Red flags

28-01-2021 16:25 180 berichten
Wat zijn red flags voor jou bij mensen? Zijn er dingen die jij altijd over het hoofd ziet maar waarvan men zegt 'told you so?'.

Ik trap af:

- over zichzelf zeggen ' ik ben veel te lief'.
- tijd/aandacht gebruiken om te straffen of belonen. Negeren na een ruzie of als je iets verkeerds zegt. Uit het niks afzeggen.
- bovenstaande maar met intimiteit.
- veel te veel drinken, maar zeggen ' ik kan het hebben'
- een vies huis. Af en toe kan altijd, maar nooit schoonmaken getuigt van issues.

Ik ben zelf natuurlijk niet perfect en ik werk er aan. Voor mezelf alleen bezig om dingen op een rijtje te zetten voor therapie.
Alle reacties Link kopieren
Altijd de schuld over van alles bij een ander leggen, en nooit het eigen aandeel er in willen zien.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
28-01-2021 16:28
Altijd de schuld over van alles bij een ander leggen, en nooit het eigen aandeel er in willen zien.
Ik kan dat soms wel doen als ik in een hoek gedreven ben, maar ik kom er later wel op terug en bied mijn excuses aan. Maar er zijn zat mensen die dat niet doen.
Als je het nu pas nodig vind om een topic te openen heb je toch al heel wat topics gemist met de zelfde titel.
Beter laat dan nooit.
Zoek je nu naar dingen die voor mensen direct een teken zijn dat ze op moeten letten (red flags) of naar dingen waar waar mensen een blinde vlek voor hebben?

De eerste voor mij:
Mensen die opmerkingen onder de gordel maken en dan net doen alsof ze een grapje maken.
Liegen over kleine, onzinnige dingen.
Aggressie zijn in het verkeer
Onbeschoft tegen bediening in een restaurant of iemand anders die in een positie zit waarin hij of zij niet veel terug kan zeggen.
anoniem_401292 wijzigde dit bericht op 28-01-2021 16:33
0.11% gewijzigd
Ik let altijd op hoe mensen over vroegere partners en over hun ouders praten, hoe ze zich gedragen tegenover mensen in dienstverlenende beroepen, of ze gierig zijn en op of ze het ok vinden om heel de week uit de magnetron te eten.

Verder verwonder ik me graag en ben ik voornamelijk nieuwsgierig.
“Ik sta altijd voor anderen klaar”
of
“Ik ben een pleaser”

Vaak is het dikke onzin, en de mensen voor wie het we echt geldt, vind ik stomvervelend.
relaties/rode-vlaggen-in-een-relatie/li ... ges/472338
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Dwaler schreef:
28-01-2021 16:32
Zoek je nu naar dingen die voor mensen direct een teken zijn dat ze op moeten letten (red flags) of naar dingen waar waar mensen een blinde vlek voor hebben?

De eerste voor mij:
Mensen die opmerkingen onder de gordel maken en dan net doen alsof ze een grapje maken.
Liegen over kleine, onzinnige dingen.
Aggressie zijn in het verkeer
Onbeschoft tegen bediening in een restaurant of iemand anders die in een positie zit waarin hij of zij niet veel terug kan zeggen.
Allebei, ik ben bezig met een lijstje
Led-lampje schreef:
Als je het nu pas nodig vind om een topic te openen heb je toch al heel wat topics gemist met de zelfde titel.
Beter laat dan nooit.
Er zijn ook tig topics over vreemdgaan, wat maakt het uit?
sprankelend schreef:
Ik let altijd op hoe mensen over vroegere partners en over hun ouders praten, hoe ze zich gedragen tegenover mensen in dienstverlenende beroepen, of ze gierig zijn en op of ze het ok vinden om heel de week uit de magnetron te eten.

Verder verwonder ik me graag en ben ik voornamelijk nieuwsgierig.
Oh ja, mijn ex had met iedereen ruzie.
katkaatje schreef:
28-01-2021 16:36
of
“Ik ben een pleaser”

Vaak is het dikke onzin, en de mensen voor wie het we echt geldt, vind ik stomvervelend.
Bovenal heel vreemd als iemand dat over zichzelf zegt.
Vind ik toch zo simpel als iemand dat doet. Dan neem ik dat al niet meer serieus.
katkaatje schreef:
of
“Ik ben een pleaser”

Ik ben een pleaser in een relatie maar dat is ongezond als wat eigenlijk.
Black_Phillip schreef:
28-01-2021 16:38
Allebei, ik ben bezig met een lijstje
Ok, duidelijk :)
Voor mij een echte no-go:

Als iemand luid brult dat hij niet roddelt over anderen, maar wel even iets kwijt wil over iemand.
Dan is mijn vertrouwen weg en vraag ik me af wat er over mij gezegd zal worden.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 28-01-2021 16:42
24.85% gewijzigd
Wat ik echt belangrijk vind is:
- Dat een man niet alleen maar over zichzelf praat maar ook oprechte interesse toont in mij. Praat hij alleen over zichzelf of is hij helemaal vol over zichzelf dan is hij niks voor mij.
- Hoe hij zich gedraagt tegenover bijvoorbeeld de bediening van een restaurant. Kan hij geen dingen fatsoenlijk vragen of doet hij denigrerend over de bediening is dat een red flag voor mij.
- Als hij veel en op een vervelende manier over zijn exen of familie praat.
- Als hij continu over seks en zijn bedprestaties praat.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Black_Phillip schreef:
28-01-2021 16:40
Ik ben een pleaser in een relatie maar dat is ongezond als wat eigenlijk.

Niet alleen ongezond, maar (voor mij in elk geval) ook bijzonder onaantrekkelijk. Bovendien valt het in de praktijk vaak vies tegen, maar wordt het vooral als excuus gebruikt om “nu eens voor mezelf te kiezen”.
katkaatje schreef:
of
“Ik ben een pleaser”

Heel herkenbaar. Meestal noemen ze zichzelf ook nog goudeerlijk. Wat inhoud dat ze zonder na te denken vanalles roepen en overal hun mening over klaar hebben. Dat het kwetsend kan zijn, of dom kan overkomen maakt niet uit want heeeeee...ze zijn zo eerlijk

En bij de meeste pleasers staat hun eigen ikje toch met een dikke stip op nummer 1
Ik cijfer mezelf dus wel weg ivm verlatingsangst, maar ik zeg dat ook niet aan het begin. Plus bij mannen is dat inderdaad vaak ook 'voor zichzelf kiezen' i.e. een botte hork worden.
zeggen: 'ik zeg niks...' en dan wachten tot je (uit beleefdheid) gaat vragen wat er dan is. Dan: 'nee, nee, ik zeg niks..'. Je dringt nog een keer aan. En kan komt er een hele lading verbale diarree over je heen. Want je wilde het toch zelf horen.
Roken vind ik ook echt een no go.
Dat een ex ‘ik kan best wel jaloers zijn’ tegen mij zei was achteraf een enorme rode vlag. Inmiddels weet ik dat ‘ik kan best wel’ meestal ‘ik ben heel erg’ betekent.

Sindsdien mijd ik mensen die ‘wel eens jaloers kunnen zijn’, geen goede eigenschap.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Mannen die niet zelf het huishouden kunnen doen vind ik ook erg onaantrekkelijk. Dat komt nooit goed met zo’n exemplaar.
ExodusRedux schreef:
28-01-2021 16:52
Roken vind ik ook echt een no go.
Ik vind het onaantrekkelijk maar geen teken ofzo.
Mijn blinde vlek was altijd een man die geen moeite doet in het begin. Uiteindelijk bleken ze me allemaal niet leuk te vinden.

Toen trof ik mijn vriend en hij deed ook niet zo veel moeite. Dus ik had hem al bijna afgeschreven. Achteraf blijkt dat hij het heel spannend vond en zich niet wilde opdringen. Hij heeft voor mij 1 lange relatie van 25 jaar gehad en daarna nooit meer. Hij zegt de signalen van vrouwen ook niet zo te begrijpen. Hij is het type die denkt dat een vrouw echt Netflix wil kijken in haar joggingbroek als je het over Netflix and chili hebt en denk dat Friends with benefits betekend dat je vrienden bent die eigenlijk verliefd op elkaar zijn maar nog naar een relatie toewerken :p

Uiteindelijk is dat hier helemaal goedgekomen.

Verder was mijn blinde vlek vroeger ook mannen met allerlei problemen. Dat vond ik dan sneu en wilde helpen maar uiteindelijk bleken die problemen meestal voort te komen uit karakter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven