Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Sjulia schreef:
16-02-2021 19:08
Hebben jullie nog goede wenkbrauw potlood aanraders? Geen die je moet opdraaien of een bredere punt hebben. Gewoon een old skool potlood. Mijn favoriete van yves rocher heeft een verbeterde formule en nee. :nope: Ik had gisteravond op de gok een wenkbrauw potlood van estee lauder besteld, die is wel errrrgg waxy.. Daar kan je niet echt haartjes mee tekenen. Ik zoek een beetje een formule ertussen in; niet te hard en niet te zacht. Prijs maakt niet echt uit.
Die van nyx misschien? Ik heb een lippotlood wat zo hard is dat het gewoon pijn doen aan mijn lippen.... Nu ik erover denk, die zou ik wel als wenkbrauwpotlood kunnen gebruiken!
Zanahoria schreef:
14-02-2021 20:07
Hmmmm. Ik gebruik nu die van Catrice (sheer beautifying lip balm). Bevallen prima, maar is inderdaad gewoon een getinte lippenbalsem vergelijkbaar met burt bees. Wat nu juist zo benieuwd naar iets met een stuk meer pigmentatie.
Ik ga ook niet in de weer met primen. Jammer dat ze dan toch niet mooi vervagen, daar heb je met een tinted lippenbalsem geen last van.
Wie weet probeer ik die van Dior dan eens, als die jou het beste beviel. Of ik houd het gewoon bij de Catrice
Ik heb ook de Dior addict lipglow 01 en die is heel mooi en luxe! Maarrrr, het is en blijft een lippenbalsem. Ik kan hem blindelings op doen, geeft echt een goede roze glow en teint maar geen stain. Met andere woorden, het is ook zo weg. Bij mij is het ook een beleving. Een mooi product in mijn tas waar ik echt van kan genieten. En op make-up-loze dagen (die heb ik zeker) pak je deze snel voor toch iets van swung!
Supersas09 schreef:
16-02-2021 20:36
Die van nyx misschien? Ik heb een lippotlood wat zo hard is dat het gewoon pijn doen aan mijn lippen.... Nu ik erover denk, die zou ik wel als wenkbrauwpotlood kunnen gebruiken!
Nyx ga ik proberen denk ik. Ik vind het catrice wenkbrauw potlood ook pijn doen. Keiharde formule. Alsof je krast.
Sjulia schreef:
16-02-2021 20:43
Nyx ga ik proberen denk ik. Ik vind het catrice wenkbrauw potlood ook pijn doen. Keiharde formule. Alsof je krast.
Ik heb het (bruine) lippotlood wat ik heb van nyx getest op mijn wenkbrauw: dat is geen succes 😅 Dat is te zacht en geen mooie streepjes. Heb je niks aan, ik weet het....
Supersas09 schreef:
16-02-2021 20:56
Ik heb het (bruine) lippotlood wat ik heb van nyx getest op mijn wenkbrauw: dat is geen succes 😅 Dat is te zacht en geen mooie streepjes. Heb je niks aan, ik weet het....
😅 Nee dat effect krijg ik met het estee lauder potlood een beetje. Ook téveel pigment eigenlijk. Je wil het een beetje kunnen opbouwen.
Momenteel heb ik de ‘perfectly defined eyebrow pencil’ van Bobbi Brown. Heeft zo’n afgevlakte kant (met de punt haartjes tekenen, met het vlak opvullen). Die laat zich wel ‘opbouwen’. Zou deze niet aanraden als je echt stukken moet tekenen/invullen, wel oké om de ‘ouderdomsslijtage’ te maskeren/strakkere lijnen te suggereren.
Het nadeel van zo’n schuin geval op opdraai potlood vind ik dat je het dus nooit echt gaan slijpen en dat vond ik heel vervelend. Ik gebruik ook weleens primer in wenkbrauwen en dan gaat het potloodje een vies laagje krijgen. Of er komt foundation op etc.
Sjulia schreef:
16-02-2021 21:53
Het nadeel van zo’n schuin geval op opdraai potlood vind ik dat je het dus nooit echt gaan slijpen en dat vond ik heel vervelend. Ik gebruik ook weleens primer in wenkbrauwen en dan gaat het potloodje een vies laagje krijgen. Of er komt foundation op etc.
Dan zou ik die Anastacia meuk bekijken. Die heeft nog echt van dat ouderwetse waxspul in een doosje met een penseeltje.
Nee ik wil wel echt een potlood, alleen wel een potlood dat je kan slijpen. Ik heb er 1 van dior, nyx en YSL besteld. Ben benieuwd. Het Anastasia potlood is trouwens wel ok, maar niet perfect.
Sjulia schreef:
16-02-2021 22:15
Nee ik wil wel echt een potlood, alleen wel een potlood dat je kan slijpen. Ik heb er 1 van dior, nyx en YSL besteld. Ben benieuwd. Het Anastasia potlood is trouwens wel ok, maar niet perfect.
Weet wel welke je niet moet nemen als die drie niet werken: dat foolproof ding van Benefit. Wat een rotzooi is dat.
lemoos2 schreef:
16-02-2021 22:17
Weet wel welke je niet moet nemen als die drie niet werken: dat foolproof ding van Benefit. Wat een rotzooi is dat.
Dat is een afbreker!!! Ik kan er kennelijk niet teder genoeg mee omgaan. De brokken hingen in mijn wenkbrauwen. 😂
Had gister al mn palette binnen van BE creative, goede service toch van Ici moet ik zeggen.

De kleuren zijn mooi maar neutraal (maar dat wist ik). Voelt vrij zwaar aan en mooie verpakking (soort nepleer) en met hele fijne kwast: dubbelzijdig voor previsiewerk en blenden. Dat laatste deed ie heel goed. Aangezien die kwast normaliter dezelfde prijs is waarvoor ik dit palette heb gekocht so wie so een goede deal.

De kleuren
Afbeelding

De pigmentatie:
De lichtste -baby- is echt goed, ook zonder primer. De kleur ernaast -truth- viel weg tegen mn huid, alleen wat glans. Perzikkleurige -dream- had ik high hopes voor maar die kostte wat moeite, uiteindelijk wel heel mooi geworden icm met de kleur ernaast: killer. Klein beetje Paradox in de uiterste hoeken, meer was ook niet nodig. Ook die goed gepigmenteerd. Fijne structuur/niet korrelig, eyeliner deed het prima op de oogschaduw.

Houdbaarheid: goed. Einde van de dag de lichtste kleur iets vervaagd.

Morgen ga ik de mauve en paarskleuren proberen: Dandy/Mercy/Farewell denk dat die wat meer uitgesproken zijn.

Voorlopige Conclusie: fijn palette voor de basis.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Leuk, Monkeytown! Ik heb het palet gezien op Iciparis. Ik ben voorzien voor wat betreft die kleuren, maar het ziet er erg mooi uit.
Bijna die Sunset gekocht, die was 70% korting. Toch niet gedaan. Maar erg mooi, volgens mij is het een fijn merk!
Dat palette ziet er uit als eentje die ik graag zou gebruiken. Ik denk echt nooit aan Ici als ik makeup zoek. Ook nog nooit wat bij die winkel gekocht. Toch maar eens kijken ;)
Ik had ook eigenlijk alle kleuren al, behalve de lichte perzik/mauve verdeeld over verschillende paletten . Dus ja, heel erg nodig had ik m niet, maar hee voor 9,88 een goede koop. De fysieke winkels van Ici Paris vind ik helemaal niks, moeilijk ingedeeld / hooghartig personeel, dus kwam daar nooit. Maar online, door cadeaubonnen wel eerder besteld en dat is helemaal prima. Goede actie, snel en gratis verzonden + testers.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Nou vandaag is de parisian nudes aangekomen. Mooi doosje en al wat getest: het is erg mooi! Blij ook dat de glanzende kleuren niet overal glitters achterlaten, zoals m'n rock the nudes van Maybelline (prijs was leuk, maar niet echt fantastisch).
TinyTiny schreef:
18-02-2021 20:37
Nou vandaag is de parisian nudes aangekomen. Mooi doosje en al wat getest: het is erg mooi! Blij ook dat de glanzende kleuren niet overal glitters achterlaten, zoals m'n rock the nudes van Maybelline (prijs was leuk, maar niet echt fantastisch).
Woohoo! Ik vind dit ook echt een heel mooi palette. Het doosje is ook zo chic, voelt wat zwaar in de hand. Gebruik em elke dag tegenwoordig.
TinyTiny schreef:
Wat fijn!
Ik heb de musea van Maybelline ook gehad, de 'gewone' nudes, niet die rock the nudes. Ik heb het één keer gebruikt en toen weggegeven. Niets voor mij, veel te weinig pigment, echt alleen geschikt voor de liefhebber van héél subtiel.
Het palet dat jij nu hebt ziet er prachtig uit. Hopelijk heb je er heel veel plezier van.
Ja die van Maybelline is wel een beetje een miskoop. Vond de kleuren erg mooi, maar pigment is niet top. Heb 'm nog wel een aantal keren gebruikt. Nu lekker veel experimenteren met deze :hyper:
TinyTiny schreef:
Leuk :D
Met oogschaduw komt het wel aardig nauw, vind ik. Ik gebruik gerust een goedkope mascara en ook een goedkope lippenstift kan ik okay vinden maar oogschaduw daar betaal ik liever wat meer voor.

Ik heb naast de Parisian Nudes ook de Hidden Gems.... ook heel goed gepigmenteerd:

Afbeelding
Ik eerlijk gezegd ook, Ladyday. Ik ben vaak teleurgesteld geweest in de kwaliteit van drogisterij oogschaduw. Ik vind oogschaduw hét product waar ik graag wat meer voor betaal omdat ik dan ook betere kwaliteit krijg. Daarmee wil ik NIET zeggen dat elke dure oogschaduw goed is! (Was het maar zo makkelijk)
Goede merken die niet zo duur zijn vind ik BH cosmetics, en Juvia's Place. Morphe vind ik ook wel oké.
Verder hou ik van Viseart, Anastasia Beverly Hills, en Nabla.

(Mijn Pat mcGrath avontuur was een eenmalige uitspatting....)
Anastasia vind ik ook heel goed gepigmenteerd. Helaas zitten er in die palettes altijd veel 'glimmers'. Ik geef de voorkeur aan mat.

Mijn Viseart palette heeft vertraging opgelopen. Ik zag op LF dat ie nu uitverkocht is... Ik ben ongeduldig nu. Ik heb enorme kooplust (ja, echt zo erg) en ben erg onrustig. Zo oppervlakkig ook...
Lady_Day schreef:
18-02-2021 21:55
Anastasia vind ik ook heel goed gepigmenteerd. Helaas zitten er in die palettes altijd veel 'glimmers'. Ik geef de voorkeur aan mat.

Mijn Viseart palette heeft vertraging opgelopen. Ik zag op LF dat ie nu uitverkocht is... Ik ben ongeduldig nu. Ik heb enorme kooplust (ja, echt zo erg) en ben erg onrustig. Zo oppervlakkig ook...
Ik heb dus sinds vorige week zo'n Anastasia palette en ik ben er zó ongelooflijk blij mee! Maar ik hou dan ook van shimmers...
Zit er ernstig over na te denken de 2 andere palettes ook te bestellen maar kan me tot nu toe bedwingen.
Ik gebruik er een primer onder en de kleur blijft écht de hele dag mooi en het kruipt ook niet in mn oogplooi.
Snap dat je er heel blij mee bent! Ik vind de ABH palettes echt prachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven