Mode & Beauty alle pijlers

Clarins 2

29-07-2008 13:00 806 berichten
tijdje terug was er een hele grote Clarins topic, maar die word niet meer gebruikt dus ik wil graag een nieuwe opstarten

Ik ben sinds kort fan van Clarins en was begonnen met de Desalterante riche, ben de 25 net gepasseerd, en merkte dat die creme niet meer genoeg was dus ben sinds kort aan de Multi jour huppeldep (weet niet pcies de naam) begonnen.

maak eerst mn ouwe reiniging op, en wil daarna toch echt naar een reiniger van Clarins, en wil graag weten welke lekker is. (heb droog/gevoelig huidje , een rampenplan...)

oww trouwens, voor de winter zijn die olietjes volgens mij ook wel lekker of nie??

graag tips van andere Clarins-Fans

gr phoebe
Alle reacties Link kopieren
Haha Rosy, ja inderdaad ik mix ook maar wat af, we zullen het toch allemaal nooit 100% zeker weten wat iets doet op de lange termijn...wel heb ik het idee dat er betere resultaten behaald worden met chemische producten. Veel natuurlijke producten bevatten niet veel bewezen werkzame stoffen, toevallig Laveré wel, daarom leek het me ook wat...of het echt werkt kan ik niet beoordelen want je weet niet hoe je huid eruit zou zien als je het niet had gebruikt.

Hey Amber, Ik heb een gemengde huid die gauw gaat glimmen vooral op de T-zone. Ik denk dat ik hetzelfde heb als jou, een creme voor de 'normale' huid is voor mij in de zomer ook te vet, dan moet ik echt een lotion ofzo hebben om niet als een glanzende oliebol rond te lopen. Weet daarom niet of die melting gel dan wel wat voor me is, zal sowieso eerst een proefje vragen mocht ik het overwegen! Dat van de Pore Minimizer zei de verkoopster van Clinique, dus niet de creme e.d. maar echt de Pore Minimizer foundation, die staat ook al niet meer op de website van Clinique. Ze zei dat het niet vervangen werd..:(maar de Superfit is wellicht ook wat voor jouw huidtype, ook voor de gemengde wat vettere huid, matteert maar hydrateert ook.
Hoi, ja dat klinkt wel alsof we ongeveer dezelfde huid hebben! Gelukkig dat niet de hele pore minimizer-lijn eruit gaat.

Waarschijnlijk ga ik binnenkort weer wat lekkere lichaamsverzorgingsproducten van Clarins kopen voor de zomer, ik denk iets uit de Tonic-lijn (de olie of de douchegel), de Energizing leg emulsion en/of de Food treatment cream (die laatste is volgens mij een nieuw product). Van de eerste twee producten heb ik al eens een proefje gehad; heerlijke natuurlijke geuren, echt verfrissend voor de zomer. Zijn jullie ook bekend met deze producten? En wat zijn jullie van plan om nu als eerste aan te schaffen van Clarins?

O ja, voor de mensen die de Multi-active dagcreme voor alle huidtypes gebruiken: ik kreeg een mailtje van Belissima dat ze nu een setje in de aanbieding hebben voor de prijs van de dagcreme maar dan met gratis een nachtcreme 15 ml en mini-mascara erbij. En in een toilettas. Staat op de site onder 'Clarins giftboxen'. Wel leuk, alleen nu niet voor mij helaas. Heb nog een halve pot Multi-active creme staan, en die maak ik van de winter wsl. pas op.
Amber, bedankt voor de tip! Alleen omdat de creme voor alle huidtypes nu te vet is voor jou ben ik bang dat dit ook voor mij geldt..als ik wat ga aanschaffen van Clarins is dat als eerste de Multi-Active nachtcreme! Ik zal ook eens wat gaan neuzen bij de Clarins spulletjes. Bij onze drogist staat dat allemaal achter een balie, is wel jammer. Bij Douglas kun je zeker wel alles zelf ruiken of niet? Anders ga ik daar eens snuffelen, vind ik fijner dan steeds te moeten vragen naar iets (omdat ik heel veel wil ruiken enzo durf ik het niet te vaak te vragen).
Nou, bij de Douglas kan je alles wel zelf pakken maar er zijn van de meeste producten geen testers. Zelf ga ik altijd naar de Sephora (in de V&D), daar hebben ze wel van alle producten testers staan en je kunt ook veel rustiger rondkijken dan bij de Douglas is mijn ervaring. De Bijenkorf vind ik ook wel fijn (heeft ook altijd vrij veel testers staan) maar die in mijn woonplaats verkoopt geen Clarins helaas.
Wij hebben een V&D in de buurt maar die heeft geen Sephora.

Ik heb trouwens de Multi-Active lotion besteld bij Schipper, ik kon een Givenchy product retourneren wat ik nog had dus dan krijg ik de lotion ervoor in de plaats. Gewoon voor de lekkere geur, gebruik ik overdag gewoon dezelfde creme als dat ik nu al doe, die bevalt wel goed.

Jammer dat jullie Bijenkorf geen Clarins verkoopt, wel vreemd omdat het zo'n bekend merk is!
Ja dat vond ik ook wel typisch dat onze Bijenkort (Groningen) geen Clarins heeft. Blijkbaar verkopen andere merken toch beter..? Ze hebben wel Clinique, Lancome en Biotherm o.a.

Leuk dat je de Multi-active lotion krijgt, de versie voor 's nachts dan toch? Laat je weten hoe 'ie bevalt?
O ja, jammer dat er bij jou V&D geen Sephora is! Dan zou ik idd gewoon naar de Douglas gaan, daar staan vaak van sommige producten wel testers en je kunt alles tenminste zelf pakken en bekijken, dat kan bij bv. de Ici Paris niet.
Ik zal laten weten hoe hij bevalt, duurt nog wel eventjes voor ik hem in huis heb (schat twee weken). Het is idd de versie voor 's nachts. Ga binnenkort weer eens shoppen en dan loop ik eens binnen bij Douglas om te kijken.

Idd jammer van Sephora, vind dat zelf ook altijd erg mooi maar onze vestiging heeft het helaas niet, misschien komt het ooit nog, de V&D is wel vrij groot dus wel apart. Bevalt je Clinique nog?
Yep, gaat nog steeds heel goed met Clinique! Ik gebruik nu (naast het 3 stappenplan) als dagcreme de Cityblock spf 25 en als nachtcreme de Moisture Surge; ken je die? Ga deze week daar ook weer wat nieuwe producten van aanschaffen (o.a. de nieuwe Youth Surge creme; heb ik al een proefje van gehad en dat beviel erg goed), maar dat moet ik dan maar even melden in het Clinique-topic! Gaat Lavere nog steeds goed bij jou? Hoe reageert je huid daarop? Zijn die creme's niet te vet?
Hey Amber, weetniet of ik al eerder hierop had gereageerd maar is ook wel leuk om het Clarins topic weer te uppen want ik vind het een erg leuk topic!

Maar Laveré creme gaat nog goed hoor, alleen de Clarins producten trekken wel meer mijn aandacht ook vanwege de heerlijke geuren. Ben erg blij met mijn vochtserum en de orchidee olie zoals ik al zei, zit nu na te denken over mijn volgende aanschaf, erg he?haha ik blijf maar geld uitgeven, wil niet weten hoeveel ik al heb uitgegeven aan de parfumerie..

De serum multi reparateur lijkt me wel wat, ik heb nu een tijdje een rood jeukend plekje op mijn wang (weet ook niet wat het is, had het ook al voor de Clarins dus geen reactie daarop), mogelijk helpt dat ertegen. Iemand ervaring met dat serum?

Wat vinden jullie nog echte aanraders van Clarins of waar zijn jullie zelf tevreden over?
Hai,

Ik ben sinds kort een Clarins fan. Gebruik nu o.a. het anti-soif serum. Voelt echt heerlijk aan! Mijn gezicht voelt zo zacht aan!

Ik gebruik momenteel nog de gezichtscreme van dior en wil die eerst opmaken. Ik gebruikte hiervoor het serum ook van dior en alhoewel dat ook prima was vind ik clarins toch nu al fijner.

Ben nu aan het kijken welke gezichtscreme ik wil gaan gebruiken. Ga even doorspitten wat jullie hierover schrijven!
Hey Zara, wat leuk dat hij jou zo goed bevalt! Ik heb dat serum ook en mijn huid voelt er ook lekker zacht van aan! Net als jij heb ik ook nog andere creme staan, van Laveré, die wil ik ook eerst opmaken want op zich is hij wel goed. Hierna wil ik waarschijnlijk de gel-creme kopen van de blauwe lijn. Voor 's nachts bevalt de Huile Orchidée goed.

Ik vind haast alles van Clarins fijn. Gister heb ik me toch weer niet kunnen bedwingen en ben naar de parfumerie geweest...

