Mode & Beauty alle pijlers

Was dat toen echt hip?!

06-02-2021 14:02 98 berichten
Ik ben in de loop der jaren wat aangekomen en heb de kleding die nog goed/vrij nieuw was altijd bewaard voor het moment dat ik het weer aan zou kunnen. En nu is eindelijk het moment daar dat het meeste weer gewoon past. Hoera! Qua shirts en truitjes erg leuk maar ik was gisteren mijn oude broeken weer aan het passen en dacht echt van: Had ik dat ooit echt aan?! Dat ziet er toch niet uit zo?! Denk aan low waist broeken of van die heel erge flared broeken of gewoon de hele broek met een hele wijde pijp. En de low waist was toen meer een regular want de echte low waist vond ik verschrikkelijk. En dan ook nog broeken die veel te lang zijn en waarvan ik me afvraag heb ik die broekspijpen altijd gewoon maar over de grond gesleept?! En dan zijn het nog gewoon effe spijkerbroeken en pantalons.

Ik heb nu alles waarvan ik denk van nee dat kan echt niet/ziet er niet uit maar apart gedaan en dan kijk ik na Corona wel of ik het naar een kringloop breng, misschien marktplaats of misschien toch in de kledingcontainer.

Komen jullie ook wel eens kleding tegen waarvan je nu denkt was dat toen hip?! Had ik dat ooit aan?!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-02-2021 15:28
niet bij de jonge meiden/vrouwen hoor
Ik vermoed dat de skinny al bijna de status van broekrok heeft bereikt
de vorige skinny trend duurde ook zo vreselijk lang.
was dat niet begin jaren 90?
wij slapen nooit.
Lady_Day schreef:
06-02-2021 15:22
Ik zie nergens low waist. Nog steeds veel high waist.

Skinnies zijn inderdaad zeer hardnekkig. Misschien gaan ze wel nooit weer weg.

Een paar jaar geleden dacht ik nog aan 'investment pieces', zoiets wat je 20 jaar later nog draagt maar ben daar wel van terug gekomen. Heb nu een aantal blazers in de kast hangen die verre van goedkoop waren maar ik vind ze nu wat ouderwets.
Dat heb ik nu dus ook. Een stapeltje zwarte broeken waarvan je zou kunnen zeggen tijdloos maar door het model toch niet zo tijdloos. Met tshirts en truitjes heb ik dat probleem minder merk ik.
Ik denk bij mijn kleding die ik 5 of 10 jaar geleden kocht, nog steeds niet of dat nog wel kan. Oke, een minirok zou ik tegenwoordig wat minder snel dragen, hoewel met een dikke panty eronder het nog steeds zou kunnen.
Schoenen/laarzen bijv. ben ik zuinig op, sommigen heb ik ook al meer dan 10 jaar en draag ik ook nog steeds. Ben ook een moeilijke shopper want vind al snel dingen niet leuk (te kort, nare stof, raar motief) en sowieso hou ik niet van winkelen. Online vind ik dan ook een uitkomst, behalve bij een blouse want dat is wel handig om in de winkel te passen.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Ik vind het wel jammer dat ik m’n flared en bootcut broeken en jeans heb weggegooid....
Lady_Day schreef:
06-02-2021 15:31
Broekrokken zijn/worden weer helemaal hip!
nee, Culottes
Broekrokken droegen onze moeders, ander model
:)
iceteapeach schreef:
06-02-2021 15:35
Ik denk bij mijn kleding die ik 5 of 10 jaar geleden kocht, nog steeds niet of dat nog wel kan. Oke, een minirok zou ik tegenwoordig wat minder snel dragen, hoewel met een dikke panty eronder het nog steeds zou kunnen.
Schoenen/laarzen bijv. ben ik zuinig op, sommigen heb ik ook al meer dan 10 jaar en draag ik ook nog steeds. Ben ook een moeilijke shopper want vind al snel dingen niet leuk (te kort, nare stof, raar motief) en sowieso hou ik niet van winkelen. Online vind ik dan ook een uitkomst, behalve bij een blouse want dat is wel handig om in de winkel te passen.
ik draag platformlaarzen bij korte rokjes.
al is kort bij mij nu wel iets langer dan mini.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
06-02-2021 15:32
de vorige skinny trend duurde ook zo vreselijk lang.
was dat niet begin jaren 90?
maar tja, ze zitten lekker en staan ook mooi
ik vind bijvoorbeeld het kiezen van schoenen onder een wijde pijp echt lastiger
aardbeienslof schreef:
06-02-2021 15:36
Ik vind het wel jammer dat ik m’n flared en bootcut broeken en jeans heb weggegooid....
Ik niet. Alle flares en bootcuts die ik had waren low waist. Dat vind ik nu helemaal niets. Dingen komen wel terug maar dan toch nét even anders.
Ik was een jaar of 18 toen had ik een zwarte broekrok, maar droeg het in New wave stijl. Doordat ik niet zo groot ben kwamen de pijpen tot mijn kuiten,enkels. Getoupeerd haar, kanten handschoenen, kort leer jasje en ongeïnteresseerd voor me uitkijken! Dat was toen zo hip ;-)
Ik vind skinny's vaak ook niks. Heb er wel een paar die op zich wel leuk zijn maar vaak heb ik daar toch te dikke kuiten voor. En omdat mijn kuiten dikker zijn, zijn laarzen ook een probleem. En als er dan een past heb ik geen ruimte meer om de broek daar in te proppen of om die over de laars heen te trekken.
lilalinda schreef:
06-02-2021 15:39
maar tja, ze zitten lekker en staan ook mooi
ik vind bijvoorbeeld het kiezen van schoenen onder een wijde pijp echt lastiger
Ik draag chunky laarzen onder wijde pijpen maar daar moet je ook van houden:

Afbeelding
Grote schouders zijn juist weer hip, dus zou dat jasje gewoon dragen.

Al dat oversized jaren 90 is ook weer helemaal terug van weggeweest. Vind het nog steeds niks.

Ach ja, zo komt alles weer een keer terug.
Ik draag af en toe nog skinnies, maar vooral Flared broeken nu. Ik vind dat model bij veel mensen meer flatteren dan andere modellen. De taille is gelukkig hoger dan toen ik begin 20 was (2001).

Mijn dochter van 16 is opgegroeid met skinnies maar draagt die nu sinds twee jaar niet meer. Mom jeans wel en ook flaired broeken. Ze is langer dan ik en even dun en t staat haar heel mooi. Ik hou van flaired.
Susan schreef:
06-02-2021 15:25
O ja, kapsels. Ik weet nog dat meisjes hun pony rechtop moesten zetten met veel haarlak, een muurtje heette dat. Heb ik overigens nooit gedaan, maar je zag het toen wel veel. Bij jongens moest het ook wel een soort kuifje zijn dat omhoog stond, geen platte pony a la Justin Bieber.

Kapseltrends waar ik wel aan meedeed: van die grote sierspelden om je haar mee op te steken of gewoon een lage platte staart te maken, scrunchies (die toen geen scrunchies heetten maar wokkels), later van die kleine klemmetjes en kleine glitterspeldjes.
Dat had ik ook

Afbeelding
lilalinda schreef:
06-02-2021 15:38
nee, Culottes
Heel mooi, al denk ik niet dat het mij staat.
minnimouse schreef:
06-02-2021 16:28
Dat had ik ook

Afbeelding
Ja precies, ik probeerde ook altijd heel kunstig opgestoken haar te creëren met die kleine clipjes, maar ik heb vrij dik, zwaar haar, dus het bleef nooit goed zitten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik draag het liefst skinny jeans. Wijde pijpen vind ik vaak niet mooi.
je string boven je broek uit... schijnt weer te mogen
Susan schreef:
06-02-2021 16:29
Ja precies, ik probeerde ook altijd heel kunstig opgestoken haar te creëren met die kleine clipjes, maar ik heb vrij dik, zwaar haar, dus het bleef nooit goed zitten.
Bij mij zat het idd ook niet zoals op de foto. Ik heb ook nogal dik en veel haar.
Maar het is echt iets van de '90's.
Dwayne Wayne-bril :bonk:
(ja, jongeren, zoek DAT maar eens op! )
Ik moest 'm inderdaad opzoeken en ik ben toch al heel wat jaar geen jongere meer. Komt uit een serie zie ik, moet je die wel gezien/gevolgd hebben.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Van die spijkerbroeken waar dan zogenaamd "verfspetters" op zitten.
Of spijkerbroeken met gaten erin.
En hele strakke modellen.
Of een combinatie van deze drie.
daddy_gijs schreef:
06-02-2021 17:07
is die weer in dan??
lilalinda schreef:
06-02-2021 15:38
nee, Culottes
Ook die moekebroeken komen weer terug. Je zult ze denk ik eerder zien dan je lief is.
daddy_gijs schreef:
06-02-2021 17:07
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven