** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Ik vermoed pms.

Chip riep na creche (waar ze nog steeds niet gewend is, zoooo sielug) : Tatje etuh! (Zo volleerd, alsof ze het wekelijks, of zelfs maandelijks krijgt.)

Dat laat ik me na een volle week niet 2 keer zeggen, dus rechtsomkeer naar de tatjeswinkels gereden.

Daar aangekomen, kon ik haar wel achter de beige tegeltjes plakken met d'r gepiep. En kon ik niet kiezen wat ik wilde eten.

Dus heb ik maar alles genomen.

Frikadel, kroket, kaassoeflee kipkorn en een broodje sate.

Thuis gekomen is kind eindelijk bedaard. Heb ik het broodje van de sate geplukt en weggegooid (zonder broodje krijg je 3 stokkies, en das nou zonde ), van alles 1 hap genomen uit het lekkerste deel (midden), 2 patatjes van Chip gejat, en toen was ik daar wel mee klaar.

We hebben nog even samen 5 kiwi's koud gemaakt.

En nu gaan we Hopla kijken op joe-tjoep (jasses! het konijn zegt zo verschrikkelijk suf 'hopla', alsofie z'n bek vol vla heeft zitten). Je moet wat als je al een boekje en 7895 blokkentorens bouwen gehad hebt, het kind alleen maar op schoot geplakt wil, en je altijd te laat uit werk komt voor kindertv.

En daarna 'joeplaaa!' (zoals Willy van Maya de bij ooit zij, nee het was Willy niet, het was een sprinkhaan, hoe heette die sprinkhaan?) gaat ze linea recta horizontalus te bedde.

Zoals ik reeds zei:

ik vermoed pms.

Chip is al bijna 2! Wat gaat 't snel, niet meer normaal.

Geen idee hoe de sprinkhaan heet.

Fieje: oh ja, de verkiezingen. Even vergeten.

Es: osteopaat is de beste tip die ik ooit gehad heb, echt. Ze zijn niet allemaal even goed, dat niet, maar 't zijn net wonderdokters. Beetje jammer dat 't zo duur is.

Nemo: je motiveert me toch wel 'n klein beetje, met dat hardlopen. Zo veel dat ik na Marokko denk ik toch nog 'n keer 'n poging ga wagen. Moet dan trouwens wel eerst een sport-bh kopen, anders kap ik er na 10 seconden al mee vrees ik. Oh, en schoenen is ook handig. Oh, de staatsloterij winnen ook.
Osteopaat kun je voor belastingjaar 2008 terugkrijgen (of dat deel dat je ziektekostenverzekering niet dekt).

Het is even investeren, een jaar bonnetjes sparen, maar het komt terug.

Ieuw!

Hard lopend hardlopen!

~loopt hard weg~
Is anders in BE, maar ik weet niet precies hoe. Moet nu hier 'n soort van aangepaste belastingaangifte doen, ik kan er alleen geen touw aan vastknopen en ben er ook nog niet uit of ik zo'n soort dingen ook nog kan declareren. Vind 't zo'n gedoe allemaal, zoek 't ook niet om het uit te zoeken. Heb nog tot 1 juli geloof ik, ik benut die tijd efficiënt om het iedere week een week vooruit te schuiven.
Dat lijkt me ook zo'n gedoe met in Belgie wonen. In NL snap ik soms al de helft van de regels niet. Moet nu vrijstelling vragen voor afvalstoffenheffing enz. Maar de helft van de vragen is al niet duidelijk. Als dat al niet duidelijk is voor mij hoe moet het dan met die sjonnies en anitas in de bijstand die ook recht hebben op vrijstelling? Moest er vandaag voor bellen naar de gemeente, maar ben ik natuurlijk vergeten.

Isiss: je moet maar eens kijken op hardloopschema.nl Moet je wel even inschrijven, maar dan kan je meteen een schema voor jezelf printen. Die hardloopschoenen heb ik van mijn moeder geleend (die zit met een dikke enkel en kan nu niet sporten). Kan je ze niet eerst even lenen van iemand? Om te proberen. Want ja, is toch ook weer een investering en als ze dan in de kast verdwijnen in ook zonde..
Kjong: hoe vaak moet Chip naar de creche? En vind ze het echt vreselijk?
dubbel post.

en kan ik vanwege de google chrome wel weghalen. Fijn!
anoniem_38961 wijzigde dit bericht op 15-05-2009 22:21
Reden: 1x is genoeg
% gewijzigd
Gewoon. 5 dagen . Van 8 tot 18 uur.
Nemo: ik heb 't hardloopschema van Evy ... (hoe heet ze?), voor op m'n mp3. Is hetzelfde idee, alleen zit er dan 'n muziekje bij en zegt zij (op z'n Bels) precies wat je moet doen. Is eigenlijk best leuk.

Wat sneu voor Chip (en voor jou ook Kjong). Heb je ook een idee waarom ze 't niet leuk vindt? Is het omdat ze niet bij jou/haar vertrouwde omgeving is, of iets anders? (ik zeg maar wat, want heb er echt geen verstand van)
ik dacht dat je mss nog andere oppas had en dat de creche voor "erbij" was. Maar nee dus..

Hoe lang zit ze er al? en vind ze het gewoon niet leuk omdat ze niet bij jou is? of de andere kinderen, of de leidsters?

Nou ja, ze zal er wel al over nagedacht hebben en het er eventueel met de leidsters over gehad hebben. Zat er over te denken omdat ik zelf natuurlijk gewerkt heb op een kinderdagverlbijf...

Isiss: hardloopschema van wie?? Dat klinkt namelijk ook erg leuk. Mn MP3 speler was kaduuk. Althans, mn koptelefoon. Wilde wel al een nieuwe met meer geheugen en die heb ik net vandaag gehaald, helemaal happy Mss kan ik die Evy nog wat ook ergens vandaan halen.
Geen idee wat ze niet leuk vindt. Zo goed kan ze nou nog niet praten Hoewel haar gezichtje wel heel erg opklaart als ze een van haar vorige babygroepleidsters tegen komt.

Ze ging wel errug vroeg naar de peuters. Met 21 maanden.

Maar dat kon niet anders, volgens de crecheadministratiemevrouw. Want ze hadden tóen een plekje. Dus doorschuiven die handel.

Het is een zaak. Geen sociale werkplaats.

We hadden ook de pech dat er net een goedkoop ticket vrijkwam in maart. Net op haar overgangsmoment (vanuit de 'babygroep').

Dus ze ging naar de babygroep. Toen met mij nar TR. Toen bleef ze zonder mij in TR nog een week. Waarna gelijk in die groep gedump.

En ook nog de eerste weken door mijn moeder gehaald en gebracht vanwege mijn werktijden.

Als ik haar ophaal staat ze ook altijd een beetje langs de zijlijn.

En ze schijnt zo stil te zijn in de groep dat een van de leidsters (die nou niet echt het licht heeft gezien) mij van de week in vertrouwen nam, en zie dat ze dachten dat ze misschien 'langzaam' was. Omdat ze niks zegt.

Tss.

Het kind kan zowat tot 10 tellen, en is nu de kleuren aan het benoemen.

En ze is nog steeds de jongste. Waar volgende maand pas verandering in komt.

Maar ja. Geen keus.

Want ik sta al 8 maanden bij andere bureaus ingeschreven, maar er zijn hele lange wachtlijsten.

En geen keus, want ik moet aan de INDnormen voldoen.

Dus, mijn moederhart compleet negeren is het enige dat ik momenteel doen kan.

Niet bij stil staan, niet aan denken.

Dus ook graag niet meer vragen.
Ik krijg heel de tijd foutmeldingen hier! (jullie ook?) kan niet dat bericht dat 2x geplaatst is weghalen, sorry.

Google chrome was het he? Ik ga het eens opzoeken
Kjong, vragen is uit interesse. Als je niet wilt dat we wat vragen moet je er niks over schrijven.

Anders weet ik ook niet wat ik tegen je moet zeggen hoor. Dan lees ik wel zonder commentaar.

Maar goed, geen keus met je rug tegen de muur, zoals al die tijd de laatste jaren is kut, dus dan hou ik het maar op (kan je al die knuffels nog wel aan, volgens mij word je af en toe fijngeknuffeld)

Heb net google chrome gedownload. Wat een verbetering zeg! En wat fijn dat er meteen een spellingcontrole bij zit, zie ik meteen wat ik fout typ hier. Perfect. Goeie tip Kjong!
Nemo: 't heet start to run, ik vond 't via 'n topic hier op lijf & lijn. Ik kijk even of ik de link kan vinden waar ik heb gedownload (alle lessen in losse bestandjes, duurt effe).

Ja dus, gevonden. Ik heb 'm hier vandaan.

Schoenen lenen heb ik niet zo veel mee eerlijk gezegd. Afgezien van dat ik niemand in m'n omgeving ken die ook maat 42 heeft, heb ik een soort regel in mezelf: geen tweedehands schoenen.

Kjong, wat kut. Zijn de zomertickets geboekt? Naar datum toeleven blabla.
Was ook veel meer een emo-opmerking omdat ik er ineens wel bij stil stond, dan ook maar iets van een kat naar jullie.

Maar ik doe het gewoon weer in een doosje. Voor later. Als ik wel tijd heb om zaken onder ogen te komen.

Voorlopig hou ik het gewoon weer even op

Hoe gaat het?

Goehoed heur.

Es, hier ook Aanpakken aan het lezen. Leest gewoon relaxt weg en hoef je niet teveel bij na te denken. Nog enige verbetering met de spieren?

Ies, wellicht 'n idee om adminstratiemannetje in te huren? Die brengen je meeestal meer op dan dat ze kosten. Even op de Belgische MP kijken.

Nemo, hardlopen, ik haat het maar is wel doeltreffend en goedkoop. Ik neem me telkens voor er ook aan te beginnen maar ja......wat doe ik dan met de kinderen?

Arme Chipie en arme Kjong. Het moederhart wordt dezer tijd toch al vermorzeld onder de nieuwerwetsche werktijden en alles waar je aan moet voldoen en dan ook nog eens de IND norm halen. Ben reuze blij met mijn "Nanny" want ik zou werkelijk waar gek worden (net als Kjong) als ik zou zien dat mijn jong niet lekker meehobbelt. Dus Kjong voor jou een driedubbele

Heerlijk weekend. Heb me voorgenomen niets tot weinig te doen. Ga 'n beetje in huis rommelen. Kamer van oudste moet gedaan worden, veel rommel weg want hopelijk volgende week stapelbed. Zal mij benieuwen.....
Het gaat altijd goehoed. Vooral niet zeggen dat je je klote voelt om wat voor 'n reden dan ook. Mag hier best. Maar ja, dan breek je soms en meestal is dat niet handig. Breken doen we wel als de mannen hier zijn. Als mijn salarisman ooit terug komt uit Amerika, als hij dan wel nadenkt voordat hij een werkgeversverklaring maakt, als hij dan wel nadenkt dat hij mijn netto salaris neerzet ZONDER overwerk. *()&)&^(&^%( anders had ik nu al bezig geweest, maar hee, breken doen we later wel. Vooralsnog gaat het goehoed.
Ik vind ook schoenen lenen niet iets voor mij. Hoewel ik die van Kjongen over een half jaartje echtwel aan kan.

Een keer coole Kswiss aan lijkt me dan wel weer wat.

De booking van zomertickets, daar wacht ik nog steeds op. We hebben nl nog geen (eigen) verblijfplek.

En het scheelt echt wel, of ik naar iets uit kan kijken of dat alles en iedereen van knulligheden waar we afhankelijk van zijn aan elkaar hangt.

Du moment ik op de sendknop kan drukken bij een booking, gaat er weer een vrolijkere hersenwave open.
Wat? Wil je een stapelbed?

Ik heb er een!
Ja maar mevrouw de Keuniging blieft een ander stapelbed dan jij hebt. Ik ga naar Ikea gut hoe moet ik dat filmpje erin monteren? Doe jij dat eens even voor mij poliese polies, zit nu op knietjes.Je weet wel, dat van uh, hoe heetie ook alweer? Youp dus. Zo zie ik mezelf volgende week ook rijden
Jij wilt mijn laarzen lenen. Schoenen lenen doen we niet aan.

Maar eerst moeten er nieuwe onderkantjes op. Vond het van de week ineens verdacht nattig aan mijne sokken....
Zie je Marg, af en toe kan ik best aanwezig zijn
Youpse stapelbed
En nu tijd onder de afzuigert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven