Mode & Beauty alle pijlers

Was dat toen echt hip?!

06-02-2021 14:02 98 berichten
Ik ben in de loop der jaren wat aangekomen en heb de kleding die nog goed/vrij nieuw was altijd bewaard voor het moment dat ik het weer aan zou kunnen. En nu is eindelijk het moment daar dat het meeste weer gewoon past. Hoera! Qua shirts en truitjes erg leuk maar ik was gisteren mijn oude broeken weer aan het passen en dacht echt van: Had ik dat ooit echt aan?! Dat ziet er toch niet uit zo?! Denk aan low waist broeken of van die heel erge flared broeken of gewoon de hele broek met een hele wijde pijp. En de low waist was toen meer een regular want de echte low waist vond ik verschrikkelijk. En dan ook nog broeken die veel te lang zijn en waarvan ik me afvraag heb ik die broekspijpen altijd gewoon maar over de grond gesleept?! En dan zijn het nog gewoon effe spijkerbroeken en pantalons.

Ik heb nu alles waarvan ik denk van nee dat kan echt niet/ziet er niet uit maar apart gedaan en dan kijk ik na Corona wel of ik het naar een kringloop breng, misschien marktplaats of misschien toch in de kledingcontainer.

Komen jullie ook wel eens kleding tegen waarvan je nu denkt was dat toen hip?! Had ik dat ooit aan?!
Alle reacties Link kopieren
Ja, het mooiste is zonder sokken maar dat doe ik niet als het zo koud is. Ik draag ze met zwarte Falke cotton touch sokken.
Jufjoke schreef:
08-02-2021 20:04
Ik hou van dit soort modellen. Of nog iets meer het klassieke pantalon model. Maar: ik weet nooit wat voor schoenen ik daar dan bij moet dragen. Eigenlijk weet ik dat wél: pumps. Maar ik draag in de winter geen pumps omdat ik dan doodga van de kou. Eventueel zou een instapper ook kunnen, maar zelfde verhaal. Daar draag je geen sokken bij, ik althans niet. Dus dit soort broeken komen bij mij pas in de lente, of als het minimaal 18 graden is, weer uit de kast. Tips zijn heel welkom!

(Ik ben een kouwelijk type, dus warme voeten is echt essentieel. Ik krijg het al koud door alleen maar te kíjken naar iemand die sneakers zonder sokken draagt in deze tijd van het jaar)
Ik draag alleen maar dit soort pantalons en dan met een enkellaarsje met hak eronder.
Daveotion schreef:
08-02-2021 20:55
Ik draag alleen maar dit soort pantalons en dan met een enkellaarsje met hak eronder.
Het probleem daarbij is dat ik nooit een enkellaars kan vinden die er goed bij staat. En ik heb er veel! Maar het is altijd óf de laars is te kort in verhouding tot de broek en dan zie je zo'n raar stukje blote (spierwitte in mijn geval) huid, dat vind ik niet mooi. Óf de laars is is te lang in verhouding tot de broek en dan 'botsen' ze op elkaar, waardoor de broek aan de onderkant lelijk valt. Als de schacht van de laars te wijd is, is dat nog erger, dat de broek er zo lelijk op valt. Heb jij dat dan niet?

Ik geef het direct toe, misschien doe ik gewoon te moeilijk....
Jufjoke schreef:
08-02-2021 21:34
Het probleem daarbij is dat ik nooit een enkellaars kan vinden die er goed bij staat.
enkellaarsjes zijn gewoon niet het meest elegante kledingstuk
ze 'breken' precies je lichaam op een raar stuk, halverwege je enkel
lilalinda schreef:
08-02-2021 21:38
enkellaarsjes zijn gewoon niet het meest elegante kledingstuk
ze 'breken' precies je lichaam op een raar stuk, halverwege je enkel
Maar wat dan wel? Behalve pumps dus?
Jufjoke schreef:
08-02-2021 21:42
een langere laars?
Ik vind een laars tot boven de kuit met een hoge hak wel elegant
(of bedoel je bij het type broek?, dan vind ik alleen een pump elegant staan, dus die broeken draag ik pas weer als het lekker weer is)
Jufjoke schreef:
08-02-2021 19:59
Ja, dan was je voorhoofd de hele dag plakkerig.
In mijn tijd was het ook erg cool om naast die enorme kuif een permanent te hebben in de rest van je haar. Optioneel was: de kuif zwaar behandeld met blond spray.
Ja, permanent! Ik wilde het zo graag, maar het mocht niet van mijn moeder. 'Gelukkig' had een vriendin zo'n wafelijzer en kon ik er alsnog af en toe bijlopen als een gekuifde poedel.
Jufjoke schreef:
Je kan even op de website van Noë Antwerpen kijken, daar vindt je enkellaarsjes in alle kleuren die op de juiste plaats je enkel raken.
lilalinda schreef:
08-02-2021 21:44
een langere laars?
Ik vind een laars tot boven de kuit met een hoge hak wel elegant
(of bedoel je bij het type broek?, dan vind ik alleen een pump elegant staan, dus die broeken draag ik pas weer als het lekker weer is)
Ja, bij dit type broek. Ik draag dit ook alleen als het warm genoeg is voor pumps, en dan moet het echt al aangenaam zacht zijn.
JackyBee schreef:
08-02-2021 21:50
Je kan even op de website van Noë Antwerpen kijken, daar vindt je enkellaarsjes in alle kleuren die op de juiste plaats je enkel raken.
Oeh, bedankt, ga ik doen.
Jufjoke schreef:
08-02-2021 22:00
Ja, bij dit type broek. Ik draag dit ook alleen als het warm genoeg is voor pumps, en dan moet het echt al aangenaam zacht zijn.
tja, ik vind (=mening) dat die broeken nooit mooi staan met een enkellaars
het wordt altijd lomp
lilalinda schreef:
08-02-2021 22:05
het wordt altijd lomp
Ik vind dat wel meevallen. Ik draag ook wel vaak lompe schoenen (denk categorie Bottega Veneta Lug boots) maar zoals dit vind ik echt niet lomp staan:

