Red flags
donderdag 28 januari 2021 om 16:25
Wat zijn red flags voor jou bij mensen? Zijn er dingen die jij altijd over het hoofd ziet maar waarvan men zegt 'told you so?'.
Ik trap af:
- over zichzelf zeggen ' ik ben veel te lief'.
- tijd/aandacht gebruiken om te straffen of belonen. Negeren na een ruzie of als je iets verkeerds zegt. Uit het niks afzeggen.
- bovenstaande maar met intimiteit.
- veel te veel drinken, maar zeggen ' ik kan het hebben'
- een vies huis. Af en toe kan altijd, maar nooit schoonmaken getuigt van issues.
Ik ben zelf natuurlijk niet perfect en ik werk er aan. Voor mezelf alleen bezig om dingen op een rijtje te zetten voor therapie.
Ik trap af:
- over zichzelf zeggen ' ik ben veel te lief'.
- tijd/aandacht gebruiken om te straffen of belonen. Negeren na een ruzie of als je iets verkeerds zegt. Uit het niks afzeggen.
- bovenstaande maar met intimiteit.
- veel te veel drinken, maar zeggen ' ik kan het hebben'
- een vies huis. Af en toe kan altijd, maar nooit schoonmaken getuigt van issues.
Ik ben zelf natuurlijk niet perfect en ik werk er aan. Voor mezelf alleen bezig om dingen op een rijtje te zetten voor therapie.
donderdag 28 januari 2021 om 20:52
Dan is er doorgaans iets mis met iemands functioneren. Of je moet pech hebben, maar dat duurt geen jaren.
donderdag 28 januari 2021 om 20:53
Maakt het uit, voor het type 'ik val op foute mannen' ben je de jackpot.meelezer123 schreef: ↑28-01-2021 20:51Nou weer een lijst waar ik grotendeels aan voldoe (vooral het tweede gedeelte)
Tiswat
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
donderdag 28 januari 2021 om 20:53
Stel dat je in 6 jaar 6 verschillende banen hebt dan kan dat betekenen dat:
- Of je contract niet verlengt wordt, dus je doet je werk niet naar behoren/past nergens bij
- Een andere reden zou kunnen zijn dat jij zelf besluit om te vertrekken omdat de werkomgeving niet bij je past en dat kan ook wat zeggen over jezelf als persoon
donderdag 28 januari 2021 om 20:54
Zogenaamde pleasers is steevast misse boel ja. Brrr rillingen krijg ik ervan, al die onderdrukte misgenoegdheid en deze zijn altijd ook het hardnekkigst om af te wijzen. "maar ik ben toch lief ik doe alles voor je! "
Een zelfverklaarde pleaser/te lief probeerde een keer lichamelijk contact af te dwingen. Brr.
Zelfspot ben ik ook wel ingetrapt, ik vond dat het charmant en intelligent was maar die zaten zo laag qua zelfbeeld dat zelfspot hun laatste troef bleek te zijn.
Een zelfverklaarde pleaser/te lief probeerde een keer lichamelijk contact af te dwingen. Brr.
Zelfspot ben ik ook wel ingetrapt, ik vond dat het charmant en intelligent was maar die zaten zo laag qua zelfbeeld dat zelfspot hun laatste troef bleek te zijn.
donderdag 28 januari 2021 om 20:58
Ik ben heel gelukkig getrouwd ondanks alle rode vlaggen overalEllerlilalinne schreef: ↑28-01-2021 20:53Maakt het uit, voor het type 'ik val op foute mannen' ben je de jackpot.
Ik vind het een beetje flauw om te zeggen RODE VLAG voor je iemand goed kent. Tuurlijk, als hij zijn familie heeft vermoord en opgegeten is dat een rode vlag, maar wat hier wordt genoemd vind ik een beetje azijnpissen. Maar goed, ik lees ook dat jullie ver weg zouden rennen voor zowel mijn man als mij dus neem het vooral niet serieus
donderdag 28 januari 2021 om 21:00
Zal ik dat voor je doen?Chienandalou schreef: ↑28-01-2021 20:40Ja klopt.
‘Gaat het?’
-‘ja hoor.’
Weet je het zeker?’
-ja gaat echt goed’
10 minuten later:
-‘waarom zie je niet dat het niet goed met me gaat?’
Pffff
Nee joh dat hoeft niet. Echt niet.
Ja maar ik vind het echt heel leuk om je doen en jij niet, ik doe het echt heel graag.
Neee joh, superlief aangeboden maar hoeft echt niet.
Hier, kom nou maar, ik doe dat voor jou. Of: zo, ik heb het voor je gedaan.
Aaah, echt, dat is superlief. Je bent altijd zo lief voor mij, dank je wel.
Enige tijd later: Ja, en toen moest ik ook al dit of dat voor jou doen. Was enorm veel moeite en je waardeerde het ook nog niet eens.
Eeeh?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
donderdag 28 januari 2021 om 21:01
Nee deze vragen stel je aan jezelf en niet aan een ander. Wat ik bedoel is dat rode vlaggen van een ander geen probleem is wanneer je goed voor jezelf kunt zorgen. Dan stel je grenzen en ga je weg.Chienandalou schreef: ↑28-01-2021 18:32Met je eerste punt ben ik het eens. Verder denk ik dat je met een complete psycho analyse van jezelf en je potentiele partner een hoop spontaniteit in het begin van de relatie overslaat en te serieus een relatie instapt. Als iemand met deze vragen bij mij aankomt ben ik weg igg.
Gaandeweg kom je er al snel achter wat voor vlees je in de kuip hebt en kun je je deze vragen stellen.
donderdag 28 januari 2021 om 21:03
Roze is ook gewoon lichtrood.Hexopbezemsteel schreef: ↑28-01-2021 21:02Maar een rode vlag, zeker gezien door een roze bril, is vaak gewoon een vlag. Totdat achteraf blijkt dat hij rood was.
Aan je reactie te zien neem je het wel serieus. Waarom? Jullie hebben elkaar toch gevonden en passen bij elkaar. Daar gaat het om.meelezer123 schreef: ↑28-01-2021 20:58Ik ben heel gelukkig getrouwd ondanks alle rode vlaggen overal![]()
Ik vind het een beetje flauw om te zeggen RODE VLAG voor je iemand goed kent. Tuurlijk, als hij zijn familie heeft vermoord en opgegeten is dat een rode vlag, maar wat hier wordt genoemd vind ik een beetje azijnpissen. Maar goed, ik lees ook dat jullie ver weg zouden rennen voor zowel mijn man als mij dus neem het vooral niet serieus
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Voor mij ook.
donderdag 28 januari 2021 om 21:11
Haha lijkt mijn ex wel. Die wilde iedere dag voor me koken. Later verweet hij me dat ik prinsessengedrag vertoonde door altijd te verwachten dat het eten klaarstond. Euh dude, jij bent degene die mij iedere dag (echt letterlijk iedere dag) vroeg wat ik in de avond wilde eten.Hexopbezemsteel schreef: ↑28-01-2021 21:00Zal ik dat voor je doen?
Nee joh dat hoeft niet. Echt niet.
Ja maar ik vind het echt heel leuk om je doen en jij niet, ik doe het echt heel graag.
Neee joh, superlief aangeboden maar hoeft echt niet.
Hier, kom nou maar, ik doe dat voor jou. Of: zo, ik heb het voor je gedaan.
Aaah, echt, dat is superlief. Je bent altijd zo lief voor mij, dank je wel.
Enige tijd later: Ja, en toen moest ik ook al dit of dat voor jou doen. Was enorm veel moeite en je waardeerde het ook nog niet eens.
Eeeh?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
donderdag 28 januari 2021 om 21:21
Mijn moeder heeft hier ook een handje van. Dan gaat ze elke week op eigen beweging het huis van mijn zus schoonmaken en bij mij klagen dat ze graag wat aan haar weekend zou hebben, maar ja, dat moet nou eenmaal altijd.Chienandalou schreef: ↑28-01-2021 21:11Haha lijkt mijn ex wel. Die wilde iedere dag voor me koken. Later verweet hij me dat ik prinsessengedrag vertoonde door altijd te verwachten dat het eten klaarstond. Euh dude, jij bent degene die mij iedere dag (echt letterlijk iedere dag) vroeg wat ik in de avond wilde eten.
donderdag 28 januari 2021 om 21:26
Maar als ik toevallig iemand tegenkom ga ik niet de tijd nemen om even een flinke zelfanalyse te doen. Laat staan een ‘scan’ maken van mogelijke rode vlaggen bij een persoon die ik amper ken. Dat komt allemaal gaandeweg wel.Roodkapjeendewolf schreef: ↑28-01-2021 21:01Nee deze vragen stel je aan jezelf en niet aan een ander. Wat ik bedoel is dat rode vlaggen van een ander geen probleem is wanneer je goed voor jezelf kunt zorgen. Dan stel je grenzen en ga je weg.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
donderdag 28 januari 2021 om 21:30
Dat is ook een beetje het lastige met rode vlaggen. Die kunnen voor iedereen anders zijn.
Ik vind topsporters nl. niet per se vervelende of nare mensen. Ik ben opgegroeid in die wereld en dat zal ook mijn mening kleuren. Maar met die focus en mentaliteit kom je er als partner (begrijpelijkerwijs) vaak bekaaid af.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
donderdag 28 januari 2021 om 21:31
Wat ik als man best veel zie zijn vrouwen die er goed uitzien, een grote mond hebben, op het eerste gezicht lijkt het te kloppen en als je dan wat meer met ze date, dan komen de rode vlaggen er wel: Ze hebben haast en met spoed onderdak nodig want te duur, klein huis (met kinderen), ex-partner betaalt geen alimentatie, brutale slecht opgevoede kinderen, etc. Of ze willen zo snel mogelijk kinderen. Als je als man dan voor hun goed genoeg bent en stabiliteit biedt, dan krijgen ze haast. Ook zie je de vrouw die mooi, stabiel, zelfstandig is, maar zich eigenlijk niet meer kan/wil binden. Vaak beschadigd door een partner met geweld, verslaving, overspel, etc. Of echte carrièretijgers. Ook vrouwen met veel relaties van maximaal drie jaar zijn voor mij een potentiële rode vlag. Vaak zijn zij snel verveeld, gras groener aan de overkant, of de man stapt op, omdat ze in een hot-mess transformeert die haar zin wilt in bijna alles. Iedereen kan veranderen, maar het is wel link om met zo’n vrouw snel moeilijk onomkeerbare besluiten te nemen (samenwonen, huis kopen, kind, samengesteld gezin). Dit geldt ook andersom natuurlijk (lees vrouw is man). Gelukkig zijn er nog heel veel leuke vrouwen en iedereen heeft wel negatieve punten. Laat elkaar in elkaars waarde en als je de negatieve punten kan bespreken en/of accepteren, dan ben je al een heel eind. Maar blijf echt weg van de echt rode vlaggen.
donderdag 28 januari 2021 om 21:50
Je begrijpt mijn punt niet.Chienandalou schreef: ↑28-01-2021 21:26Maar als ik toevallig iemand tegenkom ga ik niet de tijd nemen om even een flinke zelfanalyse te doen. Laat staan een ‘scan’ maken van mogelijke rode vlaggen bij een persoon die ik amper ken. Dat komt allemaal gaandeweg wel.
Die “zelfanalyse” doe je wanneer je merkt dat je rode vlaggen van een ander niet opmerkt of er niet naar handelt. Dat zegt namelijk iets over jezelf en daar moet je dan mee aan de slag.
donderdag 28 januari 2021 om 21:57
Ja excuus, daar heb je misschien wel gelijk in, maar woorden als kernwaardes zijn voor mij geen rode vlag maar eerder als een rode lap voor een stier. De rest van het verhaal blijft dan niet meer plakken in mijn brein. Dat zegt iets over mij inderdaad.Roodkapjeendewolf schreef: ↑28-01-2021 21:50Je begrijpt mijn punt niet.
Die “zelfanalyse” doe je wanneer je merkt dat je rode vlaggen van een ander niet opmerkt of er niet naar handelt. Dat zegt namelijk iets over jezelf en daar moet je dan mee aan de slag.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
donderdag 28 januari 2021 om 22:45
Ik jobhop ook maar ik ben met mezelf bezig in therapie en het zegt niks over mij als partner? Ik probeer het tenminste, ik kan ook opgeven en uitkering trekken.Karl_Marx schreef: ↑28-01-2021 20:53Stel dat je in 6 jaar 6 verschillende banen hebt dan kan dat betekenen dat:
- Of je contract niet verlengt wordt, dus je doet je werk niet naar behoren/past nergens bij
- Een andere reden zou kunnen zijn dat jij zelf besluit om te vertrekken omdat de werkomgeving niet bij je past en dat kan ook wat zeggen over jezelf als persoon
donderdag 28 januari 2021 om 22:47
Hahaha no problemChienandalou schreef: ↑28-01-2021 21:57Ja excuus, daar heb je misschien wel gelijk in, maar woorden als kernwaardes zijn voor mij geen rode vlag maar eerder als een rode lap voor een stier. De rest van het verhaal blijft dan niet meer plakken in mijn brein. Dat zegt iets over mij inderdaad.
donderdag 28 januari 2021 om 22:59
Och ja mijn moeder ook. Het oppassen op mijn zus haar kinderen is zo zwaar maar oh jee als het afgezegd wordt of andere oma het eens doet, dan is ze verongelijkt.
Mijn rode vlag trouwens: mensen die vaak zeggen dat ze zo eerlijk zijn. Echt eerlijke mensen benoemen dat niet herhaaldelijk. Of mensen die zeggen situaties goed aan te voelen, die zijn vooral erg overtuigd van hun eigen vooroordelen.
donderdag 28 januari 2021 om 23:04
"Wat zijn red flags voor jou bij mensen?"
"Zijn er dingen die jij altijd over het hoofd ziet maar waarvan men zegt 'told you so?'."
Dit zijn twee losse vragen. Vraag 1 voor mij:
Ik vind het veelzeggend of iemand (een) langdurige hechte vriendschap(pen) heeft.
En hoe hij met zijn ex omgaat en over haar praat.
Verder zijn extreme meningen, gewoonten of levensovertuigingen een no go voor mij.
Geen Geertminnende nooit sportende gelovige voor mij
"Zijn er dingen die jij altijd over het hoofd ziet maar waarvan men zegt 'told you so?'."
Dit zijn twee losse vragen. Vraag 1 voor mij:
Ik vind het veelzeggend of iemand (een) langdurige hechte vriendschap(pen) heeft.
En hoe hij met zijn ex omgaat en over haar praat.
Verder zijn extreme meningen, gewoonten of levensovertuigingen een no go voor mij.
Geen Geertminnende nooit sportende gelovige voor mij
donderdag 28 januari 2021 om 23:38
Rode vlaggen voor mij (ofwel eigenschappen van mannen voor wie ik hard weg zou willen en moeten rennen)
-externaliserend gedrag
-altruïsme
-flitsende feestende “eenkeerpermaandweekendvaders”
-voetbalhooligans
-de vraag hoe gaat het? Het antwoord: “druk, druk” of “moe”, pfffffff
-vegan mannen
-materialisme
-mannen met make-up op en die te gekunsteld hip proberen te zijn (of nog erger: onder zonnebank gaan
)
-zweverige types
-mannen die de godsganse dag verkleinwoorden gebruiken
-racisme/ homofobie of in andere zin anderen veroordelen om pure nonredenen
-externaliserend gedrag
-altruïsme
-flitsende feestende “eenkeerpermaandweekendvaders”
-voetbalhooligans
-de vraag hoe gaat het? Het antwoord: “druk, druk” of “moe”, pfffffff
-vegan mannen
-materialisme
-mannen met make-up op en die te gekunsteld hip proberen te zijn (of nog erger: onder zonnebank gaan
-zweverige types
-mannen die de godsganse dag verkleinwoorden gebruiken
-racisme/ homofobie of in andere zin anderen veroordelen om pure nonredenen