Ik heb het masker Anti-soif gekocht en het serum multi-reparateur. Best wel weer een uitgave maar ja je doet toch wel lang met alles. Dat serum voor mijn rode plekje maar ik zie nog geen verschil (heb het nu 2x opgesmeerd), het is ook parfumvrij want er zit geen geur aan. Het masker nog niet geprobeerd, wel fijn want het hoeft maar 5-10 minuten in te trekken! Ik vind 20 minuten wel wat te lang bij sommige maskers, kan je niet even snel doen voor het slapengaan.
Hey, leuk om over jullie Clarins-ervaringen te lezen! Ik ben zelf momenteel toch aan het afbouwen met parfumerie-merken omdat het me simpelweg te duur wordt.. Als student heb ik weinig te besteden en moet ik wat meer op mijn uitgaven gaan letten. Dus ik ben aan het overschakelen op drogisterij-spulletjes, gaat tot nu toe prima!
Tja, er zijn belangrijkere zaken Amber. Des te leuker is het als je het wel weer kunt betalen! Ook heb je dan altijd iets te vragen voor kerst, verjaardag etc.

Ik heb trouwens vanochtend het Clarins masker anti-soif gebruikt, beviel goed en mijn huid voelde lekker zacht. Ook trekt het masker goed in. Eigenlijk nog helemaal geen last gehad van enige irritatie met mijn Clarins producten! Dat is wel een grote plus..als het zo goed blijft bevallen ga ik straks helemaal over naar Clarins. Iemand ervaring met de lichaamsoliën?
Leuk om te horen Curlycurly! Ik heb wel wat proefjes gehad van producten uit de aroma-lijnen (toning, relax, en contour), en ik heb een grote pot relax lichaamsscrub. De relax vind ik persoonlijk het lekkerst, heerlijke bijzondere geur en heel ontspannend. Maar de andere twee zijn ook echt lekker, hangt er maar net vanaf wat voor effect je wilt. Ik heb zelf ook altijd een olie voor m'n lichaam in huis (van Kneipp, Weleda of Dr. Hauschka) om af te wisselen met bodylotion, gewoon na het douchen op de vochtige huid dun opsmeren, maar dat weet je waarschijnlijk wel..
Ik ben nu verkouden dus ruik niks maar ga over een tijdje maar eens naar een parfumerie waar je de producten kunt ruiken en dan kijken welke lijn me het meest aanspreekt. Ik heb ook altijd een bodyolie en bodylotion in huis, net waar ik behoefte aan heb. Vooral in de winter is een olie lekker vind ik. Heb de Ontspanningsolie en Duindoornolie van Weleda in het badkamerkastje staan, beide erg lekker. Ik smeer me altijd in met iets als ik gedoucht heb. Dat de oliën van Clarins 100%natuurlijk zijn spreekt me erg aan, dan heeft het ook meer effect op je geest. Echte etherische oliën hebben alleen die werking, als het alleen de geur is werkt het niet (zoals met bijvoorbeeld neplavendelgeurtjes). Ik heb ook altijd een flesje echte etherische lavendelolie in huis (van Chi), paar druppeltjes op je kussen en je slaapt heerlijk of als je last hebt van spanningshoofdpijn een druppeltje op je slapen inmasseren en in het kuiltje van je nek, helpt echt! Ik lijk af en toe wel een kruidenvrouwtje haha, heb voor alles wat in huis. Maar jij bent ook goed voorzien van allerlei spulletjes volgens mij ;).
Ja ik houd ook erg van allerlei natuurlijk middeltjes! Heb in het verleden twee jaar natuurgeneeskunde gestudeerd en daardoor nog wat meer kennis opgedaan over het een en ander, erg interessant allemaal. Geweldig dat de natuur vaak de beste heelmeester is!
Wat leuk Amber! Het is zeker interessant allemaal.
Waar ik trouwens van baal, zat vandaag mijn huid eens goed te bekijken met een vergrootspiegeltje en toen zag ik best wat beginnende couperose op mijn neus en ook op mijn wangen...:(

Het valt niet op van verder weg maar wil eigenlijk voorkomen dat het meer wordt...ook denk ik dat het uitdrukken van mee-eters op mijn neus ook niet bevorderlijk is omdat mijn huid wat beschadigd raakt maar ja het moet toch weg af en toe hoor. Ook heb ik een rood jeukend vlekje op mijn wang wat wel opvalt maar wat ik nu al een paar weken heb, weet niet wat het is. Je ziet wel hele fijne adertjes maar het is ook een beetje verheven en het jeukt dus. Weet iemand wat dat kan zijn? Ben ook wel veel bezig met mijn huid hoor maar toch, vind couperose meer iets voor oudere mensen! Mijn zusje en moeder hebben het ook en mijn oma dus zal wel wat erfelijke aanleg meespelen..Ga wel proberen heel zacht met mijn huid om te gaan, zo min mogelijk scrubben, niet meer met washandjes en handdoeken schrobben etc. maar ja, als iemand nog iets weet wat echt helpt let me know.
Hoi curlygurly,

Als ik mijn huid met een vergrootspiegel bekijk word ik ook niet echt vrolijk,volgens mij zijn dat dingen die je normaal niet ziet en andere al helemaal niet.

Kan het zijn dat je bij dat rood jeukend vlekje een pukkeltje hebt weggehaald waardoor je huid beschadigd is.

Maar hoe bevalt clarins tot nu toe ik ben heel benieuwd ik heb de testers ook geprobeerd erg fijn alleen de prijs houd me nog een beetje tegen(het zal niet de eerste duurdere creme zijn die na een tijdje toch weer weinig doet).

Ook had ik een proefverpakking van vichy gehad de vochtinbrengende lijn maar ik heb het idee dat na 2 dagen smeren mijn huid al uitdroogt.

Dus waarschijnlijk toch maar deze aankomende week clarins gaan kopen
Hey NiceValerie, daar heb je gelijk in dat je veel meer ziet met zo'n vergrootspiegel en dat je daar meestal niet blijer van wordt. Maar kan me niet herinneren dat ik daar een pukkel had ofzo, eigenlijk nooit op die plaats (net boven kaaklijn).

Maar Clarins bevalt nog steeds erg goed, vind het vochtserum erg lekker en merk wel verschil als ik het niet gebruik. Het doet wel echt iets. De spf40 fluide vind ik ook erg fijn, je merkt echt niet dat je het op hebt en toch heb je zonbescherming (ook goed voor couperose want de zon kan het verergeren)! Ook totaal niet vet dus je krijgt er geen pukkels van. Ga ik zeker weer aanschaffen als ie op is. De olie 's nachts is ook nog steeds heerlijk, verder geen cremes nog van Clarins maar als het huidige op is ga ik daarop over. Het ruikt ook allemaal zo lekker! Clarins is niet heel goedkoop nee en het is altijd balen als een creme achteraf weer tegenvalt, heb ik ook vaak gehad. Misschien kan je nog een tester vragen van de creme en wat langer testen voordat je het koopt? Of eens wachten op van die 20% korting dagen bij een parfumerie, scheelt ook al veel! Welke proefjes heb je gebruikt?
Hebben jullie gezien dat er op het moment Clarins-promotie is bij de Douglas? Kreeg gister hun blaadje met de post en er zijn nu huidverzorgingsweken waarbij je met de card 20 % korting krijgt op de merken Bergman, Estee Lauder, Lancome en Clarins. En natuurlijk een cadeau bij besteding van minimaal 55 euro per merk! Heb even gekeken bij Clarins en het is een toilettas met miniaturen van de Gentle foaming cleanser, Hydraquench cream, Gentle facial peeling, Food treatment cream, en High definition bodylift. Echt veel dus en ook best grote miniaturen zo te zien, dus ik denk dat ik toch ook maar weer eens wat spulletjes aan ga schaffen.. Dan maar bezuinigen op iets anders. Dit is gewoon te verleidelijk! De actie loopt nog t/m 5 juli. Ik overweeg de Hand & Nail treatment cream, het Truly matte masker, een One step cleanser, en/of een bodyolie aan te schaffen. Gaan jullie nog Clarins-spulletjes kopen..?
Hm klinkt inderdaad verleidelijk! Ik heb helaas geen Douglas kaart dus dan krijg ik zeker geen 20% korting?

Maar op mijn verlanglijstje staat nu:

- een bodyolie

- dagcreme hydraquench

- nachtcreme multi-active

Maar klinkt goed dat samplepakketje!
Misschien is het dan wel de moeite een card te nemen, die kost eenmalig 12,50. Zonder card krijg je nu idd maar 10 % korting, dus dat bedrag heb je er zo uit. Dan krijg je ook meerdere keren per jaar hun magazine thuis. Daar stond trouwens in dat er van 10 t/m 30 augustus alweer huidverzorgingsweken zijn van de merken Biotherm, Clinique, Lancome en ook weer Clarins!
Ja, ik ga er eens over nadenken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven