Uitgerekend 2e helft oktober 2021
maandag 15 februari 2021 om 19:57
Hallo dames!
Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje!
Mijn uitgerekende datum is 21 oktober.
Ik had stiekem gehoopt dat iemand anders al een topic zou openen, want ik vind het allemaal maar spannend...
Maar hier zijn we dus! Hopelijk kunnen we hier samen kletsen over die spannende eerste weken en tellen we af naar de geboorte!
Wijzigingen graag dikgedrukt neerzetten, wel zo handig voor het overzicht.
Fieloesje 
Lulu☆
Sweetsunny
Mik*
Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje!
Ik had stiekem gehoopt dat iemand anders al een topic zou openen, want ik vind het allemaal maar spannend...
Maar hier zijn we dus! Hopelijk kunnen we hier samen kletsen over die spannende eerste weken en tellen we af naar de geboorte!
Wijzigingen graag dikgedrukt neerzetten, wel zo handig voor het overzicht.
| Naam | Leeftijd | UD | Hoeveelste | 20 weken echo | Geslacht |
|---|---|---|---|---|---|
| arcobaleno | 29 | 17/10 | 1e | ? | |
| Otta1985 | 35 | 17/10 | 1e | 28 mei | |
| Ellie-Jane | 31 | 17/10 | 1e | 1 juni | |
| Crewgirl | 31 | 17/10 | 1e | 25 mei | |
| femmy89 | 32 | 17/10 | 1e | 26 mei | |
| die ene | 32 | 20/10 | 2e | ? | |
| Bbubbels | 31 | 21/10 | 1e | 2 juni | |
| Mms25 | 27 | 22/10 | 1e | ? | ? |
| -April- | 33 | 22/10 | 1e | Eind mei | ? |
| Mieremuis | 40 | 22/10 | 2e | ? | |
| Sjrrn | 29 | 23/10 | 2e | ? | ? |
| Eftelingmeisje | 38 | 23/10 | 2e | ? | ? |
| Roossie1990 | 30 | 24/10 | 1e | 2 juni | |
| Penne | ? | 26/10 | 1e | 1 | ? |
| Keranet | 39 | 27/10 | 3e | ? | |
| Teresita | 28 | 27/10 | 1e | 10 juni | |
| Mette07 | 27 | 28/10 | 3e | ? | ? |
| Squirrel8 | 35 | 30/10 | 2e | ? | ? |
Lulu☆
Sweetsunny
Mik*
ellie-jane wijzigde dit bericht op 03-06-2021 11:28
71.44% gewijzigd
maandag 8 maart 2021 om 13:00
maandag 8 maart 2021 om 13:20
Thanks, wat leuk!
Mijn dochtertje is nu bijna anderhalf. We hebben het wel ‘gezegd’, maar ze snapt er nog helemaal niets van hoor. Tegen de tijd dat de baby er bijna is wordt ze twee en geven we haar een pop om alvast wat dingetjes voor te doen zoals lief aaien, kusjes geven en flesje drinken. Zo gaat het misschien meer leven, maar denk dat ze het pas snapt als ze baby er is!
maandag 8 maart 2021 om 17:43
Hallo Dames
Heb al even niets van mij laten horen, maar ik lees wel mee. Lulu, Filoesje en Sweetsunny veel sterkte! Ik hoop dat jullie snel weer een positieve test in handen mogen hebben!
Ik heb vandaag ook een kloppend hartje gezien, heel fijn deze bevestiging maar het blijft toch onwerkelijk hoor! Volgens de echo is mijn UD ook 19 oktober, dus dat had ik zelf goed uitgerekend. Hopelijk volgen er snel meer kloppende hartjes!
(Mijn leeftijd kan worden aangepast naar 32, net jarig geweest
)
Heb al even niets van mij laten horen, maar ik lees wel mee. Lulu, Filoesje en Sweetsunny veel sterkte! Ik hoop dat jullie snel weer een positieve test in handen mogen hebben!
Ik heb vandaag ook een kloppend hartje gezien, heel fijn deze bevestiging maar het blijft toch onwerkelijk hoor! Volgens de echo is mijn UD ook 19 oktober, dus dat had ik zelf goed uitgerekend. Hopelijk volgen er snel meer kloppende hartjes!
(Mijn leeftijd kan worden aangepast naar 32, net jarig geweest
maandag 8 maart 2021 om 21:41
dinsdag 9 maart 2021 om 09:43
Sweetsunny wat ontzettend verdrietig
je zei in het begin al dat het een spannende echo zou worden maar je hoopt toch altijd dat het daarbinnen goed zit... heel veel sterkte
Wat verdriet en geluk dan dicht bij elkaar liggen, zeker op een dag met 4 geplande echo’s. Fijn voor alle dames dat jullie een hartje gezien hebben. Geeft toch al veel meer rust.
Gaan jullie het nu ook vertellen tegen familie of wachten jullie tot de termijnecho?
Ik tel hier echt de dagen af tot vrijdag. Merk dat ik het toch ontzettend spannend vind en bang ben voor een MA. Naar de wc gaan blijft gezien de vorige keer telkens een angst om bloed te zien. Als ik al jullie kwaaltjes zo lees vraag ik me regelmatig af of ik er heel erg goed langs af kom of dat het niet goed is. Nog 4 dagen volhouden.
Wat verdriet en geluk dan dicht bij elkaar liggen, zeker op een dag met 4 geplande echo’s. Fijn voor alle dames dat jullie een hartje gezien hebben. Geeft toch al veel meer rust.
Gaan jullie het nu ook vertellen tegen familie of wachten jullie tot de termijnecho?
Ik tel hier echt de dagen af tot vrijdag. Merk dat ik het toch ontzettend spannend vind en bang ben voor een MA. Naar de wc gaan blijft gezien de vorige keer telkens een angst om bloed te zien. Als ik al jullie kwaaltjes zo lees vraag ik me regelmatig af of ik er heel erg goed langs af kom of dat het niet goed is. Nog 4 dagen volhouden.
dinsdag 9 maart 2021 om 10:37
@Mms: hier ook nog steeds nauwelijks kwaaltjes en toch echt een hartje gezien. Nu dicht ik soms klachten toe aan zwangerschap die ik anders gewoon zou verklaren als vermoeidheid, druk op t werk slecht geslapen oid.
Ik heb het mijn ouders en een paar goede vrienden wel verteld. Heb niks speciaals gedaan. Durfde tot de echo niks te kopen/bestellen.
Ik heb het mijn ouders en een paar goede vrienden wel verteld. Heb niks speciaals gedaan. Durfde tot de echo niks te kopen/bestellen.
dinsdag 9 maart 2021 om 11:51
Ik heb het gister aan een goede vriendin verteld. Door de echo te laten zien! Ouders wisten het al eerder 
Die echo blijft toch iets bijzonders. Heb een printje gehad, maar meer dan een “vlek” kan ik er niet van maken
Tis ook pas 1 cm ongeveer. Ook nu blijf ik het nog onwerkelijk vinden! Mn vriend daarentegen is echt helemaal in de nieuwe realiteit gestapt. Hij vindt t geweldig en blijft maar stralen haha. Super lief. Ik voel me niet echt geweldig dus het contrast is groot! Ben natuurlijk super blij maar voel me misselijk. Ik merkt dat ik de hele dag kleine beetjes moet blijven eten en dat gaat t redelijk! Ben nu opweg naar mn werk maar echt zoooo geen zin. Lang leven thuiswerken!
Die echo blijft toch iets bijzonders. Heb een printje gehad, maar meer dan een “vlek” kan ik er niet van maken
dinsdag 9 maart 2021 om 12:28
Bedankt voor de felicitatie Mik
!
BBubbles en Ellie jane ook gefeliciteerd met de echo!!
Mms25 ik heb ook amper kwaaltjes hoor. Ik heb alleen gevoelige borsten, ik ben niet misselijk en ben ook niet echt vermoeid. Ik voel me eigenlijk nauwelijks zwanger.
Ik ga het deze week aan familie en enkele vrienden vertellen. Ik moet wel, want ik heb zaterdag met 2 vriendinnen afgesproken die ik niet meer kan voorliegen, en ik wil niet dat vrienden het voor familie weten. Ik vind dit wel lastig, ik had hier liever nog langer mee gewacht. Niet omdat ik de zekerheid van de volgende echo wil hebben, maar meer omdat het dan ''echt'' wordt. Als ik het aan iedereen vertel ben ik echt zwanger en ik weet niet of ik daar al klaar voor ben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik zwanger ben, maar ik vind het ook eng. Soms vraag ik mijzelf af of ik wel klaar ben voor zo'n grote verandering. We hebben hier heel bewust voor gekozen maar ik had nooit durven dromen dat het allemaal zo snel zou gaan. En nu ik zwanger ben denk ik soms, misschien hadden we nog wel even kunnen wachten, ik ben mentaal nog niet helemaal klaar. Maar wanneer ben je dat dan wel? Ik zit dus nog niet echt op een roze wolk, waar ik mij dan ook weer schuldig over voel. Herkent iemand dit? Vriend is overigens wel in de wolken en vindt het geweldig. Hij snapt mijn gevoel wel, maar ik wil hier niet steeds over beginnen bij hem, ik wil hem niet het gevoel geven alsof ik dit niet wil.
BBubbles en Ellie jane ook gefeliciteerd met de echo!!
Mms25 ik heb ook amper kwaaltjes hoor. Ik heb alleen gevoelige borsten, ik ben niet misselijk en ben ook niet echt vermoeid. Ik voel me eigenlijk nauwelijks zwanger.
Ik ga het deze week aan familie en enkele vrienden vertellen. Ik moet wel, want ik heb zaterdag met 2 vriendinnen afgesproken die ik niet meer kan voorliegen, en ik wil niet dat vrienden het voor familie weten. Ik vind dit wel lastig, ik had hier liever nog langer mee gewacht. Niet omdat ik de zekerheid van de volgende echo wil hebben, maar meer omdat het dan ''echt'' wordt. Als ik het aan iedereen vertel ben ik echt zwanger en ik weet niet of ik daar al klaar voor ben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik zwanger ben, maar ik vind het ook eng. Soms vraag ik mijzelf af of ik wel klaar ben voor zo'n grote verandering. We hebben hier heel bewust voor gekozen maar ik had nooit durven dromen dat het allemaal zo snel zou gaan. En nu ik zwanger ben denk ik soms, misschien hadden we nog wel even kunnen wachten, ik ben mentaal nog niet helemaal klaar. Maar wanneer ben je dat dan wel? Ik zit dus nog niet echt op een roze wolk, waar ik mij dan ook weer schuldig over voel. Herkent iemand dit? Vriend is overigens wel in de wolken en vindt het geweldig. Hij snapt mijn gevoel wel, maar ik wil hier niet steeds over beginnen bij hem, ik wil hem niet het gevoel geven alsof ik dit niet wil.
dinsdag 9 maart 2021 om 12:45
Femmy ik herken je gevoel wel hoor! Je leeft al een tijd toe naar het moment dat je de voorbehoedsmiddelen aan de kant gooit, dan probeer je maandenlang zwanger te raken en ben je bij iedere menstruatie weer teleurgesteld. En toch is het zo onwerkelijk als je dan echt zwanger bent! Mijn eerste gedachte met die positieve test in mijn handen was ook "Wow wat hebben we gedaan! Was dit wel een goed idee! Nu kunnen we niet meer terug!". Zeker bij de eerste zwangerschap, toen dat een vroege miskraam werd was ik zo verdrietig dat ik iets meer zekerheid had dat het echt was wat ik wilde zeg maar. Toch kwam het gevoel weer toen ik zoonlief voor het eerst in mijn armen had. En ik ben toch echt zo blij met het jochie! En nu bij de tweede komen die gedachtes weer voorbij, nu vooral "Wat doen we zoon aan, wil die wel een broertje/zusje, gaat hij dat ons wel in dank afnemen" en "Gaat dat wel lukken, twee kinderen aandacht geven". Je weet gewoon niet waaraan je begint van tevoren, je kunt je er geen voorstelling van maken. Je weet alleen dat je leven nooit meer gaat zijn zoals het was. En dat is best beangstigend ook al wil je het dolgraag. Volgens mij ben je er gewoon klaar voor hoor, ook als je dit soort gedachtes hebt. Je bent er juist bewust mee bezig.
dinsdag 9 maart 2021 om 12:54
Oh, ik herken die gedachtes ook echt! En dan vind ik dat ik dat eigenlijk niet mag denken/voelen, want ik wilde dit toch zo graag? Dat ik het als bam moeder doe speelt natuurlijk ook wel mee. Maar ook die realisatie; mijn leven gaat nooit meer hetzelfde zijn. En ik vond mijn leven eigenlijk hartstikke leuk. Tegelijk heb ik hier lang en goed over gedacht, dus dit is wat ik wil. Ik denk dat te twijfels er gewoon bijhoren en er ook mogen zijn.
dinsdag 9 maart 2021 om 13:25
Femmy en Ellie-Jane, gefeliciteerd met de goede echo's!
Ik heb het juist precies omgekeerd. Ik was altijd heel bang om zwanger te raken. Dat ik het niet aan zou kunnen, dan ik veel mot opgeven en niet weet wat ik wil...
Vond dat altijd wel lastig want daardoor hebben sommige mensen het idee dat ik helemaal geen kinderwens heb / had.
Maar nu het dus zover is zijn die zorgen op een of andere manier helemaal weg en vertrouw ik erop dat alles 100% goedkomt. Dat gevoel herken ik ook totaal niet bij mezelf want ben nogal een control freak en heb tot nu toe niks onder controle
Ik heb het juist precies omgekeerd. Ik was altijd heel bang om zwanger te raken. Dat ik het niet aan zou kunnen, dan ik veel mot opgeven en niet weet wat ik wil...
Vond dat altijd wel lastig want daardoor hebben sommige mensen het idee dat ik helemaal geen kinderwens heb / had.
Maar nu het dus zover is zijn die zorgen op een of andere manier helemaal weg en vertrouw ik erop dat alles 100% goedkomt. Dat gevoel herken ik ook totaal niet bij mezelf want ben nogal een control freak en heb tot nu toe niks onder controle
woensdag 10 maart 2021 om 12:38
Vandaag bij de gynaecoloog geweest. Ze had een foutje gemaakt, ik had nog geen afspraak bij de verloskundige moeten maken, moest naar het ziekenhuis voor de echo.
En geen onverdeeld positief nieuws helaas
. Er zit een vruchtje, maar veel kleiner dan zou moeten voor de termijn en geen hartactiviteit. Ik moet over 2 weken terugkomen, het zou minder ver kunnen zijn dan gedacht. Dan zou het eitje toch niet gesprongen zijn nadat op de echo te zien was dat ie op springen stond. Maar eerlijk gezegd kan ik dat ook niet rijmen met wanneer we seks hebben gehad, dat is er daarna niet meer echt van gekomen namelijk... Ik vrees zelfde verhaal als bij Lulu en eerder April...
En geen onverdeeld positief nieuws helaas