Het grote inrichting inspiratie topic

22-01-2021 10:39 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk nu ik ga verbouwen, dat ik veel behoefte heb aan inspiratie mbt inrichting, kleuren, keuze materialen etc. etc. Ik ben daar gewoon erg slecht in. Dan zie ik zo her en der op o.a. pinterest echt super leuke dingen maar ik zou daar zelf niet opkomen.

Dus dacht ik.. laat ik hier eens een topic openen voor tips, trucs,do's and don't qua inrichting.

Dus.. zoek je tips en inspiratie m.b.t. het inrichten van je huis? This is the place.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk mee. Super tevreden met mijn inrichting maar ben op zoek naar wat wanddecoratie. Weet je wel wat voor stijl/kleuren je ongeveer wil?
redrosethorn wijzigde dit bericht op 22-01-2021 10:42
22.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af.

In onze nieuwe keuken is er een keuze moment gekomen: doe ik tegels bij het aanrecht (alleen spoelen, niet koken) of kies ik voor verf die goed afneembaar is?

Al googlend kwam ik deze website tegen:

https://www.designtegels.nl/producten/s ... 0&count=24

Wat een gave tegels kan je hier vinden zeg !

Nu ben ik nog niet uit de kleuren mbt nieuwe keuken maar hier zit vast een tegel bij die ik leuk zal vinden bij keuze voor tegels.

En deze planken voor boven aanrecht straks

https://www.schuifdeur-totaal.nl/websho ... hting.html



Verder
Alle reacties Link kopieren
Voor behang en/of wandkleed kijk ik hier

https://www.photowall.nl/

en

https://www.naturalisunlimited.com/nl/

In mijn woonkeuken wil ik graag iets opvallends maar niet permanent, dus leek me fotobehang of grote print wel heel gaaf
Alle reacties Link kopieren
RedRoseThorn schreef:
22-01-2021 10:42
Ik kijk mee. Super tevreden met mijn inrichting maar ben op zoek naar wat wanddecoratie. Weet je wel wat voor stijl/kleuren je ongeveer wil?
Ik hou van blauw qua kleur, maar ook groen tinten spreken mij aan.
Hout is ook iets waar ik van hou.

Muren worden glad gestuct dus kunnen geverfd worden. Dus woondeel wat neutraal qua kleur en dan boven de bank grote foto oid en in de keuken mag het echt wel opvallend.

O en stijl ?uhm geen idee.. ik ben daar niet zo goed in.

Ik zal even foto zoeken van mijn tv meubel en kast dan heb je beetje idee
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Dit is mijn dressoir. Ik heb ook een TV meubel (laag) in die stijl. De "poten" zijn van staal. Het is volgens mij iets van mango hout oid. Is nu ong. 3 jaar oud.

Mijn eettafel gaat eruit, die is te klein. Maar komt een eiken model voor terug (heb nu ook eiken, oud kloosterhout) van 2.10 bij een meter.

Stoelen zijn petrol en cognac, van dat microvezel achtige spul, zwart slede onderstel.

Mijn hoekbank is grijze stof. Ook iets van 3 jaar oud. Van die bank heb ik spijt. A om dat het stof is en ik dieren heb B omdat hij toch te massaal is Maar voorlopig blijft ie nog even staan.

Vloer zal iets worden in deze stijl https://therdex.nl/product/premium-4-se ... chte-plank

Twijfel of ik visgraat zal doen of niet.. Lijkt me nogal druk. Ik weet dat het "in" is maar daar heb ik niet zoveel mee... Ik kies wat ik mooi vind, niet omdat het in is
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/het-grote-inte ... oductImage

Boek over de basisprincipes van interieur en styling. Waarom werkt iets wel (of niet)?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens op Pinterest rondgeneusd? Daar kun je heel veel interieurfoto's vinden; leuk om inspiratie op te doen!

Ik hou heel erg van hout, aardetinten, natuurlijke kleuren zoals bruin en mosgroen, en zachte ronde vormen. Zal zo even kijken of ik wat plaatjes kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
22-01-2021 11:29
Heb je al eens op Pinterest rondgeneusd? Daar kun je heel veel interieurfoto's vinden; leuk om inspiratie op te doen!

Ik hou heel erg van hout, aardetinten, natuurlijke kleuren zoals bruin en mosgroen, en zachte ronde vormen. Zal zo even kijken of ik wat plaatjes kan vinden.
Ja heb ik idd gedaan, maar daar staat zoveel op.. bijna overweldigend.

Kleuren die jij noemt en vormen zijn idd ook wat ik mooi vind.Hou niet van superstrak.
Alle reacties Link kopieren
O wat ik wel doe is op Funda neuzen.. Gewoon kijken wat mensen doen in hun huis
Alle reacties Link kopieren
RedRoseThorn schreef:
22-01-2021 10:42
Super tevreden met mijn inrichting maar ben op zoek naar wat wanddecoratie.
Houd je hiervan ? Net zo groot/breed/hoog te maken als je zelf wil.
Kijk op d-Bodhi voor de diverse samenstellingen en varianten.

Afbeelding

Of zoiets ?
Afbeelding

IXXI zie ik ook veel voorbij komen trouwens.
Tvp
Daveotion schreef:
22-01-2021 11:29
Heb je al eens op Pinterest rondgeneusd? Daar kun je heel veel interieurfoto's vinden; leuk om inspiratie op te doen!

Ik hou heel erg van hout, aardetinten, natuurlijke kleuren zoals bruin en mosgroen, en zachte ronde vormen. Zal zo even kijken of ik wat plaatjes kan vinden.

Da's mijn interieur ;)
Alle reacties Link kopieren
https://www.homecenter.nl/d-bodhi-boeke ... endy-small deze heb ik ;)
Ik lees mee! We gaan verhuizen naar alle waarschijnlijkheid. Onze huidige woning was mijn eerste en heb destijds (10 jaar geleden) veel koloniale meubels gekocht. Hoewel ik best van donker houd, wil ik nu toch voor wat lichtere tinten gaan voor meer rust voor het oog.
De keuken zullen we waarschijnlijk gaan uitbreiden en moet er dus een nieuwe keuken in, in het nieuwe huis zit een heel landelijke keuken. Dat is geheel nieuw terrein voor me dus ik lees zeker graag mee voor wat tips.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou het zelf nooit zo vol zetten als op de foto's, maar ter inspiratie wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, heel gave inspiratie Daveotion!
@Poldervrouw,

Lijkt de kleur van de vloer niet teveel op kleur van de kasten?
Ik lees mee!
De vloertegels van de wc vind ik erg leuk. (die foto ernaast kreeg ik niet weg).


Afbeelding
eva-luna schreef:
22-01-2021 13:08
@Poldervrouw,

Lijkt de kleur van de vloer niet teveel op kleur van de kasten?

Dit lees ik vaker maar ik vind dat zelf geen enkel probleem. Wij hebben een teak kast, eettafel en t.v. kast en de vloer is laminaat in dezelfde kleur (wel met een "vlam" uiteraard,niet egaal) en dat staat prima. Ik vind het zelfs rustiger staan dan allemaal verschillende kleuren.
Verder is er nog wel contrast aanwezig met gordijnen(gebroken wit, zonder motief), banken en stoelen en nog een creme kast.
@Daveotion: heerlijke inspiratie-foto's !
mamaonbekend schreef:
22-01-2021 11:39
Houd je hiervan ? Net zo groot/breed/hoog te maken als je zelf wil.
Kijk op d-Bodhi voor de diverse samenstellingen en varianten.

Afbeelding

Of zoiets ?
Afbeelding

IXXI zie ik ook veel voorbij komen trouwens.
Wat is dat met die onderste foto, die rondjes zo random aan elkaar?

Zie ik de laatste tijd heel veel (en ik vind t heel lelijk). Is dat de nieuwe buddha-trend? Of zit er een idee achter? Of moet het gewoon iets moois voorstellen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een geoliede eikenhouten parketvloer en onze meubels zijn verschillende soorten en bewerkingen hout: hardhout, teak, donker gelakt eiken, ruw mango, berken, grenen, kersen. Je zou het niet verwachten, maar het blendt allemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg ook even mee. :)
Wij staan ook in de startblokken om de boel te verbouwen, alles is 20 of 40 jaar oud aan het huis zelf en ons interieur is een samengeraapt zooitje van 3 verschillende inboedels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven