Red flags
donderdag 28 januari 2021 om 16:25
Wat zijn red flags voor jou bij mensen? Zijn er dingen die jij altijd over het hoofd ziet maar waarvan men zegt 'told you so?'.
Ik trap af:
- over zichzelf zeggen ' ik ben veel te lief'.
- tijd/aandacht gebruiken om te straffen of belonen. Negeren na een ruzie of als je iets verkeerds zegt. Uit het niks afzeggen.
- bovenstaande maar met intimiteit.
- veel te veel drinken, maar zeggen ' ik kan het hebben'
- een vies huis. Af en toe kan altijd, maar nooit schoonmaken getuigt van issues.
Ik ben zelf natuurlijk niet perfect en ik werk er aan. Voor mezelf alleen bezig om dingen op een rijtje te zetten voor therapie.
Ik trap af:
- over zichzelf zeggen ' ik ben veel te lief'.
- tijd/aandacht gebruiken om te straffen of belonen. Negeren na een ruzie of als je iets verkeerds zegt. Uit het niks afzeggen.
- bovenstaande maar met intimiteit.
- veel te veel drinken, maar zeggen ' ik kan het hebben'
- een vies huis. Af en toe kan altijd, maar nooit schoonmaken getuigt van issues.
Ik ben zelf natuurlijk niet perfect en ik werk er aan. Voor mezelf alleen bezig om dingen op een rijtje te zetten voor therapie.
vrijdag 29 januari 2021 om 12:23
Dat zijn vrouwen met een bepaald beeld van mannen (maar op 1 ding uit) en die een waardeoordeel hebben over het hebben van seks. Want er spreekt dikke vette sletvrees uit. En ze gaan er vanuit dat die man in kwestie sowieso met ze naar bed wil.
Lijkt me dat je een partner wil die met je in bed duikt als ze daar zin in heeft en het niet doet als ze er nog niet aan toe is, maar die er op vertrouwt dat de ander dan ook geen poging zal doen als de sfeer er niet naar is (je wordt immers niet zomaar over een restauranttafel geworpen zonder enige inleiding) en die voldoende vertrouwt op zichzelf om na een eventuele zoen in de auto te stappen en naar huis te gaan.
Als ik al zou zeggen ‘ik wil geen seks op de eerste date’ tegen mijn date, dan schuif ik hem heel wat in de schoenen: hij wil wel, hij gaat een poging doen en ik moet al ruimschoots vooraf mijn grenzen aangeven. En het is een soort ‘test’ om te kijken of hij afhaakt.
Vrouwen die dat zeggen zijn manipulatief en spelen een spelletje. Prima als je geen seks wilt op een eerste date, maar het benoemen is heel gek
vrijdag 29 januari 2021 om 12:28
Mijn ervaring is dat het geen leuke vrouwen zijn voor mij.
Ik sta er duidelijk anders in. Ik date niet om te kunnen neuken, maar ik vind het ook onzin om met dat soort bekrompen regeltjes te werken. Een date loopt zoals hij loopt. En als je dan iemand treft die aantrekkelijk is, je hebt een leuke tijd met elkaar en het loopt nu eenmaal zo, wat maakt het dan uit of het een eerste date is?
vrijdag 29 januari 2021 om 12:31
Mooi gezegd.Thordïs schreef: ↑29-01-2021 12:23Dat zijn vrouwen met een bepaald beeld van mannen (maar op 1 ding uit) en die een waardeoordeel hebben over het hebben van seks. Want er spreekt dikke vette sletvrees uit. En ze gaan er vanuit dat die man in kwestie sowieso met ze naar bed wil.
Lijkt me dat je een partner wil die met je in bed duikt als ze daar zin in heeft en het niet doet als ze er nog niet aan toe is, maar die er op vertrouwt dat de ander dan ook geen poging zal doen als de sfeer er niet naar is (je wordt immers niet zomaar over een restauranttafel geworpen zonder enige inleiding) en die voldoende vertrouwt op zichzelf om na een eventuele zoen in de auto te stappen en naar huis te gaan.
Als ik al zou zeggen ‘ik wil geen seks op de eerste date’ tegen mijn date, dan schuif ik hem heel wat in de schoenen: hij wil wel, hij gaat een poging doen en ik moet al ruimschoots vooraf mijn grenzen aangeven. En het is een soort ‘test’ om te kijken of hij afhaakt.
Vrouwen die dat zeggen zijn manipulatief en spelen een spelletje. Prima als je geen seks wilt op een eerste date, maar het benoemen is heel gek
En inderdaad, je merkt het vanzelf toch? Met elkaar naar bed gaan komt doorgaans niet uit de lucht vallen.
vrijdag 29 januari 2021 om 12:42
Luci_Mster2 schreef: ↑29-01-2021 10:30Ik heb een mini kleine flag, ik erger me ook heel erg aan First dates op dat vlak.
Het betalen van de rekening. Ik heb altijd gesplit bij een eerste date. Daar is geen discussie over mogelijk. Ik vind niet dat de man hoort te betalen.
Als daar wel een discussie over komt en zo'n man zegt, dat hoort ect. Exit.
Kan niets met dat soort geneuzel.
En ik zie bij first dates dat ook steeds. Maar eigenlijk erger ik me dan het meest aan de vrouwen. Sommige verwachten het gewoon en andere doen voor de vorm een poging, ik wil ook wel splitten hoor als jij dat wil.. ect.
Echt tenenkrommend.![]()
Ik accepteer alleen als ik geïnteresseerd ben. (Bij een drankje, want ik waardeer hoffelijkheid)
Bij een etentje split ik sowieso.
Ik heb een hekel aan vrouwen die de man laten betalen en hem vervolgens dumpen.
vrijdag 29 januari 2021 om 13:10
O, zo. Of ze een spelletje spelen en manipulatief zijn weet ik dan weer niet. Het komt op mij over alsof ze vooral duidelijk willen zijn dat ze zich niet willen laten gebruiken voor seks (na eerdere vervelende ervaringen).Thordïs schreef: ↑29-01-2021 12:23Dat zijn vrouwen met een bepaald beeld van mannen (maar op 1 ding uit) en die een waardeoordeel hebben over het hebben van seks. Want er spreekt dikke vette sletvrees uit. En ze gaan er vanuit dat die man in kwestie sowieso met ze naar bed wil.
Maar goed, ik heb nog nooit vrouwen gedatet en heb ook nog nooit zoiets gezegd op een date, dus ik kan er alleen naar raden.
vrijdag 29 januari 2021 om 13:14
Maar als je toch al het idee hebt dat je aan tafel zit met iemand die je wil ‘gebruiken’ dan zit je toch al verkeerd?Daveotion schreef: ↑29-01-2021 13:10O, zo. Of ze een spelletje spelen en manipulatief zijn weet ik dan weer niet. Het komt op mij over alsof ze vooral duidelijk willen zijn dat ze zich niet willen laten gebruiken voor seks (na eerdere vervelende ervaringen).
Maar goed, ik heb nog nooit vrouwen gedatet en heb ook nog nooit zoiets gezegd op een date, dus ik kan er alleen naar raden.![]()
Daarbij vind ik niet dat ik gebruikt kan worden voor de seks. Ik kan seks hebben met iemand omdat ik dat wil, omdat ik daar zin in heb en de ander ook. En dat kan dan eenmalig zijn of niet, maar dat heeft niks met gebruiken te maken toch? Dat kan alleen als seks iets is wat de ander wil en jij geeft toe in ruil voor iets anders (een relatie?) en dat andere komt er niet. Dan voel je je gebruikt. Maar dat zegt dus iets over hoe je naar seks en naar mannen kijkt
vrijdag 29 januari 2021 om 13:21
Maar dat is toch een beetje raar?Daveotion schreef: ↑29-01-2021 13:10O, zo. Of ze een spelletje spelen en manipulatief zijn weet ik dan weer niet. Het komt op mij over alsof ze vooral duidelijk willen zijn dat ze zich niet willen laten gebruiken voor seks (na eerdere vervelende ervaringen).
Maar goed, ik heb nog nooit vrouwen gedatet en heb ook nog nooit zoiets gezegd op een date, dus ik kan er alleen naar raden.![]()
Degene waarmee je date kan er niets aan doen dat je misschien vervelende ervaringen hebt gehad.
En gebruiken voor seks? Je hebt zin of niet.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
vrijdag 29 januari 2021 om 13:24
Het is inderdaad wat vreemd en uit de lucht gevallen. Vergelijk "Op een eerste date ga ik nooit mee naar ouders". Ehm, ok: blijkbaar een ding voor jou.DS1971 schreef: ↑29-01-2021 10:12Al moet ik wel zeggen dat ik b.v. bij vrouwen die bij aanvang van de eerste date al aankondigen dat ze geen seks hebben op de eerste date wel meteen klaar ben. Dan ben je namelijk in 1 opmerking tegengestelde signalen aan het geven, het getuigt van met veel verwachtingen een date ingaan en het is ook nog bijzonder arrogant in de zin van dat ze net doen alsof zij beslissen of we wel of niet in bed belanden.
vrijdag 29 januari 2021 om 13:32
Het is niet relevant voor een eerste date, dus dat vermelden is overbodig.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
vrijdag 29 januari 2021 om 13:33
De charmantste oplossing vind ik om de ander de keuze te bieden: wil je Tossen of Splitten?
Als mensen meteen beginnen met "Als je wil kunnen we anders wel splitten" ("anders"? wat had je dan in gedachten?) of juist "Die rekening is voor mij", dan is dat voor mij een rode vlag.
Maar ik ben ook behoorlijk geëmancipeerd, als je wat meer van het patriarchaat bent bijvoorbeeld dan ligt dat anders.
vrijdag 29 januari 2021 om 13:35
"Hoe vraag je of iemand vegetariër is? Dat hoeft helemaal niet, dat hebben ze al lang verteld"
vrijdag 29 januari 2021 om 13:37
Ik zou het wel appreciëren om dat te weten. Ik zou namelijk niet willen wachten tot het huwelijk. En er zullen ongetwijfeld mensen zijn die op een eerste date verwachten seks te gaan hebben. En dáár is die opmerking voor bedoeld, hoe overbodig (en wellicht wat aanmatigend) hij voor de rest ook is.Chienandalou schreef: ↑29-01-2021 13:32Het is niet relevant voor een eerste date, dus dat vermelden is overbodig.
vrijdag 29 januari 2021 om 13:42
Ja duh, dat is logisch. Maar daarom is die opmerking ook juist zo arrogant. Alsof alle mannen nog voor de eerste date seks hebben gepland. It takes two to tango. Dus als je dat niet wil, hoef je dat ook niet op voorhand aan te kondigen. Wel zo beleefd naar je date.Daveotion schreef: ↑29-01-2021 13:37Ik zou het wel appreciëren om dat te weten. Ik zou namelijk niet willen wachten tot het huwelijk. En er zullen ongetwijfeld mensen zijn die op een eerste date verwachten seks te gaan hebben. En dáár is die opmerking voor bedoeld, hoe overbodig (en wellicht wat aanmatigend) hij voor de rest ook is.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
vrijdag 29 januari 2021 om 13:50
Een kwestie van realistische verwachtingen en communicatieve vaardigheden. Meteen die boodschap brengen is aardig suggestief en defensief; niet zo gezellig.Chienandalou schreef: ↑29-01-2021 13:42Ja duh, dat is logisch. Maar daarom is die opmerking ook juist zo arrogant. Alsof alle mannen nog voor de eerste date seks hebben gepland. It takes two to tango. Dus als je dat niet wil, hoef je dat ook niet op voorhand aan te kondigen. Wel zo beleefd naar je date.
Vergelijk ook de gespiegelde situatie: stel je verwacht wel seks op/na een eerste date. Ga je dan bij de introductie al dat piketpaaltje slaan?
"Hee, even voor de duidelijkheid terwijl we op ons eerste drankje wachten: ik verwacht straks wel seks"
Is ook een rode vlag.
vrijdag 29 januari 2021 om 14:33
Ja, dus alle autisten die therapie hebben verdienen geen partner? En ik ben nu burned out, je doet net alsof ik een compleet gestoorde drama queen ben. Terwijl ik ook uitgelegd heb waarom ik onzeker/bevestigingzoekend was.Thordïs schreef: ↑29-01-2021 09:23Natuurlijk zegt dat wel iets over jou als partner, als een man een lijstje met red flags zou maken dan zou therapie daar op staan, geen stabiliteit, onzekerheid en bevestiging nodig hebben, geen baan kunnen vasthouden. Dus volgens mij zullen alle mannen die wél hun zaken op orde hebben dan afhaken.
Net als andersom: de red flags die hier voorbijkomen, geen haar op mn hoofd die zulke signalen zou tolereren en waarschijnlijk kom ik ze niet eens tegen omdat ik dergelijke types er al uit filter.
Andersom werkt dat ook zo: ben jij niet stabiel en heb je je zaken niet op orde dan zul je maar zelden mannen aantrekken die betrouwbaar, intelligent, verstandig, emotioneel volwassen en stabiel zijn. Want die haken af omdat ze teveel red flags zien.
Dat van werk snap ik wel, maar daarvoor heb ik nu therapie.
Ik vind het niet erg als een man problemen heeft zolang hij ze erkent en eraan werkt. En ze niet mij belemmeren, bijvoorbeeld door gemene buien van zijn kant.
vrijdag 29 januari 2021 om 14:47
Wat zijn jullie eigen red flags ?
Ik heb er wel een paar. Vooral vanwege mijn verleden. Geen contact met familie. Geen grote vriendenkring. Traumatische jeugd. Vaak verhuisd. Slechte relaties gehad. Ik spreek niet (kwaad) over exen en al deze dingen zijn ook wel verwerkt inmiddels, ik zie mijn eigen aandeel erin. Dat scheelt ws. wel maar zou het zelf toch een mogelijk risico vinden als ik aan de andere kant van de tafel zit ?
En ik ben nog in de vruchtbare leeftijd en kinderloos, wat voor mannen denk ik altijd wel een red flag kan zijn.
Ik ben niet iemand die duidelijk een rugzak of allerlei lichamelijke/geestelijke littekens heeft, heb een carrière en sta met beide benen op de grond, kan me ontspannen, zorg voor mezelf, hou van lachen en leuke dingen en kan me goed openstellen, heb geen overdreven eisen die ik stel aan anderen qua uiterlijkheden/materiële zaken/status enz. Maar vraag me af of dat een tegenhanger is voor de rode vlaggen ?
Momenteel date ik niet dus het is niet relevant. Maar ik zou wel bang zijn om veroordeeld te worden adhv deze punten, door 'de markt'.
Ik heb er wel een paar. Vooral vanwege mijn verleden. Geen contact met familie. Geen grote vriendenkring. Traumatische jeugd. Vaak verhuisd. Slechte relaties gehad. Ik spreek niet (kwaad) over exen en al deze dingen zijn ook wel verwerkt inmiddels, ik zie mijn eigen aandeel erin. Dat scheelt ws. wel maar zou het zelf toch een mogelijk risico vinden als ik aan de andere kant van de tafel zit ?
En ik ben nog in de vruchtbare leeftijd en kinderloos, wat voor mannen denk ik altijd wel een red flag kan zijn.
Ik ben niet iemand die duidelijk een rugzak of allerlei lichamelijke/geestelijke littekens heeft, heb een carrière en sta met beide benen op de grond, kan me ontspannen, zorg voor mezelf, hou van lachen en leuke dingen en kan me goed openstellen, heb geen overdreven eisen die ik stel aan anderen qua uiterlijkheden/materiële zaken/status enz. Maar vraag me af of dat een tegenhanger is voor de rode vlaggen ?
Momenteel date ik niet dus het is niet relevant. Maar ik zou wel bang zijn om veroordeeld te worden adhv deze punten, door 'de markt'.
vrijdag 29 januari 2021 om 17:05
Ik zeg niks over verdienen, of over iemands waarde als mens ofzo. Ik wil geen relatie met iemand met grote issues. Iemand anders misschien wel. Kan en mag toch? En het ene probleem is het andere niet. Met sommige problemen kan ik we dealen en met andere niet. En voor iemand anders is dat weer anders.Black_Phillip schreef: ↑29-01-2021 14:33Ja, dus alle autisten die therapie hebben verdienen geen partner? En ik ben nu burned out, je doet net alsof ik een compleet gestoorde drama queen ben. Terwijl ik ook uitgelegd heb waarom ik onzeker/bevestigingzoekend was.
Dat van werk snap ik wel, maar daarvoor heb ik nu therapie.
Ik vind het niet erg als een man problemen heeft zolang hij ze erkent en eraan werkt. En ze niet mij belemmeren, bijvoorbeeld door gemene buien van zijn kant.
Ik zou iig zelf afhaken als iemand ruimschoots volwassen is en ‘werk in uitvoering’. Een paar issues mag best, maar geen hele grote en langdurige
vrijdag 29 januari 2021 om 19:08
Rode vlag: niet worden meegenomen / voorgesteld aan vrienden of familie na een bepaalde tijd. Tijd kan verschillend zijn uiteraard, maar er komt altijd een moment dat je toch verwacht voorgesteld te worden. In mijn geval gebeurde dat maar niet en verrek meneer bleek getrouwd.....
meneer!
Groene vlag: als hij mij aan het lachen weet te krijgen dat de tranen over mijn gezicht lopen (heb een apart gevoel voor humor). Als een paar ogen mij innerlijk laat smelten, het zijn echt altijd de ogen weer.
Groene vlag: als hij mij aan het lachen weet te krijgen dat de tranen over mijn gezicht lopen (heb een apart gevoel voor humor). Als een paar ogen mij innerlijk laat smelten, het zijn echt altijd de ogen weer.
Life is short and hard, like a bodybuilding elf
vrijdag 29 januari 2021 om 20:09
Vervelend voor de bediening? Hoezo?
Tegenwoordig kan dat hartstikke makkelijk vaak. En anders leg je de helft neer, ik ga voorbereid weg of je stuurt een tikkie. Dat is pure kul als reden.
En knieperig heeft helemaal niets mee te maken .
Iemand anders mag hem hebben.
zaterdag 30 januari 2021 om 07:24
Als de man degene is die de ander heeft gevraagd is het m.i. normaal dat hij betaalt.Luci_Mster2 schreef: ↑29-01-2021 20:09Vervelend voor de bediening? Hoezo?
Tegenwoordig kan dat hartstikke makkelijk vaak. En anders leg je de helft neer, ik ga voorbereid weg of je stuurt een tikkie. Dat is pure kul als reden.
En knieperig heeft helemaal niets mee te maken .Het gaat bij echt om dat rare idee dat de man per se moet betalen. Dus als die man dat zo gaat zeggen, ik ben de man en ik betaal hem, dan ben ik gewoon al klaar.
Iemand anders mag hem hebben.