Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

zaterdag 9 januari 2021 om 09:45
Sorry ik heb even gemist waarin mensen TO adviseren om geld aan zijn vriendin/ex te geven?
Of heb je het over alimentatie. Dat voor het KIND is en niet voor de vrouw in kwestie?
zaterdag 9 januari 2021 om 09:47
dat denk ik helemaal nietCeder schreef: ↑09-01-2021 09:31
Wat hier volgens mij aan ten grondslag ligt zijn twee denkfouten die diepgeworteld zijn bij veel mensen:
1. Iedere vrouw heeft recht op een zwangerschap/kind
2. Een zwangerschap is altijd onschuldig
Dat klopt natuurlijk allebei niet.
1. Zodra je als vrouw zelf je zwangerschap voor elkaar krijgt is het prima. Maar dat is vandaag de dag nog niet zo: je hebt daar een man voor nodig. Je hebt geen recht om misbruik te maken van een man, je hebt dus ook geen recht op een zwangerschap/kind.
2. Al eerder gezegd: het resultaat van de zwangerschap (de baby) is onschuldig. De zwangerschap zelf kan wel degelijk een misdaad van de vrouw zijn.
en in paniek ben ik ook helemaal niet
zaterdag 9 januari 2021 om 09:52
Duidelijke afspraken over verantwoordelijkheid voor eigen AC voorkomt niet dat vrouw zonder afspraak met TO er voor zorgt dat zij zwanger wordt.
Ook al zou TO condooms hebben gebruikt, dan nog is het eenvoudig voor de vrouw van TO om het goedje te ontfutselen.
Het gaat om het bedrog, het verzwijgen van het willens en wetens die handelingen doen om zwanger te worden, totdat zij zwanger is.

zaterdag 9 januari 2021 om 10:24
Boris Becker heeft zo'n akkefietje gehad na een blowjob in een kast. Vrouwen zijn in 1 opzicht niet anders dan mannen, ze kunnen net zo meedogenloos zijn als ze iets perse willen. Ceder heeft gelijk als ze zegt dat dit soort verwekkingen een directe aanslag is op de vrijheid van de man en eigenlijk strafbaar gemaakt moet worden.
In feite geef je iemand levenslang terwijl de man op basis van vertrouwen heeft gehandeld terwijl de wet hem (terecht) niet de mogelijk geeft om actief mee te beslissen over een abortus. Iemands vrijheid zo beperken (die van de man) en zijn toekomst vast te leggen door frauduleus handelen zou strafbaar gemaakt moeten worden. De vrouw zou wat mij betreft de man een maandelijkse boete moeten betalen tot het kind 21 jaar is en gevrijwaard moeten worden van het betalen van alimentatie.
Dit zou kunnen voorkomen dat vrouwen maar een kind laten komen omdat ze die macht nu eenmaal, ook als een man het kind niet wil. Het is niet dat vrouwen geen toegang hebben tot anticonceptie en ook nog eens van bedpartner kunnen eisen om ook nog eens een condoom te dragen.
In feite geef je iemand levenslang terwijl de man op basis van vertrouwen heeft gehandeld terwijl de wet hem (terecht) niet de mogelijk geeft om actief mee te beslissen over een abortus. Iemands vrijheid zo beperken (die van de man) en zijn toekomst vast te leggen door frauduleus handelen zou strafbaar gemaakt moeten worden. De vrouw zou wat mij betreft de man een maandelijkse boete moeten betalen tot het kind 21 jaar is en gevrijwaard moeten worden van het betalen van alimentatie.
Dit zou kunnen voorkomen dat vrouwen maar een kind laten komen omdat ze die macht nu eenmaal, ook als een man het kind niet wil. Het is niet dat vrouwen geen toegang hebben tot anticonceptie en ook nog eens van bedpartner kunnen eisen om ook nog eens een condoom te dragen.

zaterdag 9 januari 2021 om 10:34
De vrouw heeft eenzijdig besloten voor het kind. Haar verantwoordelijkheid dus dat er geld voor dat kind is.
zaterdag 9 januari 2021 om 10:34
het lastige is, dat bedrog nooit te voorkomen is Dat is zo oud als de mensheidbabbeleo schreef: ↑09-01-2021 09:52Duidelijke afspraken over verantwoordelijkheid voor eigen AC voorkomt niet dat vrouw zonder afspraak met TO er voor zorgt dat zij zwanger wordt.
Ook al zou TO condooms hebben gebruikt, dan nog is het eenvoudig voor de vrouw van TO om het goedje te ontfutselen.
Het gaat om het bedrog, het verzwijgen van het willens en wetens die handelingen doen om zwanger te worden, totdat zij zwanger is.
zaterdag 9 januari 2021 om 10:37
de bewijslast wordt alleen zo verrekte lastig. In geval van een blowjob is het duidelijk. Daar kan je geen kind van krijgenGeronimo2 schreef: ↑09-01-2021 10:24Boris Becker heeft zo'n akkefietje gehad na een blowjob in een kast. Vrouwen zijn in 1 opzicht niet anders dan mannen, ze kunnen net zo meedogenloos zijn als ze iets perse willen. Ceder heeft gelijk als ze zegt dat dit soort verwekkingen een directe aanslag is op de vrijheid van de man en eigenlijk strafbaar gemaakt moet worden.
Maar bij seks zonder condoom of bij een AC-foutje. Is het niet duidelijk in hoeverre een eventuele zwangerschap gewenst is/was
En een abortus is voor heel veel mensen niet zomaar iets. Het is een flink taboe en veel mensen zouden het zelf nooit kunnen.
Kun je dan een vrouw die geen abortus wil, alleen op laten draaien voor een fout van hen beiden/falende AC?

zaterdag 9 januari 2021 om 10:51
Dat is hier niet aan de orde: hier is kwade opzet.
Maar toch antwoord:
- Als je niets afgesproken hebt over deze risico's, dan is het een kwestie van ieders persoonlijke waardes.
- Als je dit scenario besproken hebt ("als zwangerschap, dan zal ik dit doen"), dan wel.
zaterdag 9 januari 2021 om 10:55
ik reageerde op een poster die het breder trok dan TO
1. stel je hebt niks afgesproken, en je persoonlijke waardes open uit elkaar. Zij wil geen abortus, hij wel. Hoe dan verder?
2. dat gesprek hebben mijn man en ik dus echt gevoerd. We wisten van elkaar wanneer een zwangerschap gewenst was en wat we zouden doen, toen on gezin eenmaal compleet was, als er iets mis zou gaan. Vind ik wel horen bij een volwassen relatie. Maar niet bij een ONS

zaterdag 9 januari 2021 om 11:09
Ok, algemene context:lilalinda schreef: ↑09-01-2021 10:55ik reageerde op een poster die het breder trok dan TO
1. stel je hebt niks afgesproken, en je persoonlijke waardes open uit elkaar. Zij wil geen abortus, hij wel. Hoe dan verder?
2. dat gesprek hebben mijn man en ik dus echt gevoerd. We wisten van elkaar wanneer een zwangerschap gewenst was en wat we zouden doen, toen on gezin eenmaal compleet was, als er iets mis zou gaan. Vind ik wel horen bij een volwassen relatie. Maar niet bij een ONS
1. Dan krijg je dus het genoemde conflict: lichamelijke integriteit versus recht om je niet voort te planten. Zie ook mijn voorbeeld van de gestolen reageerbuisbaby. Bij gedwongen abortus doe je inbreuk op rechten van de vrouw, bij geen abortus op die van de man. Geronimo's voorstel vind ik realistisch: de vrouw oproepen voor vrijwillige abortus en als niet dan een beperkte vergoeding voor de man.
2. Dit vind ik dus heel goed om te doen en die gesprekken heb ik zelf ook gevoerd met relaties: "wij hebben wel seks, maar stel dat wordt onverwacht een zwangerschap, wat gaan we dan doen?" Niet geil, wel volwassen.
Ik ben ook heel blij dat ik een advertentiecampagne zag van de GGD "seks met elkaar, hoe bespreek je dat?" oid.
zaterdag 9 januari 2021 om 11:39
Ik denk dat het hopeloos is deze discussie Ceder. Mensen vinden blijkbaar dat je als man gewoonweg pech hebt als je vrouw zwanger wordt tegen je wil in, of er nou opzet in het spel is of niet. Had je maar nooit je zaad in de buurt van een vrouw moeten lozen, want waar vrouwen en zaad samenkomen kunnen kinderen ontstaan en als man ben je er verantwoordelijk voor dat je die twee gescheiden houdt. Gaat het mis dan moet je je er maar overheen zetten en je leven opofferen aan het kind wat je nooit gewild hebt.
luistervink wijzigde dit bericht op 09-01-2021 12:43
0.49% gewijzigd
zaterdag 9 januari 2021 om 12:06
ja, eigenlijk is dat de kern. Het leven zit vol pech en dit is er eentje vanLuistervink schreef: ↑09-01-2021 11:39Ik denk dat het hopeloos is deze discussie Ceder. Mensen vinden blijkbaar dat je als man gewoonweg pech hebt als je vrouw zwanger wordt tegen je wil in, of er nou opzet in het spel is of niet. Had je maar nooit je zaad in de buurt van een vrouw moeten lozen, want waar vrouwen en zaad samenkomen kunnen kinderen ontstaan en als man ben je er verantwoordelijk voor dat je die twee gescheiden houdt. Gaat het mis dan je je er maar overheen zetten en je leven opofferen aan het kind wat je nooit gewild hebt.
Net zoals dat je als vrouw ongewenst zwanger kunt raken en voor jou abortus geen optie is
Of dat je een kind krijgt en je blijkt eigenlijk niet geschikt als vader/moeder (zoals de ouders van TO)
Of je krijgt een kind met zoveel problemen, dat je leven nooit meer normaal zal zijn.
Het leven is niet 100% maakbaar
en juist in dit soort gevallen heel pijnlijk
en ik zou het, toejuichen als daar een oplossing voorkomt. Maar praktisch gezien lijkt het me behoorlijk onhaalbaar, omdat bewijslast heel slecht rond te krijgen is. Het is al (als er geen sporen van geweld zijn) bijna onmogelijk om te bewijzen of seks wel/niet gewenst was, laat staan een zwangerschap
zaterdag 9 januari 2021 om 13:05
Lang niet alles gelezen en misschien wel mosterd, maar wat ik me bij deze opmerking dan weer afvroeg..Geronimo2 schreef: ↑09-01-2021 10:24
De vrouw zou wat mij betreft de man een maandelijkse boete moeten betalen tot het kind 21 jaar is en gevrijwaard moeten worden van het betalen van alimentatie.
In het volledig hypothetische geval, waarin bij een zwangerschap de man het kind niet wil en de vrouw het kind wel wil houden, maar toch ( bijvoorbeeld onder sociale druk, economische omstandigheden, of welke reden dan ook), besluit de gevraagde abortus te ondergaan, heeft zij dan ook recht op die maandelijkse boete voor de komende 21 jaar / schadevergoeding? Tenslotte is het nu haar toekomst die ongewenst blijvend veranderd is.

zaterdag 9 januari 2021 om 16:43
Huh? Nee natuurlijk niet: die toekomst samen met het kind van het slachtoffer daar heeft die vrouw geen moreel recht op hè.Cabbitch schreef: ↑09-01-2021 13:05In het volledig hypothetische geval, waarin bij een zwangerschap de man het kind niet wil en de vrouw het kind wel wil houden, maar toch ( bijvoorbeeld onder sociale druk, economische omstandigheden, of welke reden dan ook), besluit de gevraagde abortus te ondergaan, heeft zij dan ook recht op die maandelijkse boete voor de komende 21 jaar / schadevergoeding? Tenslotte is het nu haar toekomst die ongewenst blijvend veranderd is.
Als ze een kind wil moet ze gewoon iemand zoeken die dat ook wil met haar (of een donor). Dat is haar doodnormale recht wat iedereen heeft.
zaterdag 9 januari 2021 om 17:10
Als ze het erover gehad hebben. Dat haal ik niet uit de OP.
En zelfs dan, als vriendin wel wil en jij niet, dan neem je 1) een enorm risico en 2) ontzeg je haar iets wat je niet zou moeten willen ontzeggen, dan maak je het uit en laat je haar los en vice versa.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
zaterdag 9 januari 2021 om 17:57
Ik reageerde op het volledig hypothetische geval uit de reactie van Geronimo2, waarin ze deze strafmaatregel opperde om te voorkomen dat vrouwen maar een kind laten komen omdat ze die macht nu eenmaal hebben.
Maar volgens deze redernering zou dus in die gevallen waarbij vrijwillige sex tussen twee volwassen resulteert in een zwangerschap, en waarbij de vrouw het kind wenst te houden en de man niet, de man altijd aan het langste eind trekken.
Of hij krijgt zijn zin en er komt een abortus, of hij krijgt een zak met geld als ze toch besluit het kind te houden.
Ben je als vrouw dan maar mooi klaar mee.

zaterdag 9 januari 2021 om 18:27
Laat ik zeggen dat ik niet alle antwoorden heb maar vrouwen worden, wettelijk gezien, redelijk goed beschermt als het gaat om ongewenste zwangerschappen, alimentatie voor kinderen en zelfs erkenning kan afgedwongen worden. Mannen hebben bijna geen enkel recht als het gaat om deze onderwerpen terwijl het wel een aangelegenheid is van beide seksen. Als een vrouw wil laat ze een man betalen voor zijn ongewenste kind en kan zelfs toegang tot het kind heel moeilijk maken als hij wel zou willen aangezien rechters, veel te vaak, in het voordeel van de moeder beslissen.Cabbitch schreef: ↑09-01-2021 17:57Ik reageerde op het volledig hypothetische geval uit de reactie van Geronimo2, waarin ze deze strafmaatregel opperde om te voorkomen dat vrouwen maar een kind laten komen omdat ze die macht nu eenmaal hebben.
Maar volgens deze redernering zou dus in die gevallen waarbij vrijwillige sex tussen twee volwassen resulteert in een zwangerschap, en waarbij de vrouw het kind wenst te houden en de man niet, de man altijd aan het langste eind trekken.
Of hij krijgt zijn zin en er komt een abortus, of hij krijgt een zak met geld als ze toch besluit het kind te houden.
Ben je als vrouw dan maar mooi klaar mee.
Seksisme bestaat niet alleen voor vrouwen en het net zo fout om mannen te benadelen, puur omdat ze man zijn. Dat een abortus een ingrijpende beslissing is mag vergeleken worden met de impact van ongewenst vaderschap en de emotionele druk die daar uit voortkomt. Een man is net een echt mens en ik denk dat er weinig mannen zijn die hun schouders ophalen voor het ongewenste kind, wetende dat zijn eigen bloed ergens rondloopt.
Voor de discussie ontstaat voor wie wat erger is, persoonlijk lijden is niet te meten en een kwestie van perceptie. Ceder denkt in oplossingen buiten het kader van wat we ook maar een keer bedacht hebben, het wordt gewoon tijd dat we ook gaan kijken wat de rechten zijn van het "ongewenst vaderschap". Een zeer hoge boete en maandelijkse financiële verplichten aan de vader lijken me wel in orde, dit om te voorkomen dat mannen ineens een "goedkope" donor worden. Moeilijkheden binnen een relatie kun je oplossen door samen vast te leggen wanneer je geen of wel kinderen wil. Kan gewoon op een papiertje thuis met 2 handtekeningen tot eventueel de situatie verandert, daarmee voorkom je dat de ander ineens "van gedachte verandert"en zo de ander met problemen opzadelt.
zaterdag 9 januari 2021 om 19:37
Het zijn niet de vrouwen die beschermd worden, het zijn vooral de (ongeboren) kinderen waar deze regels voor zijn. De vader heeft de moeder niet te onderhouden, slechts het kindGeronimo2 schreef: ↑09-01-2021 18:27Laat ik zeggen dat ik niet alle antwoorden heb maar vrouwen worden, wettelijk gezien, redelijk goed beschermt als het gaat om ongewenste zwangerschappen, alimentatie voor kinderen en zelfs erkenning kan afgedwongen worden. Mannen hebben bijna geen enkel recht als het gaat om deze onderwerpen terwijl het wel een aangelegenheid is van beide seksen. Als een vrouw wil laat ze een man betalen voor zijn ongewenste kind en kan zelfs toegang tot het kind heel moeilijk maken als hij wel zou willen aangezien rechters, veel te vaak, in het voordeel van de moeder beslissen.
Seksisme bestaat niet alleen voor vrouwen en het net zo fout om mannen te benadelen, puur omdat ze man zijn. Dat een abortus een ingrijpende beslissing is mag vergeleken worden met de impact van ongewenst vaderschap en de emotionele druk die daar uit voortkomt. Een man is net een echt mens en ik denk dat er weinig mannen zijn die hun schouders ophalen voor het ongewenste kind, wetende dat zijn eigen bloed ergens rondloopt.
Het grote probleem van dit probleem is.... dat er geen passende oplossing is
zaterdag 9 januari 2021 om 21:15
Precies dit...Mochten TO en vriendin uit elkaar gaan, dan zou ik het wel zo netjes vinden van de dan ex-vriendin om geen geld van hem te vragen voor het kind.
Ze heeft hem een ontzettende kutstreek geleverd en daar zou hij dan nog jarenlang financiële gevolgen van moeten hebben? Officieel zal het wel zo horen, maar in dit geval is het dan eigenlijk nog een 2e kutstreek.
En als ze uit elkaar gaan, kan zij mogelijk een andere leuke man vinden die de vaderrol gaat vervullen. Van mij hoeft TO dat echt niet te doen. Ook niet als zij alleenstaand blijft.

zaterdag 9 januari 2021 om 21:47
Dit! TO wil geen kind, heeft hier niet om gevraagd en is hier niet schuldig aan!Mochten TO en vriendin uit elkaar gaan, dan zou ik het wel zo netjes vinden van de dan ex-vriendin om geen geld van hem te vragen voor het kind.
Ze heeft hem een ontzettende kutstreek geleverd en daar zou hij dan nog jarenlang financiële gevolgen van moeten hebben? Officieel zal het wel zo horen, maar in dit geval is het dan eigenlijk nog een 2e kutstreek.
En als ze uit elkaar gaan, kan zij mogelijk een andere leuke man vinden die de vaderrol gaat vervullen. Van mij hoeft TO dat echt niet te doen. Ook niet als zij alleenstaand blijft.
Ik sta toch te kijken van sommige reacties hier richting TO.. Ik lees altijd; je moet je partner kunnen vertrouwen want zonder geen vertrouwen geen relatie, als partner van TO zegt de pil te gebruiken dan mag je daar toch op vertrouwen.
TO is gewoon op zijn Hollands gezegd genaaid door zijn vriendin/ex.