Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
vrijdag 8 januari 2021 om 16:34
ik weet niet hoor, maar zou dat nou echt vaak voorkomen?
Dat mannen "erin geluisd" worden? Tegenwoordig nog?
Als niemand je nog dwingt te trouwen met de aanstaande moeder?
Je kunt als vrouw toch prima anoniem iemand oppikken in de kroeg en zonder vader verder?
vrijdag 8 januari 2021 om 16:36
Volgens mij komt het niet zo gek vaak voor, nee. Maar ik vind het tweede eigenlijk ook wel een vorm van er in geluisd worden.

vrijdag 8 januari 2021 om 16:38
Meestal tweede leg.
Compleet gezin, gevolgd door een scheiding en daarna een nieuwe vrouw die graag een baby wil.
anoniem_642da7e682a3f wijzigde dit bericht op 08-01-2021 17:45
0.28% gewijzigd
vrijdag 8 januari 2021 om 16:44

vrijdag 8 januari 2021 om 16:56
Als zij hem verkracht had zou ik me hier nog wat bij voor kunnen stellen, maar een ander "hetzelfde" aan willen doen als wat jou is geflikt is puur rancuneus.madamzonderm schreef: ↑08-01-2021 16:53Is het nog op tijd voor een abortuspil (waar ze niet van hoeft te weten)?
vrijdag 8 januari 2021 om 16:59
Nou er is wat eigenbelang voor hem maar blijkbaar is zo'n pil ook enigszins een onderneming om te krijgen.
vrijdag 8 januari 2021 om 17:00
Ja koekoek denk?madamzonderm schreef: ↑08-01-2021 16:53Is het nog op tijd voor een abortuspil (waar ze niet van hoeft te weten)?
Je bent sarcastisch hoop ik.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

vrijdag 8 januari 2021 om 17:01
Ik denk ook niet dat hij geloofwaardig is als hij aangeeft dat het voor hemzelf is.madamzonderm schreef: ↑08-01-2021 16:59Nou er is wat eigenbelang voor hem maar blijkbaar is zo'n pil ook enigszins een onderneming om te krijgen.

vrijdag 8 januari 2021 om 17:15
Want jij zou nog wel een kind willen?AeonOfWinter schreef: ↑08-01-2021 16:33Oh ik snap deels ook wel waarom het is hoe het is hoor. Maar lullig voelt het wel als je bij de 90% hoort die wél zeker is dat er geen kind (meer) komt. Wat mij betreft mogen artsen wel ietsje meer met de tijd meegaan wat dit aan gaat.
Mijn man gaat zich dus maar laten steriliseren binnenkort.
Anders wel gewoon de pil blijven slikken, want iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen anticonceptie en je mag er niet op vertrouwen dat hij ook daadwerkelijk die sterilisatie laat uitvoeren.
En als je dan toch zwanger wordt dan is het je eigen schuld.
( sarcasmemodus uit)
vrijdag 8 januari 2021 om 17:23
Ja, blijkbaar wordt dat in een kliniek gedaan in NL dus hij zou naar het buitenland moeten en eventueel iemand anders hebben om het te halen.
Twijfelachtig of het de moeite waard is. Misschien toch maar blijven hangen of eventuele alimentatie voor lief nemen. Het is allemaal nogal subchill.
vrijdag 8 januari 2021 om 17:27
bij mijn man kun je het voelenforumfossiel schreef: ↑08-01-2021 17:15Want jij zou nog wel een kind willen?
Anders wel gewoon de pil blijven slikken, want iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen anticonceptie en je mag er niet op vertrouwen dat hij ook daadwerkelijk die sterilisatie laat uitvoeren.
En als je dan toch zwanger wordt dan is het je eigen schuld.
( sarcasmemodus uit)
dus als je wil, leg je de jouwe straks even naast de mijne en check je balzakken even

vrijdag 8 januari 2021 om 18:02
Mijn man hoeft zich niet te laten steriliseren, die mag gewoon vertrouwen opmonteren anticonceptie en moreel besef.
( Mijn kindvrije ex gaf trouwens aan dat hij bij een “ ongelukje” idd bij mij weg zou gaan en behalve betalen niets zou doen met kind”. Ik ben dus bij hem weg gegaan, het idee om een man vader te maken die dat echt niet wil en zo een kind te benadelen stond en staat mij tegen).
Dit was vooral een reactie op het steeds weer Victim bladen dat elke pagina weer komt boven drijven.
Helaas voor TO vond zijn vriendin dit geen belemmering en heeft zij idd bepaald dat hij vader wordt.
Ik hoop voor het kind dat hij idd in therapie gaat en er achter komt dat ie wel een betrokken vader wil zijn, maar als dat niet zo is en hij behalve betalen niets met het kind te maken wil hebben, vind ik dat evengoed zijn goed recht.
Je kunt een vrouw nooit dwingen tot een abortus, maar een man niet dwingen een actieve vaderrol op zich te nemen.
vrijdag 8 januari 2021 om 18:51
Ik merk dat mensen denken dat het niks met een man doet als je zijn sperma inpikt om er een baby van te maken.
Zo van: als je er niet voor hoeft te zorgen of betalen, dan is het okay?
Ik las dit artikel van een man die graag wil dat er meer aandacht komt voor de psychische gevolgen als je op die manier misbruikt wordt door een vrouw. Hij was er echt kapot van, tot zelfmoordgedachten aan toe. En ook nu spaart hij voor het kind, mocht het ooit op zijn stoep verschijnen.
https://www.irishtimes.com/life-and-sty ... -1.3348395
vrijdag 8 januari 2021 om 18:56
Maar dat is niet binnen een relatie, bij een ONS hoop ik dat mensen condooms gebruikenLuistervink schreef: ↑08-01-2021 18:51Ik merk dat mensen denken dat het niks met een man doet als je zijn sperma inpikt om er een baby van te maken.
Ik las dit artikel van een man die graag wil dat er meer aandacht komt voor de psychische gevolgen als je op die manier misbruikt wordt door een vrouw. Hij was er echt kapot van, tot zelfmoordgedachten aan toe. En ook nu spaart hij voor het kind, mocht het ooit op zijn stoep verschijnen.
https://www.irishtimes.com/life-and-sty ... -1.3348395
Maar ik snap heel.goed, dat dit niet netjes is hoor.
En waar ik vanuit ging, was het niet vertellen aan de man
Niet dat ik dat goedkeur, maar dat is toch net weer anders.

vrijdag 8 januari 2021 om 19:30
Zo’n soort wetgeving gaat er uiteraard nooit komen. En terecht.

vrijdag 8 januari 2021 om 19:54
Een vrouw pikt geen sperma in op het moment dat een man dit zelf vrijwillig bij haar naar binnen spuit. Daarom blijf ik erbij dat een man altijd zelf verantwoordelijkheid dient te nemen over anticonceptie. Vooral als hij echt geen kinderen (met haar) wil.Luistervink schreef: ↑08-01-2021 18:51Ik merk dat mensen denken dat het niks met een man doet als je zijn sperma inpikt om er een baby van te maken.
Alle verantwoordelijkheid bij een ander neerleggen is m.i. altijd onverstandig. Onbewust of bewust kan er namelijk van alles misgaan met anticonceptie. En een man heeft geen enkele controle meer over de gevolgen zodra hij een vrouw heeft bevrucht.
Voor de gek gehouden worden is natuurlijk hartstikke erg. Zeker als het gevolg zo ontzettend ingrijpend is. Een man voorhouden dat je anticonceptie gebruikt terwijl dat niet zo is, is dus uiteraard verwerpelijk gedrag. Maar het is absoluut niet verboden.
Veel mensen hier doen alsof de vriendin van TO een misdaad heeft begaan. En dat ze zelfs gestraft moet worden. Dat is slechts een mening en/of wat je morele kompas je ingeeft. Want nergens in de wet staat dat een vrouw niet mag liegen tegen een man. Net zoals ook niet in de wet staat dat een man niet mag liegen tegen een vrouw. En dat ie niet mag vreemdgaan. Etc.
Een kind behoudt ten alle tijden het recht om financieel onderhouden te worden door beide ouders. En een vrouw beslist ten alle tijden over haar eigen lichaam/ingrepen aan haar lichaam. En terecht. Vandaar dat daar wetgeving over is.
Alle andere verwerpelijke acties waar een ander voor kan kiezen -maar die niet strafbaar zijn- en waar jij slachtoffer van kan worden, zul je dus óf zelf moeten voorkomen óf je zult moeten accepteren dat het je overkomen is en er het beste van moeten maken.
vrijdag 8 januari 2021 om 20:04
Je mag verwachten dat een relatie van 10 jaar een kind nemen afgestemd wordt. "Het beste van maken" is nogal aspecifiek, zeker als dat overkomen maar geaccepteerd moet worden als voorkomen niet lukte.

vrijdag 8 januari 2021 om 20:17
@Lotus90:
Het gaat hem erom dat na de conceptie alle macht bij de vrouw ligt en de man zich maar moet schikken naar haar keuze, ondanks dat het om een gezamenlijke vrucht gaat.
Geef hem dan tenminste de keuze om elke verantwoordelijkheid af te wijzen, daarbij wordt zij niet gedwongen tot een abortus en wordt hij niet gedwongen tot een vaderrol/alimentatie. Hierbij behoudt zij nog steeds haar keuzevrijheid maar verliest ze elke macht over haar (gewezen) partner.
Het gaat hem erom dat na de conceptie alle macht bij de vrouw ligt en de man zich maar moet schikken naar haar keuze, ondanks dat het om een gezamenlijke vrucht gaat.
Geef hem dan tenminste de keuze om elke verantwoordelijkheid af te wijzen, daarbij wordt zij niet gedwongen tot een abortus en wordt hij niet gedwongen tot een vaderrol/alimentatie. Hierbij behoudt zij nog steeds haar keuzevrijheid maar verliest ze elke macht over haar (gewezen) partner.
vrijdag 8 januari 2021 om 21:02
madamzonderm schreef: ↑08-01-2021 16:53Is het nog op tijd voor een abortuspil (waar ze niet van hoeft te weten)?

Maar alleen iets voor soap-serie.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 9 januari 2021 om 07:28
Dat zegt nogal wat als je zo lang samen bent en het vertrouwen ontbreekt.Lotus90 schreef: ↑08-01-2021 19:54Een vrouw pikt geen sperma in op het moment dat een man dit zelf vrijwillig bij haar naar binnen spuit. Daarom blijf ik erbij dat een man altijd zelf verantwoordelijkheid dient te nemen over anticonceptie. Vooral als hij echt geen kinderen (met haar) wil.
Alle verantwoordelijkheid bij een ander neerleggen is m.i. altijd onverstandig. Onbewust of bewust kan er namelijk van alles misgaan met anticonceptie. En een man heeft geen enkele controle meer over de gevolgen zodra hij een vrouw heeft bevrucht.
Voor de gek gehouden worden is natuurlijk hartstikke erg. Zeker als het gevolg zo ontzettend ingrijpend is. Een man voorhouden dat je anticonceptie gebruikt terwijl dat niet zo is, is dus uiteraard verwerpelijk gedrag. Maar het is absoluut niet verboden.
Veel mensen hier doen alsof de vriendin van TO een misdaad heeft begaan. En dat ze zelfs gestraft moet worden. Dat is slechts een mening en/of wat je morele kompas je ingeeft. Want nergens in de wet staat dat een vrouw niet mag liegen tegen een man. Net zoals ook niet in de wet staat dat een man niet mag liegen tegen een vrouw. En dat ie niet mag vreemdgaan. Etc.
Een kind behoudt ten alle tijden het recht om financieel onderhouden te worden door beide ouders. En een vrouw beslist ten alle tijden over haar eigen lichaam/ingrepen aan haar lichaam. En terecht. Vandaar dat daar wetgeving over is.
Alle andere verwerpelijke acties waar een ander voor kan kiezen -maar die niet strafbaar zijn- en waar jij slachtoffer van kan worden, zul je dus óf zelf moeten voorkomen óf je zult moeten accepteren dat het je overkomen is en er het beste van moeten maken.
Wij willen hierna echt geen kind meer , maar we willen ons niet steriliseren, man niet en ik ook niet. Het worden dus weer gewoon afspraken en samen uitzoeken welke anti conceptie, dat is vrij normaal.
zaterdag 9 januari 2021 om 08:58
Maar alleen als je duidelijk afgesproken hebt, dat beide partijen ten alle tijden verantwoordelijk zijn voor hun eigen ACMoirmel schreef: ↑08-01-2021 20:17@Lotus90:

zaterdag 9 januari 2021 om 09:31
Het klopt dat ik mijn argument herhaal. Maar dat is zeker niet omdat ik jouw reacties niet lees: ik lees al jaren dit forum en weet echt wel dat jij heel constant goede bijdrages levert. Maar in dit geval heb je tot nu toe geen goed tegenargument vind ik.
Jij en ik denken over het meeste hetzelfde (in het algemeen trouwens). Bijvoorbeeld:
De man (TO) is een slachtoffer
Je mag niet victim-blamen
Iedereen heeft rechten op lichamelijke integriteit
Maar als we dan verder gaan, dan ontstaat er een bescheiden paniek (echt niet alleen bij jou). Is er eigenlijk wel een topic, ja maar wat dan als ik iemand doodrijd, er is wel een slachtoffer maar geen dader, ja maar...
En dat fenomeen leidt, samengevat, tot het punt dat er al 50 pagina's zo'n soort gesprek plaatsvindt:
"Ik ben het slachtoffer hier-en-hier van. Ik voel me wanhopig, ik weet niet wat ik moet doen"
"Dit is inderdaad een kutstreek die je geleverd is: ik heb met je te doen"
"Dank je, fijn te lezen"
"Mijn advies is: ga geld betalen aan degene die je dit heeft aangedaan"
".... ?!?!?!?"
Wat hier volgens mij aan ten grondslag ligt zijn twee denkfouten die diepgeworteld zijn bij veel mensen:
1. Iedere vrouw heeft recht op een zwangerschap/kind
2. Een zwangerschap is altijd onschuldig
Dat klopt natuurlijk allebei niet.
1. Zodra je als vrouw zelf je zwangerschap voor elkaar krijgt is het prima. Maar dat is vandaag de dag nog niet zo: je hebt daar een man voor nodig. Je hebt geen recht om misbruik te maken van een man, je hebt dus ook geen recht op een zwangerschap/kind.
2. Al eerder gezegd: het resultaat van de zwangerschap (de baby) is onschuldig. De zwangerschap zelf kan wel degelijk een misdaad van de vrouw zijn.
Nederland is behoorlijk geemancipeerd, maar rondom zwangere vrouwen is nog werk te doen.
Ik wijd er even een aparte post aan.