Scholen
zondag 3 januari 2021 om 19:57
Misschien is hier al een topic over, excuus dan!
Wat denken jullie; gaan de scholen over 2 weken weer open?
Ik twijfel. Ene kant willen ze de scholen volgensmij zsm open als het maar half kan.
Andere kant, besmettingen dalen nog maar heel licht en met code zwart in het vooruitzicht zie ik de scholen dicht blijven.
Of het vaccineren moet heel goed en vlot aanslaan maar lijkt me niet realistisch.
Wat is jullie idee hier bij?
Wat denken jullie; gaan de scholen over 2 weken weer open?
Ik twijfel. Ene kant willen ze de scholen volgensmij zsm open als het maar half kan.
Andere kant, besmettingen dalen nog maar heel licht en met code zwart in het vooruitzicht zie ik de scholen dicht blijven.
Of het vaccineren moet heel goed en vlot aanslaan maar lijkt me niet realistisch.
Wat is jullie idee hier bij?
noalien wijzigde dit bericht op 03-01-2021 20:03
0.00% gewijzigd
maandag 11 januari 2021 om 15:42
Hoe dan in godsnaam?koko67 schreef: ↑11-01-2021 15:34Ik krijg gemiddeld 4 mails per dag van klagende ouders. Sommige ouders willen dat ik minder les geef over Corona, sommige ouders willen dat ik meer de actualiteit volg en er met de leerlingen dus veel over spreek. Sommige ouders willen dat ik hun eigen kind uit bed trommel en ervoor zorg dat ze online zijn, andere ouders vinden dat ik de leerlingen moet begrijpen en dat ik dus moet snappen dat ze soms wat later zijn. ( WiFi uitgevallen, de hond moest nog uit, boterhammetje was nog niet op, broertje zat te klieren)
Sommige ouders vinden dat het rooster gevolgd moet worden en klagen dat hun kind een verkort lesrooster krijgt, andere ouders vinden dat hun kind teveel achter het beeldscherm hangt en vinden dat tot 12.00 uur online lesgeven voldoende is.
Sommige ouders vinden mijn online uitleg te lang ( hun kind kan zich niet zolang concentreren) Sommige ouders vinden dat ik te kort uitleg en dat hun kind aan het werk moet terwijl het nog langer uitleg nodig had.
En het toppunt: Ik kreeg net een mailtje dat ik een half uur niet bereikbaar was voor hun kind, terwijl ze wisten dat het gewoon mijn werkdag was.
Ik was in een 1 op 1 gesprek met een andere leerling.
Gelukkig zijn er ook ouders die wel tevreden zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 11 januari 2021 om 15:48
Het verschilt enorm per school. Ik heb 2 kinderen op verschillende scholen.
Zoon in groep 8 heeft 3 ochtenden per week een contactmoment met de klas via teams. Gewoon even bijkletsen en iets leuks doen, een quiz of een spel en ook gewoon over het werk praten, of alles lukt bij iedereen. Verder een duidelijke werkplanning, uitgewerkt per dag, met instructiefilmpjes en soms klassikale instructie via teams. Leerkracht belt 1 a 2x per week met elk kind individueel om even te vragen hoe het gaat. Als kind vragen heeft kan hij chatten via teams en de leerkracht reageert dan snel.
Bij dochter in groep 5 is het een weekplanning met wat linkjes naar YouTube filmpjes voor soms wat uitleg en dat is het. Leraar is amper bereikbaar, reageert vrijwel niet op mail en doet verder niks klassikaal via teams oid. Dochter mist het contact met klasgenoten enorm.
Zoon in groep 8 heeft 3 ochtenden per week een contactmoment met de klas via teams. Gewoon even bijkletsen en iets leuks doen, een quiz of een spel en ook gewoon over het werk praten, of alles lukt bij iedereen. Verder een duidelijke werkplanning, uitgewerkt per dag, met instructiefilmpjes en soms klassikale instructie via teams. Leerkracht belt 1 a 2x per week met elk kind individueel om even te vragen hoe het gaat. Als kind vragen heeft kan hij chatten via teams en de leerkracht reageert dan snel.
Bij dochter in groep 5 is het een weekplanning met wat linkjes naar YouTube filmpjes voor soms wat uitleg en dat is het. Leraar is amper bereikbaar, reageert vrijwel niet op mail en doet verder niks klassikaal via teams oid. Dochter mist het contact met klasgenoten enorm.
maandag 11 januari 2021 om 16:02
Alecta, bij dochter ook geen instructie. Ze zijn aan het herhalenAlecta schreef: ↑11-01-2021 14:59Ik denk dat er ook wel een verschil is tussen PO en VO. Hier ervaar ik dat wel zo, maar dat heeft ook te maken met het feit dat mijn kinderen goed meekwamen/komen op de basisschool. Op het VO merk ik dat er bij bepaalde vakken wel fikse achterstanden zijn, omdat die vakken in het voorjaar niet of nauwelijks gegeven zijn (Grieks is hier zo'n vak, die was geen docent voor en dat hebben ze dus van november tot juli niet gehad. Biologie hetzelfde probleem).
Op de basisschool van mijn jongste wordt er overigens geen instructie gegeven. Ik vermoed dat ze dus voornamelijk stof herhalen. Voor een tijdje niets mis mee, maar dat moet uiteraard niet te lang duren. Ik merk ook langzaam wel weer weerstand bij mijn kind, die die herhaling helemaal niet leuk vindt en de zaakvakken en begrijpend lezen mist.
Ik moet wel zeggen dat er nu meer gedaan wordt vanuit school, dan in het voorjaar. Deze week ook 3 contactmomenten met een klein groepje en de leerkracht. Het stelt niet zoveel voor, maar het is wel leuk voor de kinderen.
Maar jij weet dus niet zeker hoe dit bij jouw kind zit? Bij ons werd echt gemeld dat ze gingen herhalen - behalve met rekenen.
Slechte zaak. Misschien school een mailtje sturen?
wij hebben onze taal modules gewoon opnieuw opgestart. Zodat ze opnieuw kunnen oefenen. Ook herhalen we begrijpend lezen en kwam er vandaag zelfs een zelfgeschreven tekst van de leerkracht waar je voorvoegsels/achtervoegsels en samenstellingen uit moest halen.
Wat doet jouw kind dan heel de dag als er geen zaakvakken zijn? en hoe lang is je kind bezig? uurtje?
maandag 11 januari 2021 om 16:02
Ik doe mee. Ik gun het mijn jongste zo.NoPepsiPlease schreef: ↑11-01-2021 16:01Onze directrice laat weten dat in de media 25 januari nu wordt genoemd als startdatum voor het PO. *fingers crossed*
Mijn oudste zoon ook trouwens, maar ik vrees dat het VO nog wel even gesloten blijft.
maandag 11 januari 2021 om 16:05
Huh, zaakvakken nemen toch niet zo'n groot deel van de dag in beslag? Mijn dochter had vandaag rekenen (les + weektaak), vrij lezen, taal, spelling (dictee + oefeningen), Engels en aardrijkskunde, dan is aardrijkskunde toch maar een klein deel? Ik zou me niet afvragen wat ze de hele dag deed als dat er niet bij zat.
maandag 11 januari 2021 om 16:28
Zoon krijgt alleen taal, spelling en rekenen, per dag 3x een half uur instructie. Het werk staat klaar in Google Classroom. Maar als ik lees dat sommige scholen alleen herhalen ben ik al blij dat er in ieder geval les wordt gegeven.
Ik las ook net 25 januari op nos.nl, hopelijk gaat dat kunnen!
Ik las ook net 25 januari op nos.nl, hopelijk gaat dat kunnen!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
maandag 11 januari 2021 om 16:39
koko67 schreef: ↑11-01-2021 15:34Ik krijg gemiddeld 4 mails per dag van klagende ouders. Sommige ouders willen dat ik minder les geef over Corona, sommige ouders willen dat ik meer de actualiteit volg en er met de leerlingen dus veel over spreek. Sommige ouders willen dat ik hun eigen kind uit bed trommel en ervoor zorg dat ze online zijn, andere ouders vinden dat ik de leerlingen moet begrijpen en dat ik dus moet snappen dat ze soms wat later zijn. ( WiFi uitgevallen, de hond moest nog uit, boterhammetje was nog niet op, broertje zat te klieren)
Sommige ouders vinden dat het rooster gevolgd moet worden en klagen dat hun kind een verkort lesrooster krijgt, andere ouders vinden dat hun kind teveel achter het beeldscherm hangt en vinden dat tot 12.00 uur online lesgeven voldoende is.
Sommige ouders vinden mijn online uitleg te lang ( hun kind kan zich niet zolang concentreren) Sommige ouders vinden dat ik te kort uitleg en dat hun kind aan het werk moet terwijl het nog langer uitleg nodig had.
En het toppunt: Ik kreeg net een mailtje dat ik een half uur niet bereikbaar was voor hun kind, terwijl ze wisten dat het gewoon mijn werkdag was.
Dat vind ik oprecht erg
Hier ben ik wel blij met de school en de leerkrachten. Iedereen doet zijn/haar best en heeft het beste met de kinderen voor. Natuurlijk zijn er altijd dingen die je graag anders ziet. Maar ik ga uit van vertrouwen en bedank de leerkrachten regelmatig voor hun inzet.
En verder hoop ik heel erg dat het po echt weer opengaat 25 januari. Want mijn kinderen worden knettergek inmiddels en ik dus ook
maandag 11 januari 2021 om 17:11
anjer84 schreef: ↑11-01-2021 08:08Ik ken meerdere mensen die via hun kinderen corona hebben opgelopen. Geen idee waar je het vandaan haalt dat kinderen volwassenen niet kunnen besmetten. Juist met de Britse mutatie worden kinderen zieker en zijn ze in mijn beleving logischerwijs besmettelijker.
Ik begrijp dat het totaal niet goed is voor de kinderen en ouders dat de scholen dicht zijn maar Londen taferelen zitten we hier ook niet op te wachten. De zorg is nu al overbelast en met 10 uur aanrijtijd van een ambulance kan je het vergeten met een hartaanval. Kortom, m.i. is het enige juiste om de scholen dicht te houden, ook de basisscholen. Iig tot er duidelijkheid is over de Britse mutatie en de verspreiding onder kinderen. Verder moet er goed naar het afstandsonderwijs gekeken worden want eerlijk gezegd hoor ik 8 van de 10 ouders hier over klagen. Met name over de kwaliteit en hoe inefficiënt het gaat. Ook begrijp ik er geen snars van dat op de noodopvang niet altijd onderwijs wordt gegeven. Daarnaast verplichte werkgeversverklaring invoeren zodat alleen ouders die in cruciale beroepen zitten gebruik maken van de opvang.
Persoonlijk denk ik dat de scholen na de voorjaarsvakantie weer open kunnen.
Geen idee waar ik het vandaan heb, nou van de site van site van het RIVM. Hoe jonger het kind, hoe kleiner de kans dat een kind in staat is een volwassene te besmetten.
Die kans is gewoon echt niet zo groot.
Persoonlijk vind ik na de voorjaarsvakantie voor nu echt niet aan de orde.
maandag 11 januari 2021 om 17:29
koko67 schreef: ↑11-01-2021 15:34Ik krijg gemiddeld 4 mails per dag van klagende ouders. Sommige ouders willen dat ik minder les geef over Corona, sommige ouders willen dat ik meer de actualiteit volg en er met de leerlingen dus veel over spreek. Sommige ouders willen dat ik hun eigen kind uit bed trommel en ervoor zorg dat ze online zijn, andere ouders vinden dat ik de leerlingen moet begrijpen en dat ik dus moet snappen dat ze soms wat later zijn. ( WiFi uitgevallen, de hond moest nog uit, boterhammetje was nog niet op, broertje zat te klieren)
Omdat tevreden ouders niet zo snel contact opnemen hebben wij (po) de ouders een kleine enquête gestuurd. Daaruit bleek dat bij ons op school de ouders redelijk tevreden waren. Met hun op- en aanmerkingen gaan we echt aan de slag. Jammer dat niet alle ouders de moeite namen om de enquête in te vullen want te zien aan de mail zijn er ook ontevreden ouders.
Ook jammer dat sommige ouders niet klagen als er echt iets mis loopt. Eén van mijn leerlingen die van mij verlengde instructie krijgt verscheen tot twee keer toe niet in de les. Toen ik de moeder een dag later aan de telefoon had zei zij dat haar kind had gezegd dat de meeting alweer niet door ging. Best bijzonder dat zo'n ouder niet uit zichzelf contact opneemt met school.
En verder verbaast mij het aantal onredelijke klachten. Als wij communiceren dat de leerlingen in groep 7 en 8 de hele dag de juf kunnen bereiken via teams naast de momenten van de groepsinstructie, dan is het best bijzonder dat je meerdere keren klaagt dat je kind uit groep 7 geen contact kon krijgen op het moment dat groep 8 volgens het rooster instructie heeft. (Het is een combigroep waar kind al sinds augustus in zit)
Klagen dat de buurkinderen buiten spelen precies als de jouwe instructie heeft heeft ook weinig zin, zeker als de buurkinderen niet bij jouw kind in de klas zitten. Of nog erger op een andere school zitten
En daar moet je dan nog serieus antwoord op geven aan de telefoon.
maandag 11 januari 2021 om 18:03
Het kan toch dat ze dat gewoon echt niet wist? Bij ons zou de instructie vandaag ook niet doorgaan, omdat de maandagjuf de noodopvang moest runnen. Later bleek dat de juf die er dinsdag tot en met vrijdag is het uiteindelijk vanuit huis had gedaan, maar dat wisten wij ook niet, omdat we er vanuit waren gegaan dat er dus gewoon geen instructie was en dat bericht had ik (en meerdere ouders) niet gezien.Andersom schreef: ↑11-01-2021 17:29
Ook jammer dat sommige ouders niet klagen als er echt iets mis loopt. Eén van mijn leerlingen die van mij verlengde instructie krijgt verscheen tot twee keer toe niet in de les. Toen ik de moeder een dag later aan de telefoon had zei zij dat haar kind had gezegd dat de meeting alweer niet door ging. Best bijzonder dat zo'n ouder niet uit zichzelf contact opneemt met school.
maandag 11 januari 2021 om 18:13
Susan schreef: ↑11-01-2021 18:03Het kan toch dat ze dat gewoon echt niet wist? Bij ons zou de instructie vandaag ook niet doorgaan, omdat de maandagjuf de noodopvang moest runnen. Later bleek dat de juf die er dinsdag tot en met vrijdag is het uiteindelijk vanuit huis had gedaan, maar dat wisten wij ook niet, omdat we er vanuit waren gegaan dat er dus gewoon geen instructie was en dat bericht had ik (en meerdere ouders) niet gezien.
Dat kan bij jullie misschien zo zijn, maar bij ons is gecommuniceerd wie, wat doet en dat beide weken het rooster exact gelijk zou zijn en dat er niets gewijzigd zou worden zonder tegenbericht. Én dat ouders via Parro bericht krijgen als er toch wijzigingen nodig zouden zijn. Dus geen bericht? Dan gaat het door.
maandag 11 januari 2021 om 18:19
Ik wil graag dat ouders en leerlingen mij lastigvallen. Maar dan niet met verwijten en geklaag, maar graag met vragen. Dan krijg ik de kans iets uit te leggen.
Ik en mijn collega’s werken hard om alles zo goed mogelijk te regelen en om het elke ouder naar de zin te maken.
Ik maak mij niet zo’n zorgen om mijn mentorleerlingen, die redden het wel. Soms moet ik een leerling achter de broek zitten, soms moet ik een leerling de regels nog eens laten opsommen. ( camera aan, je zit aangekleed aan een tafel) maar eigenlijk doen ze het heel goed.
Een aantal balen en voelen zich onzeker en daar praat ik via Teams na de lessen mee, de meesten zijn gelaten en wachten de tijd af.
Ouders daarentegen maken zich enorm zorgen en een aantal van die ouders uiten die zorgen door te klagen, kritiek te uiten op bijna alles en te denken dat ze mij moeten vertellen hoe ik mijn vak uit moet oefenen.
Gelukkig zijn de meeste ouders niet zo, het zijn er een paar en altijd dezelfde.
maandag 11 januari 2021 om 18:35
Maar dat ervaar ik hier ook zo. Buiten die kwetsbare groep maak ik me geen zorgen over leerachterstanden in het basisonderwijs. Ik lees hier op het forum dat ouders zich daar enorme zorgen over kunnen maken. Ik snap het ergens wel, maar ik denk ook "heb vertrouwen".koko67 schreef: ↑11-01-2021 18:19Ik wil graag dat ouders en leerlingen mij lastigvallen. Maar dan niet met verwijten en geklaag, maar graag met vragen. Dan krijg ik de kans iets uit te leggen.
Ik en mijn collega’s werken hard om alles zo goed mogelijk te regelen en om het elke ouder naar de zin te maken.
Ik maak mij niet zo’n zorgen om mijn mentorleerlingen, die redden het wel.
Ouders daarentegen maken zich enorm zorgen en een aantal van die ouders uiten die zorgen door te klagen, kritiek te uiten op bijna alles en te denken dat ze mij moeten vertellen hoe ik mijn vak uit moet oefenen.
Gelukkig zijn de meeste ouders niet zo, het zijn er een paar en altijd dezelfde.
maandag 11 januari 2021 om 18:44
NoPepsiPlease schreef: ↑11-01-2021 18:35Maar dat ervaar ik hier ook zo. Buiten die kwetsbare groep maak ik me geen zorgen over leerachterstanden in het basisonderwijs. Ik lees hier op het forum dat ouders zich daar enorme zorgen over kunnen maken. Ik snap het ergens wel, maar ik denk ook "heb vertrouwen".
En bij die enkeling waar wij ons als school wel zorgen over maken denken we soms dat ouders dat ook zouden moeten doen. Juist die ouders maken zich nou helemaal geen zorgen.
maandag 11 januari 2021 om 19:55
Ik heb al een hele tijd niks gepost op dit forum maar nu wil ik toch een berichtje plaatsen. Over de scholen en het thuisonderwijs hebben veel mensen een mening. Het gaat natuurlijk ook om (jongere) kinderen en die moeten nu eenmaal nog veel leren. Ik snap dat veel ouders zich daarom ook zorgen maken. Iedereen wil nu eenmaal het beste voor zijn of haar kind(eren).
Wat ik nu jammer vind, is dat ouders en leerkrachten naar elkaar wijzen terwijl ze juist naar elkaar zouden moeten luisteren. Dat geldt trouwens niet alleen voor ouders en leerkrachten maar ook voor een heleboel andere mensen. Maar goed, daar gaat het niet om. Ik vind mijn vak echt tof. Ik vind het fantastisch om de kinderen te zien leren. Laten we nou een beetje vertrouwen hebben in elkaar en met elkaar in gesprek blijven (op een normale manier). Geen idee wat ik met dit bericht wil eigenlijk. Ik ben het in ieder geval even kwijt
.
Wat ik nu jammer vind, is dat ouders en leerkrachten naar elkaar wijzen terwijl ze juist naar elkaar zouden moeten luisteren. Dat geldt trouwens niet alleen voor ouders en leerkrachten maar ook voor een heleboel andere mensen. Maar goed, daar gaat het niet om. Ik vind mijn vak echt tof. Ik vind het fantastisch om de kinderen te zien leren. Laten we nou een beetje vertrouwen hebben in elkaar en met elkaar in gesprek blijven (op een normale manier). Geen idee wat ik met dit bericht wil eigenlijk. Ik ben het in ieder geval even kwijt
maandag 11 januari 2021 om 20:25
Dat we als ouders verwachten dat leerkrachten zo maar ineens ook master worden in het geven van afstandsonderwijs. Laten we redelijk zijn met zijn allen en accepteren dat het gewoon niet optimaal loopt.Fhemke schreef: ↑11-01-2021 19:55Ik heb al een hele tijd niks gepost op dit forum maar nu wil ik toch een berichtje plaatsen. Over de scholen en het thuisonderwijs hebben veel mensen een mening. Het gaat natuurlijk ook om (jongere) kinderen en die moeten nu eenmaal nog veel leren. Ik snap dat veel ouders zich daarom ook zorgen maken. Iedereen wil nu eenmaal het beste voor zijn of haar kind(eren).
Wat ik nu jammer vind, is dat ouders en leerkrachten naar elkaar wijzen terwijl ze juist naar elkaar zouden moeten luisteren. Dat geldt trouwens niet alleen voor ouders en leerkrachten maar ook voor een heleboel andere mensen. Maar goed, daar gaat het niet om. Ik vind mijn vak echt tof. Ik vind het fantastisch om de kinderen te zien leren. Laten we nou een beetje vertrouwen hebben in elkaar en met elkaar in gesprek blijven (op een normale manier). Geen idee wat ik met dit bericht wil eigenlijk. Ik ben het in ieder geval even kwijt.
maandag 11 januari 2021 om 20:39
Ik vind het juist belangrijk om zo goed mogelijk zelf de verantwoordelijkheid te nemen, als ouder kon ik ook zien aankomen dat de mogelijkheid er was dat de scholen weer dicht zouden moeten, dus ik heb me daar ook op ingesteld (overigens snap ik dat sommige ouders compleet klem zitten met werk, daar heb ik het dus ook niet over, daar kan niemand iets aan doen).
Als het echt heel slecht geregeld is kan ik me wel voorstellen dat je als ouders baalt, aan de andere kant kan ik me van leerkrachten ook voorstellen dat ze weer balen dat sommige ouders wel heel veeleisend zijn en alles bij de leerkracht neerleggen.
maandag 11 januari 2021 om 21:14
Thuis onderwijs gaat gelukkig bij ons heel goed. De juf maakt een rooster en plaatst iedere dag duidelijke filmpjes die ons kind 5,5 ( zit in groep 3) snapt en gaat daarmee aan de slag. Ze leren iedere dag nieuwe dingen en hij heeft nog geen herhaling of iets moeten doen. Ik heb vandaag wel de juf gemaild omdat wij een discussie hadden over het juiste antwoord en dat liep nogal hoog op tussen man, kind en mij waarbij iedereen telkens zei ja het kan allebei, maar mijn antwoord is juist. Ik hoop dat gelijk heb
. Man en kind zijn het namelijk met elkaar eens.
maandag 11 januari 2021 om 21:33
Hoe goed je je ook voorbereidt, ik krijg best wel stress van dat mn vakantiedagen zo snel op gaan. En we zitten pas in januari 
Ik denk dat de kinderen het best leuk zullen vinden als er van de zomer nog wat vakantiedagen over zijn om ook écht vrij te zijn met ze. In plaats van er 3 uur per dag naast zitten, huilpartijen sussen omdat het dictee niet netjes genoeg geschreven is of de kinderen dwingen nu echt 10 sommen te maken in Snappet. En dan nu en niet over een uurtje... ze vinden me niet echt leuk nu
Ik denk dat de kinderen het best leuk zullen vinden als er van de zomer nog wat vakantiedagen over zijn om ook écht vrij te zijn met ze. In plaats van er 3 uur per dag naast zitten, huilpartijen sussen omdat het dictee niet netjes genoeg geschreven is of de kinderen dwingen nu echt 10 sommen te maken in Snappet. En dan nu en niet over een uurtje... ze vinden me niet echt leuk nu
jamaarhoe wijzigde dit bericht op 11-01-2021 22:40
0.10% gewijzigd
Een zebra is geen paard met strepen
maandag 11 januari 2021 om 21:35
Nou word ik erg nieuwsgierig.mimimouse schreef: ↑11-01-2021 21:14Thuis onderwijs gaat gelukkig bij ons heel goed. De juf maakt een rooster en plaatst iedere dag duidelijke filmpjes die ons kind 5,5 ( zit in groep 3) snapt en gaat daarmee aan de slag. Ze leren iedere dag nieuwe dingen en hij heeft nog geen herhaling of iets moeten doen. Ik heb vandaag wel de juf gemaild omdat wij een discussie hadden over het juiste antwoord en dat liep nogal hoog op tussen man, kind en mij waarbij iedereen telkens zei ja het kan allebei, maar mijn antwoord is juist. Ik hoop dat gelijk heb. Man en kind zijn het namelijk met elkaar eens.
maandag 11 januari 2021 om 21:43
Hier gaat het ook best goed met de online lessen.
Voor de kerst verhuisd en nu na de vakantie zijn de kinderen op een nieuwe school gestart.
Na wat opstart problemen gaat het goed.
De kinderen krijgen dagelijks via mail een dagrooster.
Oudste (groep 7) heeft vaak instructie filmpjes in het rooster, die hij voor 9 uur moet zien, dus die zit om half 9 achter zijn bureau.
Om 9 uur moeten ze online in meet, dan krijgen ze instructie van ongeveer een half uur.
Daarna zelfstandig werken tot 10 uur, kwartiertje pauze
Om half 11 weer online instructie, ook iets van een half uur.
Zelfstandig werken tot 12 uur, half uur pauze om te eten.
Na het eten hun werk afmaken en tussen half 1 en kwart voor 2 is hun juf via de meet bereikbaar voor vragen
Om kwart voor 2 moeten ze weer in de meet, dan sluiten ze de dag af, meestal met iets van een spel of quiz
Ze hebben tot 4 uur om hun schoolwerk af te maken en digitaal in te leveren.
De juf kijkt dan de boel na en het kan zijn dat kind dan nog mail krijgt van zijn juf, dat hij iets nog niet gemaakt heeft.
Jongste (groep 5) zit ook om 9 uur online en die heeft tot 2 uur in meet les, half uur instructie en dan een half uur zelfstandig werken en dan weer half uur instructie
Rekenen, taal, spelling, dictee, begrijpend lezen en elke week een verhaaltje schrijven
Voor de kerst verhuisd en nu na de vakantie zijn de kinderen op een nieuwe school gestart.
Na wat opstart problemen gaat het goed.
De kinderen krijgen dagelijks via mail een dagrooster.
Oudste (groep 7) heeft vaak instructie filmpjes in het rooster, die hij voor 9 uur moet zien, dus die zit om half 9 achter zijn bureau.
Om 9 uur moeten ze online in meet, dan krijgen ze instructie van ongeveer een half uur.
Daarna zelfstandig werken tot 10 uur, kwartiertje pauze
Om half 11 weer online instructie, ook iets van een half uur.
Zelfstandig werken tot 12 uur, half uur pauze om te eten.
Na het eten hun werk afmaken en tussen half 1 en kwart voor 2 is hun juf via de meet bereikbaar voor vragen
Om kwart voor 2 moeten ze weer in de meet, dan sluiten ze de dag af, meestal met iets van een spel of quiz
Ze hebben tot 4 uur om hun schoolwerk af te maken en digitaal in te leveren.
De juf kijkt dan de boel na en het kan zijn dat kind dan nog mail krijgt van zijn juf, dat hij iets nog niet gemaakt heeft.
Jongste (groep 5) zit ook om 9 uur online en die heeft tot 2 uur in meet les, half uur instructie en dan een half uur zelfstandig werken en dan weer half uur instructie
Rekenen, taal, spelling, dictee, begrijpend lezen en elke week een verhaaltje schrijven
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk