Is dit raar??

10-02-2021 23:12 93 berichten
Hi forummers,

Ik ben opgegroeid zonder vader in mijn leven, via via heb ik destijds zijn adres achterhaald en ben ik er heen gegaan maar hij wilde niks van mij weten, ik zag dat hij meerdere kinderen had en nu wil ik eigenlijk contact zoeken met hun, ze zijn mijn halfzussen.
Zouden jullie dit raar vinden als een vreemde plots contact zou zoeken om vragen te stellen over je vader?
Alle reacties Link kopieren
Als een vrouw mij zou benaderen met het bericht dat we dezelfde vader delen en dat ze graag meer van hem wil weten via mij, dan gooi ik direct de deur dicht. Daar ben ik totaal niet in geïnteresseerd. Maar goed, je kunt het doen. Dikke kans dat je vader alles zal ontkennen tegen zijn dochters.
Babette2017 schreef:
11-02-2021 17:29
Als een vrouw mij zou benaderen met het bericht dat we dezelfde vader delen en dat ze graag meer van hem wil weten via mij, dan gooi ik direct de deur dicht. Daar ben ik totaal niet in geïnteresseerd. Maar goed, je kunt het doen. Dikke kans dat je vader alles zal ontkennen tegen zijn dochters.

Ik dus niet, maar ik zou wel eerst van de hoed en de rand willen weten en een soortemet van bevestiging willen hebben dat het op waarheid is berust. En in het geval van TO zou ik dat dus niet hebben.
PiperAlpha87 schreef:
11-02-2021 17:23
Mijn moeder heeft de ziekte van korsakov, die kan ik er wel naar vragen maar die weet soms niet eens wie ik ben.
Aha.
Dan wordt het een moeilijk verhaal. Maar ook dat je niet zéker weet dat dit je vader is? Je moeder kan van alles zeggen en een gelijkenis is niet altijd reden om het aan te kunnen nemen. Daarvoor zou een DNA test moeten worden gedaan.

Is er nog andere familie van je moeder die de vragen rondom jouw verwekking kunnen vertellen aan jou? Ik zou het écht eerst in je eigen cirkel zoeken, voor je naar buiten gaat en anderen in je onderzoek betrekt.
TO kan een DNA test laten doen met de zussen als de vader niet meewerkt. Verder vind ik het niet haar probleem dat ze een bom legt onder zijn huwelijk. Die bom heeft hij zelf al jaren geleden gelegd door vreemd te gaan met haar moeder. Daar kan TO niks aan doen.
PiperAlpha87 schreef:
10-02-2021 23:45
Maar ik wil echt heel graag weten hoe mijn vader als vader is. En naar mijn idee weten hun de antwoorden op mijn vragen
Logisch. Ieder mens heeft het recht om te weten waar ie vandaan komt.
Je moeder herkende hem. Dus dat lijkt mij een uitgangspunt. Ken je familie of vrienden uit die tijd? Kun je iemand ernaar vragen? Wat zei ze vroeger over je verwekking?

Ik zou echt nooit de deur dicht slaan. Ook als het om een vergissing zou gaan zou ik niet boos zijn en je 100% begrijpen. Ook jij wilt je roots kennen.
Natuurlijk heb jij het recht om contact op te nemen met je familie. Je hebt namelijk het recht om te weten waar je waar je vandaan komt. Gelukkig is Nederland ook tot dit besef gekomen en om die reden heeft een kind nu het recht om te weten wie de zaaddonor is bijvoorbeeld. Je familie staat natuurlijk in hun recht om geen contact met jou te willen.

Ik zou zeggen: ga ervoor voordat het te laat is! Je hebt niets te verliezen.
Alle eerst wat heftig dat je vader niks met je te maken wou hebben to..
Logische je nieuwschierig bent!

Ik ken wel een verhaal, die wel anders is maar ook haar vader opzocht. Huwelijk met 2 kinderen en vader ging vreemd en is uiteindelijk met haar vandoor gegaan en werd een kind uit geboren. Na een paar jaar uit elkaar, anderhalf jaar nadat ze uit elkaar gingen en bloed, zweet en tranen, weer bij ex-vrouw terug en her trouwt en nog een 3e. Ondertussen een omgangregeling met zijn kind, tot ze 7 was en niet meer wilde komen, vader bleef proberen maar wilde niet dwingen maar gaf aan wanneer je het wel wilt dan staat mij deur voor je open...
Zijn kind was ondertussen 19 jaar en wilde heel graag haar vader ontmoeten en vader sprak wat met de af en ze kwam daarna nog een x thuis bij hem en zijn gezin. De vrouw en inmiddels 2 volwassen kinderen en puber stonden er ook voor open maar er werd natuurlijk best een open wond ook open getrokken maar dat was vaders schuld en niet zijn kind. Zijn kind was nieuwschierig na vader en is hierna niet meer terug gekomen, reageerde niet op belletjes of uitnodigingen van vader of half zus en dat was toch heel heftig...

Ander verhaal dan jou, want ze wisten van haar bestaan natuurlijk, maar wel uit een affaire en weer nieuwsgierig na haar vader nog nauwelijks te herinneren maar wat ik hiermee wil zeggen als het alleen om vader gaat en alleen nieuwsgierigheid dan trek je natuurlijk wel van alles los, is je vaders probleem wel maar de vraag of je interesse heb alleen na vader of ook zijn gezin...

Sterkte en succes.
woepwoep wijzigde dit bericht op 11-02-2021 21:57
Reden: Toevoeging
3.26% gewijzigd
Geen mening of het raar is of niet.. Ga uit van je eigen gevoel!

Wel een dikke knuffel voor jou!❤️
Wat een sukkel is je “vader” !
Niets raars aan, een heel normaal en gezond verlangen te willen weten waar je vandaan komt en wie je verdere familie is.

Ik zou niet plotseling voor de deur staan en aanbellen overigens. Stuur ze een brief of mail. Dan kun je kijken of ze openstaan voor contact en gun je ze de tijd om te wennen aan het idee dat ze een halfzus hebben.

Succes! Nee heb je, ja kun je krijgen.
Hoi Piper,

Wat een lastige situatie. Ik begrijp dat je graag contact wil met jouw halfzussen.
Elke situatie is hierin anders, veel factoren spelen hierin mee - ik lees hierboven al dat jouw moeder de ziekte de ziekte van Korsakov heeft -- Wat ontzettend pittig! En ik kan me voorstellen dat dit er juist voor zorgt dat je op zoek bent naar familie.

Heb je iemand in jouw omgeving waar je hier over kan praten? Die jou en jouw gezinssituatie iets beter kent? Ik denk dat iemand naast jou, jou net wat beter kan helpen dan het Viva-Forum. Naast het feit dat het sowieso nog een verrassing blijft hoe jouw halfzussen zullen reageren - het zal sowieso iets teweeg brengen en het helpt als je dan iemand naast je hebt staan.

Ik wens je veel succes en sterkte! :rose:
als ik een halfzus had zou ik haar graag ontmoeten
not all who wander are lost
Feefeline schreef:
11-02-2021 20:57
Je moeder herkende hem. Dus dat lijkt mij een uitgangspunt. Ken je familie of vrienden uit die tijd? Kun je iemand ernaar vragen? Wat zei ze vroeger over je verwekking?

Ik zou echt nooit de deur dicht slaan. Ook als het om een vergissing zou gaan zou ik niet boos zijn en je 100% begrijpen. Ook jij wilt je roots kennen.
Ik ken vrijwel geen vrienden van mijn moeder uit die tijd, ik ben ook niet bij haar opgegroeid en in mijn jeugd had ik weinig contact met haar omdat dat niet mocht van de instanties. Ik heb wel eerder er naar gevraagd toen ik een jaar of 15 was maar toen was ze al ziek dus ik denk niet dat het verhaal echt is. Maar dat ze een foto herkende zegt voor mij genoeg, feit dat ik een jongere versie van die man op de foto ben zegt ook genoeg. Uiteraard kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen maar de gelijkenis is treffend. En ik snap wel dat die familie niet zit te wachten op de bastaardzoon van pa. En ergens ben ik ook gewoon ontzettend boos op hem en jaloers richting zijn andere kinderen.
PiperAlpha87 schreef:
12-02-2021 07:39
Ik ken vrijwel geen vrienden van mijn moeder uit die tijd, ik ben ook niet bij haar opgegroeid en in mijn jeugd had ik weinig contact met haar omdat dat niet mocht van de instanties. Ik heb wel eerder er naar gevraagd toen ik een jaar of 15 was maar toen was ze al ziek dus ik denk niet dat het verhaal echt is. Maar dat ze een foto herkende zegt voor mij genoeg, feit dat ik een jongere versie van die man op de foto ben zegt ook genoeg. Uiteraard kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen maar de gelijkenis is treffend. En ik snap wel dat die familie niet zit te wachten op de bastaardzoon van pa. En ergens ben ik ook gewoon ontzettend boos op hem en jaloers richting zijn andere kinderen.
Jeetje wat heb jij een zware start gehad. Was je moeder altijd al ziek/ verslaafd? Ik wil je een knuffel geven. Wat een verhaal. Ga gewoon erop af. Nee heb je en ja kun je krijgen. Als ik je mogelijke zus was zou ik ook nog dna voor je laten checken. Ik ben van team iedereen mag zijn afkomst kennen. Onthoud dus goed dat niet alle mensen je niet zouden afwijzen. Als de een niet wil betekent het ook niet dat de ander niet wil. Mijn oudste zus zou hier niet op ingaan bv. Die wil geen gedoe. Ook een optie. Dat zou dan niets met jou te maken hebben.
PiperAlpha87 schreef:
:hug: klinkt alsof je een nare jeugd hebt gehad.

Misschien moet je een keer met iemand praten om je gedachten op een rijtje te zetten? Gewoon om te bedenken wat je wil van je half broers en zussen? En hoe je dat wil aanpakken? Vooral om jezelf een beetje te beschermen tegen mogelijk teleurstellingen.

