Geld & Recht alle pijlers

Ontbinding huurovereenkomst?

19-05-2009 16:04 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

heb vandaag weer een van de zoveel vervelende brieven op de mat gekregen waar in staat:

Beslissing rechter":

Ontbindt de huurovereenkomst tussen btussen partijen met veroordeling van de gedaachte de woonruimte met aangehorigheden na 4 weken van teking dit vonnis te verlaten,

brief vandaga binne gekregen dagtekening van vonnis 20 april morgen dus al 4 weken geleden.

nu bin ik niet echt slim met dat soort brieven maar moet ik nu voor morgen mijn huis verlaten?

ten eerrste snap ik niet hoe ze het kunnen doen want we zijn al bezig met een beslaglegging op mijn loon al maanden mogen ze dan toch in een keer ons het huis uitzetten met een klein kind?

ook al hebben we een beslaglegging?

ik hoop dat iemand mij er mee kan helpen
Diaantje, je zit echt diep in de shit. Heb je hulp? Kan je eventueel ergens onderdak krijgen?
Oh ja, van de juridische kant heb ik te weinig verstand dus daar kan ik je niet me helpen. Heel veel succes want ik geloof dat je het nodig hebt...
"Ontbindt de huurovereenkomst tussen btussen partijen met veroordeling van de gedaachte de woonruimte met aangehorigheden na 4 weken van teking dit vonnis te verlaten,"

Kun je die zin opnieuw en correct overtypen, om te begrijpen wat er nu echt staat? Nu staat'ie vol spelfouten en het lijkt alsof er een stuk van de zin ontbreekt.
Tja, als je niet betaalt....dan kunnen ze je uit et huis zetten, verhuurder wil natuurlijk ook zijn inkomsten zien.

En je kind heeft er weinig mee te maken.
Hoe kan het dat je deze brief zo laat hebt ontvangen?

Ik zou als de wiedeweerga onderdak regelen voor je gezin en spullen en direct contact opnemen met iedere betrokkene om te kijken wat nu de bedoeling is en of je misschien nog iets kunt regelen. Het lijkt me lastig, maar je weet maar nooit. Succes!...
Ontbindt de huurovereenkomst tussen "mijn gegevens & woonorganisatie " partijen met veroordeling van de gedaachte"mijn naam gegeven adres etc" de woonruimte"" mijn andres" met aangehorigheden na 4 weken van dagteking te verlaten,"

Sorry voor de spel fouten zit een beetje in de stress en concentreer me dan ook niet goed in typen

ik heb hulp via een schul organisatie al een tijdje en het raare is 8/10 van de schuld is al betaalt er is nog weiniger over dan dat de huur per maand is
En als je het nog niet hebt, schakel Maatschappelijk Werk en het Juridisch Loket (gratis) in voor alles wat jou de pet te boven gaat...
zusenzo

ik snap dat ze mij het huis uit kunne zetten als ik niet betaal

had toen paar maanden geen werk en geen inkomsten uitkering duurde ontzettend lang voordat ik het kreeg vandaar schuld plus hoge extra kosten
Diaantje, ik neem aan dat er wel ietsje meer speelt dan een paar maanden geen werk enzo maar het gaat waarschijnlijk wat ver om daar nu diep op in te gaan dus nogmaals: regel hulp, NU.
Sow, dat is niet mis! Hoe het ook komt, zoiets is natuurlijk altijd een naar bericht om te krijgen. Hoe kan het dat je dit nu pas krijgt terwijl het 20 april al verstuurd is blijkbaar?

Verder hetzelfde verzoek als Omen: Schrijf de zin eens correct over, want op deze manier kan ik er geen kaas van maken eigenlijk...
Neem contact op met de organisatie die je met je schulden helpt. Dat zijn degenen die je situatie kennen en die weten hoe dergelijke dingen werken.
vraag aub snel hulp bij de maatschappelijk dienst verlening,anders sta je straks echt op straat.

al zou je 10 kleintjes hebben,dit gebeurd gewoon.
De rechter heeft bepaald dat de huurovereenkomst wordt ontbonden ingaande 20 mei en dat Diaantje en aanhang per die datum de woning moet hebben verlaten...
Wat ik niet snap Diaantje is waarom de schuldhulpverlening niet je huur heeft betaald ipv de schulden..?

Heeft nu nog weinig zin maar toch..

Ik heb verder geen advies voor je maar wil je wel veel sterkte wensen.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Ga echt advies inwinnen bij het Juridisch Loket, want als het mis is gegaan bij je bewindvoerder (of hoe dat ook moge heten) en aan te tonen is dat jij hier zelf niets aan kon doen, heb je misschien nog een poot om op te staan. Als je zelf passief bent geweest en in gebreke bent gebleven, ben je nu echt te laat om dit tegen te houden en zou ik, zoals ik al zei, je gezin en spullen vandaag nog ergens anders onderbrengen...
sorry dat ik het zeg, maar ik heb ook problemen met geld en nog van alles, en dit soort brieven komen niet een maand te laat, je krijgt namelijk ook eerst aanmaningen en deurwaarders op de stoep, dus of jij hebt je post niet opengemaakt of je steekt je kop in het zand. Ik heb toen, ik deurwaarders kreeg, contact opgenomen met maatschappelijk werk, huisarts, GGZ, Jeugdzorg en nog meer dingen, om maar aan te geven dat het me in mijn eentje niet meer lukte. Zij namen contact op met de woningbouw en zij zijn dan best schappelijk, als je maar laat zien dat je wilt meewerken en dus een traject in wilt. Ik ben overigens een alleenstaande moeder met een zoon van 5 en heb dus ook nog eens te maken met school en de GG&GD.
Als er een afbetalingsregeling is waar de verhuurder mee akkoord is gegaan, en jij houdt je daar netjes aan, dan zal een rechter niet bepalen dat het contract ontbonden wordt. Er is dus meer aan de hand. Weet je wel zeker dat er vanuit jouw bewindvoerder wel elke maand op tijd betaald is?
Misschien een hele stomme vraag hoor....maar heb je naast de afbetaling van de schuld ook gewoon netjes je huur betaald elke maand?
@minny, daar moet je toch vanuit kunnen gaan? Of ben ik nu erg naief?

@TO, heb je nooit eerder brieven gehad van je verhuurder?
Ik las op je andere topic dat je begin mei op vakantie ging naar Salou. Is dat de reden dat je die brief zo laat hebt gelezen?? Als ik jou was zou ik op dit moment alles en iedereen gaan bellen om te horen of je morgen echt daadwerkelijk je huis uit gezet wordt. Maar ik ben bang van wel. En helaas dan is het eigenlijk al te laat en sta je op straat. Ook met kind. Wellicht kun je bij je ouders/vriend/vriendin/broer/zus ofzo terecht? Heel veel sterkte ermee. Vriendin van mij is ook haar huis uit gezet doordat ze de post niet gelezen heeft en is er na een jaar nog steeds goed ziek van.
als er bewindvoering is zou dat de reden kunnen zijn,

van het te laat krijgen van zo,n brief. het mag niet voorkomen maar dat gebeurd helaas wel.

op vakantie naar Salou terwijl je in geldproblemen zit,dat roept bij mij wel ???? op....
@Teigetje: Daar zou je vanuit moeten kunnen gaan idd....maar helaas is het ook een tikje naief om te denken dat het nooit misgaat... Toen ik nog bij de bank werkte heb ik meer dan eens schrijnende gevallen gezien waarbij de fout ook weleens bij de bewindvoerder lag.

@Diaantje: Ga niet zitte forummen maar ga stad en land afbellen NU! Na 5 uur zul je haast niemand meer te pakken kunnen krijgen, je hebt nog een kwartier dus.
Goeie TanteJuul en desteny, ik dacht ook gelijk (heb de andere topics niet gelezen hoor, wist niet dat ze er waren) toen ik jullie reacties las: 'Hoe kun je op vakantie maar niet de huur betalen?'. Nogmaals, ik heb ook geldproblemen maar een vakantie is op dit moment het laatste waar ik aan denk.
Vier weken vanaf maandag 20 april was gisteren, niet morgen.

Niemand aan de deur gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven