Mango-allergie?

16-05-2009 20:58 36 berichten
Iemand toevallig bekend met een mango-allergie bij een kind? Sarahmeisje is weer helemaal van de rel

Afgelopen woensdag kwam ze thuis van de creche met koorts. Slecht geslapen snachts en donderdags overdag ging het redelijk goed. Wel kwamen er donderdag vlekjes en blaasjes opzetten op armen en benen. Ik dacht aan waterpokken, daar lijkt het ook op, dus ik heb haar vrijdag thuisgehouden van de creche en heb haar in havermoutbadjes gezet. Het werd niet erger, ze leek geen last te hebben van jeuk en dus begon ik te twijfelen of het wel waterpokken waren. Donderdagnacht was rampzalig, ze was tot half 5 nog op. Afgelopen nacht heeft ze van 1930 tot 845 geslapen, met een fles (eindelijk....na 2 dagen) om 4.30.

Vandaag was ze in prima doen, vlekjes waren er nog wel, maar wederom niet erger geworden, behalve een paar op haar gezicht en we ontdekten wat blaasjes in haar mond.

Vanavond na het eten waren we mango aan het eten en toen bedacht ik me ineens dat we dinsdag (voor het eerst) ook mango hadden gehad.

Koorts was verklaarbaar omdat ze 4 kiezen doorkrijgt, en dus de vlekjes van een allergie?

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen, of tips heeft? Ze huilt en huilt en huilt nu. Ze heeft al wel paracetamol gehad om 1930, maar helaas werd ze dus om 2030 weer gillend wakker.

Naar de huisartsenpost kunnen we niet, daar hebben we vanochtend al contact mee opgenomen. We zijn pas geemigreerd, zorgverzekering NL heeft ons nog niet overgedragen op zrogverzekering DL wat inhoudt dat we as maandag pas in NL naar de dokter kunnen....
Hm...ik had al ff snel gegoogeld, maar niks gevonden, zal zo nog eens opnieuw (beter) zoeken. Nu eerst eens kijken of ze een fles wil en weer naar bed...
http://www.fk.cvz.nl/

en dan onder bijv. cetirizine, hier staat geen dosering voor kinderen onder de 2 jaar dus ik denk dat het daar niet voor toegelaten is.
Idd...ik vond dit: http://www.huidarts.com/c ... ction=form&fid=1032513148 en daar staat dat het absoluut niet te gebruiken is onder de 1 jaar (idd ivm wiegendood). Nu zal het ongetwijfeld wel van de ernst van de allergie afhangen of ze wel of niet toedienen. Maar goed; het meiske slaapt nu, eens kijken hoe het vannacht gaat en of ze morgen inderdaad meer uitslag heeft.

Bedacht me net; dinsdag hebben ze de mango gepureerd gehad, beide kindjes vonden het niet zo lekker, maar hebben wel samen bijna een hele mango opgegeten. Vanavond hebben we een mango gedeeld met ons vieren, gelukkig hebben de kids niet zoveel gehad (omdat ze dinsdag het niet lekker vonden, gaf ik ze in eerste instantie geen stukjes mee vanavond, maar nadat oudste bleef bedelen kregen ze beiden wel wat. Maar gelukkig niet zoveel dus...!)

In elk geval nog bedankt voor alle reacties en ik laat morgen nog wel ff weten hoe het ermee is
Alle reacties Link kopieren
Heb je al gedacht aan hand- en voetziekte? Een onschuldig virus waardoor kindjes blaasjes krijgen op handen/ voeten en in de mond (mijn dochter had ook blaasjes op haar benen en armen). Ik weet niet of deze link werkt maar bij deze..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hand-,_voet-_en_mondziekte

Misschien is het wel een mango allergie, maar als ik jouw openingspost lees, herken ik het wel.
Hai Blaadje,

Inderdaad, heb ik ook naar gekeken, maar is het niet, want handpalmen en voetzolen zijn vrij. En dat is wel een tekenend kenmerk van hand en voetziekte Maar bedankt voor je post!

Vanacht redelijk goed gegaan, 1 keer wakker voor een speen, en om half 5 wilde ze gelukkig weer de fles. Toen doorgeslapen tot 930 (konden wij ook fijn ff bijslapen dus ) Vlekjes zijn niet erger geworden.
hoi Sarah,

Mijn dochter had ook geen blaasjes op haar handpalmen en voetzolen. Maar op haar handen/armen, voeten/benen en in haar mond! Dus het hoeft niet op haar palmen en/of zolen te zitten.

Succes ermee en ik hoop dat het geen allergie is (dochter heeft appel-allergie en dat is geen ramp, maar af en toe wel vervelend).
Oh...hm dan kan het dus toch nog wel.....Ik ga nog even opnieuw googelen, bedankt!

Hoe lang duurde het bij jouw dochter?
Toch wel anderhalve week. Ze sliep ook slecht in die tijd (veel wakker worden en telkens om haar speen roepen) en at ook niet goed. En zij had wat verhoging, niet echt koorts maar bijvoorbeeld 37.9. Ik dacht eerst ook dat het een allergische reactie op iets was, maar wat dat wist ik niet. Naar de dokter geweest en die kwam met de hand- en voetziekte. Later bleek dat er wel meer kindjes last van hadden op het kdv, lekker elkaar aangestoken.

Ze kreeg de blaasjes ook op haar wangen. Leek wel eczeem, maar gelukkig trok het na een week weg. Het is echt zielig, vooral de blaasjes in het mondje daar kunnen ze echt last van hebben, maar na een week is het ergste leed geleden. En dan slaapt iedereen (gelukkig) gewoon weer door.
Hoe is het inmiddels met je kindje, Sarah? Hoop een stuk beter!
In de loop van de dag wel wat vlekjes erbij (zelfde als de eerste keer dus, na een dag) en gisteravond weer prut met slapen, geen fles willen hebben. Na een bak kwark is ze gelukkig tegen 22.30 toch gaan slapen. Vannacht om 3.00 wel weer een fles pap gehad en doorgeslapen tot 7. Dus ik hoop dat het ergste leed weer geleden is
Ik hoop het ook voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven