Mode & Beauty alle pijlers

Was dat toen echt hip?!

06-02-2021 14:02 98 berichten
Ik ben in de loop der jaren wat aangekomen en heb de kleding die nog goed/vrij nieuw was altijd bewaard voor het moment dat ik het weer aan zou kunnen. En nu is eindelijk het moment daar dat het meeste weer gewoon past. Hoera! Qua shirts en truitjes erg leuk maar ik was gisteren mijn oude broeken weer aan het passen en dacht echt van: Had ik dat ooit echt aan?! Dat ziet er toch niet uit zo?! Denk aan low waist broeken of van die heel erge flared broeken of gewoon de hele broek met een hele wijde pijp. En de low waist was toen meer een regular want de echte low waist vond ik verschrikkelijk. En dan ook nog broeken die veel te lang zijn en waarvan ik me afvraag heb ik die broekspijpen altijd gewoon maar over de grond gesleept?! En dan zijn het nog gewoon effe spijkerbroeken en pantalons.

Ik heb nu alles waarvan ik denk van nee dat kan echt niet/ziet er niet uit maar apart gedaan en dan kijk ik na Corona wel of ik het naar een kringloop breng, misschien marktplaats of misschien toch in de kledingcontainer.

Komen jullie ook wel eens kleding tegen waarvan je nu denkt was dat toen hip?! Had ik dat ooit aan?!
minnimouse schreef:
06-02-2021 16:28
Dat had ik ook

Afbeelding
Dat ken ik ook nog wel ja. In die tijd was het ook helemaal hip om een soort van messy bun te maken met van die klemmetjes. Was wel makkelijk, staart maken, beetje frommelen met je haar en dan met een lading speltjes vast zetten. Was toen mijn favo kapsel en met kerst waren er meiden die zo kerstverlichting in het haar hadden gedaan.
daddy_gijs schreef:
06-02-2021 17:07
Dwayne Wayne-bril :bonk:
(ja, jongeren, zoek DAT maar eens op! )
Ik moest dat ook even opzoeken.... jaaaa die had ik ook!
zusjevanLady_Day schreef:
06-02-2021 16:26
Ik draag af en toe nog skinnies, maar vooral Flared broeken nu. Ik vind dat model bij veel mensen meer flatteren dan andere modellen. De taille is gelukkig hoger dan toen ik begin 20 was (2001).

Mijn dochter van 16 is opgegroeid met skinnies maar draagt die nu sinds twee jaar niet meer. Mom jeans wel en ook flaired broeken. Ze is langer dan ik en even dun en t staat haar heel mooi. Ik hou van flaired.
Ik ben altijd flared blijven dragen maar nu mag het eindelijk weer.

Maar heb wel ontdekt dat een skinny ideaal is voor wandelen.
Spekkoek01 schreef:
06-02-2021 15:41
Ik was een jaar of 18 toen had ik een zwarte broekrok, maar droeg het in New wave stijl. Doordat ik niet zo groot ben kwamen de pijpen tot mijn kuiten,enkels. Getoupeerd haar, kanten handschoenen, kort leer jasje en ongeïnteresseerd voor me uitkijken! Dat was toen zo hip ;-)
O, heerlijk. :heart:
Bootcut en flared - ik vind het allebei niet mooi. Ik vind het een doodzonde dat mijn geweldige schoenen eronder verdwijnen. Iedere outfit wordt hetzelfde in een flared door het dwingende silhouet. En verder vind ik het ook te veel 70s en 2000s vibes hebben.
Aangezien hier hippere types zitten dan ikzelf: weten jullie een net alternatief voor een skinny?

Aangezien mijn benen weigeren het mode-ideaal te volgen, zijn ze niet lang en dun maar kort en breed. Ik was dus heel blij met de skinny, die vallen heel slank bij mij (gek genoeg). Komt door de stretch waarschijnlijk.

Maar ik heb nu meer een baan op stand, als ik ooit weer naar kantoor mag, moet ik de skinny's thuislaten. En bij voorkeur wel een broek aantrekken. Ik heb alweer heel wat modellen gepast (chino's enzo), maar ik ben dan weer net zo ongelukkig als tien jaar geleden.
Wat voor nette pantalon valt strak/slank op de bovenbenen?
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
08-02-2021 15:47
Aangezien hier hippere types zitten dan ikzelf: weten jullie een net alternatief voor een skinny?

Aangezien mijn benen weigeren het mode-ideaal te volgen, zijn ze niet lang en dun maar kort en breed. Ik was dus heel blij met de skinny, die vallen heel slank bij mij (gek genoeg). Komt door de stretch waarschijnlijk.

Maar ik heb nu meer een baan op stand, als ik ooit weer naar kantoor mag, moet ik de skinny's thuislaten. En bij voorkeur wel een broek aantrekken. Ik heb alweer heel wat modellen gepast (chino's enzo), maar ik ben dan weer net zo ongelukkig als tien jaar geleden.

zijn jurken en rokjes geen betere optie??
Zeker, ik heb heel veel jurken en rokjes. Maar stel dat ik volgend jaar in weer zoals dit naar mijn werk ga. Dan doe ik vast graag een broek aan.
Palazzo?
Wat voor type baan heb je, Boerinnetje?
Wat is een baan op stand?

Wordt dat van je verlangd?

Een skinny met een nette blouse en blazer en goede hakken kan er ook netjes uitzien.

Ik heb een paar maanden terug bij de Zara een paar hoog getailleerde strakke broeken gekocht met stretch. In allerlei kleuren en ook in zwart wit kleine ruitjes. Je kunt ze stoer dragen met oversized trui en goede boots maar ook netjes. Ik vind het belangrijk dat je kleding op verschillende stijlen kan dragen. Kan je altijd proberen voordat je dure broeken koopt waar jij je niet happy in voelt.
anoniem_6535644e96b69 wijzigde dit bericht op 08-02-2021 16:06
Reden: Toevoeging
9.98% gewijzigd
Susan schreef:
06-02-2021 15:25
O ja, kapsels. Ik weet nog dat meisjes hun pony rechtop moesten zetten met veel haarlak, een muurtje heette dat. Heb ik overigens nooit gedaan, maar je zag het toen wel veel. Bij jongens moest het ook wel een soort kuifje zijn dat omhoog stond, geen platte pony a la Justin Bieber.

Kapseltrends waar ik wel aan meedeed: van die grote sierspelden om je haar mee op te steken of gewoon een lage platte staart te maken, scrunchies (die toen geen scrunchies heetten maar wokkels), later van die kleine klemmetjes en kleine glitterspeldjes.
Ja inderdaad, al heette het bij ons gewoon een kuif. Maar moest zo hoog mogelijk en man o man, wat heb ik een gat in de ozonlaag gespoten toen met mijn haarspray! En regen was een groot probleem indertijd.
Ik heb een nettere kantoorbaan. Niet bij een bank of een advocatenbureau, maar ik zie niemand in spijkerbroeken lopen.

Een Palazzobroek is het niet. Net zoals wijde jurken tot mijn enkels ook niet het beste uit mij naar voren halen.
Mijn bodytype is te vergelijken met Lady Gaga als ze een tijdje de spaghetti niet laat staan: redelijk slank maar met korte stompe pootjes.
boerinnetje-van-buuten schreef:
08-02-2021 15:47

https://www.perfectlybasics.nl/japantky ... 31105.aspx

Afbeelding
Lady_day. Bedankt. Die ga ik eens uitproberen.
Spekkoek01 schreef:
08-02-2021 16:00
Wat is een baan op stand?

Wordt dat van je verlangd?

Een skinny met een nette blouse en blazer en goede hakken kan er ook netjes uitzien.

Ik heb een paar maanden terug bij de Zara een paar hoog getailleerde strakke broeken gekocht met stretch. In allerlei kleuren en ook in zwart wit kleine ruitjes. Je kunt ze stoer dragen met oversized trui en goede boots maar ook netjes. Ik vind het belangrijk dat je kleding op verschillende stijlen kan dragen. Kan je altijd proberen voordat je dure broeken koopt waar jij je niet happy in voelt.
dan nog
als Boerinneke zegt, dat ze een broek aan wil/moet, dan is dat prima
lilalinda schreef:
08-02-2021 16:47
dan nog
als Boerinneke zegt, dat ze een broek aan wil/moet, dan is dat prima
Ik geef toch ook dat advies. Het enige wat ik mij afvroeg of een nette broek een vereiste was.
Spekkoek01 schreef:
08-02-2021 16:55
Ik geef toch ook dat advies. Het enige wat ik mij afvroeg of een nette broek een vereiste was.
je kunt het ook voor jezelf als vereiste stellen
Ik zal zelf nooit in een "gezellige trui" naar mijn werk gaan
Voor een 'nettere kantoorbaan' zou ik voor een 'slimfit' broek gaan als ik van skinnies zou houden. Jasje erbij en je ziet er al snel netjes uit.

Ik haat strijken en koop dan ook geen dingen die gestreken moeten worden. Ik houd erg van travelstof. Het is snel droog, je hoeft het niet te strijken en je ziet er al snel netjes uit.

Japan TKY vind ik de mooiste travelstof hebben. Vooral de kleur 'zwartblauw' is geweldig. Het is heeeeeel donkerblauw, echt tegen het zwarte aan.
Bedankt voor de tips. Het is inderdaad geen verplichting, ik sta niet achter een receptie ofzo. Het is meer de bedrijfscultuur. Plus: ik vind het juist fijn om een slagje formeler naar mijn werk te kunnen. Geeft me een goed excuus om ook eens duurdere kleding te kopen.
JackyBee schreef:
08-02-2021 16:01
Ja inderdaad, al heette het bij ons gewoon een kuif. Maar moest zo hoog mogelijk en man o man, wat heb ik een gat in de ozonlaag gespoten toen met mijn haarspray! En regen was een groot probleem indertijd.
Ja, dan was je voorhoofd de hele dag plakkerig.
In mijn tijd was het ook erg cool om naast die enorme kuif een permanent te hebben in de rest van je haar. Optioneel was: de kuif zwaar behandeld met blond spray.
blijfgewoonbianca schreef:
06-02-2021 14:04
Ik heb nog een heeeeel duur jasje met heeeeeele grote schoudervullingen. Ga ik hoogstwaarschijnlijk nooit meer dragen, maar kan het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te gooien.
Desnoods voor een foute party!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik hou van dit soort modellen. Of nog iets meer het klassieke pantalon model. Maar: ik weet nooit wat voor schoenen ik daar dan bij moet dragen. Eigenlijk weet ik dat wél: pumps. Maar ik draag in de winter geen pumps omdat ik dan doodga van de kou. Eventueel zou een instapper ook kunnen, maar zelfde verhaal. Daar draag je geen sokken bij, ik althans niet. Dus dit soort broeken komen bij mij pas in de lente, of als het minimaal 18 graden is, weer uit de kast. Tips zijn heel welkom!

(Ik ben een kouwelijk type, dus warme voeten is echt essentieel. Ik krijg het al koud door alleen maar te kíjken naar iemand die sneakers zonder sokken draagt in deze tijd van het jaar)
Jufjoke schreef:
08-02-2021 20:04
Ik hou van dit soort modellen. Of nog iets meer het klassieke pantalon model. Maar: ik weet nooit wat voor schoenen ik daar dan bij moet dragen. Eigenlijk weet ik dat wél: pumps. Maar ik draag in de winter geen pumps omdat ik dan doodga van de kou. Eventueel zou een instapper ook kunnen, maar zelfde verhaal. Daar draag je geen sokken bij, ik althans niet. Dus dit soort broeken komen bij mij pas in de lente, of als het minimaal 18 graden is, weer uit de kast. Tips zijn heel welkom!

(Ik ben een kouwelijk type, dus warme voeten is echt essentieel. Ik krijg het al koud door alleen maar te kíjken naar iemand die sneakers zonder sokken draagt in deze tijd van het jaar)
Ik heb het ook heel snel koud. Ik heb die broek van de foto en ik draag er dit soort schoenen bij:

Afbeelding

Afbeelding
Met sokken? Ik vind dit soort schoenen, zeker de bovenste, het mooiste zonder sokken, maar dat vind ik echt veel te koud!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven