Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
10-01-2021 11:29
Het is dat de nee zwaarder telt dan ja. In deze situatie is het zo dat TO iets krijgt wat hij niet wil ipv iets niet krijgt wat hij wil.
Alleen als er twee mensen zijn die samen een kind willen is het okay dat ze samen een kind krijgen hebben*.
Als een van hen dat niet wil dan is het niet okay om samen een kind te hebben.
Als er geen overeenstemming is in kinderwens is het wellicht het beste uit elkaar te gaan. Maar dat is nu misschien te laat want het kind is op komst...

*En biologische mogelijkheden en klimaat om een kind op te laten groeien.
Misschien is het beter te stellen dat het leven niet altijd zo loopt als dat je wenst of wil.

Ondanks goede AC kan deze alsnog falen. Dus dan bepaald een ‘hogere’ macht ineens de zwangerschap. Als de vrouw dan geen abortus wil zal je toch moeten dealen met de situatie die is ontstaan.

Door sex te hebben stem je dus in feite in met het risico tot het krijgen van een kind. Nu snap ik dat de kaarten hier iets anders geschud zijn. Omdat TO er ingeluisd is.

Maar alsnog zal hij de verantwoordelijkheid voor zijn toekomstige kind moeten dragen. En terecht. Het kind heeft geen boodschap aan hoe het is ontstaan en verdient wel de zorg van beide ouders.
Mensen het is een openingspost over 10 jaar relatie en basis van goed vertrouwen.
alles wat 100 keer benoemd is gaat niet over de openingspost
Ceder schreef:
10-01-2021 11:12
Goed punt, ze wonen samen. Dit even op een andere locatie organiseren.

Ook is een telefoongesprek een alternatief: dat mag je in Nederland "eenzijdig zonder melding" opnemen.
is nog geen bewijs waar TO iets aan heeft
zie de casus Boris Becker overduidelijk dat het zaad "gestolen" is, en toch moet hij betalen
babbeleo schreef:
10-01-2021 11:02
Het bedrog van de vrouw en de gevolgen daarvan is de casus van TO.
Jij blijft maar terugkomen op het hoe en wat qua AC-concepten.

Kennelijk heb je daar lol in?
nee hoor
er gaan hier twee discussie s doorelkaar. We hebben TO, die gewoon glashard genaaid is

en we hebben een discussie over hoe dit soort zaken op te lossen zijn. En het voor mannen eerlijker te maken En volgens mij is binnen de huidige wetgeving niks wat kan, als er eenmaal een zwangerschap is. En is het zodra het zaad los is, vogel vrij
Dus is je enige optie als vent je zaad niet te strooien???
lilalinda schreef:
10-01-2021 11:50
is nog geen bewijs waar TO iets aan heeft
zie de casus Boris Becker overduidelijk dat het zaad "gestolen" is, en toch moet hij betalen
De casus Becker is 20 jaar geleden en in het rechtssysteem van een ander land. Ik verwacht dat de huidige Nederlandse wetgeving beter is.

Het helpt allicht om mogelijk nog meer onrecht te beperken. Dan is het toch sowieso goed voor TO (en zijn vriendin) om de waarheid even vast te leggen?
Trien30 schreef:
10-01-2021 11:49
Misschien is het beter te stellen dat het leven niet altijd zo loopt als dat je wenst of wil.

Ondanks goede AC kan deze alsnog falen. Dus dan bepaald een ‘hogere’ macht ineens de zwangerschap. Als de vrouw dan geen abortus wil zal je toch moeten dealen met de situatie die is ontstaan.

Door sex te hebben stem je dus in feite in met het risico tot het krijgen van een kind. Nu snap ik dat de kaarten hier iets anders geschud zijn. Omdat TO er ingeluisd is.

