Wachten op het proberen zwanger worden
donderdag 21 januari 2021 om 11:11
Ken je dat, wanneer je samen beslist hebt om in een bepaalde maand te gaan starten met proberen zwanger worden, maar dat is nog enkele maanden verwijderd?
En ken je dat, dat net in die periode tussen nu en dan heel je omgeving zwanger lijkt te worden en je aan niets anders meer kan denken dan "binnenkort hoop ik ook zwanger te zijn"?
Wel, ik ken het!
14 maanden geleden ben ik mama mogen worden van een hele lieve knul. Onlangs hebben wij beslist dat we vanaf april gaan proberen voor een tweede. Heel spannend! Nu deze knoop definitief doorgehakt is, merk ik dat het wel erg kriebelt, dat opvallend veel vrouwen in mijn omgeving hun zwangerschap lijken aan te kondigen, dat mijn eierstokken elke dag net wat harder rammelen en dat ik erg veel nood heb om af en toe eens los te gaan in het "ik wil bijna zwanger worden, maar nu nog niet" geklets. Gewoon, omdat het de kriebels wat stroomlijnt. Want hoewel ik er heel erg mee bezig ben, wil ik deze stap graag voor onszelf houden. Maar ja, dan kan ik er dus niet over kletsen met mijn vriendinnen
Zijn er nog meiden die een bepaalde maand in gedachten hebben waarop ze van start hopen te gaan (hoeft niet april te zijn) en die mee op de wachtbank der wachtbanken willen komen zitten? Of misschien heb je nog geen vaste maand in gedachten, maar heb je het gevoel "ergens in dit jaar" zwanger te willen worden? Maakt niet uit of je voor een eerste, tweede, derde... tiende gaat, het wachten is altijd spannend
Wees welkom in het geklets, zo vullen we de dagen een beetje en moeten we onze directe omgeving niet op de hoogte stellen van onze plannen en moeten we ons, eens we van start gaan, ook niet aan die irritante "en, ben je al zwanger??" vragen verwachten!
En ken je dat, dat net in die periode tussen nu en dan heel je omgeving zwanger lijkt te worden en je aan niets anders meer kan denken dan "binnenkort hoop ik ook zwanger te zijn"?
Wel, ik ken het!
14 maanden geleden ben ik mama mogen worden van een hele lieve knul. Onlangs hebben wij beslist dat we vanaf april gaan proberen voor een tweede. Heel spannend! Nu deze knoop definitief doorgehakt is, merk ik dat het wel erg kriebelt, dat opvallend veel vrouwen in mijn omgeving hun zwangerschap lijken aan te kondigen, dat mijn eierstokken elke dag net wat harder rammelen en dat ik erg veel nood heb om af en toe eens los te gaan in het "ik wil bijna zwanger worden, maar nu nog niet" geklets. Gewoon, omdat het de kriebels wat stroomlijnt. Want hoewel ik er heel erg mee bezig ben, wil ik deze stap graag voor onszelf houden. Maar ja, dan kan ik er dus niet over kletsen met mijn vriendinnen
Zijn er nog meiden die een bepaalde maand in gedachten hebben waarop ze van start hopen te gaan (hoeft niet april te zijn) en die mee op de wachtbank der wachtbanken willen komen zitten? Of misschien heb je nog geen vaste maand in gedachten, maar heb je het gevoel "ergens in dit jaar" zwanger te willen worden? Maakt niet uit of je voor een eerste, tweede, derde... tiende gaat, het wachten is altijd spannend
Wees welkom in het geklets, zo vullen we de dagen een beetje en moeten we onze directe omgeving niet op de hoogte stellen van onze plannen en moeten we ons, eens we van start gaan, ook niet aan die irritante "en, ben je al zwanger??" vragen verwachten!
donderdag 21 januari 2021 om 12:20
Ik moet sowieso nog starten met foliumzuur en moet nog uitstrijkje laten maken, kan hiervoor pas in maart terecht.
Daarnaast zijn we nog bezig met de slaapkamer te verbouwen, dat doen we met ons tweetjes en gaat niet zo snel
donderdag 21 januari 2021 om 12:50
Elyani schreef: ↑21-01-2021 12:20Ik moet sowieso nog starten met foliumzuur en moet nog uitstrijkje laten maken, kan hiervoor pas in maart terecht.