Je kan natuurlijk gewoon vertellen waarom je ervan overtuigd bent dat dit je vader is en het gesprek aangaan en dan zien wat er gebeurt.

Wat het doet met jouw vader is zijn probleem en het gevolg van zijn eigen acties.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Je hebt inderdaad een erg beroerde start gehad. Echt klote.

Ik denk alleen niet dat je halfbroers en -zussen en eventueel de vrouw van je vader zullen reageren zoals jij hoopt als je onaangekondigd komt opdagen.
Ook hun leven wordt op zijn kop gezet. Voor je vader is dat misschien zijn eigen schuld, maar de rest van dat gezin kan er ook niks aan doen.
De kans bestaat dat ze je gewoon niet geloven of je erg onaardig behandelen, zeker omdat geen enkel hard bewijs hebt dat die man ook echt je vader is.

Je kunt je beter op je vader richten, en hem desnoods dwingen om met je te praten. Als hij toegeeft dat hij je vader is en zelf de boodschap overbrengt aan zijn gezin, is de kans veel groter dat jij er niet op aangekeken wordt.

Ik ben bang dat eerlijk en rechtvaardig niet de enige dingen zijn die meespelen in dit soort situaties. Mensen zeggen hier dat je 'recht' hebt op van alles, maar recht hebben en het krijgen zijn twee heel verschillende dingen.
Bedenk wat je nodig hebt en hoe je dat voor elkaar kunt krijgen, want anders is de kans groot dat nog een keer teleurgesteld zult worden.
Babette2017 schreef:
Ik zou het wel doen, niks zo naar als niet weten waar je vandaan komt. TO zelf kan er helemaal niks aan doen. Het is de vader in kwestie die (waarschijnlijk) een scheve schaats gereden heeft.
PiperAlpha87 schreef:
ik snap wel dat die familie niet zit te wachten op de bastaardzoon van pa.
Waarom? Ik denk dat er echt iets mis is gegaan met je is als je daar niets van wilt weten.
Blankepit schreef:
12-02-2021 11:25
Waarom? Ik denk dat er echt iets mis is gegaan met je is als je daar niets van wilt weten.
Serieus?
Denk je dat het gemiddelde gezin collectief staat te juichen als uitkomt dat pa vreemd is gegaan doordat er een buitenechtelijk kind op de stoep staat?
Ik denk maar zo dat de gemiddelde reactie niet is, kom gezellig binnen, we zetten een extra bord op tafel.
Als ik nog een onbekende broer/zus zou hebben, dan zou ik zeker openstaan voor contact. Of jouw half broers/zussen er open voor staan, dat weet je niet. Ik zou wel een poging wagen! Succes TO ♡
Snarky schreef:
12-02-2021 11:49
Serieus?
Denk je dat het gemiddelde gezin collectief staat te juichen als uitkomt dat pa vreemd is gegaan doordat er een buitenechtelijk kind op de stoep staat?
Ik denk maar zo dat de gemiddelde reactie niet is, kom gezellig binnen, we zetten een extra bord op tafel.
Dat is haar insteek ook niet. Ze zoekt geen familie, wel antwoorden, een stukje herkenning.

En er zijn gelukkig genoeg mensen die niet alleen maar vanuit hun eigen behoeften redeneren. Soms doe je iets voor een ander, gewoon omdat dat fatsoenlijk is.
Snarky schreef:
12-02-2021 11:49
Serieus?
Als evenwichtige volwassene moet je dat prima kunnen vinden ja.
Lekker jezelf gaan schamen voor je vader's daden uit het verleden en daarmee weer andere mensen verder schaden is een schadelijke strategie.
Reageren zoals die vader doet is gewoon kleutergedrag, niet iets dat bij een volwassene hoort die verantwoordelijkheid neemt voor zijn acties. Je hebt een scheve schaats gereden in het verleden en je hebt al die tijd je verantwoordelijkheid ontlopen, maar nu haalt je verleden je toch in. Verantwoordelijkheid nemen is de sleutel hier. Voor iedereen die betrokken is.
Dus niet staan te juichen omdat je onvolwassen vader zich daar ongemakkelijk over voelt is slecht gedrag nog een keer extra voeden.

Ik zou blij zijn voor mijn vader dat ie niet meer met dat geheim hoeft rond te lopen, ik zou blij zijn voor die halfzus en ik zou blij zijn voor mezelf dat ik een halfzus erbij heb.
Babette2017 schreef:
Wat is empathie toch een mooie eigenschap, he?
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
grenada schreef:
12-02-2021 12:36
Wat is empathie toch een mooie eigenschap, he?
Kost blijkbaar veel geld. Anders zou je wel anders doen. Al zou het mijn laatste euro kosten ik zou je helpen. Dat weet ik zeker. Wij hebben een nicht erbij gekregen op deze manier en op een enkeling na is ze goed ontvangen.
Ik zou er 100% voor openstaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven