Het Grote Viva Katten Topic deel 3
dinsdag 25 augustus 2020 om 22:42
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier 
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

zondag 31 januari 2021 om 11:54
Hier ook heel koud ja. Alles was bedekt met een laagje rijp vanochtend, mooi!
De mannen zijn na het eten eventjes buiten geweest en liggen nu boven te pitten. De dames zijn de afgelopen 10 minuten zo'n 25 keer naar buiten gegaan via het luikje en weer binnen gekomen.
Ze zijn nog erg bang voor 'vreemde' geluiden buiten, als de buurkinderen spelen of als een van de honden van de buren blaft bijvoorbeeld. Vind ik eigenlijk wel prima, heb ze het liefst gewoon ook in mijn eigen tuin en dat ze meteen binnenkomen als er voor hun gevoel gevaar dreigt is alleen maar goed.
De mannen zijn na het eten eventjes buiten geweest en liggen nu boven te pitten. De dames zijn de afgelopen 10 minuten zo'n 25 keer naar buiten gegaan via het luikje en weer binnen gekomen.
Ze zijn nog erg bang voor 'vreemde' geluiden buiten, als de buurkinderen spelen of als een van de honden van de buren blaft bijvoorbeeld. Vind ik eigenlijk wel prima, heb ze het liefst gewoon ook in mijn eigen tuin en dat ze meteen binnenkomen als er voor hun gevoel gevaar dreigt is alleen maar goed.
calamitycat wijzigde dit bericht op 31-01-2021 12:06
0.18% gewijzigd
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

zondag 31 januari 2021 om 12:03
Bij jullie ook? Ik ben altijd weer benieuwd hoe ze reageren op bepaalde weertypes. Ik heb helaas geen luikje, wie weet in een volgend huis.Calamitycat schreef: ↑31-01-2021 11:54Hier ook heel koud ja. Alles wat bedekt met een laagje rijp vanochtend, mooi!
Ik heb liever ook geen argeloze brutale katten

zondag 31 januari 2021 om 12:11

Bij extreme hitte wordt hier eigenlijk altijd geslapen onder een struik of boom in de tuin, dan komen ze 's avonds pas weer een beetje tot leven. Ben ook erg benieuwd hoe de dames zich gaan gedragen straks als het lente is en de deur weer open kan. Scheelt waarschijnlijk wel weer vaak batterijen vervangen in het luikje. Zo'n luikje is erg handig hoor maar zoals het nu gaat en ze maar in- en uitrennen de hele tijd word ik soms wel gek van het geklik

Dierproeven.

zondag 31 januari 2021 om 12:26
Dat kan ik me voorstellen. Ze maken er een feestje van zo te horen. Een kitten van de buren loopt rond met een Napoleonsnoepje en maar grommen. Komen daar de andere katten op af van wat heb jij daar nuCalamitycat schreef: ↑31-01-2021 12:11Da's best slim van witje om lekker te gaan afkoelen op de dijk.
Bij extreme hitte wordt hier eigenlijk altijd geslapen onder een struik of boom in de tuin, dan komen ze 's avonds pas weer een beetje tot leven. Ben ook erg benieuwd hoe de dames zich gaan gedragen straks als het lente is en de deur weer open kan. Scheelt waarschijnlijk wel weer vaak batterijen vervangen in het luikje. Zo'n luikje is erg handig hoor maar zoals het nu gaat en ze maar in- en uitrennen de hele tijd word ik soms wel gek van het geklik![]()

Volgens mij voor jonge katten is de zomertijd een geweldige tijd. Alles sowieso op kamertemperatuur achter vlinders en libelles aan.
zondag 31 januari 2021 om 12:57
Kayer vindt het aan de ene kant te koud, maar blijkbaar ook wel mooi weer. Hij is twee keer kort naar buiten geweest.
25x in 10 minuten is erg veel CC. Ik ben hier nog portier voor kater,maar inmiddels wordt gewerkt aan een kattenluikje in her glas. Levertijd is zo'n zes weken. Hopelijk over een maand dus ook een luikje voor mijn kater.
25x in 10 minuten is erg veel CC. Ik ben hier nog portier voor kater,maar inmiddels wordt gewerkt aan een kattenluikje in her glas. Levertijd is zo'n zes weken. Hopelijk over een maand dus ook een luikje voor mijn kater.

maandag 1 februari 2021 om 13:11
200 posts heb ik begrepen.Mevrouw_SpuitElf schreef: ↑01-02-2021 13:09Wat mooi, dat kleurverschil!
Ik wilde ook graag een plaatje plakken van mijn katjes, maar kom er niet achter hoe dat moet. Heb ik nog niet genoeg gepost om dat te mogen doen?

maandag 1 februari 2021 om 15:30

maandag 1 februari 2021 om 16:43
Je zou er zo tussen willen liggenHendrikje106 schreef: ↑01-02-2021 15:30Gisteren genoot alles hier enorm van het lekkere zonnetje! Wij buiten een flinke wandeling met de honden in het bos en de poezels lagen binnen heerlijk in het zonnetje
![]()

woensdag 3 februari 2021 om 00:16
Alweer prachtige foto's en die breuk ziet er gemeen uit Mieke.
Filmpje ga ik morgen bekijken, nu te moe en op weg mijn bed in te gaan. Of misschien kijk ik zo wel even als ik in bed lig, filmpjes van slapende katten is eigenlijk precies wat ik nu nodig heb.
Gisterenavond kwam mijn zwart-witte niet thuis dus ik kon niet slapen. Steeds weer de tuin in om te roepen en te zoeken maar alles bleef stil. Ik was de wanhoop nabij, inmiddels was het half vier en ben ik wéér met zaklamp de tuin in gegaan. Geen spoor van hem. Ik ging naar binnen en keek nog even naar buiten of hij misschien toch ineens aan kwam rennen, zie ik ineens in de boom van de buren (een hele hoge boom) een witte vlek.
En ja hoor, daar zat 'ie. De sukkel. Op zo'n 8-10 meter hoog. Blijkbaar was hij vergeten dat hij kon miauwen
Bleek dat hij niet meer naar beneden durfde dus ik een ladder uit de schuur gepakt en hem gered. Lag er pas om half 5 in. De kutkat heeft nu huisarrest
Filmpje ga ik morgen bekijken, nu te moe en op weg mijn bed in te gaan. Of misschien kijk ik zo wel even als ik in bed lig, filmpjes van slapende katten is eigenlijk precies wat ik nu nodig heb.
Gisterenavond kwam mijn zwart-witte niet thuis dus ik kon niet slapen. Steeds weer de tuin in om te roepen en te zoeken maar alles bleef stil. Ik was de wanhoop nabij, inmiddels was het half vier en ben ik wéér met zaklamp de tuin in gegaan. Geen spoor van hem. Ik ging naar binnen en keek nog even naar buiten of hij misschien toch ineens aan kwam rennen, zie ik ineens in de boom van de buren (een hele hoge boom) een witte vlek.
En ja hoor, daar zat 'ie. De sukkel. Op zo'n 8-10 meter hoog. Blijkbaar was hij vergeten dat hij kon miauwen

Dierproeven.