een week weg van kind

19-05-2009 12:35 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort voor het eerst een week op reis zonder kind en man. Hoewel ik zin heb in de reis, zie ik wel heel erg op tegen het achterlaten van mijn kind. (ze is 1,5 jr). Hoe is het jullie bevallen om alleen op reis te gaan? Hoe leg je je hormonen aan banden? ;)
Jij liever als ik......

Ik ben ooit twee nachten zonder kind geweest en dat vond ik meeeeeer dan genoeg....
Ik heb daar nooit zo'n last van Ga rustig een weekendje weg hoor, zonder kids en soms ook zonder man. Héérlijk!
heeeeeerlijk!!!! Kindjes in goeie handen, heel schema opgesteld en lekker tijd voor manlief en mij samen. Vooral het idee dat je alles goed hebt geregeld en het uitzicht naar een heerlijke bestemming deden bij mij al het werk. En afspreken met de oppas/familie dat je er moeite mee hebt en dat je mss wel vaker belt dan je zou willen.

Nogmaals: voorbereiding en je hebt er alles aan gedaan. Verder maar zien hoe je je staande houdt.

En hoe groot wat het geluk om m'n humpies weer te zien na een week!

Ga je iets leuks doen of voor je werk oid? Scheelt ook wel denk ik.
heeeeerlijk!

In februari 5 dagen naar Rome geweest en ik ben sowieso minstens 1 nacht per week 'gescheiden' van kinderen en man ivm werk. Zeker in het weekend kan ik daar van genieten, want op m'n werk kan ik langer slapen dan thuis! (ik werk in de zorg, slaapdiensten, voordat mensen vreemde of onrealistische ideeën over mijn werk hebben ) Tuurlijk, als het moment daar is dat ik op weg ben naar huis, wil ik daar ook graag zijn.

Lekker toch, alleen jezelf om je druk over te maken, gewoon even de deur uit kunnen lopen zonder na te denken over slaapjes, luiers, speentjes, etenstijden... Poeh, ik ben geloof ik jaloers op je!

Ga er lekker van genieten!!!
Ik ben in oktober een weekje weg geweest samen met mn moeder. Mn kindjes van 4 en 1,5 bij papa achtergelaten dus. Op het moment dat het vliegtuig vertrok wilde ik eigenlijk in huilen uitbarsten 'Wat doe ik?!?' maar het was toch een heerlijke week! Manlief is niet zo'n fan van een echte zonvakantie en het hotel ed was ook niet enorm kindvriendelijk. Dus heb ik me getroost met het idee dat ze het thuis beter hadden en mama ook enorm opknapt van een weekje luieren.

Natuurlijk heb ik ze gemist, maar ze zijn echt niks tekort gekomen, hebben leuke dingen met papa gedaan (die overigens ook eens per jaar een weekje met vrienden gat motorrijden) en ik heb genoten van een weekje quality time met mn moeder.
In een periode dat ik overspannen was, ben ik zonder man en kind een week op wintersport geweest. Het afscheid was vreselijk, ik sliep slecht, maar heb het wel enorm naar mijn zin gehad. Ik zou het zo weer doen! Tijd voor jezelf zo nu en dan doet wonderen...
Een week.....????

Mij niet gezien. Oma wil maar wat graag dat haar kleindochter een weekendje of weekje komt logeren, maar ik trek daar niet aan. Als ik vrij ben, wil ik lekker bij haar zijn.

Dat ik ze regelmatig naar de oppas moet brengen vind ik al meer dan genoeg. En als het eens zo uitkomt, als we bijvoorbeeld ergens heen gaan waar het laat wordt (feest, personeelsuitje, zoiets) of als we 's morgens heel vroeg weg moeten (zoals een keer naar een begrafenis aan de andere kant van het land) dan kan het altijd nog. Maar niet zomaar, zonder reden. No way!!
Wij zijn in maart week weggeweest, dochter van 11 maanden bij mijn moeder. Natuurlijk mis je je kind, maar het ging goed en ze heeft een heerlijke week gehad met oma en opa. Ik vind er niks mis mee om dat zo nu en dan te doen. Heb tot 9 maanden borstvoeding gegeven, in die periode was het allemaal wat lastiger. Zeker als je kind bij je man blijft dan is het voor hem of haar - behalve dat jij er niet bent - geen grote verandering, eigen bedje, eigen papa. En vaak ook wel even goed voor de papa's om te ervaren wat die mama's eigenlijk allemaal wel niet doen voor kind en huishouden!
Mijn dochter vanochtend vroeg weggebracht en morgen in de loop van de ochtend ophalen .... Pff! Lang genoeg voor mij!

Het langste is 2 nachtjes (3 dg) en dat vond ik veel te lang (ze is 17 mnd).Hoop dat t op den duur makkelijker wordt!

(op mijn vrije dagen vindt ik t gewoon heerlijk om bij haar te zijn, drie dg werken gaat goed af en dan breng ik haar zonder problemen weg maar verder....)

Natuurlijk weet ik wel dat zij t prima naar haar zin heeft bij oma en dat ze niets tekort komt etc etc maar toch....

Ik moet wel zeggen dat ik er van te voren vaak meer tegenop zie en t afscheid vreselijk vindt maar als je weg bent het erg meevalt!
anoniem_84790 wijzigde dit bericht op 20-05-2009 08:52
Reden: taalfout
% gewijzigd
Toen mijn jongste nog net geen jaar was, ben ik vier dagen weggeweest. Man was gewoon thuis, oma kwam logeren, alles prima. Maar hij had mij wel gemist, dat bleek toen ik er weer was en vlak na thuiskomst even naar de gang liep en dus uit zicht verdween. Krijsen!

Maar voor mij waren die vier dagen een verademing. Even niet zorgen, en vooral... slapen! (na al een jaar geen nacht te hebben doorgeslapen)

Het was wel voor werk, maar aangenaam werk, haha, in Zuid-Frankrijk, aan zee, op terras, met wijn...

Verder zijn mijn man en ik anderhalf jaar geleden vijf nachten weggeweest. Oma weer in huis, en mijn ouders die vlakbij wonen pasten ook extra op. Het heeft geen enkel probleem gegeven, terwijl ik dacht dat vijf nachten nét te lang zou zijn. En man en ik hebben alleen maar genoten, ook toen waren we zó toe aan even bijtanken en, ook weer, slapen (want de nachten waren nóg steeds pet).

Afgelopen najaar ben ik zelf een dikke week weggeweest, in mijn eentje. Dat vond ik minder, toen heb ik mijn gezin wel gemist. Wat an sich toch heel geruststellend was, haha, want vlak voor ik wegging had ik er af en toe zó genoeg van.

In die week was wederom oma in huis, man was er en mijn ouders waar de kinderen om beurten ook mochten logeren, en dat is weer heel goed gegaan.

Mijn ervaring: je ziet er vantevoren soms tegenop, maar meestal is het zo dat als die deur eenmaal achter je dicht is, je het ook goed achter je kunt laten.

Maar geldt niet voor iedereen. Gewoon proberen en genieten!

xx lisa.
Hoi,

Ga je wat leuks doen of voor werk?

Voor ik een kind kreeg ging ik al regelmatig weekendjes en weekjes weg zonder man (meestal met vriendinnen) en vond dat heerlijk.

Toen mijn zoon geboren werd, wilde ik dit blijven doen. Toen zoon net een jaar was zou ik een week weg gaan, maar ik zag er zo tegen op dat ik dit geannuleerd heb. Weekendjes heb ik wel gedaan dat eerste jaar.

Nu is zoon bijna 2 en ik ben net terug van een week theater. Ik heb hem gemist maar wist dat ie goed zat bij papa en de opa's en oma's en heb echt een geweldige week gehad.

Zalig om om half 4 je bed in te rollen zonder het idee dat je kind er weer om 7 uur naast staat. Zalig om alleen maar te doen waar jij zin in hebt.

Voor mij heeft het ook de ruimte gegeven om over mezelf, mijn relatie en mijn toekomstbeeld na te denken en ik heb me echt dingen gerealiseerd en ervaren waardoor de boel even goed is opgeschud.

Kortom, hoewel toch wel moeilijk om hem zo lang achter te laten, is zo'n week voor mij supergoed en wordt ik er wel een moeder door die beter in haar vel zit en dus een leukere moeder.

Volgend jaar ga ik weer!

Mijn vriend doet het overigens ook, ieder jaar een weekje weg zonder ons en af en toe een nachtje/weekendje. Werkt prima voor ons.
Ik ga voor werk, maar wel heel leuk.

Ik denk dat ik misschien eerst maar eens twee dagen weg moet gaan om alvast te wennen. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik thuis echt los kan laten...

Het lijkt me inderdaad ook heel goed om af en toe afstand te nemen van alles en weer even op jezelf bezinnen.
Ik ben Stewardess en vaker meerdere nachtjes weg. Kleine weet niet beter. Ik vond het wel vervelend toen hij zo klein was maar het wende al snel. Kleine is altijd in goede handen en ik heb dan altijd even tijd voor mezelf. (ontspanning) en daarna ben ik weer op en top mama (en lekker veel vrij na een lange vlucht!) Ik merk dat het echt goed werkt!
Heerlijk om even weg te zijn van het zorgen. Leuk als het met vriendinnen is, maar ook voor je werk.

Ik heb er geen enkele moeite mee om een paar dagen weg te zijn van de kinderen. Voor hen vaak ook superleuk, een paar dagen bij opa en oma ofzo.
Heerlijk, ik ben vorig jaar zonder man en kinderen 8 dagen weggeweest.

Zó relaxed. Lekker met een vriendin naar Kreta. Lekker bakken, stappen, lezen, en niksen. (En helemaal verrot thuisgekomen..)

Eigenlijk zou ik met mn moeder op familiebezoek gaan, maar door herseninfarct mocht zij niet mee, dus daardoor werd het een iets andere vakantie dan ik in eerste instantie voor ogen had, maar het was er 1 die ik niet gemist wilde hebben...!
Mijn man is voor zijn werk trouwens heel vaak een paar dagen tot een week weg. Het valt mij op dat je mannen daar eigenlijk nooit over hoort, die gaan gewoon.

xx lisa.
mannen gaan idd wel iets makkelijker weg maar die van mij staat wel als eerste te popelen om onze dochter weer op te halen en mist haar net zo erg als ik! Ook hij vindt 1 nachtje lang genoeg!!!
Omdat de vader van mijn dochtertje (net 3) al uit elkaar zijn sinds ze 6 maanden is, weet ik niet beter dan dat ze om het weekend 3 nachtjes (en dus 4 dagen!) weg is. De ene keer kost dat me weer een dag met veel tranen, de andere keer lukt het me om van de rust te genieten.

Ga lekker genieten van je weekje weg, en daarna weer volop genieten van het feit dat je haar verder nooit langer dan een dagje hoeft te missen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven