Onrealistisch

18-05-2009 19:45 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
Ja, dat herken ik zeker. Ik heb een vriend waarvan ik altijd als hij in het buitenland is (99% van de tijd, want daar woont hij namelijk) denk dat het mijn ideale man is, maar als hij een weekend hier is zijn we binnen de kortste keren uitgepraat. Toch, zodra hij weer 1 dagje naar huis is, denk ik weer: het was toch wel heel gezellig, en misschien is het Hem wel. Terwijl ik weet dat het niet zo is??!!

De laatste keer dat hij er was heb ik een vriendin gebeld, en haar verteld dat het weer eens supersaai was, en dat ze mij daar weer aan moet herinneren als ik begin te fantaseren hoe geweldig hij is. En het heeft gewerkt. Ben nu eindelijk realistisch.
Hoi j_miss,

Ik denk wel dat ik een beetje begrijp wat je bedoelt. Ik ben 10 jaar geleden bij mijn 1e echte vriend weggegaan. We hebben het daarna nog 2x geprobeerd, maar het wilde niet lukken.

Totaal geen rare dingen, maar ik had twijfels over de toekomst.

Jaren daarna heb ik nog weleens de gedachten gehad: hoe zou het zijn als... maar er was een reden voor dat ik bij hem weg ben gegaan.. en een aantal jaren terug was het alsof het licht aanging: ik was écht blij dat ik destijds bij hem weggegaan was..

Omdat je je hart hebt gedeeld met iemand, zal die persoon niet zomaar uit je hart (en hoofd) zijn. Dat 'gum' je niet zomaar uit. Je hoofd en je hart zeggen 2 verschillende dingen en het is niet raar als je een 'onrealistisch' beeld krijgt. Maar blijkbaar waren er wel twijfels, soms neemt 'het missen' de overhand en vervagen de twijfels...

Heb ik je een beetje goed begrepen? Ik kan je niet echt tips geven wat je hiermee moet doen, maar het helpt misschien wel om te blijven bedenken waarom je de twijfels had...

Heel veel succes!!
quote:j_miss schreef op 18 mei 2009 @ 19:45:

Herkennen jullie dit? Het voelt soms of ik niet helemaal realistisch naar de situatie kan kijken.

Ik heb het uitgemaakt met mijn vriend, acht maanden terug. Goede keus, want ik had twijfels...maar toch besluipt me dat gevoel soms dat ik weer ga twijfelen. Dan zie ik inneens toch het plaatje weer, maar ik kan er niks mee. Ik weet dat het niet realistisch is.

Tips?In tegenstelling tot wat men gebruikelijk acht vind ik verstand belangrijker in de liefde dan gevoel. Blijf dus vooral je verstand gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven