geregitreerd partnerschap hebt. Maar dat schreef ik zelf ook al aan het begin van mijn post.
donderdag 7 januari 2021 om 19:34

donderdag 7 januari 2021 om 19:35

donderdag 7 januari 2021 om 19:38
Of als vrouw leren niet je zin door te drammen op zo'n manier?
Als ik een kindje wil dat praat ik erover met mijn vriend ipv dit gedrag. Zou heb nooit zo voor het blok zetten.
Wil vriend het niet en nooit, ja dan het de keuze aan vrouw om iemand te zoeken die ook kinderen wilt of het accepteren.
Ik zie geregeld zulke topics en dan zegt iedereen acepteer het of zoek iemand die wel kinderen wilt. Advies van stoppen met pil heb ik niet direct gezien.
En nu dient vriend het maar te accepteren. Raar vind ik dat.

donderdag 7 januari 2021 om 19:40
Als ik het me goed herinner, dan kon zij het koophuis in ieder geval niet zelf betalen, dus heb zo maar het vermoeden dat het handje inderdaad opgaat in zo'n geval. Is wel vaker zo met dat soort vrouwen.Ceder schreef: ↑07-01-2021 19:27Dan ga je helemaal voorbij aan het intiem-emotionele aspect van voortplanting vind ik.
Het is niet voor niets dat Amnesty werk maakt van het thema.
Ik mag echt hopen dat het TO niet ook nog eens geld kost. Hij is al dubbel genaaid. Als hij het kind niet wil en zij houdt het toch EN gaat geld vragen, dan zou ik ook vals worden.
Ik hoop echt dat ze er beter uit komen.

donderdag 7 januari 2021 om 19:42
Dat is de enige interpretatie die jij kan bedenken bij onderhoudsplichtig KUNNEN zijn?Doetje89 schreef: ↑07-01-2021 19:21'Bent u een niet-getrouwde vrouw, maar heeft de biologische vader uw kind wel erkend? Dan is hij de wettelijke vader en onderhoudsplichtig. Heeft de biologische vader uw kind niet erkend, dan kan hij toch onderhoudsplichtig zijn '
Dit staat op de site van overheid over het niet erkennen.
Het kan dus zijn dat je plichten heb, maar tijdens rechtzaak kan de man ook zeggen hoe het zit. Dus zit je er niet direct aanvast.
Ik zou er niet op gokken, maar je moet het zelf weten.
Kun je veel jurisprudentie vinden over biologische vaders die op grond van 'erin geluisd' geen alimentatie hoefden te betalen?
Als je je biologische kind niet erkent, KUN je onder de onderhoudsplicht uitkomen als iemand anders het kind erkent en daarmee de juridische vader wordt van het kind.

donderdag 7 januari 2021 om 19:43
Lees even terug: "Des te meer reden om je zoons te leren dat ze zelf anticonceptie gebruiken."Led-lampje schreef: ↑07-01-2021 19:39Wat ga jij je zonen leren? Of dochters?
Ook na 10 jaar relatie is je partner nooit te vertouwen?
Blijf altijd op je hoede? Contoleer alles dubbel?

donderdag 7 januari 2021 om 19:44
Weet je wat het verschil is? Komt-ie: ze is al zwanger. In dit stadium helpen preventieve maatregelen niet meer.Doetje89 schreef: ↑07-01-2021 19:38Of als vrouw leren niet je zin door te drammen op zo'n manier?
Als ik een kindje wil dat praat ik erover met mijn vriend ipv dit gedrag. Zou heb nooit zo voor het blok zetten.
Wil vriend het niet en nooit, ja dan het de keuze aan vrouw om iemand te zoeken die ook kinderen wilt of het accepteren.
Ik zie geregeld zulke topics en dan zegt iedereen acepteer het of zoek iemand die wel kinderen wilt. Advies van stoppen met pil heb ik niet direct gezien.
En nu dient vriend het maar te accepteren. Raar vind ik dat.

donderdag 7 januari 2021 om 19:49
Nee, een vrouw kan bijvoorbeeld ook de pil zijn vergeten, of wellicht door ziekte werkt de pil niet goed.Led-lampje schreef: ↑07-01-2021 19:46Hiermee geef je aan dat je je partner na 10 jaar nog steeds NIET kan vertrouwen
Als je als man zijnde nu niet en nooit geen kinderen wil, dan kun je geen risico nemen vind ik. Als ik man zou zijn dan zou ik ervoor gekozen hebben om mijzelf te laten steriliseren om (oprechte en onoprechte) ongelukjes te voorkomen.
donderdag 7 januari 2021 om 19:52
Ik denk niet dat je zoons dat iets gaat helpen. Die crazy types vinden wel een manier om jouw kroost erbij te lappen.
Misschien is 'ruim altijd je zaadlappen op' dan nog effectiever dan die tip van jou hoor.
babbeleo wijzigde dit bericht op 07-01-2021 19:53
0.52% gewijzigd