Afbeelding
Daveotion schreef:
08-02-2021 20:55
Ik ook, en dan enkellaarsjes die niet zo grof eruitzien en met een hoge hak eronder.
Jufjoke schreef:
08-02-2021 21:34
Het probleem daarbij is dat ik nooit een enkellaars kan vinden die er goed bij staat. En ik heb er veel! Maar het is altijd óf de laars is te kort in verhouding tot de broek en dan zie je zo'n raar stukje blote (spierwitte in mijn geval) huid, dat vind ik niet mooi. Óf de laars is is te lang in verhouding tot de broek en dan 'botsen' ze op elkaar, waardoor de broek aan de onderkant lelijk valt. Als de schacht van de laars te wijd is, is dat nog erger, dat de broek er zo lelijk op valt. Heb jij dat dan niet?

Ik geef het direct toe, misschien doe ik gewoon te moeilijk....
O, dat probleem herken ik niet. Ik heb meerdere paren deftige laarsjes die goed aansluiten rond of boven de enkel. En ook een paar donkere cowboylaarzen. Daar vallen de pijpen dan wat nonchalant in maar dat vind ik juist leuk.
Jufjoke schreef:
Ik droeg altijd pumps met gekleurde dunne merinowollen kousen onder dit soort broeken. (Draag het type broeken niet meer, maar ken het koude voeten probleem wel.)
Am Yisrael Chai!
Lady_Day schreef:
08-02-2021 22:11
Ik vind dat wel meevallen. Ik draag ook wel vaak lompe schoenen (denk categorie Bottega Veneta Lug boots) maar zoals dit vind ik echt niet lomp staan:

Afbeelding
Chic juist!
Je kunt een pantalon tegenwoordig ook prima combineren met sneakers of gympen trouwens. Of Doc Martens.
Lady_Day schreef:
08-02-2021 22:11

Afbeelding
eens maar deze schoen is wat hoger denk ik?
en mooie slanke leest
(bottega veneta , is echt niks voor mij inderdaad) :)
Daveotion schreef:
09-02-2021 08:19
Je kunt een pantalon tegenwoordig ook prima combineren met sneakers of gympen trouwens. Of Doc Martens.
Bij sneakers of gympen heb ik hetzelfde probleem: niet mooi met sokken, te koud zonder sokken. Doc Martens heb ik niet, wel andere boots. Ik ga het zeker een keer proberen, al is dat eigenlijk niet een look die me erg aanspreekt. Stoerdere boots draag ik eerder met een rok, jurk of skinny als ik geen zin heb in hoge laarzen.
Jufjoke schreef:
09-02-2021 08:57
Bij sneakers of gympen heb ik hetzelfde probleem: niet mooi met sokken, te koud zonder sokken. Doc Martens heb ik niet, wel andere boots. Ik ga het zeker een keer proberen, al is dat eigenlijk niet een look die me erg aanspreekt. Stoerdere boots draag ik eerder met een rok, jurk of skinny als ik geen zin heb in hoge laarzen.
Maar dan vallen jouw pantalons erg kort denk ik? De mijne zijn meestal nog wel op of halverwege de enkel, of helemaal over de enkel.

Afbeelding
Dit vind ik ook wel een lookje: pantalon met All Stars. Ik draag geen gympen/sneakers maar hiervoor zou ik ze bijna weer aanschaffen. :applause:
Daveotion schreef:
09-02-2021 09:50
Maar dan vallen jouw pantalons erg kort denk ik? De mijne zijn meestal nog wel op of halverwege de enkel, of helemaal over de enkel.

Afbeelding
Dit vind ik ook wel een lookje: pantalon met All Stars. Ik draag geen gympen/sneakers maar hiervoor zou ik ze bijna weer aanschaffen. :applause:
Dat valt wel mee, maar zelfs als de pantalon op de enkel valt, krijg ik het nog ijskoud zonder sokken. Gewoon kouwelijk type.
Jufjoke schreef:
08-02-2021 19:59
Ja, dan was je voorhoofd de hele dag plakkerig.
In mijn tijd was het ook erg cool om naast die enorme kuif een permanent te hebben in de rest van je haar. Optioneel was: de kuif zwaar behandeld met blond spray.
Jeetje ja, trip doen memorylane! Blondspray was ik ook fervent gebruikster van maar ik had geen kuif. Ik deed het op wat lokken innijn haar zodat het mooi oplichtte en het zag er supernatuurlijk uit. Een wonder eigenlijk op mijn vrij donkere haar (italiaanse roots). Andere meiden doopten hun hele haar erin en hielden bossen stro over vaak.
Wat ik wel had in de 90’s waren tendrils, twee van die losse plukken naast je gezicht en de rest vast. Stond toen wel leuk.

Blij dat de low waist weer terug is! Ik draag nooit anders. Kan ik mijn voorraad weer aanvullen!
lilalinda schreef:
08-02-2021 22:05
het wordt altijd lomp
Een enkellaarsje met spitse(re) neus en een dunne zool heeft dat effect niet of stukken minder. Ik draag nooit ronde neuzen en dikke zolen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven