Morgen door sneeuw naar werk (eerste werkdag)?
zondag 7 februari 2021 om 14:27
Hi! Ik heb morgen een eerste werkdag bij een nieuwe baan, en moet daarom op kantoor werken, introductie enzo. In de functie zelf kan ik in principe wel thuiswerken, op andere dagen.
Het is een halfuur rijden, ik ben er nog nooit geweest (sollicitatie was via Skype) dus weet niet of de wegen sneeuwvrij zijn/er hellingen of bruggetjes zijn. Heb ook nog nooit in de sneeuw auto gereden, en het is onduidelijk of het morgen nog code rood is of niet..
Ik zie er wat tegenop, maar voor nu is het plan om gewoon heel vroeg weg te gaan en langzaam te rijden. In de buurt waar ik woon zijn de straten niet sneeuwvrij en rijdt iedereen stapvoets, op de snelweg zal het wel goed te doen zijn.
Wat zouden jullie doen als het morgen nog steeds onduidelijk is of het wel/geen code rood is?
Het is een halfuur rijden, ik ben er nog nooit geweest (sollicitatie was via Skype) dus weet niet of de wegen sneeuwvrij zijn/er hellingen of bruggetjes zijn. Heb ook nog nooit in de sneeuw auto gereden, en het is onduidelijk of het morgen nog code rood is of niet..
Ik zie er wat tegenop, maar voor nu is het plan om gewoon heel vroeg weg te gaan en langzaam te rijden. In de buurt waar ik woon zijn de straten niet sneeuwvrij en rijdt iedereen stapvoets, op de snelweg zal het wel goed te doen zijn.
Wat zouden jullie doen als het morgen nog steeds onduidelijk is of het wel/geen code rood is?

zondag 7 februari 2021 om 19:19
Inderdaad, tot 12:00 code oranje. In de mail van school stond code geel. Maar rood, oranje of geel. Als het niet noodzakelijk is, gewoon lekker thuis blijven. Er valt morgen sowieso nog sneeuw en het blijft vriezen, dus kans op gladheid is gewoon groot.
zondag 7 februari 2021 om 19:28
Dat is dan niet zo handig, want vanaf 8 graden is dat al het advies, niet alleen voor jezelf....Hetismogelijk schreef: ↑07-02-2021 19:19Oh dat is een goede tip, winterbanden! Laat ik die nou net even niet op voorraad hebben![]()
Rijd veilig of rijd niet
zondag 7 februari 2021 om 19:43
DanceSleepRepeat schreef: ↑07-02-2021 18:02Ja, ik zie inderdaad dat een aantal scholen dicht blijven. Er staat op NOS dat het code oranje is morgenochtend maar Rijkswaterstaat adviseert om niet de weg op te gaan. Ik zal vanavond even een bericht sturen naar mijn werkgever, want het klinkt niet alsof het heel veilig is.
Gewoon niet gaan en beeldbellen. Inwerken kan ook later deze week, toch?
zondag 7 februari 2021 om 20:54
Jawel hoor. Mijn vriend is buschauffeur en is nu aan het rijden. Zijn collega's hebben overdag ook gewoon gereden. Hangt dus af van de regio.Dopperfles schreef: ↑07-02-2021 14:44Met dit weer zou ik daar totaal niet op vertrouwen. Vandaag rijdt het OV ook niet.
Edit: mosterd

zondag 7 februari 2021 om 22:52
Inderdaad plaatselijk, hier heeft de bus heel de dag niet gereden in de regio.Daantje1970 schreef: ↑07-02-2021 20:54Jawel hoor. Mijn vriend is buschauffeur en is nu aan het rijden. Zijn collega's hebben overdag ook gewoon gereden. Hangt dus af van de regio.
Edit: mosterd

maandag 8 februari 2021 om 11:59
Winterbanden hebben meer profiel en rijden dus fijner met gladheid, maar je kunt ook prima met zomerbanden of all-season banden rijden met dit weer. Het gaat erom dat je je rijstijl aanpast aan de omstandigheden. Ik merk nogal eens dat mensen met winterbanden zichzelf en de banden overschatten.
Dat terzijde, ik zou niet mailen maar bellen naar je werkgever, maar ik neem aan dat je inmiddels de keuze wel gemaakt hebt.
Dat terzijde, ik zou niet mailen maar bellen naar je werkgever, maar ik neem aan dat je inmiddels de keuze wel gemaakt hebt.
maandag 8 februari 2021 om 21:03
Nog bedankt voor jullie tips! Ik had m'n baas geappt maar die was z'n telefoon ergens vergeten dit weekend dus ik kreeg geen antwoord. Ik had besloten het gewoon te proberen en als het niet zou gaan gewoon weer naar huis te gaan (heb wel winterbanden gelukkig).
Gelukkig is het allemaal goed gegaan, iemand heeft me geholpen om het parkeervak uit te komen en het was vrij rustig op de weg, ik was zelfs bijna een uur te vroeg op werk haha. Sommige op/afritten waren wel glad maar de rest van de snelwegen waren sneeuwvrij.
Gelukkig is het allemaal goed gegaan, iemand heeft me geholpen om het parkeervak uit te komen en het was vrij rustig op de weg, ik was zelfs bijna een uur te vroeg op werk haha. Sommige op/afritten waren wel glad maar de rest van de snelwegen waren sneeuwvrij.
maandag 8 februari 2021 om 21:28
Ik had wel al eerder de globale route op de kaart + reistijd bekeken voordat ik solliciteerde

Bedankt, ja de werkdag was goed, en was toch wel handig om op locatie te zijn!
Thanks!paperlantern schreef: ↑08-02-2021 21:21DanceSleepRepeat gelukkig dat het zo goed is gegaan. Ik hoop dat je het heel erg naar je zin gaat krijgen in je nieuwe baan. Succes!