Daarnaast zijn we nog bezig met de slaapkamer te verbouwen, dat doen we met ons tweetjes en gaat niet zo snelDie zou toch graag even af zijn. Vooral wat praktische zooi, dus. In hoeverre een zwangerschap ooit écht te plannen valt natuurlijk
![]()
Als je nu per ongeluk zwanger zou zijn, zouden al deze "bezwaren" als sneeuw voor de zon verdwijnen. Dan start je alsnog met foliumzuur, dan verschuift dat uitstrijkje naar volgend jaar en de slaapkamer wordt alsnog afgemaakt. Je moet het uiteraard zelf weten, maar ik snap niet waarom je jezelf zo kwelt voor iets triviaals als een slaapkamer.
donderdag 21 januari 2021 om 12:54
Heel herkenbaar!! Wij zouden vorig jaar april starten, na een grote reis. Toen dat niet doorging wilde mijn vriend pas september (om allerlei redenen). Dat duurde laaaaang. Toen was ik in september meteen zwanger, na 6,5 week miskraam, en toen weer meteen zwanger en inmiddels 13 weken onderweg
succes met wachten, gelukkig is het maar kort!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
donderdag 21 januari 2021 om 12:59
Hier ben ik het wel mee eens. Ik was het destijds ook totaal niet met mijn vriend eens, maarja it takes two...nerdopviva schreef: ↑21-01-2021 12:50Als je nu per ongeluk zwanger zou zijn, zouden al deze "bezwaren" als sneeuw voor de zon verdwijnen. Dan start je alsnog met foliumzuur, dan verschuift dat uitstrijkje naar volgend jaar en de slaapkamer wordt alsnog afgemaakt. Je moet het uiteraard zelf weten, maar ik snap niet waarom je jezelf zo kwelt voor iets triviaals als een slaapkamer.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
donderdag 21 januari 2021 om 13:24
Ach "kwellen", je drukt het zo heftig uit
Het leek me gewoon gezellig om de tijd te vullen weetje. Uiteraard, mocht ik nou per ongeluk zwanger worden, zouden inderdaad al die zorgen niets uitmaken. Het voelde voor ons gewoon goed om het op april te prikken. Tenslotte gaat het toch weer over iets heel impactvol en ik vond het ook wel wat om nog even heel bewust die maanden met ons drietjes mee te pikken. Misschien is het niet onbelangrijk om te vermelden dat ik tijdens mij eerste zwangerschap heel erg ziek was met veel ziekenhuisopnames etc. De kans op herhaling hiervan ligt heel hoog en is zo goed als zeker. Hoewel ik heel graag een tweede kindje wil, boezemt een tweede zwangerschap me wel best wat angst in. Het hoeft dus ook niet persé morgen al, zeg maar
woensdag 27 januari 2021 om 08:29
Elyani Je bent niet alleen hoor! Wij hadden vorig jaar rond deze tijd besloten om voor een kindje te gaan na onze bruiloft (augustus 2020), maar uiteindelijk vanwege corona besloten de bruiloft een jaar te verzetten. En met pijn in ons hart ook onze kinderwens een jaar te verzetten.
Dus nu is het wachten tot mei/juni dit jaar.
Dus nu is het wachten tot mei/juni dit jaar.
woensdag 3 februari 2021 om 00:32
Leuk topic!
Vriend en ik willen ook gaan proberen voor ons eerste kindje, dat wil zeggen, ik heb de pil nog in huis tot half april, en haal dan ook geen nieuwe meer. Ik heb natuurlijk geen idee hoe lang ‘ontpillen’ gaat duren en dergelijke, maar ik voelde de behoefte om te reageren omdat ik die kriebels wel herken!
Uitgebreide tvp hehe
Vriend en ik willen ook gaan proberen voor ons eerste kindje, dat wil zeggen, ik heb de pil nog in huis tot half april, en haal dan ook geen nieuwe meer. Ik heb natuurlijk geen idee hoe lang ‘ontpillen’ gaat duren en dergelijke, maar ik voelde de behoefte om te reageren omdat ik die kriebels wel herken!
Uitgebreide tvp hehe