Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, gewoon logisch redeneren. Maar is misschien wat te confronterend voor je.
Ceder schreef:
08-01-2021 11:04
Je sperma komt in een ander lichaam inderdaad. Maar heel expliciet niet om er een embryo mee te maken, dat was de afspraak. Als je het er dan toch voor gebruikt, dan geeft het je natuurlijk niet opeens recht om het te houden: inleveren dat embryo.

Het voorbeeld van verkrachting wat je noemt laat precies zien waarom de vrouw enorm misbruik maakt van de rechtspraak en de samenleving: die regel is er inderdaad, ter bescherming omdat je slachtoffer bent. Niet om jou te faciliteren in je daderschap.

Ik denk dat dit duidelijk maakt dat er nog veel geëmancipeerd moet worden rondom zwangere vrouwen. Iedereen is het er inmiddels wel over eens dat TO een slachtoffer is. Maar als er een slachtoffer is, dan is er dus ook een dader. En die moet haar mis-daad natuurlijk gewoon rechtzetten.

Als je zwanger bent of een kinderwens hebt ben je nog steeds toerekeningsvatbaar, niet wils- of handelingsbekwaam en moet je nog steeds je misstappen rechtzetten.
jij blijft hameren op je stappen rechtzetten
Maar dat kan dus alleen, als je vindt, dat de vrouw de "embryo in moet leveren", dus met een gedwongen abortus
En je vind ook het recht op lichamelijke integriteit belangrijk

Het is een unieke situatie, niet vergelijkbaar met een product dat je uitleent of iets dat je weggeeft

en het is, als het eenmaal een embryo is, ook niet alleen de vaderskind, het is van hen beiden

Als je jouw redenatie doortrekt:
stel, ik rijd een kind dood (door stommiteit, niet perongeluk), dan mag iemand dus een kind van mij doden?
Ceder schreef:
08-01-2021 11:04
Je sperma komt in een ander lichaam inderdaad. Maar heel expliciet niet om er een embryo mee te maken, dat was de afspraak. Als je het er dan toch voor gebruikt, dan geeft het je natuurlijk niet opeens recht om het te houden: inleveren dat embryo.

Het voorbeeld van verkrachting wat je noemt laat precies zien waarom de vrouw enorm misbruik maakt van de rechtspraak en de samenleving: die regel is er inderdaad, ter bescherming omdat je slachtoffer bent. Niet om jou te faciliteren in je daderschap.

Ik denk dat dit duidelijk maakt dat er nog veel geëmancipeerd moet worden rondom zwangere vrouwen. Iedereen is het er inmiddels wel over eens dat TO een slachtoffer is. Maar als er een slachtoffer is, dan is er dus ook een dader. En die moet haar mis-daad natuurlijk gewoon rechtzetten.

Als je zwanger bent of een kinderwens hebt ben je nog steeds toerekeningsvatbaar, niet wils- of handelingsbekwaam en moet je nog steeds je misstappen rechtzetten.
Volgens de Nederlandse wet dus wel. De lichamelijke integriteit gaat boven of de vader het zo bedoeld had, en gelukkig maar.

En in reactie op je opmerking daarboven: je toont helemaal niks aan maar het jouw standpunt weer, wat veel mensen het dus niet mee eens zijn.
blijfgewoonbianca schreef:
08-01-2021 10:55
Ook als je echt nooit aan kinderen had willen beginnen ?
Ja.
Thalas schreef:
08-01-2021 11:47
Als ik iets aan een ander geef en die persoon doet er vervolgens iets mee wat ik niet leuk vind, heb ik pech. Op het moment dat ik het gegeven heb, is het eigenaarschap en daarmee de zeggenschap over het object overgegaan op een ander. Als ik niet wil dat er stomme dingen gedaan worden met dat wat ik weggeef, moet ik het gewoon niet weggeven.
Je geeft geen fiets weg of zo iets wat je later om marktplaats terug vind.
lilalinda schreef:
08-01-2021 10:22
Als je als man je sperma in een ander stopt, en er ontstaat een vrucht, ben je het zeggenschap kwijt
Dan zit het in een ander lichaam en is het niet meer van jou. Je hebt het weggegeven.

En eigenlijk is dat maar goed ook. Want stel de situatie is andersom: de man wil een kind, de vrouw niet. En hij verkracht haar. Dan moet je ook niet willen, dat hij zeggenschap heeft over haar lichaam
Zoals Harry Jekkers zegt: als ik een knaak in een sigarettenautomaat gooi, van wie is dat pakje sigaretten dan? :whip:
Hoe je het ook ziet hier het is in ieder geval nooit goed.
Led-lampje schreef:
08-01-2021 12:01
Ja.
Heb of wil jij kinderen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het recht op lichamelijke integriteit betekent dat je niet zonder toestemming of goede reden aan iemands lichaam mag komen. Dit recht, dat ook is vastgelegd in de Grondwet, biedt mensen bescherming tegen ongewenste (medische) ingrepen aan hun lichaam.
Het Grondrecht op lichamelijke integriteit is uiteraard niet uitsluitend gebaseerd op het beschermen van een vrouw tegen verkrachting. De wet is ontzettend duidelijk. Je kunt geen misbruik maken van dit grondrecht.

Deze wet stelt zeer expliciet dat je lichaam onaantastbaar is zonder jouw toestemming en biedt bescherming tegen ongewenste ingrepen aan het lichaam.

De wet lijkt dus ook gemaakt te zijn om vrouwen te beschermen tegen de Pablo Escobar types. Zoals onder andere Ceder.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 08-01-2021 12:17
0.46% gewijzigd
08-01-2021 12:14
Heb of wil jij kinderen ?
Ja.
ninanoname schreef:
08-01-2021 12:04
Zoals Harry Jekkers zegt: als ik een knaak in een sigarettenautomaat gooi, van wie is dat pakje sigaretten dan? :whip:

Op het moment dat je de euro erin gooit ben je hem kwijt. Het pakje dat eruit komt is van jou. Als je je halverwege bedenkt en het apparaat open sloopt om je euro terug te krijgen, ben je strafbaar.
Led-lampje schreef:
08-01-2021 12:06
Hoe je het ook ziet hier het is in ieder geval nooit goed.
dat klopt, omdat we te maken hebben met tegenstrijdige belangen

Het leven sucks vaak big time
Led-lampje schreef:
08-01-2021 12:15
Ja.
Kun je je dan wel inleven in iemand die ze niet wil ?
Thalas schreef:
08-01-2021 12:17
Op het moment dat je de euro erin gooit ben je hem kwijt. Het pakje dat eruit komt is van jou. Als je je halverwege bedenkt en het apparaat open sloopt om je euro terug te krijgen, ben je strafbaar.
Lees jij een ander topic?
08-01-2021 12:18
Kun je je dan wel inleven in iemand die ze niet wil ?
Ja.
Er is door 1 persoon over 3 levens besloten.
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 12:18
13.85% gewijzigd
Led-lampje schreef:
08-01-2021 12:15
Ja.
ik ben gewenst zwanger geweest en ongewenst
en dat gevoel is werkelijk totaal anders

Ik kan me de blinde paniek van TO voorstellen.
En dan kon ik nog kiezen voor een overtijdbehandeling, voor hem komt het kind gewoon. Het is niet niks
Led-lampje schreef:
Ja.
Er is door 1 persoon over 3 levens besloten.
Ja, houdt niet in dat leven 2 zijn leven moet veranderen en nr 3 moet omarmen tegen zijn zin.
lilalinda schreef:
ik ben gewenst zwanger geweest en ongewenst
en dat gevoel is werkelijk totaal anders

Ik kan me de blinde paniek van TO voorstellen.
En dan kon ik nog kiezen voor een overtijdbehandeling, voor hem komt het kind gewoon. Het is niet niks
Dames ik heb net neer gezet hoe een kind op veilige basis groot kan worden.
Voor de rest kan ieder een mening geven maar blijkbaar is het nooit goed.
lilalinda schreef:
08-01-2021 12:01
jij blijft hameren op je stappen rechtzetten
Maar dat kan dus alleen, als je vindt, dat de vrouw de "embryo in moet leveren", dus met een gedwongen abortus
En je vind ook het recht op lichamelijke integriteit belangrijk

Het is een unieke situatie, niet vergelijkbaar met een product dat je uitleent of iets dat je weggeeft

en het is, als het eenmaal een embryo is, ook niet alleen de vaderskind, het is van hen beiden

Als je jouw redenatie doortrekt:
stel, ik rijd een kind dood (door stommiteit, niet perongeluk), dan mag iemand dus een kind van mij doden?
Je draagt diverse punten aan.

We zijn het eens: een embryo inleveren betekent inderdaad abortus. En we zijn het erover eens dat dat een conflict heeft met lichamelijke integriteit als zij dat niet doen.
Ik vind dat TO dat uit zichzelf zou moeten doen, aangezien ze geen recht heeft op het embryo.

Ik heb het inderdaad over rechtzetten: jij stapt(e) daar bij voorbaat overheen en dat vind ik erg onrecht doen aan TO in dit geval.

We zijn het weer eens: het embryo is van hen allebei. Zie ivf-kliniek-voorbeeld.
Kun jij mij een argument geven waarom je als je iets steelt het wel mag houden als je zwanger bent?

Jouw voorbeeld over het kind doodrijden is niet geldig: daarbij is geen kwade opzet in het spel, bij TO's vriendin wel.
08-01-2021 12:20
Ja, houdt niet in dat leven 2 zijn leven moet veranderen en nr 3 moet omarmen tegen zijn zin.
Ja daar kan ik niets aan doen er werd gevraagd wat zou je doen
Daar reageerde ik op he.
Led-lampje schreef:
08-01-2021 12:20
Dames ik heb net neer gezet hoe een kind op veilige basis groot kan worden.
Voor de rest kan ieder een mening geven maar blijkbaar is het nooit goed.
Maar jouw idee is ingegeven vanuit het kind. Omdat jij ze hebt / wilt.
Als je ze niet, echt niet, wilt, dan heb je , ze dmv jouw idee, toch. Had je ze ook wel bewust kunnen nemen en gaan scheiden.
Oke even op herhaling
Dat kind komt er
De vraag was wat zou je doen.
En daar gaf ik antwoord op.
Op de vraag die iemand anders stelde dat het kind er sowieso kwam.
bia-pia schreef:
08-01-2021 08:53
Nou, komt-ie: ik zou de relatie verbreken, een omgangsregeling met mijn kind regelen en kinderalimentatie betalen. En ik zou me zo snel mogelijk laten steriliseren. Het kind - mijn vlees en bloed - kan er niks aan doen dat het geboren wordt zonder mijn instemming. De moeder wel, daar zou ik niks meer mee te maken willen hebben.
Dankjewel, scheelt mij typen.
Ik ben het hier volledig mee eens!
08-01-2021 12:23
Maar jouw idee is ingegeven vanuit het kind. Omdat jij ze hebt / wilt.
Als je ze niet, echt niet, wilt, dan heb je , ze dmv jouw idee, toch. Had je ze ook wel bewust kunnen nemen en gaan scheiden.
Zie je het is nooit goed wat je hier neer zet.
Led-lampje schreef:
08-01-2021 12:21
Ja daar kan ik niets aan doen er werd gevraagd wat zou je doen
Daar reageerde ik op he.
Stel je nou gek gezegd eens voor dat het om een hond/ wurgslang / alpaca / krengerige schoonmoeder gaat die je partner ongevraagd , willens en wetens tegen jouw zin in, in huis haalt.
Ga je dan ook bij je partner weg en ga je daar dan toch parttime voor zorgen ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven