2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Oh ja, iemand tips van sites waar je zulke schilderijtjes kunt kopen?
Weer zo'n rustige dag. En morgen zeker met z'n allen er weer tegenaan als ik op mijn werk zit en niet kan forummen?

Jobje, heerlijk relaxen nu het nog kan hoor. Ik verlang heel af en toe ook wel weer naar die tijd net voor de bevalling. Dan herinner ik me voor het gemak de kwaaltjes en de rugpijn enzo even niet..

Wij hebben schilderijtjes via internet besteld, hele leuke vind ik. Ik zal de website wel even op de mail zetten want dat mag hier geloof ik niet...

Teddy, leuke "huwelijksnacht" gehad dus? Die van ons was ook niet spannend, maar we waren dan ook echt doodop. Terwijl we ons hadden voorgenomen om er een romantische nacht van te maken... Not!

Ik ga zo even je foto's bekijken.

Rossia, hoe voelt dat nu, om zwanger te zijn? Haha, nee ik kan je gevoel helemaal voorstellen. Ik hoop zo dat alles goed gaat en je over 8,5 maand een lief babietje kunt verwelkomen!

Ellein, bij ons meten ze nogal slordig. De ene keer tot de tenen, de andere keer tot de hieltjes, kan zomaar een paar cm verschillen!

Ik heb inderdaad gepoetst en weer gewassen. Zucht... hopelijk gaat het wennen want zo'n druk weekend ga ik echt niet elke week trekken!
Hi Meiden!

Gorgi, super zeg zo'n mooie echo en een hartje.. kan me voorstellen dat je nog even wacht met babyspullen kopen, dat had ik ook wilde eerst de 12 weken afwachten!

Rossia, goed nieuws zeg, woensdag de terugplaatsing.. spannend!!! Meid, wat zal je blij zijn en terecht!!!

Teddy, getrouwde vrouw! Gefeliciteerd en wat fijn dat t goed weer was. Ik was zo bang dat bij jou ook al die regen viel. Ik ga effe je verslag lezen...

Voor de rest iedereen een *zwaai* en knuffels want heb een enorm druk weekend gehad en ben gaar.

Vrijdagavond bezoek gehad, zaterdag boodschappen doen, taarten gebakken en op bezoek bij vrienden geweest en vandaag visite over de vloer.. straks vroeg naar bed!

Fijne avond allemaal! X
He Missc, ik bedenk me net dat ik je helemaal vergeten ben om je te feliciteren... Bij deze: van harte gefeliciteerd!!!
Niettemin dank je wel Vera!!
hoi meiden,

daar ben ik ook weer. Druk weekend gehad, maar was wel gezellig hoor.

Teddy mooie foto's op de mail, wel een heftige situatie meegemaakt. Gelukkig is het allemaal goed gegaan.

Nogmaals gefeliciteerd.

Rossia oh wat ben ik blij dat alles er zo goed uitziet. Nog een paar daagjes geduld en dan is jullie kindje op de plek waar hij/zij voorlopig hoort te zijn.

Mamadeb wat lastig dat kleine man bij jou niet slaapt en wel bij opa/oma enzo. Hopelijk idd alleen een fase

Ik ben zaterdag dus bij de chinese arts geweest, was heel apart hoor. Moest mijn tong uitsteken enzo hihi. Maar chinese geneeskunde gaat uit van een ying yang principe en alles moet ik balans zijn. Volgens de arts heb ik te weinig ying. Ze noemde ook een aantal klachten die daarbij horen die ik idd heb, dus dat was wel heel frapant. Ze heeft acupunctuur toegepast en ik heb kruidentabletjes meegekregen. Volgende week moet ik weer voor acupunctuur. Manlief heeft alleen kruiden gehad, daarvan moesten we zelf een aftreksel maken en dat moet hij 2 maal daags drinken. Dan moet hij veel meer zwemmertjes krijgen hihi. Het is in ieder geval behoorlijk vies spul dus ik hoop maar dat het wat doet. Ze wil ons een maand behandelen en dan zou het een stuk beter moeten zijn, of ik ben zwanger, of ik ben meer in balans. Ik ben heel benieuwd!

Deze week moet ik ergens ongesteld worden heb ontzettend gespannen borsten dus het zal wel gewoon gebeuren. Het begint te wennen.

Morgen weer werken, pffff spannend hoor! Ga maar op tijd slapen.

x Floortje

ps zwaai voor iedereen op wie ik niet persoonlijk gereageerd heb
goedemorgen

klinkt erg bijzonder allemaal floortje! te weinig ying dus? Ik hoop voor jullie dat dit werkt. Bij mijn collega heeft het ook geholpen dus ik heb er vertrouwen in.

iedereen een fijne dag. ik ga aan het werk
Goeiemorgen!

Floortje, klinkt in ieder geval niet als een of andere kwakzalverij, integendeel. Ik hoop dat het jullie helpt!!

Vera, ging het goed vanmorgen met wegbrengen? Zit je al iets relaxter op je werk nu?

Werkse iedereen dan wel een leuke dag!!
quote:Vera77 schreef op 13 mei 2009 @ 08:30:

Nu nog heel even ego. Ik kijk zo ontzettend op tegen morgen en alle weken erna! Ik denk/hoop dat het een kwestie van wennen is want ik heb mezelf nooit als huismama gezien. Daarom had ik nooit verwacht dat ik nu al dagenlang met tranen in bed lig bij de gedachte aan de komende tijd. Ik heb zo ontzettend genoten van de tijd met ons meisje -wat op zich heel mooi is natuurlijk- maar dat maakt het niet makkelijker. Ik ben op zich een zorgzaam type en dat komt er nu dubbel en dwars uit. Ik vind het heerlijk om voor de kleine te zorgen en elk moment met haar is zo speciaal. Veraman zei al heel lief dat, mocht ik het echt niet trekken om 4 dagen te werken, dat we er dan wel wat op vinden. Maar voor het financiele plaatje zou het wel fijn zijn als ik mijn huidige functie kan blijven doen en dat kan niet in minder dan 4 dagen... Natuurlijk hoor ik overal van ervaringsdeskundigen dat het fijn is om weer met andere dingen bezig te zijn, dat weet ik wel, maar misschien ben ik toch anders dan ik dacht? Ik weet het ook niet... Ik laat het maar op me afkomen en ik hoop dat het allemaal snel gaat wennen.

Ha meiden! Ik ben weer terug na een superweek! We hebben het echt geweldig gehad. Mini is nu op het KDV weer aan het wennen en ik ben nog even op mijn gemak aan het bijlezen. Dat ga ik vanochtend niet meer redden (ik mag haar zo alweer halen) dus reageren komt later, maar ik lees net dit bericht van Vera en ik wil haar alvast even een hele dikke geven. Ik ben erg benieuwd hoe het je tot nu toe bevallen is. Ik had dit bericht woordelijk zelf geschreven kunnen hebben.... je verwoordt exact wat ik ook voel! Ik ben nogal ambitieus, werk enorm graag, maar nu.... ik zie zo ontzettend op tegen volgende week!!!! Ik hoop dat het bij jou allemaal meevalt nu, maar dat lees ik vast een aantal pagina's verder wel

Meiden, tot later, x!
Hey meiden,

Michigan, welkom thuis. Klinkt als een heerlijke super week! Volgens mij heb je ook prima weer gehad?

Vera, weer hard aan het werk. Moe en voldaan van het poetsen. Wij hebben ook heel hard ons best gedaan gister. Mijn handen doen er nog zeer van!

Missc, ben je flink verwend op je verjaardag? Allemaal leuke cadeautjes gekregen?

Floortje, een beetje mosterd, maar heel veel succes vandaag op je eerste werkdag. Succes met het meer in Ying dan in Yang komen. Als het helpt voor jou dan is het meer dan prima!

Teddy, weer aan de slag na de je super trouw weekend. Dat moet een beetje als een anti-climax voelen of niet??

Jobje??
Meld!

Nu, op naar het zkh voor de hartecho.

Tot later! Zwaai!
Jobje, succes bij de hartecho! Klinkt idd positief, van dat meisje van het andere topic! Weet je hoe lang ze al probeerde zwanger te raken? Ze zal nu iig wel helemaal happy zijn!

Michigan: klinkt als een prima weekje weg dus!

Teddy, hoe voelt dat nu, als getrouwde vrouw? Ik ga zo even op de mail kijken voor de fotos en het verhaal, ben nu toch wel erg nieuwsgierig geworden. Maar gelukkig dus mooi weer gehad, ik moest echt aan je denken toen hier de hemel openbrak en er een enorme stortbui uit kwam...

Rossia: super goed nieuws dus!! Wauw en woensdag al de terugplaatsing! Ik kan me voorstellen dat je een beetje hyper wordt, haha! Over een paar daagjes ben je dus als het goed is officieel zwanger!

Floortje, succes op je eerste werkdag! En ik hoop voor je dat de chinese arts goed werk aflevert! Maar zoals je al las in het berichtje van Jobje, is alles mogelijk

Ellein, nog geen nieuwe fiets? Leuke borden trouwens die ze in de tuin zetten in jouw woonplaats.....

Grrrrrr...ze hebben vanmorgen op het kdv gewoon een hele fles van mijn melk weggegooid omdat die muts dacht dat de melk was afgekoeld.....Ik was echt een beetje boos, want ze weten daar heel goed dat ik mijn melk altijd op kamertemperatuur aanlever en dat mini het ook zo drinkt en dat het 10 uur bewaard mag worden...gewoon een hele fles van mijn kostbare melk weggegooid.....
Michigan, welkom terug! Fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad. Ja meid, spannend hoor, volgende week weer aan de slag.

ohja Floortje, jij hebt vandaag je eerste werkdag! Was het leuk??

Hey Jobje, was alles goed in t zkh?

Rossia, ben zeker verwend: veel boeken en boekenbonnen, maar ook tuinbonnen, tuingereedschap, leuke dingen voor baby, Douglasbon van collega's.. helemaal goed!
cross OGG! Tjeetje, wat ontzettend balen zeg van die melk.. enorm zonde!!
Hoi, ben ik weer, met supergoed nieuws!

Het hartje was ineens regelmatig! Ik wist niet wat ik zag toen ik die mooie regelmatige golfjes zag in de grafiek!!

Ook de snelheid van het hartje was goed. Het was nu 140 slagen per minuut en dat is normaal. Eerst was het soms 80 en de keer daarna weer 240. Dat is wel een verschil met nu.

Het kan dus zijn dat het een infectie geweest is en dat het nu over is, maar ze weten het niet zeker. Er zit een kans in dat het de volgende week weer foute boel is, maar voor nu ben ik heel erg opgelucht!

Verder is het kindje ingedaald en ligt het hoofdje vast in het bekken. De gyn schatte het nu op zo'n 32 a 3300 gram er verwacht dat het zo'n 3500 gram wordt straks. Heel normaal dus.

De procedures voor de bevalling blijven nog wel hetzelfde. Het kindje zal opgenomen worden op de afdeling kindercardiologie. Maar ik hoop dat ie daar niet lang hoeft te blijven als alles goed blijft.

OGG, dat meisje van het andere topic probeerde al 1 jaar en 5 maanden zwanger te raken. Best lang vind ik.

Wat zonde van die melk!

Floortje, hoe was je eerste werkdag? Ben ook benieuwd naar de resultaten van de acupunctuur en de kruiden.

Rossia, nog 2 daagjes!

Michigan, welkom terug! Fijn dat het zo'n relaxte tijd was!

Missc, ook een beetje laat.... maar van harte gefeliciteerd nog!!!

Heb jij mijn namen eigenlijk nog bekeken op de mail? Toen was je geloof ik op vakantie.
jeeeeeh jobje wat goed zeg! Dus het zou zomaar goed kunnen zijn nu? Dat zou geweldig zijn. Ik duim voor jullie.

en wat fijn dat het al ingedaald is. 3500 gram is een keurig gewicht.

michigan wat fijn dat jullie zo genoten hebben. Foto's?

OGG wat slecht van het kdv. Hoe hebben ze dat gedaan dan? Had je daar reserveflesjes staan ofzo?

oh en ik voel me niet anders dan voor vrijdag hoor. Heb alleen een mooie ring om mijn vinger en een nieuwe achternaam.
Haha Teddy, ik had ook niet verwacht dat je je anders zou voelen hoor!

Jobje, wat een supergoed nieuws!!! Ik duim ook heel hard voor jullie dat het idd een infectie was en dat nu alles weer helemaal goed is!!!
anoniem_61848 wijzigde dit bericht op 18-05-2009 17:32
Reden: ....ik kan echt niet meer typen, zeg.....
% gewijzigd
Jobje, wat een goed nieuws zeg! Hopen dat het volgende week weer zo mooi klinkt .

Michigan, welkom terug! Jouw laatste verlofdaagjes zijn ook ingegaan dus .

OGG, leuke borden???????

Vera, hoe was het vandaag op je werk?

Mevrouw Teddyman, ook lekker gewerkt?

Rossia, nog maar 2 nachtjes voordat seabert bij mama thuis komt!

Floor, te weinig ying? Oke, dat moet je dus maar net weten . Ik moet zeggen dat ik wel geloof in dat soort zweverigheid. Baat het niet, schaadt het niet.....

Hier weer lekker werkdagje gehad. Vanavond lekker op de bank!
Ellein, er woont geen direct vrouwelijk familielid van jou in dezelfde woonplaats als jij? (sorry, probeer het cryptisch te omschrijven ) Misschien heb ik het mis, maar ik liep gisteren bij een wandelingetje vanuit het huis van mijn schoonouders toevallig langs een vrolijk versierde tuin met een aantal borden erin en moest meteen aan jouw mailtje van vorige week denken...(overigens houd ik wijselijk mijn mond over alles wat hier op het forum wordt besproken hoor )

Oh, ventje wil eten...
OGG, jeetje lekker actie van het kdv weer. Je zou ze af en toe toch he. Lees best wel vaak hier verhalen van jullie dat ze rare dingen doen. Toch apart!

Missc, zeker verwend zeg. Allemaal lekkere en nuttige dingen!

Jobje, wow he, wat een super goed nieuws. Dat klinkt echt waanzinig goed. Stel je voor dat het maar een virusje is. Ik duim met je mee en voorlopig heel blij zijn met deze uitslag.

Teddy, neem je nu al de telefoon op met je nieuwe achternaam? En een nieuwe handtekening geoefend?? En een mooie ring om je vinger is altijd heel leuk!!

Ellein, geniet van je avondje op de bank! Ik ga even op kraamvisite vanavond.
rossia, de telefoon neem ik altijd alleen op met mijn voornaam. Op het werk heb ik wel een nieuwe mailafzender en ik moet nog even een nieuwe handtekening bededenken.

mini heeft zich weer uitstekend vermaakt op het kdv. Ze lag lekker te spelen op zo'n poef met speeltjes en had geen aandacht voor mij.

Hier geen gedoe met eten enzo. ze zijn zelfs superstipt. Ze zei vandaag dat mini om kwart voor 11 al haar fles heeft gehad ipv 11 uur. of ik dat niet erg vond?...nee hoor geen probleem.

michigan hoe ging het bij jou op het kdv?

floortje hoe ging het bij je nieuwe baan?

rossia veel plezier bij de kraamvisite. Kun je vast oefenen.
oh ja, mini is trouwens enorm aan het oefenen met omrollen. Ze haalt het bijna. Van rug naar buik. Alleen het laatste stukje snapt ze nog niet. Haar armpje ligt in de weg en daarom kan ze de draai niet maken, maar ze oefent stug door. Als ik haar dan een klein beetje help dan lacht ze breeduit als het gelukt is.
Hoi meiden,

nou de eerste dag zit erop. Het was een leuke leerzame dag. Het is hier heel anders dan de andere ziekenhuizen waar ik eerder gewerkt heb. Je bent hier eigenlijk bijna nooit alleen, er is altijf een assistent aanwezig waarmee je heel veel kan overleggen. De echt zieke vrouwen horen (vinden hun) bij de arts dus daar hoef je je eigenlijk geen zorgen om te maken. En dat laatste is toch wel heel anders dan ik gewend ben. De vlos vond ook dat ze dat ook niet van ons, en zeker niet van mij zonder klinische opleiding en beperkte werkervaring mogen verwachten. Schijnt ook niet te mogen volgens de richtlijnen van de artsen. Voelt al met al wel goed hier, ik ben alleen wel echt onzeker, hopelijk word dat snel minder....

Rossia nog 2 dagen en dan komt je ijskonijntje thuis!!!

Jobje, wat een ontzettend goed nieuws. Ik hoop nu dat het echt klaar is met al dit gedoe en dat je kleine man of vrouw straks heel snel met je mee naar huis mag!

OGG wat een mutsen op je KDV zeg, ik zou ook echt pissig zijn. Hoe gaat het eigenlijk met de bv?

Ellein hoe is het met de bank?? Hoe gaat het bij jou met het afbouwen? Volgens mij heb ik dat gemist.

Teddy hoe is het met het nagenieten? Met manlief alles weer goed? Zijn jullie alweer gaan werken?

Michigan ik heb mooie foto's gezien op de mail, jullie hebben genoten dus! Volgende week dus weer werken? Bah snap dat je daar geen zin in hebt.

zo verder weinig nieuws hier. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het gelukt is deze maand (al waren we rond eisprong heerlijk ontspannen op vakantie). Heb al flink buikkramp gehad en voel me verder eigenlijk niet anders. Enige andere is meer pukkels, maar goed kan ook door de clomid komen.

Manlief drinkt braaf zijn vieze kruidenprutje en ik slik soort van konijnenkeutels dus is heeeeel apart hier. Ga nu maar eens lekker tv kijken.

x Floortje
sorry voor het epistel
Floortje, ben benieuwd of de chinese kruiden werken. Sta er altijd een beetje sceptisch tegenover maar wie weet helpt het?

Klinkt wel positief, je nieuwe baan. Niet onzeker zijn hoor, je doet het hartstikke goed. Enne... spannend weer deze maand! Geen bloed: houd moed!

Michigan, dank je wel voor je lieve woorden. Ik kan me helemaal indenken hoe jij je op dit moment moet voelen. Ik ben nu 3 dagen op mijn werk geweest en ik moet zeggen dat het meevalt. De dagen gaan best snel voorbij en voor je het weet ben je weer bij je meisje. Ook vind ik de keuze om woensdag vrij te hebben erg goed. Elke keer als ik thuiskom hoef ik nog maar 1 dagje voor ik weer 1 of 2 dagen thuis ben. En zoals vanmiddag... Veraman had haar opgehaald bij mijn schoonouders en ik deed de deur open, begint de kleine toch breeduit te lachen toen ze me zag! Smelt... Daar doe je het voor! Ze heeft het trouwens erg naar haar zin gehad bij de opa's en oma's en dat is ook een fijn gevoel.

Wat ik nog het moeilijkst vind is dat alle klussen nu naar het weekend verhuizen (en je vrije dag) en dat je dan meer daarmee bezig bent dan te kunnen genieten van de kleine meid. Maar ik moet daar nog even mijn weg in zien te vinden.

Wanneer moet jij weer? Volgende week maandag toch?

Mooie foto's trouwens op de mail. Ze heeft het volgens mij prima naar haar zin gehad.

Rossia, nog maar 2 nachtjes slapen. Wat moet jij zenuwachtig zijn zeg! Ik vind het zelfs al heel spannend! Ontdooien ze hem trouwens ter plekke of al eerder?

Jobje, wat een geweldig nieuws!!! Nu maar heel hard hopen dat het de volgende keer weer goed is. Ik vind dat je trouwens erg goed omgaat met de hele situatie!

Enne... 3 en een halve kilo is een mooi gemiddeld gewicht, fijn hoor.

OGG, wat een domme actie van het kdv zeg! Ik neem morgen ook een reserve-flesje mee voor in de vriezer, maar ben nu al bang dat ze daarom minder secuur met de flesjes omgaan. Zo van: we hebben toch reserve!

Missc, wat een leuke kadootjes allemaal. Je bent goed verwend!

Vandaag was mini bij mijn schoonouders. Morgen mag ze weer naar het kdv. Ze lijkt alles best te vinden, niks geen eenkennigheid meer, gelukkig!

Teddy, ik heb mijn naam nog niet eens overal gewijzigd. Bij de bank heb ik ook nog mijn oude naam. En mijn handtekening is ook nog steeds dezelfde.

Wat toevallig trouwens wat je schreef over mini-Teddy. Onze mini is ook hard aan het proberen. Vorige week woensdag heeft ze zichzelf op de bank (iets hellend vlak) omgerold. We hebben het gefilmd en inderdaad, als het dan gelukt is kijkt ze zo blij en trots. Heerlijk om naar te kijken!

Ellein, lekker op de bank? Ik ook. Mijn werkdag was niet echt geweldig. Er was een project maar die heeft een ander nu gekregen omdat ze willen dat ik die mensen ga begeleiden. Best leuk, maar dat betekent dat ik op dit moment weinig om handen heb. Verder ging het kolven minder goed vandaag. Hopelijk een tijdelijke dip.

Zo. Nu ga ik ook even relaxen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven