Mode & Beauty alle pijlers

Warme winterjas

08-03-2021 08:48 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen winter had ik een parka winterjas van only aan. Leuke jas, maar ik ben een koukleum en heb het de hele winter koud gehad. Nu weet ik dat er meerdere topics waren over winterjassen, maar google helpt me niet echt. En ik dacht; volgende winter wil ik het echt niet meer zo koud hebben.

Weten jullie nog welke jas echt echt echt warm is?

Hij moet voor mij in ieder geval over mijn billen komen, anders sta ik nog te kleumen.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
De jassen van Krakatau zijn nu in de sale. Ik heb altijd jassen die geproduceerd worden in landen met zeer strenge winters. Met deze jas liep ik in -5 graden buiten met een enkel een t-shirt eronder. Het houdt de warmte ontzettend goed vast. Deze is beter dan de jas van Fjallraven die ik vorig jaar had.
De winterjassen van Fjällräven werken voor mij het beste. Dun en warm, zelfs tijdens een sneeuwstorm met temperaturen van <-35 graden. Ik kan er alleen een hemdje onder dragen en nog is het warm tijdens de winter.

The north face is ook goed, net als peak performance, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Fjällräven.
Heb voor met de honden uit gaan een C&A jas.... erg dik, en voor mooi in de kou een. Fjällräven.... Maar de laatste is. Te warm om in te skiën.
samosa schreef:
08-03-2021 12:21
De jassen van Krakatau zijn nu in de sale. Ik heb altijd jassen die geproduceerd worden in landen met zeer strenge winters. Met deze jas liep ik in -5 graden buiten met een enkel een t-shirt eronder. Het houdt de warmte ontzettend goed vast. Deze is beter dan de jas van Fjallraven die ik vorig jaar had.
Die zijn inderdaad erg interessant!
Ik heb nu de parka van Sissy-boy en hiervoor echt jaren zeer tevreden over human nature parka van de anwb
Nou, ik heb de jas van ayacucho besteld en die van krakatau.
Dan ga ik even vergelijken welke ik prettiger vind.
Ik wil jullie in ieder geval heel erg bedanken voor het meedenken!
Krakatau! Ze zijn nu inderdaad behoorlijk in de sale.
meisje22 schreef:
08-03-2021 19:10
Krakatau! Ze zijn nu inderdaad behoorlijk in de sale.
https://nl.krakatauwear.com/collections ... ts/qw257-4

Deze heb ik besteld. Flink afgeprijsd van 330 naar 99 euro.
Ik ben heel erg benieuwd.
hvm schreef:
08-03-2021 19:45

Mooi! Ik hou helemaal niet zo van parka's, maar die van Krakatau vind ik heel ok. Ik leen weleens die van mijn vriend vandaar dat ik je Krakatau aan kan raden.
Ik heb een hele warme van Danefae, gekocht van 200 voor 100 in de zomer bij Zalando (dezelfde als in de link die iemand postte). En een triclimate van The North Face, die is denk ik nog warmer en doet het goed s ochtends vroeg langs het sportveld (hopelijk mag dat volgend jaar weer)
hvm schreef:

Dat is ook een mooi koopje 🙂
hvm schreef:
08-03-2021 16:06
Nou, ik heb de jas van ayacucho besteld en die van krakatau.
Dan ga ik even vergelijken welke ik prettiger vind.
Ik wil jullie in ieder geval heel erg bedanken voor het meedenken!

Hou er rekening mee dat die van Ayacucho niet waterdicht is. Weet niet of dat een pré is, maar water en dons is geen goede combinatie.
Almdudler schreef:
08-03-2021 21:23
Hou er rekening mee dat die van Ayacucho niet waterdicht is. Weet niet of dat een pré is, maar water en dons is geen goede combinatie.
Hmm.. .goede opmerking. Er staat bij dat hij waterafstotend is, niet waterdicht inderdaad.
Ik krijg steeds meer de neiging om die dan maar weer terug te sturen.
Ik heb een jas van Ayacucho en ik heb er spijt van. Pas hé, echt goed, met rits helemaal dicht etc,
Mijn jas zit ruim, maar ik kan de Duits niet dicht, dan past mijn kin er zeg maar niet in. Heel irritant want als het koud is dan wil je dat juist.
Ook zit er in die van mij een uitritsbare binnenjas. Maar deze kan niet dicht al ik deze los wil dragen.

Verder zit de jas heel ruim, dus dit zijn echt designfouten.
hvm schreef:

Ik heb ook een Krakatau jas gekocht vandaag :biggrin:

https://nl.krakatauwear.com/products/qw ... osted=true
meisje22 schreef:
09-03-2021 16:31
Ik heb ook een Krakatau jas gekocht vandaag :biggrin:

https://nl.krakatauwear.com/products/qw ... osted=true
:thumbsup:

Leuk!

Ik ben wachtende op de mijne.
hvm schreef:
09-03-2021 17:40
:thumbsup:

Leuk!

Ik ben wachtende op de mijne.

Door jou ben ik ook nog even op de site gaan kijken en zag ik een koopje (van €450 voor €135). Ik was toch al van plan een nieuwe jas te kopen voor volgend jaar en heb al een aantal wollen mantels, dus deze is een mooie aanvulling.
Gistermiddag heb ik mijn Krakatau jas ontvangen. En vandaag direct uitgeprobeerd in de wind. En ik ben blij! Echt zo fijn dat er geen wind doorheen komt. Ik denk dat ik voor altijd daarop ga letten mocht ik ooit weer een andere nodig hebben. :jump: :jump: :jump:
hvm schreef:
12-03-2021 16:01
Gistermiddag heb ik mijn Krakatau jas ontvangen. En vandaag direct uitgeprobeerd in de wind. En ik ben blij! Echt zo fijn dat er geen wind doorheen komt. Ik denk dat ik voor altijd daarop ga letten mocht ik ooit weer een andere nodig hebben. :jump: :jump: :jump:
Leuk! :cheer:

Ik ben ook zo blij met mijn jas van Krakatau!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven