Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

dinsdag 16 februari 2021 om 20:36
Die van nyx misschien? Ik heb een lippotlood wat zo hard is dat het gewoon pijn doen aan mijn lippen.... Nu ik erover denk, die zou ik wel als wenkbrauwpotlood kunnen gebruiken!Sjulia schreef: ↑16-02-2021 19:08Hebben jullie nog goede wenkbrauw potlood aanraders? Geen die je moet opdraaien of een bredere punt hebben. Gewoon een old skool potlood. Mijn favoriete van yves rocher heeft een verbeterde formule en nee.Ik had gisteravond op de gok een wenkbrauw potlood van estee lauder besteld, die is wel errrrgg waxy.. Daar kan je niet echt haartjes mee tekenen. Ik zoek een beetje een formule ertussen in; niet te hard en niet te zacht. Prijs maakt niet echt uit.
dinsdag 16 februari 2021 om 20:41
Ik heb ook de Dior addict lipglow 01 en die is heel mooi en luxe! Maarrrr, het is en blijft een lippenbalsem. Ik kan hem blindelings op doen, geeft echt een goede roze glow en teint maar geen stain. Met andere woorden, het is ook zo weg. Bij mij is het ook een beleving. Een mooi product in mijn tas waar ik echt van kan genieten. En op make-up-loze dagen (die heb ik zeker) pak je deze snel voor toch iets van swung!Zanahoria schreef: ↑14-02-2021 20:07Hmmmm. Ik gebruik nu die van Catrice (sheer beautifying lip balm). Bevallen prima, maar is inderdaad gewoon een getinte lippenbalsem vergelijkbaar met burt bees. Wat nu juist zo benieuwd naar iets met een stuk meer pigmentatie.
Ik ga ook niet in de weer met primen. Jammer dat ze dan toch niet mooi vervagen, daar heb je met een tinted lippenbalsem geen last van.
Wie weet probeer ik die van Dior dan eens, als die jou het beste beviel. Of ik houd het gewoon bij de Catrice
dinsdag 16 februari 2021 om 20:43
Nyx ga ik proberen denk ik. Ik vind het catrice wenkbrauw potlood ook pijn doen. Keiharde formule. Alsof je krast.Supersas09 schreef: ↑16-02-2021 20:36Die van nyx misschien? Ik heb een lippotlood wat zo hard is dat het gewoon pijn doen aan mijn lippen.... Nu ik erover denk, die zou ik wel als wenkbrauwpotlood kunnen gebruiken!
dinsdag 16 februari 2021 om 20:56
Ik heb het (bruine) lippotlood wat ik heb van nyx getest op mijn wenkbrauw: dat is geen succes
dinsdag 16 februari 2021 om 21:17
Supersas09 schreef: ↑16-02-2021 20:56Ik heb het (bruine) lippotlood wat ik heb van nyx getest op mijn wenkbrauw: dat is geen succesDat is te zacht en geen mooie streepjes. Heb je niks aan, ik weet het....

dinsdag 16 februari 2021 om 21:42
Momenteel heb ik de ‘perfectly defined eyebrow pencil’ van Bobbi Brown. Heeft zo’n afgevlakte kant (met de punt haartjes tekenen, met het vlak opvullen). Die laat zich wel ‘opbouwen’. Zou deze niet aanraden als je echt stukken moet tekenen/invullen, wel oké om de ‘ouderdomsslijtage’ te maskeren/strakkere lijnen te suggereren.
dinsdag 16 februari 2021 om 21:53

dinsdag 16 februari 2021 om 22:01
Dan zou ik die Anastacia meuk bekijken. Die heeft nog echt van dat ouderwetse waxspul in een doosje met een penseeltje.

dinsdag 16 februari 2021 om 22:17
Weet wel welke je niet moet nemen als die drie niet werken: dat foolproof ding van Benefit. Wat een rotzooi is dat.
dinsdag 16 februari 2021 om 22:19
dinsdag 16 februari 2021 om 22:31
Had gister al mn palette binnen van BE creative, goede service toch van Ici moet ik zeggen.
De kleuren zijn mooi maar neutraal (maar dat wist ik). Voelt vrij zwaar aan en mooie verpakking (soort nepleer) en met hele fijne kwast: dubbelzijdig voor previsiewerk en blenden. Dat laatste deed ie heel goed. Aangezien die kwast normaliter dezelfde prijs is waarvoor ik dit palette heb gekocht so wie so een goede deal.
De kleuren

De pigmentatie:
De lichtste -baby- is echt goed, ook zonder primer. De kleur ernaast -truth- viel weg tegen mn huid, alleen wat glans. Perzikkleurige -dream- had ik high hopes voor maar die kostte wat moeite, uiteindelijk wel heel mooi geworden icm met de kleur ernaast: killer. Klein beetje Paradox in de uiterste hoeken, meer was ook niet nodig. Ook die goed gepigmenteerd. Fijne structuur/niet korrelig, eyeliner deed het prima op de oogschaduw.
Houdbaarheid: goed. Einde van de dag de lichtste kleur iets vervaagd.
Morgen ga ik de mauve en paarskleuren proberen: Dandy/Mercy/Farewell denk dat die wat meer uitgesproken zijn.
Voorlopige Conclusie: fijn palette voor de basis.
De kleuren zijn mooi maar neutraal (maar dat wist ik). Voelt vrij zwaar aan en mooie verpakking (soort nepleer) en met hele fijne kwast: dubbelzijdig voor previsiewerk en blenden. Dat laatste deed ie heel goed. Aangezien die kwast normaliter dezelfde prijs is waarvoor ik dit palette heb gekocht so wie so een goede deal.
De kleuren

De pigmentatie:
De lichtste -baby- is echt goed, ook zonder primer. De kleur ernaast -truth- viel weg tegen mn huid, alleen wat glans. Perzikkleurige -dream- had ik high hopes voor maar die kostte wat moeite, uiteindelijk wel heel mooi geworden icm met de kleur ernaast: killer. Klein beetje Paradox in de uiterste hoeken, meer was ook niet nodig. Ook die goed gepigmenteerd. Fijne structuur/niet korrelig, eyeliner deed het prima op de oogschaduw.
Houdbaarheid: goed. Einde van de dag de lichtste kleur iets vervaagd.
Morgen ga ik de mauve en paarskleuren proberen: Dandy/Mercy/Farewell denk dat die wat meer uitgesproken zijn.
Voorlopige Conclusie: fijn palette voor de basis.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)

dinsdag 16 februari 2021 om 22:55
Ik had ook eigenlijk alle kleuren al, behalve de lichte perzik/mauve verdeeld over verschillende paletten . Dus ja, heel erg nodig had ik m niet, maar hee voor 9,88 een goede koop. De fysieke winkels van Ici Paris vind ik helemaal niks, moeilijk ingedeeld / hooghartig personeel, dus kwam daar nooit. Maar online, door cadeaubonnen wel eerder besteld en dat is helemaal prima. Goede actie, snel en gratis verzonden + testers.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
donderdag 18 februari 2021 om 20:37
donderdag 18 februari 2021 om 20:40
Woohoo! Ik vind dit ook echt een heel mooi palette. Het doosje is ook zo chic, voelt wat zwaar in de hand. Gebruik em elke dag tegenwoordig.

donderdag 18 februari 2021 om 20:47
Wat fijn!
Ik heb de musea van Maybelline ook gehad, de 'gewone' nudes, niet die rock the nudes. Ik heb het één keer gebruikt en toen weggegeven. Niets voor mij, veel te weinig pigment, echt alleen geschikt voor de liefhebber van héél subtiel.
Het palet dat jij nu hebt ziet er prachtig uit. Hopelijk heb je er heel veel plezier van.
donderdag 18 februari 2021 om 21:07
donderdag 18 februari 2021 om 21:35

donderdag 18 februari 2021 om 21:43
Ik eerlijk gezegd ook, Ladyday. Ik ben vaak teleurgesteld geweest in de kwaliteit van drogisterij oogschaduw. Ik vind oogschaduw hét product waar ik graag wat meer voor betaal omdat ik dan ook betere kwaliteit krijg. Daarmee wil ik NIET zeggen dat elke dure oogschaduw goed is! (Was het maar zo makkelijk)
Goede merken die niet zo duur zijn vind ik BH cosmetics, en Juvia's Place. Morphe vind ik ook wel oké.
Verder hou ik van Viseart, Anastasia Beverly Hills, en Nabla.
(Mijn Pat mcGrath avontuur was een eenmalige uitspatting....)
Goede merken die niet zo duur zijn vind ik BH cosmetics, en Juvia's Place. Morphe vind ik ook wel oké.
Verder hou ik van Viseart, Anastasia Beverly Hills, en Nabla.
(Mijn Pat mcGrath avontuur was een eenmalige uitspatting....)
donderdag 18 februari 2021 om 21:55
Anastasia vind ik ook heel goed gepigmenteerd. Helaas zitten er in die palettes altijd veel 'glimmers'. Ik geef de voorkeur aan mat.
Mijn Viseart palette heeft vertraging opgelopen. Ik zag op LF dat ie nu uitverkocht is... Ik ben ongeduldig nu. Ik heb enorme kooplust (ja, echt zo erg) en ben erg onrustig. Zo oppervlakkig ook...
Mijn Viseart palette heeft vertraging opgelopen. Ik zag op LF dat ie nu uitverkocht is... Ik ben ongeduldig nu. Ik heb enorme kooplust (ja, echt zo erg) en ben erg onrustig. Zo oppervlakkig ook...
donderdag 18 februari 2021 om 22:15
Ik heb dus sinds vorige week zo'n Anastasia palette en ik ben er zó ongelooflijk blij mee! Maar ik hou dan ook van shimmers...Lady_Day schreef: ↑18-02-2021 21:55Anastasia vind ik ook heel goed gepigmenteerd. Helaas zitten er in die palettes altijd veel 'glimmers'. Ik geef de voorkeur aan mat.
Zit er ernstig over na te denken de 2 andere palettes ook te bestellen maar kan me tot nu toe bedwingen.
Ik gebruik er een primer onder en de kleur blijft écht de hele dag mooi en het kruipt ook niet in mn oogplooi.