Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom
Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica
zondag 14 februari 2021 om 16:52
Wat fijn dat het zo goed bevalt! Wat kan een mens daar dan blij van worden, hè?Zomerkreeft schreef: ↑14-02-2021 16:45Leuk om te alles te lezen van iedereen
Ik had twee kwasten van morphe besteld, m139 en m506. Ik heb vanochtend weer even wat mee gespeeld en ik ben echt verliefd op die m506. De hele look ermee gedaan en was ging zo makkelijk! Zacht kwastje, glijd over de huid ipv mijn hangende oogleden alle kanten op "getrokken" worden door de kwast. Hij is ook redelijk fluffy dus mooi zacht randje. Ik ben fan!
Met mijn andere kwasten moet ik altijd best wat product pakken. Dus ik diepte de kwast enthousiast in de oogschaduw, dit resulteerde in oog schaduw tot aan de wenkbrauwenoeps, volgende x wat minder
Omdat ik zo verliefd was op de m506 was ik de andere vergeten, dus daarvan weet ik nog niet of het wat is![]()
zondag 14 februari 2021 om 16:57
Ik vind ze niets (geprobeerd: tilbury, YSL, Chanel, Bobbi Brown, Dior). Die van Dior hield het beste (of vervaagde het meest egaal, hoe je het bekijkt). Ik snap dat het niet hetzelfde is als een lipstick maar ze zijn zo weg en je zit wel met randjes op je lip en in hoeken. Bovendien snel iets op je tanden (tilbury, YSL). Er zijn tig tutorials te vinden over primen e.d. maar ik gebruik die dingen juist voor het gemak en on the go. Dan wil ik niet eerst linen met een lippotlood of tig stappen doornemen alvorens de prut erop te smeren.Zanahoria schreef: ↑14-02-2021 12:23Heeft iemand hier de happikiss lipstick/lipbalm van charlotte tilbury?
Het lijkt mij ideaal, een lippenbalsem met evenveel pigmentatie als een lipstick. Maar misschien vlekt het wel erg? Of is het na 10 minuten al weer weg?
Ze zijn me net iets te duur om maar eventjes te proberen.
Ik zou zeggen: als het gaat om gemak en gewoon een beetje kleur, geen gedoe: doe jezelf een plezier en koop die getinte lippenbalsem van burt bees. Die zijn er ook in diverse kleuren en blijven langer zitten dan de hierboven genoemde merken. Nog goedkoper ook
zondag 14 februari 2021 om 17:35
Oh ja de beruchte waterlijn. Ik kan daar niets op hebben, is binnen een kwartier naar beneden gezakt in fijne rimpels onder de ogen :/MonkeyTown schreef: ↑14-02-2021 12:31Over tight liners/ oogpotlood. Ik was nooit zo van oogpotlood in de waterlijn of onderste oogrand. Heb wallen dus wil vooral de focus op de bovenkant van mn ogen. Maar voor deze maak ik weleens een uitzondering: Maybelline masterdrama light liner in de kleur moon light 030. Ik probeer mn te zetten in waterlijn en een beetje in de hoeken onder de wimpers. De zilveren kleur maakt de ogen niet te “dicht “. Houdt redelijk.
Ik heb wel laatst zwarte oogpotlood op de boven wimpelrand gedaan. Was een beetje eng, maar bleef wat beter zitten.
Prachtig dat oogpotlood!
@Jufjoke, thanks
zondag 14 februari 2021 om 20:07
Hmmmm. Ik gebruik nu die van Catrice (sheer beautifying lip balm). Bevallen prima, maar is inderdaad gewoon een getinte lippenbalsem vergelijkbaar met burt bees. Wat nu juist zo benieuwd naar iets met een stuk meer pigmentatie.lemoos2 schreef: ↑14-02-2021 16:57Ik vind ze niets (geprobeerd: tilbury, YSL, Chanel, Bobbi Brown, Dior). Die van Dior hield het beste (of vervaagde het meest egaal, hoe je het bekijkt). Ik snap dat het niet hetzelfde is als een lipstick maar ze zijn zo weg en je zit wel met randjes op je lip en in hoeken. Bovendien snel iets op je tanden (tilbury, YSL). Er zijn tig tutorials te vinden over primen e.d. maar ik gebruik die dingen juist voor het gemak en on the go. Dan wil ik niet eerst linen met een lippotlood of tig stappen doornemen alvorens de prut erop te smeren.
Ik zou zeggen: als het gaat om gemak en gewoon een beetje kleur, geen gedoe: doe jezelf een plezier en koop die getinte lippenbalsem van burt bees. Die zijn er ook in diverse kleuren en blijven langer zitten dan de hierboven genoemde merken. Nog goedkoper ook![]()
Ik ga ook niet in de weer met primen. Jammer dat ze dan toch niet mooi vervagen, daar heb je met een tinted lippenbalsem geen last van.
Wie weet probeer ik die van Dior dan eens, als die jou het beste beviel. Of ik houd het gewoon bij de Catrice
zondag 14 februari 2021 om 20:18
Mag ik hier even inbreken dames?
Ik draag de laatste maanden minder foundation en in plaats daarvan een BB-Cream en ben op zoek naar de perfecte variant.
Momenteel gebruik ik die van Erborian in de lichtste kleur (clair) maar die kan soms wat strepen achterlaten en is toch nog wat aan de donkere/rodere kant. Ik heb zelf een gelige ondertoon.
Wat ik er fijn aan vind is dat hij matte opdroogt want ik heb een vette huid, hij SPF heeft en vrij dekkend is want ik heb wat last van hyperpigmentatie van melasma en acné.
Heeft iemand ervaring met de Laura Mercier tinted moisturizer? Of een andere tip?
Ik draag de laatste maanden minder foundation en in plaats daarvan een BB-Cream en ben op zoek naar de perfecte variant.
Momenteel gebruik ik die van Erborian in de lichtste kleur (clair) maar die kan soms wat strepen achterlaten en is toch nog wat aan de donkere/rodere kant. Ik heb zelf een gelige ondertoon.
Wat ik er fijn aan vind is dat hij matte opdroogt want ik heb een vette huid, hij SPF heeft en vrij dekkend is want ik heb wat last van hyperpigmentatie van melasma en acné.
Heeft iemand ervaring met de Laura Mercier tinted moisturizer? Of een andere tip?
zondag 14 februari 2021 om 21:28
Bedankt voor je snelle reactie. Hoe dekkend is het?
Voor mij is een BB Cream en een getinte creme hetzelfde. Had ik er misschien even bij moeten zeggen, sorry!
zondag 14 februari 2021 om 22:20
Het hoeft geen compleet egale boel te worden, dat vind ik bij mijzelf ook onnatuurlijk ogen. Juist omdat ik geen plamuur wil ga ik tegenwoordig liever voor een getinte dagcreme of BB Cream
zondag 14 februari 2021 om 22:30
Iets meer dekking staat nog niet gelijk aan plamuur. Heeft meteen zo'n negatieve connotatie en dat is niet nodig.Palmbomen-zijn-cool schreef: ↑14-02-2021 22:20Het hoeft geen compleet egale boel te worden, dat vind ik bij mijzelf ook onnatuurlijk ogen. Juist omdat ik geen plamuur wil ga ik tegenwoordig liever voor een getinte dagcreme of BB Cream![]()
Dat gezegd hebbende, ik ga graag voor een medium dekking, maar voor iets minder dekking vind ik de Skin feels good van Lâncome fijn. Het voelt raar met uitsmeren, bijna als een mousse, terwijl het er niet zo uitziet. Het is een luchtig, natuurlijk en fris ogend product. Niet erg veel kleuren, maar met minder dekking komt de match ook iets minder nauw.
zondag 14 februari 2021 om 22:33
Bij mij wordt het plamuur en oogt het onnatuurlijk. Over anderen kan ik niet oordelenJufjoke schreef: ↑14-02-2021 22:30Iets meer dekking staat nog niet gelijk aan plamuur. Heeft meteen zo'n negatieve connotatie en dat is niet nodig.
Dat gezegd hebbende, ik ga graag voor een medium dekking, maar voor iets minder dekking vind ik de Skin feels good van Lâncome fijn. Het voelt raar met uitsmeren, bijna als een mousse, terwijl het er niet zo uitziet. Het is een luchtig, natuurlijk en fris ogend product. Niet erg veel kleuren, maar met minder dekking komt de match ook iets minder nauw.
Bedankt voor je tip Mbt Lancôme!
dinsdag 16 februari 2021 om 13:29
Ik ben onrustig. Nadat ik mijn Viseart palette heb besteld wilde ik ook een aantal nieuwe kwasten. Eigenlijk het liefst die van Sigma, maar ja, ik heb al kwasten en Sigma kwasten zijn aardig aan de prijs. Dit is voor 'erbij'. Ik heb een setje Morphe besteld bij Douglas. Ik hoor veel over dit merk maar heb er zelf nog nooit iets van gekocht. Ben benieuwd.
dinsdag 16 februari 2021 om 15:36
Leuk! Welk setje heb je gekocht?Lady_Day schreef: ↑16-02-2021 13:29Ik ben onrustig. Nadat ik mijn Viseart palette heb besteld wilde ik ook een aantal nieuwe kwasten. Eigenlijk het liefst die van Sigma, maar ja, ik heb al kwasten en Sigma kwasten zijn aardig aan de prijs. Dit is voor 'erbij'. Ik heb een setje Morphe besteld bij Douglas. Ik hoor veel over dit merk maar heb er zelf nog nooit iets van gekocht. Ben benieuwd.
dinsdag 16 februari 2021 om 15:53
dinsdag 16 februari 2021 om 15:56
Mooi setje!
Ik ben benieuwd wat je er van vind
Ik ben heel blij met mijn morphe penselen
dinsdag 16 februari 2021 om 18:53
Ze zijn binnen en ik heb ze net al even geprobeerd. Ze zijn inderdaad best heel prettig. Vergeleken met mijn Delilah kwasten voelen ze wel wat 'licht' in de hand maar goed, die Delilah kwasten waren ook veel duurder.Zomerkreeft schreef: ↑16-02-2021 15:56Mooi setje!
Ik ben benieuwd wat je er van vind
Ik ben heel blij met mijn morphe penselen
Ik was even vergeten dat ik er ook nog een violet oogpotloodje bij had besteld en een doosje oogschaduw van Elf met violet. Ik ben geobsedeerd door paars/violet maar ik weet dat ik dat toch te opvallend vind om 'buiten' te dragen. De oogschaduw van Elf was goedkoop en het is ook niet zo gepigmenteerd. Had ik ook niet verwacht maar goed, het is zo subtiel dat ik het wellicht nog wel eens zal gebruiken. Ben benieuwd of het ook blijft zitten. Zo voelt het niet nl.
dinsdag 16 februari 2021 om 19:08
Hebben jullie nog goede wenkbrauw potlood aanraders? Geen die je moet opdraaien of een bredere punt hebben. Gewoon een old skool potlood. Mijn favoriete van yves rocher heeft een verbeterde formule en nee.
Ik had gisteravond op de gok een wenkbrauw potlood van estee lauder besteld, die is wel errrrgg waxy.. Daar kan je niet echt haartjes mee tekenen. Ik zoek een beetje een formule ertussen in; niet te hard en niet te zacht. Prijs maakt niet echt uit.
dinsdag 16 februari 2021 om 19:22
Waarom is paars/violet te opvallend om buiten te dragen? Ik draag het nu... En dat doe ik regelmatig.Lady_Day schreef: ↑16-02-2021 18:53Ze zijn binnen en ik heb ze net al even geprobeerd. Ze zijn inderdaad best heel prettig. Vergeleken met mijn Delilah kwasten voelen ze wel wat 'licht' in de hand maar goed, die Delilah kwasten waren ook veel duurder.
Ik was even vergeten dat ik er ook nog een violet oogpotloodje bij had besteld en een doosje oogschaduw van Elf met violet. Ik ben geobsedeerd door paars/violet maar ik weet dat ik dat toch te opvallend vind om 'buiten' te dragen. De oogschaduw van Elf was goedkoop en het is ook niet zo gepigmenteerd. Had ik ook niet verwacht maar goed, het is zo subtiel dat ik het wellicht nog wel eens zal gebruiken. Ben benieuwd of het ook blijft zitten. Zo voelt het niet nl.
dinsdag 16 februari 2021 om 19:31
Oh bah, verbeterde formules die geen verbetering zijn... niet leuk!Sjulia schreef: ↑16-02-2021 19:08Hebben jullie nog goede wenkbrauw potlood aanraders? Geen die je moet opdraaien of een bredere punt hebben. Gewoon een old skool potlood. Mijn favoriete van yves rocher heeft een verbeterde formule en nee.Ik had gisteravond op de gok een wenkbrauw potlood van estee lauder besteld, die is wel errrrgg waxy.. Daar kan je niet echt haartjes mee tekenen. Ik zoek een beetje een formule ertussen in; niet te hard en niet te zacht. Prijs maakt niet echt uit.
Ik kan je niet helpen. Ik gebruik geen wenkbrauw potlood. Nooit gedaan ook, dus geen advies hier.
Ik borstel een heel klein beetje bruine matte oogschaduw door mijn wenkbrauwen en that's it.
dinsdag 16 februari 2021 om 19:32
Ik hou van paars/violet in oogschaduw!vivapimpelmees schreef: ↑16-02-2021 19:22Waarom is paars/violet te opvallend om buiten te dragen? Ik draag het nu... En dat doe ik regelmatig.
dinsdag 16 februari 2021 om 19:35
Zó irritant... En ze vertellen het ook nooit van te voren dus ik zit nu met 4 wenkbrauwpotloden.. En ook de kleur is veranderd
dinsdag 16 februari 2021 om 20:27
Omdat ik bijna altijd 'no make up make up' op heb. En met volle paarse ogen heb ik het gevoel dat ik er uit zie alsof ik in mijn gezicht geslagen ben. Ben het gewoon niet gewend.vivapimpelmees schreef: ↑16-02-2021 19:22Waarom is paars/violet te opvallend om buiten te dragen? Ik draag het nu... En dat doe ik regelmatig.