Mode & Beauty alle pijlers

Warme winterjas

08-03-2021 08:48 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen winter had ik een parka winterjas van only aan. Leuke jas, maar ik ben een koukleum en heb het de hele winter koud gehad. Nu weet ik dat er meerdere topics waren over winterjassen, maar google helpt me niet echt. En ik dacht; volgende winter wil ik het echt niet meer zo koud hebben.

Weten jullie nog welke jas echt echt echt warm is?

Hij moet voor mij in ieder geval over mijn billen komen, anders sta ik nog te kleumen.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Arc'teryx patera parka. Als je het daar nog koud in krijgt...
Kies iig iets met dons. Vele malen warmer dan synthetisch.
Herkenbaar... ik had dit eind 2019 ook en ben toen in mijn lunchpauze een nieuwe jas gaan kopen. Was er helemaal klaar mee.

Heb er een van Esprit gekocht en sindsdien niet meer koud gehad.
Almdudler schreef:
08-03-2021 08:53
Arc'teryx patera parka. Als je het daar nog koud in krijgt...
Kies iig iets met dons. Vele malen warmer dan synthetisch.
Het prijsverschil tussen een onlyjas en een arc’teryxjas is gigantisch. Wat wil je ongeveer uitgeven TO?
Ik heb altijd een jas van Airforce. Warm en waterdicht
Winterjas van de Anwb
Ik heb een winterjas van Danefae gekocht afgelopen winter. Geen moment koud gehad.
AaltjeR schreef:
08-03-2021 08:59
Het prijsverschil tussen een onlyjas en een arc’teryxjas is gigantisch. Wat wil je ongeveer uitgeven TO?
Nou, ik hoopte eigen in de sale niet meer dan 200 uit te geven.
Die Arc'teryx jassen zijn erg mooi, maar 700-800 euro is toch wel boven budget
Ik heb iets van 8 winterjassen in de kast en de warmste jassen komen van C&A. Gaan ook het langst mee. Zijn schrikbarend betaalbaar.
Ik heb ook een parkajas van only. En ik heb in geen jaren zo'n warme jas gehad😅

Ik zou dan ook denken aan iets met dons. Maar dat moet je willen en dat is wel een andere prijscategorie.
kerst schreef:
08-03-2021 09:09
Winterjas van de Anwb
Dit! Ik heb er eentje van human nature. Winddicht, waterdicht, warmeregulerend en ik vind het persoonlijk fantastisch dat er een ingebouwde reflectorband in zit, haha.

Zoiets heb ik, niet precies hetzelfde:
Afbeelding
Airforce (valt klein)
Ik heb deze van de Gap, maar dan al een paar jaar oud ondertussen en in een andere kleur:
https://www.gap.eu/gap/coldcontrol-park ... ng%3ACoats+

Als het warmer is dan 10 graden buiten kan ik hem niet meer aan, want dan zweet ik me de tandjes!
Ik had een paar jaar geleden een winterjas van Zara die in laagjes was opgebouwd, de gewatteerde binnenkant kon eruit, de capuchon kon wel of niet gewatteerd zijn. De jas was knielang en wind- en waterdicht, het was echt een heel warme jas. Helaas ging de rits uiteindelijk stuk en die was door het materiaal niet makkelijk te vervangen.

Nu heb ik zo'n gewatteerde regenjas van America Today, daar heb ik het ook nog niet koud mee gehad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ski- of snowboardjas een optie? Ik heb er 1 van Roxy en 1 van O'neil gekocht. Niet heel 'chique', maar wel echt lekker warm.
Ik heb deze uit de Decathlon, ook nadat ik het beu was om altijd overal koud te hebben: https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... R-p-124745
zonnigweertje schreef:
08-03-2021 09:22
Ik heb ook een parkajas van only. En ik heb in geen jaren zo'n warme jas gehad😅

Ik zou dan ook denken aan iets met dons. Maar dat moet je willen en dat is wel een andere prijscategorie.
https://m.zalando.nl/only-onliris-winte ... r-j11.html

Deze heb ik, en no way dat ik het warm had.
Maar misschien zegt dat gewoon hoe erg ik ben als koukleum.
Hier ook een parka van de ANWB. Heerlijk zo'n lange jas, nog nooit een parka gehad, maar het bevalt uitstekend.
Veel zakken, goede ritsen, capuchon die je kunt verstellen, manchetten, aan de binnenkant een soort 'nep-bonten' voering.

Dit is de tweede winter dat ik hem draag.
Ik ben nu naar deze aan het kijken.

https://www.bever.nl/p/ayacucho-urban-h ... olour=4480

Iemand een idee of deze flink warm is?
Je moet je dus afvragen welke jas je nodig hebt. Ben je actief of is het voor in en uit de auto stappen. Ik heb het warmer als ik op de fiets naar mijn werk ga dan met de auto.
Ik heb geen fiets, maar ik loop veel.
Ik hou zelf van persoonlijk advies. Is langsgaan bij de bever een optie? Zij hebben veel kennis. Zou zonde zijn als je het volgend jaar weer koud hebt.
Zorg er voor dat je nieuwe jas wind en waterdicht is. Dan maakt het merk niet uit en heb je het niet snel koud. Wind en vocht maakt immers dat je het koud krijgt.
hvm schreef:
08-03-2021 10:57
Ik ben nu naar deze aan het kijken.

https://www.bever.nl/p/ayacucho-urban-h ... olour=4480

Iemand een idee of deze flink warm is?
Wat goed is om naar te kijken met donsjassen is de verhouding dons, die is hier 80/20 en dat is prima voor 'normaal' gebruik (dus niet in de bergen ofzo) en de hoeveelheid vulling: vaak in cuin uitgedrukt. Deze jas heeft een vulling van 600 cuin en dat is niet heel veel. Als je een koukleum bent, zou ik voor meer gaan. Ik heb een donsjasje met een cuin van 650 en dat is voor mij een prima jasje als het fris is, maar niet winderig. Bij echt koud weer, wil ik een warmere jas. Verder maakt winddicht of windwerend (deze jas) ook echt verschil in hoeveel kou je voelt.

Je kunt eens kijken bij Bergfreunde.nl Ik heb daar een keer 10 jassen besteld en er 9 terug gestuurd. Moet je wel willen.
Ook hier een parka van Danefae. Nu al twee winters en de enige keer dat ik het zó koud had dat ik nog een extra sjaal nodig had, was tijdens die sneeuwstorm.

Leuk in de aanbieding nu ook nog:

https://www.zalando.nl/danefa-kobenhavn ... k-n11.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven