Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
goed hoor, Miffy. ook nog goed voor je conditie, denk ik

Citro kan me voorstellen dat je er wel een beetje klaar mee bent, met van die vroege vogels. En met die lange dagen slapen ze ook minder makkelijk in, is mijn ervaring (al mag ik absoluut niet klagen).

Fiets is idd ook topzwaar. Fietsen gaat prima, maar op en af is lastiger. Meestel zet ik de fiets in een rek of tegen een muurtje, maar dat ging hier niet. En ondanks dat ik een dubbele standaard heb, ging-ie dus om. Ik moet heel erg opletten dat de ondergrond vlak is. Gelukkig hadden ze verder niks, behalve dat Poek een fikse blauw plek op haar bovenbeen had

Nou maak ik em daar sws wel een beetje zorgen om: ze heeft de standaard blauwe schenen, maar ook geregeld (kleine) blauwe plekken op haar rug en ik zag er vandaag zelfs een op haar schouderblad. Nu is ze niet heel handig en stoot ze zich geregeld en heb ik zelf ook altijd blauwe plekken, maar echt heel gerust ben ik er toch niet op. Binnenkort maar eens naar de huisarts.

Bulten van Slof zijn nog niet minder, foto op de welbekende plek. hij heeft er geen last van.
Koeky, heeft Kruimel al dorst gekregen inmiddels? Hopelijk snapt ie snel dat ie ook op andere manieren kan drinken. Rietje, tuitbeker, en anders wat vocht naar binnen lepelen? Eet ie ook geen pap>?

Nou, ik ga nog een poging doen om naar bed te gaan, het is weer even stil boven.
welterusten, Citro! hoop op een goeie nacht! ook voor Pammie, Citro, Nippo en Esmee.
Blauwe plekken hebben ze hier ook op allerlei plaatsen, maar Limoen is ook een beetje onhandig, en Mandarijn een beetje onvoorzichtig (hij gooide vandaag de deur heel hard dicht, bijvoorbeeld, met zijn vingers er nog tussen, het ging zo hard dat ik er buikpijn van kreeg).

Maar kan me voorstellen dat je je over Poek af en toe wel wat sneller bezorgd maakt, omdat ze ook niet zo lekker in haar vel zat.
Heb nog even naar Slof's bulten gekeken, werkelijk geen idee. Maar wat een boevenkopjes allebei zeg !
Oh Miffy wat irritant van man. Ik hou niet van dat soort rituelen. Zou hem het mooi af laten leren weer . Ik ben erg voorstander van rustige avonden, dus geen getrut hier, gewoon slapen haha.

Weet van 3-ling vader dat hij het erg jammer vond dat niemand hen feliciteerde. Het was iedere keer 'oh wat erg voor jullie' en 'hoe gaan jullie dat doen'. Ook wel sneu natuurlijk. Ze waren zelf ook geschrokken, maar hadden dat gevoel al snel achter zich gelaten.

Mini was op kdv van de glijbaan gevallen, maar niets te zien. Volgens leidsters was ze erg geschrokken.

Moppie heeft de late voeding overgeslagen (Esman was ook in slaap gevallen) en kwam pas om 3 uur. Vanaf 19.00 uur is dat het langste wat hij ooit voor elkaar heeft gekregen. Hiep hiep hoera dus!

Ik vind het stil in huis zonder mijn kleuter. Mini speelt lekker en Moppie slaapt.

Heb op werkcomputer Firefox en vind het idd fijn werken. Op thuisding ook maar eens installeren.
Nou Esmee, zou hij het dan eindelijk gaan snappen..? Dat zou fijn zijn!

Hier werd mij om half 4 vannacht heel vrolijk meegedeeld dat ze nog maar een héél klein beetje ziek was

Nu ga ik spullen pakken, heb er zo'n zin in!
o, lekker!

Ik kwam er hier op het werk achter, dat een werkdocument, waar ik heel veel uren in heb zitten, voor de helft leeg was waarschijnlijk is er wel ergens een back-up, maar ik kreeg het even héél benauwd!

ga maar weer eens wat doen.
Dat is balen Sok!

Ik heb net de belasting gedaan, moest nog even rekenen. Het gastouderbureau heeft zo'n ¤1000 minder berekend aan uren dan we daadwerkelijk afgenomen hebben. Hun jaaroverzicht klopt helemaal niet. Ik heb net besloten dat ik het jaaroverzicht er niet bij ga doen, hun facturen wel en alle facturen van de gastouder met urenlijsten. En dan mag de Belastingdienst lekker verder rekenen. Je slaat wel steil achterover van wat je in een jaar uitgeeft aan opvang.

Nu ga ik echt pakken.
Oh naar Sok, inmiddels complete document weer gevonden?

Wat raar dat het helemaal niet klopt Pammie. Zal Esman vanavond eens vragen of hij het bij ons al op heeft gelost. Terugbetalen zit ik niet op te wachten!

Is jouw Mini weer naar school of is ze daar nog een heel klein beetje te ziek voor

Heb na het eten Mini en Moppie in bed gelegd en ben Mannie naar school gaan brengen. Deur op slot, briefje in de zak, babyfoon mee en nog kwam ik bezweet thuis van het harde fietsen. Ik vind het maar niks, ben ik nu een echte muts .
Weet je waar ik ook een sik van krijg? Ik help al het hele jaar mee met de rotklussen waar niemand zich voor inschrijft (juf hangt altijd een briefje op als er ergens ouders voor nodig zijn). Nu gaan ze volgende week wat leuks doen, gister lijstje opgehangen en vanmorgen was het lijstje meteen al vol. Met al die moeders die steeds 'geen tijd hebben' als er eens moet worden schoongemaakt of gereden ofzo.

Stom vind ik het.

Nee hoor, ik vond het ook niks om heen en weer te gaan als er eentje in bed lag. Ik gaf wel de babyfoon altijd aan de buurvrouw, school is echt te ver.

Hoe vindt Mannie het?

Het is niet zo raar dat het niet klopt. Ten eerste zijn ze november vergeten, dat scheelt natuurlijk al een hoop uren. Daarnaast was dat gastouderbureau sowieso administratief niet zo eh.. sterk. Ben wel blij dat die uren in ons voordeel zijn. En we hebben de gastouder gewoon betaald waar ze recht op heeft. Alleen het gob is 'gedupeerd' en dat gun ik ze van harte, stelletje prutsers.
Irritant Pammie! Eigenlijk zouden 'trouwe helpers' voorrang moeten krijgen bij leuke dingen.

Hoe doen ze dat eigenlijk bij jullie kinderen op school als er een uitje is? Esman kon gisteren rijden naar een activiteit omdat hij vrij was. Heel veel kinderen gingen zonder stoeltje/verhoger in de auto. Ben ik dan zo'n doos dat ik dat gewoon niet wil hebben?
Ik heb een extra verhoger in de auto, standaard. Als ik vriendjes/vriendinnetjes mee moet nemen kunnen ze daar op. Bij activiteiten lever je gewoon een stoel aan. Ik wil ze ook niet zonder stoel in de auto hebben.
Hier deed dus niemand er moeilijk over, vonden wij zó raar. Esman had de stoelen uit allebei onze auto's mee en dus konden er 4 kinderen in de stoel. De rest werd (bijna) allemaal alleen maar in de gordel gezet. Allemaal guppies van net 4 jaar.
Nippi zet ik wel eens zo in de auto, maar die is vrij groot dus dat gaat ook wel. En het is niet bepaald druk verkeer hier.
Ligt er ook een beetje aan waar je heen gaat. Als ze op kamp gaan, zit iedereen in een stoel. Maar afgelopen week naar de kinderboerderij (hele weg 30 km. zone) niet. Maar goed, meestal rij ik mee dus zit Mini sowieso bij mij in de auto. het grootste kind zet ik naast me op de verhoger.
Oh, Nip en Esmee, mijn rekeningnummer staat in de ak.

We rijden morgen meteen met Pamman mee, hoeven we toch maar met 1 auto. Ik weet niet of het heel leuk wordt want ik moet rijden en Pamman gaat naast me zitten werken...
Mini: 'Ik ben zo vervelend omdat ik zooooo blij ben dat we morgen op vakantie gaan'

Vijf jaar en dan al zoveel zelfkennis
hahaha, slim ding die mini

Limoen vanavond ook iets dergelijks, ik had haar verteld dat we morgen naar opa en oma gaan (blijven we logeren). Ik vroeg haar toen ze slapen ging wat ze het leukste van vandaag vond ; dat we morgen naar opa en oma gaan

Een fijne vakantie alvast Pammie! En klinkt heel optimistisch van Pamman, dat ie naast je in de auto gaat zitten werken.

Ik kwam er vandaag achter dat wij over een week al op vakantie gaan (weekje kamperen) dacht eigenlijk dat er nog een extra week tussen zat, tussen hemelvaart en pinksteren. Nou ja, wel fijn, 2 hele korte werkweken op die manier. Ben morgen en donderdag ook vrij.

Ik heb Limoen eerlijk gezegd ook wel eens zonder stoeltje in de auto gezet, toen mijn ouders hier waren en we vergeten waren het stoeltje uit onze eigen auto te halen, maar dan alleen maar voor een heel kort stukje, zou niet een heel eind gaan rijden zo.

En heb Mandarijn ook wel eens laten liggen om Limoen van de PSZ te halen, maar dat deed ik maar heel af en toe, bij voorkeur niet want ik was dan ook heel stressig en haastig, vond het geen fijn idee.

Hoe is het met Poek vandaag Sok?
Fijne vakantie allemaal!

Pluis is vanavond probleemloos gaan slapen. Kennelijk vertrouwt hij er wel weer op dat ik echt niet weg ga, ook niet als ik niet naast zijn bed zit. Als man eind deze week thuiskomt, krijgt hij wel te horen dat hij het nu niet weer mag verprutsen

Morgen ga ik toch maar even terug naar de gynaecoloog, want ik heb ineens weer wat bloedverlies, tien dagen nadat ik voor het eerst weer ongesteld werd. Baal ik van.

Net vier is wel klein om zonder autostoeltje in een auto te gaan. Ik denk wel dat wij op die leeftijd allemaal zelfs zonder gordel op de achterbank zaten, maar ik zou het nu niet meer doen, behalve dan inderdaad bij een ritje door alleen 30km zones misschien.

Esmee, ik hoop voor je dat Moppie het nu snel echt gaat snappen en ook de nachtvoeding eruit kiepert. Zou wel fijn zijn zo onderhand!
Wat een rust hier.

Ben je cyclustechnisch niet gewoon een beetje van de wap Mif? Na een zwangerschap is onregelmatig bloedverlies toch niet zo vreemd?

Ik moet mijn koffer nog pakken, ga ik maar eens doen.
Ik ben cyclustechnisch ook een beetje van de wap. Ik loop al dagen met het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Is zolangzamerhand al bijna twee jaar geleden bedacht ik me. Wat wil je dan precies van de gyn Miffy? En kun je daar dan zo terecht?

Bij ons doen ze de activiteiten vrijwel altijd lopend. Maar de keren dat er gereden moet worden gaat het volgens mij zonder stoeltje. Ik weet het eigenlijk niet hoor, maar ik heb in ieder geval nog nooit een stoeltje meegegeven.

Sok,wat schrikken zeg, dat je fiets omkukelde met kinderen erop. Is mij ook wel eens gebeurd, ondanks dubbele standaard. Het gekke is dat het best langzaam gaat en dat je nog wel tijd hebt om de fiets te pakken, maar je houdt hem gewoon niet. Gelukkig dat Poek en Slof niets hadden.

Ik zou ook niet onverdeeld blij zijn met een drielingzwangerschap als ik al drie kiinderen had. Het is op zich wel begrijpelijk dat mensen niet direct overgaan tot felicitaties, ze schrikken vooral. Maar niet leuk voor de ouders inderdaad.

Goed dat je Pluis alweer in het gareel hebt Mif. Dit zijn inderdaad rituelen waar je niet bepaald op zit te wachten. Ik moet nog eens iets bedenken zodat Kruimel niet elke ochtend om 6 uur wakker wordt.
Heb gisteravond wat nieuwe MP-aankopen opgehaald: een elektrische grasmaaier (we hadden zo'n bot duwding) en een fietsje voor meisje. Fascinerend altijd, om bij mensen waar je normaal nooit over de vloer zou komen in huis rond te kunnen kijken. Hadden direct de nieuwe grasmaaier even ter hand genomen want het gras stond bijna kniehoog, toen we hem uitzetten hoorden we meisje bovenaan de trap, met enorme blafhoest, was pseudokkroep. Het nare was dat we niet weten hoe lang ze daar al stond, misschien al wel eventjes. Ze liet zich gelukkig wel goed kalmeren en viel al snel weer in slaap. We hebbben haar vannacht wel bij ons in bed gehad, want ze bleef nogal pieperig en hoesterig. Vanochtend was ze weer in orde gelukkig.

Pam, heel veel plezier in Hvs! Fijn dat jullie met z'n allen kunnen rijden, dat scheelt toch wel.
Het kan best dat het gewoon mijn cyclus is die van de wap is, maar in het ziekenhuis vonden ze maar twee weken zonder bloedverlies in de laatste zes toch reden voor een spoedafspraak. Ik verwacht dat er een echo gemaakt zal worden om te kijken of er nog wat is achtergebleven, en hoop dat dat niet zo is.

Om 6 uur wakker worden is wel erg vroeg, Koeky. Beetje later in zijn bed stoppen, of is dat ook geen optie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven