Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
vrijdag 8 januari 2021 om 07:40
En dat soort dingen wisten jullie op de basisschool allemaal van elkaar?!havermout1 schreef: ↑07-01-2021 23:00Gebeurd wel vaker hoor.
Één van mijn klasgenootjes op de basisschool had een moeder die expres een onbeschermde one night stand had om zwanger te raken. De vader wilde er absoluut niets mee te maken hebben. Heel triest.
(Omgekeerde kan ook, er was een andere jongen wiens moeder niets met hem te maken wilde hebben en hij werd opgevoed door zijn vader. Hoe dat ging weet ik niet. Wel dat hij toen hij een jaar of 10 was aanbelde bij zijn moeder en zij toen tegen hem zei dat ze niets met hem te maken wilde hebben en de deur in zij gezicht dicht sloeg.)
In beide gevallen zou ik er rekening mee houden dat het roddels betreft en je niet het hele verhaal kent. Zeker het tweede geval is zó onlogisch, dat er van alles kan hebben gespeeld.
vrijdag 8 januari 2021 om 07:50
Daar gaan we weer...Theamuts schreef: ↑07-01-2021 19:49Nee, een vrouw kan bijvoorbeeld ook de pil zijn vergeten, of wellicht door ziekte werkt de pil niet goed.
Als je als man zijnde nu niet en nooit geen kinderen wil, dan kun je geen risico nemen vind ik. Als ik man zou zijn dan zou ik ervoor gekozen hebben om mijzelf te laten steriliseren om (oprechte en onoprechte) ongelukjes te voorkomen.
in een langdurige relatie mag je elkaar vertrouwen. Als 1 van beiden het vrtrouwen schendt, is de ander het slachtoffer. Geen mede-veroorzaker
Als ik vreemd ga, ligt het niet aan dat mijn man mijn telefoon niet voldoende controleerde
Als ik mijn man mijn pinpas leen voor de boodschappen, kan ik ervan uit gaan, dat hij daarna niet mijn rekening leegrooft
als mijn man en ik afspreken dat ik de pil slik, kan hij er van uitgaan, dat ik dat doe
Relaties drijven op vertrouwen.
Je kunt niet alles dichttimmeren.
Nu tegen een man die genaaid is door zijn vriendin zeggen, dat als je echt geen kinderen wil, je zelf je verantwoordelijkheid had moeten nemen = victim blaming
vrijdag 8 januari 2021 om 08:44
Naast dat het neerkomt op victim blaming, is het natuurlijk ook volslagen nutteloos om naar aanleiding van pech die een ander is overkomen, te roepen dat zoiets jou niet zou zijn overkomen.lilalinda schreef: ↑08-01-2021 07:50Daar gaan we weer...
in een langdurige relatie mag je elkaar vertrouwen. Als 1 van beiden het vrtrouwen schendt, is de ander het slachtoffer. Geen mede-veroorzaker
Als ik vreemd ga, ligt het niet aan dat mijn man mijn telefoon niet voldoende controleerde
Als ik mijn man mijn pinpas leen voor de boodschappen, kan ik ervan uit gaan, dat hij daarna niet mijn rekening leegrooft
als mijn man en ik afspreken dat ik de pil slik, kan hij er van uitgaan, dat ik dat doe
Relaties drijven op vertrouwen.
Je kunt niet alles dichttimmeren.
Nu tegen een man die genaaid is door zijn vriendin zeggen, dat als je echt geen kinderen wil, je zelf je verantwoordelijkheid had moeten nemen = victim blaming
Het gaat er niet om hoe goed jij je leven onder controle hebt. Het gaat erom dat er nu een stel in een verschrikkelijk moeilijke situatie zit. Zij moeten dit zo goed mogelijk oplossen. Het zou fijn zijn als mensen die zo goed weten hoe je dingen aan moet pakken, eens mee gaan denken over hoe zij dit aan zouden pakken. Vanaf nu. Dus niet met terugwerkende kracht. Achteraf kijk je een koe in de kont.

vrijdag 8 januari 2021 om 08:53
Nou, komt-ie: ik zou de relatie verbreken, een omgangsregeling met mijn kind regelen en kinderalimentatie betalen. En ik zou me zo snel mogelijk laten steriliseren. Het kind - mijn vlees en bloed - kan er niks aan doen dat het geboren wordt zonder mijn instemming. De moeder wel, daar zou ik niks meer mee te maken willen hebben.yette schreef: ↑08-01-2021 08:44Naast dat het neerkomt op victim blaming, is het natuurlijk ook volslagen nutteloos om naar aanleiding van pech die een ander is overkomen, te roepen dat zoiets jou niet zou zijn overkomen.
Het gaat er niet om hoe goed jij je leven onder controle hebt. Het gaat erom dat er nu een stel in een verschrikkelijk moeilijke situatie zit. Zij moeten dit zo goed mogelijk oplossen. Het zou fijn zijn als mensen die zo goed weten hoe je dingen aan moet pakken, eens mee gaan denken over hoe zij dit aan zouden pakken. Vanaf nu. Dus niet met terugwerkende kracht. Achteraf kijk je een koe in de kont.
vrijdag 8 januari 2021 om 09:00
als ik TO was:
met mijn vriendin om tafel, waarschijnlijk om het uit te maken
Bespreken hoe we de omgang met kind regelen
Financiën door laten rekenen
Therapie voor terugkrijgen vertrouwen in mensen en leren omgaan met kind
vrijdag 8 januari 2021 om 09:01
vaak zijn het mensen die geloven in de maakbaarheid van hun eigen leventje
Nog niet voldoende pech gehad om te beseffen, dat je over heel weinig zaken absolute controle hebt

vrijdag 8 januari 2021 om 09:14
Hoe meer ik er over nadenk, hoe vreemder ik eigenlijk sommige standpunten hier vind. Bijvoorbeeld:
Je hebt ook de situatie waarbij via IVF embryo's gemaakt zijn. Daar komt het ook voor dat stellen uit elkaar gaan en er 1 partij aanspraak wil maken op de embryo's die nog in de koeling zijn.
Dat is juridisch snel klaar: beide partijen hebben evenveel aanspraak en zolang die het niet eens zijn blijft het embryo in de koeling bij het ziekenhuis.
Stel de vrouw breekt in bij het ziekenhuis en steelt een embryo maar wordt aangehouden. De vrouw heeft het embryo in haar hand gehouden, de vriendin van TO heeft het embryo in haar buik gehouden. De rechter zou in beide gevallen dezelfde uitspraak moeten doen:
Je hebt ook de situatie waarbij via IVF embryo's gemaakt zijn. Daar komt het ook voor dat stellen uit elkaar gaan en er 1 partij aanspraak wil maken op de embryo's die nog in de koeling zijn.
Dat is juridisch snel klaar: beide partijen hebben evenveel aanspraak en zolang die het niet eens zijn blijft het embryo in de koeling bij het ziekenhuis.
Stel de vrouw breekt in bij het ziekenhuis en steelt een embryo maar wordt aangehouden. De vrouw heeft het embryo in haar hand gehouden, de vriendin van TO heeft het embryo in haar buik gehouden. De rechter zou in beide gevallen dezelfde uitspraak moeten doen:
- Mevrouw, u krijgt een boete van E500,- voor het overtreden van de regels, waarvan de helft voorwaardelijk om herhaling te voorkomen.
- Het embryo moet u natuurlijk inleveren; dat heeft u onrechtmatig verkregen.
- Uw tegenargument over lichamelijke integriteit veeg ik direct van tafel: die wetten zijn bedoeld voor de bescherming van slachtoffers, niet om u te faciliteren als dader.
anoniem_658ddd2dacf57 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 09:15
Reden: layout
Reden: layout
1.17% gewijzigd
vrijdag 8 januari 2021 om 09:19
en wat wil je met dit voorbeeld aantonen?Ceder schreef: ↑08-01-2021 09:14Hoe meer ik er over nadenk, hoe vreemder ik eigenlijk sommige standpunten hier vind. Bijvoorbeeld:
- Mevrouw, u krijgt een boete van E500,- voor het overtreden van de regels, waarvan de helft voorwaardelijk om herhaling te voorkomen.
- Uw tegenargument over lichamelijke integriteit veeg ik direct van tafel: die wetten zijn bedoeld voor de bescherming van slachtoffers, niet om u te faciliteren als dader.
vrijdag 8 januari 2021 om 09:21
Ik vind dit een heel vreemd voorbeeld. Want je kunt een gestolen embryo toch niet zelf inbrengen ofzo?Ceder schreef: ↑08-01-2021 09:14Hoe meer ik er over nadenk, hoe vreemder ik eigenlijk sommige standpunten hier vind. Bijvoorbeeld:
vrijdag 8 januari 2021 om 09:25
Anyhoe, ikzelf ben een gevolg van een door de vader ongewenste zwangerschap. Hij was 22 jaar toen ik werd geboren. Vooral voor mijn moeder was mijn komst een uitvlucht uit een nare gezinssituatie, mijn vader was gewoon een jonge vent met toekomstdromen die verliefd werd op de verkeerde. Klinkt stom, maar zo is het gewoon.
Ik heb een hele fijne band met mijn vader, hij heeft er alles aan gedaan om mij een fijne jeugd te bezorgen. Maar het gevoel ongewenst te zijn of het product van manipulatie drukt wel degelijk een stempel op je leven en ik heb daar wel echt mee moeten leren omgaan. Vooral mijn moeder bleek niet bepaald geschikt voor het moederschap en daar heb ik wel tja, behoorlijk wat schade door opgelopen. Zij leek helemaal geen benul te hebben van wat het moederschap precies inhield, ik was slechts een manier om haar nare jeugd te ontvluchten.
Nu is de vriendin van TO iemand die heel graag een kind wil, maar toch. Ik vind hier wel iets van. Met nama omdat ik wel weet wat voor een kind de gevolgen zijn.
Ik ben een stabiele volwassene, zelf moeder en het is niet dat ik dagelijks of regelmatig met rotgevoelens aan mijn jeugd terugdenk, maar dat ik niet gewenst was sijpelde toch door in de manier waarop er met mij werd omgegaan.
Ik heb een hele fijne band met mijn vader, hij heeft er alles aan gedaan om mij een fijne jeugd te bezorgen. Maar het gevoel ongewenst te zijn of het product van manipulatie drukt wel degelijk een stempel op je leven en ik heb daar wel echt mee moeten leren omgaan. Vooral mijn moeder bleek niet bepaald geschikt voor het moederschap en daar heb ik wel tja, behoorlijk wat schade door opgelopen. Zij leek helemaal geen benul te hebben van wat het moederschap precies inhield, ik was slechts een manier om haar nare jeugd te ontvluchten.
Nu is de vriendin van TO iemand die heel graag een kind wil, maar toch. Ik vind hier wel iets van. Met nama omdat ik wel weet wat voor een kind de gevolgen zijn.
Ik ben een stabiele volwassene, zelf moeder en het is niet dat ik dagelijks of regelmatig met rotgevoelens aan mijn jeugd terugdenk, maar dat ik niet gewenst was sijpelde toch door in de manier waarop er met mij werd omgegaan.

vrijdag 8 januari 2021 om 09:36
DrogredenKataTonDemonaEaytoy schreef: ↑08-01-2021 09:21Ik vind dit een heel vreemd voorbeeld. Want je kunt een gestolen embryo toch niet zelf inbrengen ofzo?
(de vrouw heeft iemand geregeld die dat kan)

vrijdag 8 januari 2021 om 09:37
Ik denk dat ceder aan wil tonen dat poezenmans' vriendin een onrechtmatige daad heeft verricht en daarom het embryo moet teruggeven. Maar dat gaat niet, want dan zou to's vriendin gedwongen worden tot abortus. Ze stelt dat het argument van lichamelijke integriteit in dit geval dan van tafel moet, omdat de vriendin geen slachtoffer is dat bescherming nodig heeft, maar dat ze een dader is die de onrechtmatige daad ongedaan moet maken.
Of poezenman het uit moet maken weet ik niet. Ik denk dat hij zijn tijd op het booreiland (dat is mijn invulling hoor) nuttig moet besteden en goed moet nadenken over zijn toekomst. Ik raad hem in ieder geval aan om in therapie te gaan. Want je verleden zegt niet altijd iets over je toekomst. En het feit ligt er, zijn vriendin is zwanger, is niet genegen tot abortus, dus hij wordt vader. Daar moet hij mee in het reine zien te komen, en ik denk dat dat een te grote opgaaf is in je eentje.
vrijdag 8 januari 2021 om 09:41
maar om het kind weg te halen, hoeft ze niet haar hand te openen en de embryo af te geven
Om het kind weg te halen, moet ze een abortus ondergaan, dat is toch heel anders? Haar lichaam is nu al zwanger, haar borsten zwellen, ze voelt van alles. Ze is onzeker, net zoals de vrouwen in de pril-zwanger topics.
En dan, die abortus, die moet ze dan ondergaan. Wordt ze dan vastgebonden opeen bed? Benen wijd? Benen vastgebonden?
Gedrogeerd, tegen haar zin?
Dat is toch onvergelijkbaar met iets, dat je in je hand hebt?
ik snap niet, dat jij het vergelijkbaar vind
vrijdag 8 januari 2021 om 09:44
je kunt in Nederland mensen al niet dwingen tot het nemen van een vaccinninanoname schreef: ↑08-01-2021 09:37Ik denk dat ceder aan wil tonen dat poezenmans' vriendin een onrechtmatige daad heeft verricht en daarom het embryo moet teruggeven. Maar dat gaat niet, want dan zou to's vriendin gedwongen worden tot abortus. Ze stelt dat het argument van lichamelijke integriteit in dit geval dan van tafel moet, omdat de vriendin geen slachtoffer is dat bescherming nodig heeft, maar dat ze een dader is die de onrechtmatige daad ongedaan moet maken.
en daarnaast: mijn lichaam is van mij, ik bepaal wie/wat er ingaat of uitkomt. Want als je dit gaat toestaan, dan bepaal je, dat er grenzen zijn aan lchamelijke integriteit. I ben benieuwd waar die grenzen dan liggen.
En een beetje sluwe vrouw, wacht met vertellen van "oepsie zwanger" tot na de 22 weken, dus het lost ook geen donder op

vrijdag 8 januari 2021 om 09:45
Bedankt voor je openhartige verhaal.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑08-01-2021 09:25Anyhoe, ikzelf ben een gevolg van een door de vader ongewenste zwangerschap.
Het laat voor mij inderdaad dat andere aspect zien: als kind is het haast onvermijdelijk dat je schade oploopt, omdat er om je heen dat spanningsveld blijft. Je moeder zit fout, en als kind natuurlijk niet. Maar die twee worden door de moeder geforceerd bij elkaar gebracht en dat merk je in de omgeving natuurlijk.
Fijn dat het nu in ieder geval goed met je gaat.

vrijdag 8 januari 2021 om 09:47
vrijdag 8 januari 2021 om 09:50
kloptLed-lampje schreef: ↑08-01-2021 09:47Je kunt mensen niet dwingen nee maar de partner kan ten alle tijden blijkbaar wel beslissen over het leven van 3 personen.
Al gaat het maar om de alimentatie regeling.
Er word vanaf nu over het leven van 3 personen besloten.
Totaal geen samenwerking onder de noemer IK WIL,

vrijdag 8 januari 2021 om 09:55
O ik heb na zitten denken met wat ik zou voorstellen.
Ik zou mee helpen opvoeden.Door middel van eventueel betrouwbare nanny zodat moeder ook kan blijven werken.
Kind rekening maken en alle onkosten delen.
Kind krijgt kamer in 1 huis en als to op zee zit kan ex partner in huis een aparte slaapkamer krijgen kind eigen kamer.
Als to vrij van werk is gaat partner naar haar eigen huis ( of ouders).
Kind heeft dan in 1 huis een kamer.
Geen geheen en weer tussen adressen.
Alleen denk ik niet dat toekomstige ex daar mee eens is.
Ik zou mee helpen opvoeden.Door middel van eventueel betrouwbare nanny zodat moeder ook kan blijven werken.
Kind krijgt kamer in 1 huis en als to op zee zit kan ex partner in huis een aparte slaapkamer krijgen kind eigen kamer.
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 09:56
0.47% gewijzigd

vrijdag 8 januari 2021 om 09:55
Met deze reactie ga je dus mee in het misbruik van de wet op lichamelijke integriteit.
Mijn voorbeeld laat zien dat alleen de praktische uitvoering tot bezwaren leidt. Verder is de situatie duidelijk: je moet het embryo inleveren. Je hebt zelf gekozen om de regels te overtreden.
Het zou niet zo mogen zijn dat je omdat je zwanger bent opeens gestolen spullen mag houden.
vrijdag 8 januari 2021 om 09:59
Met zo'n verdeling heb je ook nooit meer kans op een fijne, nieuwe relatie.Led-lampje schreef: ↑08-01-2021 09:55O ik heb na zitten denken met wat ik zou voorstellen.
vrijdag 8 januari 2021 om 10:00
huh, nee hoorCeder schreef: ↑08-01-2021 09:55Met deze reactie ga je dus mee in het misbruik van de wet op lichamelijke integriteit.
Mijn voorbeeld laat zien dat alleen de praktische uitvoering tot bezwaren leidt. Verder is de situatie duidelijk: je moet het embryo inleveren. Je hebt zelf gekozen om de regels te overtreden.
Het zou niet zo mogen zijn dat je omdat je zwanger bent opeens gestolen spullen mag houden.
ik vind lichamelijke integriteit een groot goed
Alleen ik bepaal wat ik mij stop, of wat er uit mij komt
en het gaat hier niet om goederen/spullen, maar om een mensje dat nu ontstaat. En dat dan ook weer een eigen lichamelijke integriteit heeft
Jij laat jou idee van hoe het zou moeten zijn (jouw mening) de feiten erg vertroebelen

vrijdag 8 januari 2021 om 10:01
Alles voor het kind toch? Je moet er wel wat voor over hebben.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑08-01-2021 09:59Met zo'n verdeling heb je ook nooit meer kans op een fijne, nieuwe relatie.
vrijdag 8 januari 2021 om 10:04
Nee. Want TO wil helemaal geen kind. Ik zou al helemaal niet mijn hele leven op willen geven voor iets wat ik niet wil en waar ik niet voor gekozen heb.Led-lampje schreef: ↑08-01-2021 10:01Alles voor het kind toch? Je moet er wel wat voor over hebben.

vrijdag 8 januari 2021 om 10:04
Het is hier ook nooit goed he.