Maar alsnog zal hij de verantwoordelijkheid voor zijn toekomstige kind moeten dragen. En terecht. Het kind heeft geen boodschap aan hoe het is ontstaan en verdient wel de zorg van beide ouders.
Hij stemde in met seks met de pil. Zij heeft eenzijdig de overeenstemming beëindigd door te stoppen met de pil. Daarmee heeft ze de kans op zwangerschap flink verhoogd. Door te stoppen met de pil EN dat hem niet te zeggen.
Misschien in jouw ogen is dat 'hoe het leven loopt'. Maar in mijn ogen is dat een gore naaistreek, wat niet hoort bij hoe het leven loopt.
Het kind heeft het recht niet geboren te worden want ongewenst. Als het wel geboren wordt is dat de keuze en verantwoordelijkheid van mams in dezen. Maar TO zal er wel financieel bijgelapt worden. En een preek krijgen van haar paps.
Led-lampje schreef:
10-01-2021 11:50
Mensen het is een openingspost over 10 jaar relatie en basis van goed vertrouwen.
alles wat 100 keer benoemd is gaat niet over de openingspost
TO heeft meer gepost dan de OP.
Als je alleen op het bedrog mag reageren en niet mag zeggen wat al is gezegd, dan ben je in 5 posts uitgeluld.
madamzonderm schreef:
10-01-2021 12:04
Hij stemde in met seks met de pil. Zij heeft eenzijdig de overeenstemming beëindigd door te stoppen met de pil. Daarmee heeft ze de kans op zwangerschap flink verhoogd. Door te stoppen met de pil EN dat hem niet te zeggen.
Misschien in jouw ogen is dat 'hoe het leven loopt'. Maar in mijn ogen is dat een gore naaistreek, wat niet hoort bij hoe het leven loopt.
Het kind heeft het recht niet geboren te worden want ongewenst. Als het wel geboren wordt is dat de keuze en verantwoordelijkheid van mams in dezen. Maar TO zal er wel financieel bijgelapt worden. En een preek krijgen van haar paps.
Ik heb het topic gevolgd. Dus je hoeft me niet uit te leggen wat TO geschreven heeft.

Het kind heeft pas rechten wanneer het geboren wordt. Tot die tijd is het eigenlijk juridisch gezien niks.

Soms gebeuren er dingen waar je geen directe grip op hebt maar toch verantwoordelijkheid voor dient te nemen volgens de wet. Is het eerlijk? Natuurlijk niet. Maar er wordt over het algemeen niet gekeken naar of een kind eerlijk is ontstaan.
madamzonderm schreef:
het leven sucks ja,, dat is soms echt zo
bia-pia schreef:
10-01-2021 12:13
Als je alleen op het bedrog mag reageren en niet mag zeggen wat al is gezegd, dan ben je in 5 posts uitgeluld.
als je het topic heel plat slaat, is het heel inderdaad eenvoudig
1. TO is gruwelijk genaaid
2. Zij wil de baby, haar lichaam, dus zij bepaalt
3. Wat wil TO? hij heeft plichten, maar welke rechten wil hij? welke rol?
4. En met of zonder deze vriendin?
5. Met of zonder therapie
lilalinda schreef:
10-01-2021 12:25
als je het topic heel plat slaat, is het heel inderdaad eenvoudig
1. TO is gruwelijk genaaid
2. Zij wil de baby, haar lichaam, dus zij bepaalt
3. Wat wil TO? hij heeft plichten, maar welke rechten wil hij? welke rol?
4. En met of zonder deze vriendin?
5. Met of zonder therapie
Nee, je schiet bij punt 3 weer in dezelfde kramp waar je steeds in schiet.
Zij heeft plichten: gekozen voor een kind, dus ervoor zorgen. Lijkt me geen probleem: legio alleenstaande moeders.
Hij heeft, in dit geval, hopelijk geen plichten: dan zou hij zelfs moeten betalen voor het bedrog wat hem is aangedaan.

Je geeft ook geen antwoord op mijn vraag: is het niet verstandig voor alle partijen om de feiten even vast te leggen?
Ceder schreef:
10-01-2021 12:58
Zij heeft plichten: gekozen voor een kind, dus ervoor zorgen. Lijkt me geen probleem: legio alleenstaande moeders.
Hij heeft, in dit geval, hopelijk geen plichten: dan zou hij zelfs moeten betalen voor het bedrog wat hem is aangedaan.

Je geeft ook geen antwoord op mijn vraag: is het niet verstandig voor alle partijen om de feiten even vast te leggen?
Dat kan jij hopen, maar dat is niet zo. Hij zal inderdaad moeten gaan betalen, ook al is het kind met bedrog tot stand gekomen. Misschien je eigen gaan verdiepen in de wetgeving op dit gebied.
lilalinda schreef:
10-01-2021 11:53
nee hoor
er gaan hier twee discussie s doorelkaar. We hebben TO, die gewoon glashard genaaid is

en we hebben een discussie over hoe dit soort zaken op te lossen zijn. En het voor mannen eerlijker te maken En volgens mij is binnen de huidige wetgeving niks wat kan, als er eenmaal een zwangerschap is. En is het zodra het zaad los is, vogel vrij
Dus is je enige optie als vent je zaad niet te strooien???
Ze zeggen: don’t stick your dick in crazy

Dat lijkt me een gezond levensmotto. De rest is goed vertrouwen. En als je dan het deksel op je neus krijgt dan is dat het risico des levens

Daarom vind ik het zo curieus dat TO zelfs nog twijfelt of hij de relatie wil behouden. Dan laat je je echt als voetveeg behandelen. Dat heeft weinig meer met liefde te maken
madamzonderm schreef:
:O Dit vind ik nou een vreselijke opmerking.
Anna2208 schreef:
10-01-2021 13:13
Ik vind het vooral een rare en loze opmerking. Hoe moet een ongeboren baby dat recht opeisen? Vanuit de baarmoeder roepen, of met z’n beentjes in morsecode trappelen: he, ik wil niet geboren worden? :P
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
10-01-2021 13:29
Ik vind het vooral een rare en loze opmerking. Hoe moet een ongeboren baby dat recht opeisen? Vanuit de baarmoeder roepen, of met z’n beentjes in morsecode trappelen: he, ik wil niet geboren worden? :P
Echt? Een recht moet opgeëist worden door degene die dat recht heeft? Waarom je nog kinderbescherming hebben? Een huisarts of leraar laten signaleren? Kind moet het zelf maar zeggen als er iets is.
tonkje schreef:
10-01-2021 13:29
Oh ik las het anders, namelijk als: heeft niet het recht geboren te worden (als in: je hebt het recht niet), maar er kan natuurlijk ook staan: het recht om niet geboren te worden, alsof dat in het voordeel van het kind is?
Anna2208 schreef:
10-01-2021 13:34
Oh ik las het anders, namelijk als: heeft niet het recht geboren te worden (als in: je hebt het recht niet), maar er kan natuurlijk ook staan: het recht om niet geboren te worden, alsof dat in het voordeel van het kind is?
Ja in deze situatie denk ik van wel.
Ceder schreef:
10-01-2021 12:58

Hij heeft wel plichten en dat is kut voor hem

Ik vind afspraken maken altijd een goed idee, maar vraag me erg af, hoe je zoiets dichtgetimmerd krijgt
Anna2208 schreef:
10-01-2021 13:13
Ja?
Mijn sibling en ik zouden het niet zo erg hebben gevonden als we niet waren geboren geloof ik. Genetisch materiaal is hier niet helemaal lekker.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
lilalinda schreef:
10-01-2021 14:03
Hij heeft wel plichten en dat is kut voor hem

Ik vind afspraken maken altijd een goed idee, maar vraag me erg af, hoe je zoiets dichtgetimmerd krijgt
TO heeft het altijd integer aangepakt en duidelijke afspraken gemaakt.
Ik krijg over deze situatie zo snel geen jurisprudentie gegoogeld (iemand wel?). Maar TO en zijn vriendin kunnen dit onderling natuurlijk ook regelen:

Ik, A., ben doelbewust tegen zijn uitdrukkelijke bezwaar zwanger geworden van TO. Daarom zal ik nooit kinderalimentatie van hem eisen.

Was getekend,
A.

Wat vind je er van?
Ceder schreef:
10-01-2021 14:30
TO heeft het altijd integer aangepakt en duidelijke afspraken gemaakt.
Ik krijg over deze situatie zo snel geen jurisprudentie gegoogeld (iemand wel?). Maar TO en zijn vriendin kunnen dit onderling natuurlijk ook regelen:

Ik, A., ben doelbewust tegen zijn uitdrukkelijke bezwaar zwanger geworden van TO. Daarom zal ik nooit kinderalimentatie van hem eisen.
Was getekend,
A.

Wat vind je er van?
Een leuk verzinsel.
Of Ze kunnen uit elkaar gaan en zij kan zeggen dat de vader van het kind onbekend is
Of
Nog een verzinsel
Hij komt van zee en heeft besloten het met haar te gaan proberen met de bab
AeonOfWinter schreef:
10-01-2021 14:08
Ja?
Mijn sibling en ik zouden het niet zo erg hebben gevonden als we niet waren geboren geloof ik. Genetisch materiaal is hier niet helemaal lekker.
Zoals ik hierboven aangaf had ik het anders gelezen. Dit zou ik voor een ander echt niet durven beslissen, of het beter zou zijn niet geboren te worden. Hoewel ik zeker niet wil zeggen dat het vanzelfsprekend is dat het altijd beter is wel geboren te worden, denk ik ook niet dat ongewenst zijn door een van de ouders altijd maakt dat je beter niet geboren kan worden. Feit in deze situatie is dat de baby in het lichaam van to's vriendin zit en dat zij dus beslist.
lilalinda schreef:
10-01-2021 14:45
Een leuk verzinsel.
Of Ze kunnen uit elkaar gaan en zij kan zeggen dat de vader van het kind onbekend is
Of
Nog een verzinsel
Hij komt van zee en heeft besloten het met haar te gaan proberen met de bab
Je ontwijkt weer een beetje vind ik. Laat ik het wat concreter maken:

Zou jij het rechtvaardig vinden als TO (dit specifieke geval dus) nooit kinderalimentatie hoeft te betalen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven