Uitgerekend 2e helft oktober 2021

15-02-2021 19:57 486 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje! :heart: Mijn uitgerekende datum is 21 oktober.

Ik had stiekem gehoopt dat iemand anders al een topic zou openen, want ik vind het allemaal maar spannend...
Maar hier zijn we dus! Hopelijk kunnen we hier samen kletsen over die spannende eerste weken en tellen we af naar de geboorte!

Wijzigingen graag dikgedrukt neerzetten, wel zo handig voor het overzicht. :)
NaamLeeftijdUDHoeveelste20 weken echoGeslacht
arcobaleno2917/101e? 💙
Otta19853517/101e28 mei 💓
Ellie-Jane3117/101e1 juni💙
Crewgirl3117/101e25 mei💓
femmy893217/101e26 mei💓
die ene3220/102e?💙
Bbubbels3121/101e2 juni💓
Mms252722/101e??
-April-3322/101eEind mei?
Mieremuis4022/102e?💙
Sjrrn2923/102e??
Eftelingmeisje3823/102e??
Roossie19903024/101e2 juni💓
Penne?26/101e1?
Keranet3927/103e?💙
Teresita2827/101e10 juni💓
Mette072728/103e??
Squirrel83530/102e??
Fieloesje :hug:
Lulu☆ :hug:
Sweetsunny :hug:
Mik* :hug:
ellie-jane wijzigde dit bericht op 03-06-2021 11:28
71.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren uitgerekend maar hier is alles nog stil. Merk dat ik het wachten vervelender ga vinden, maarja we kunnen er niks aan veranderen. Ze komt toch wanneer ze zelf wilt.

Wij hebben een zzp’er als kraamverzorgende. Dus onze uren zijn wel gegarandeerd. Schijnt bij reguliere organisaties idd enorm druk te zijn op het moment! Dus hou rekening met minder uren, kan het alleen meevallen!
Alle reacties Link kopieren
Teresita: spannend met het ziekenhuis! Hopelijk komt het allemaal goed op het moment zelf.

Bbubbels: succes met het wachten. Dat wachten op het laatst is best vervelend op een gegeven moment, dan is het gewoon tijd voor een baby 😉 Hoe zijn jullie bij een zzp-kraamverzorgende terechtgekomen?

Onze zoon is van de week geboren. De thuisbevalling die ik graag wilde is gelukt en het gaat heel goed met ons. 😁
Alle reacties Link kopieren
@die ene: gefeliciteerd!! Wat fijn dat alles zo goed is gegaan. Het wachten is idd echt vervelend, maar ik probeer maar te blijven herhalen voor mezelf dat ze er over een week sowieso is…

De kraamverzorgende hebben we via een familielid die zelf in die branche werkt! Heel fijn, want je weet dus ook zeker dat je die persoon krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Die Ene, gefeliciteerd!

Spannend hè Bbubbels! Ik hoop voor je dat ze zich snel aandient! Ik ben morgen uitgerekend en heb vanmiddag een afspraak bij de VK o.a. over hoe de komende twee weken eruit (kunnen) gaan zien als onze Uk nog even op zich laat wachten. Van de ene kant heb ik nu zoiets van: laat ‘m maar komen, dan ben ik van de spanning af. Van de andere kant vind ik het allemaal veel te spannend en mag hij nog wel even blijven zitten 😅.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja Teresita dat herken ik wel. Ik ben donderdag 41 weken. Ben t nu wel zat. Morgen afspraak bij de vk om vruchtwater te checken en eventueel strippen. Ik neig er naar om dat wel te laten doen. Hopen dat dat de bevalling natuurlijk opwekt. En verder moeten we maar afwachten. Sterkte met de laatste loodjes!
Alle reacties Link kopieren
Bbubbels: wat handig die kraamzorg zo. Hoe is de afspraak gisteren gegaan? Hopelijk wordt de baby snel geboren.

Teresita: spannend hoor! Wel fijn dat de vk al meteen bespreekt hoe de komende 2 weken er uit kunnen gaan zien, lijkt me fijn om een soort plan te hebben.

Hier zit de kraamweek er alweer op. Het gaat eigenlijk erg goed en we genieten enorm van de baby. Wij hebben uiteindelijk minder uren kraamzorg gehad dan 'begroot', maar dat was omdat het niet nodig was, niet omdat er niemand was gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Hier zit de kraamweek er inmiddels gewoon alweer op O_O cliché maar wat gaat het snel…
Precies op de uitgerekende datum bevallen van ons mannetje en hij doet het hartstikke goed.

Stiekem ook we jaloers op de meiden die nog zwanger zijn, want jeetje wat mis ik mijn mooie ronde buik en de trappeltjes!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Mms25! Wat leuk dat je precies op de uitgerekende datum bent bevallen, dat hoor je bijna niet!
die ene wijzigde dit bericht op 07-11-2021 10:46
7.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels ook bevallen! Zit midden in de kraamweek en we beginnen omze draai een beetje te vinden! Gelukkig doet ons kindje het heel goed en hebben we fijne kraamhulp. Vind die week veel te snel gaan haha. Wil zoveel mogelijk leren maar je eigen herstel gaat natuurlijk voor en beperkt je wel in je mogelijkheden. Gelukkig pakt vriendlief alles goed op! Dus we komen er vast wel uit :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Mms25 en Bbubbels!

Ook hier is onze zoon inmiddels geboren en herken me enorm in wat jullie zeggen, wat gaat de tijd snel zeg!

Hoe gaat het met jullie herstel? Ik voel me gammel, maar verder best goed. Had eigenlijk verwacht dat ik wel eerder weer beneden kon zitten, maar als ik beneden ben wil ik zo snel mogelijk m’n bed weer in 😅
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Bbubbels en Teresita! Hopelijk alles goed gegaan bij jullie?

Hier gaat het herstel goed, ik moet mezelf inhouden om niet teveel te doen. Op het moment zelf merk ik dat niet, maar daarna wel. Ik probeer nog wel elke dag even te rusten.

Teresita: prima toch om nog veel tijd in bed door te brengen? Je hebt een flinke prestatie geleverd, dus je mag lekker rustig aan doen. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven