Collega/klasgenoot
zaterdag 27 maart 2021 om 09:37
Even iets waar ik tegen aan loop en wat ik persoonlijk raar/vreemd vind en wil graag mijn mening hoe hier op te reageren. Ik werk op een kleinschalige pg afdeling in een verzorgingstehuis. Op mijn afdeling werkt ook een (ex) klasgenoot. Zij heeft sinds dat ze op onze afdeling is komen te werken al verschillende malen te horen gekregen dat ze onder de maat functioneert. Er zijn al meerdere gesprekken geweest tussen haar werkbegeleidster, haar slib-er (lerares) en iemand van de organisatie die over de opleidingen gaat. Ze blijft onder de maat functioneren. Nu heeft ze ook in februari, begin deze maand te horen gekregen dat ze definitief gezakt is voor de opleiding. Wat raar is dat ze nu net doet of er niks aan de hand is. Ze ziet de ernst van de situatie niet in heb ik het idee. Komt gewoon met een big smile op haar gezicht elke dienst op het werk. Ik snap dat niet. Ze heeft nog een contract lopen tot volgens mij eind mei en dan zal ze per juni uit dienst gaan. Staat ze met lege handen. Als je op het werk aan haar vraagt hoe het één en ander zit verteld ze tegen de één dit en tegen de ander dat. Dat ze tot juli nog op onze afdeling blijft werken, dat er nog een andere werkplek voor haar wordt gevonden. Mijn collega, haar werkbegeleidster zei laatst dat dit totaal niet waar is en ze gewoon zit te liegen. Dan denk ik hoe dom en stom kun je zijn. Je staat straks wel met lege handen. Nu heb ik en mede klasgenoten afgelopen donderdag ons diploma in ontvangst mogen nemen. Super gaaf en trots. Wat mij stoort en ook medeklasgenoten dat ze nergens op reageert op de app. We hebben een app groep met klasgenoten en leraressen van school. Daar wordt met regelmaat dingen op gezet omtrent diploma, diploma uitreiking of gewoon andere zaken/vragen ect. Je ziet dat ze de appjes leest maar ze reageert nergens op. Ze feliciteert ons niet, ze zegt niet eerlijk hoe haar situatie zit ect. Ook klasgenoten die haar privé geappt hebben krijgen geen reactie. Wordt regelmatig gevraagd door klasgenoten van ze werkt toch bij jou, hoe is ze daar dan? Ik ben op de werkvloer wat dat betreft een kreng hoor. Vraag haar gewoon op de vrouw af hoe het zit. Maar krijg dan ook geen eerlijk en duidelijk antwoord en merk dat ze er dan om omheen draait. Zou dit een vorm van schaamte zijn? Rare gewoontes vindt ik en jammer.
Laat ze gewoon eerlijk zijn. Ooit komt ze zich wel tegen. Herkent iemand dit?
Laat ze gewoon eerlijk zijn. Ooit komt ze zich wel tegen. Herkent iemand dit?
zaterdag 27 maart 2021 om 22:39
Waarom zou ze in 's hemelsnaam moeten reageren op zo'n stel bitches?
Jullie weten toch al dat ze gezakt is. Wat valt daar meer over te vertellen?
En nogal logisch dat ze elke dag met een smile komt werken.
Moet ze dan elke dag huilend binnen komen lopen?
Daar hebben de bewoners toch niks aan?
Of moet ze maar haar ontslag geven terwijl ze nog 2 à 3 maand een contract heeft?
Doe je job en geniet van je diploma.
Jullie weten toch al dat ze gezakt is. Wat valt daar meer over te vertellen?
En nogal logisch dat ze elke dag met een smile komt werken.
Moet ze dan elke dag huilend binnen komen lopen?
Daar hebben de bewoners toch niks aan?
Of moet ze maar haar ontslag geven terwijl ze nog 2 à 3 maand een contract heeft?
Doe je job en geniet van je diploma.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

zondag 28 maart 2021 om 04:59
We moeten ook een beetje af van dat idee dat je om in de zorg te werken een soort engel of heilige moet zijn. Er werken kuttenkoppen in elke sector, ook in de zorg. Het hoeft echt geen roeping te zijn, het is een beroep, en op de werkvloer tref je allerlei mensen.

zondag 28 maart 2021 om 10:18
novaviva schreef: ↑28-03-2021 04:59We moeten ook een beetje af van dat idee dat je om in de zorg te werken een soort engel of heilige moet zijn. Er werken kuttenkoppen in elke sector, ook in de zorg. Het hoeft echt geen roeping te zijn, het is een beroep, en op de werkvloer tref je allerlei mensen.
Engel of heilige hoeft ook niet. Maar iets van empathisch vermogen is wel handig.

zondag 28 maart 2021 om 11:28
Dat geldt voor vrijwel elk beroep.PoezzinBoots schreef: ↑28-03-2021 10:18Engel of heilige hoeft ook niet. Maar iets van empathisch vermogen is wel handig.

zondag 28 maart 2021 om 11:48
We hebben het hier over collega’s onderling en dat is heel wat anders dan hoe iemand naar patiënten/cliënten toe handelt. Zo’n slangenkuil als TO beschrijft kun je overal tegenkomen. En maar goed ook, want er zijn al tekorten in de zorg.

zondag 28 maart 2021 om 11:59
Nou slotje op het topic dan maar?

zondag 28 maart 2021 om 12:07
Wat bedoel je? Excuses voor de off-topic dan.

zondag 28 maart 2021 om 13:05
Ik vind dit geen slangenkuil hoor. Gewoon laf puberaal queen bee gedrag. Dat kun je inderdaad overal tegenkomen. Denk alleen dat het extra stuitend is dat als je net bent opgeleid mensen te helpen, je bij een collega/klasgenoot die het zwaar heeft nog even het zelfbenoemde kreng uit gaat hangen en die persoon nog even extra de grond in gaat stampen.

zondag 28 maart 2021 om 13:08
Tja, ik heb dus niet dat idee dat mensen in de zorg onderling niet krengerig kunnen zijn. Net zoals dat een keiharde capital investment manager heel sociaal kan zijn op de werkvloer.Steenbokje79 schreef: ↑28-03-2021 13:05Ik vind dit geen slangenkuil hoor. Gewoon laf puberaal queen bee gedrag. Dat kun je inderdaad overal tegenkomen. Denk alleen dat het extra stuitend is dat als je net bent opgeleid mensen te helpen, je bij een collega/klasgenoot die het zwaar heeft nog even het zelfbenoemde kreng uit gaat hangen en die persoon nog even extra de grond in gaat stampen.

zondag 28 maart 2021 om 13:21
Het kán wel. Sterker nog: ik denk wel eens dat hoe meer hiërarchie in een bedrijf, hoe meer rattengedrag er is.
Maar dat iets kan, betekent niet dat het wenselijk is.
En leidinggevenden die dit soort dingen tegen andere medewerkers zeggen: van mij mag het strafbaar worden.
zondag 28 maart 2021 om 14:29
Nou dit vooral
Ik vind het juist klasse van die collega dat ze toch met een smile komt werken, ondanks slechte beoordelingen.
Groot gedeelte van de mensen zouden zich ziek gaan melden
Zeker als je ook nog dit soort collega's hebt
zondag 28 maart 2021 om 15:12
Ja, dat is precies wat ik denk bij het lezen van de OP. Het is wachten op de dag dat iemand jou keihard laat struikelen in het leven, TO.
Je collega heeft misschien geen papiertje, maar wel vele malen meer klasse dan jij.
Je bemoeit, je oordeelt, je konkelt, dat komt op een dag allemaal terug in je gezicht.

zaterdag 3 april 2021 om 08:11
Ik ben ook in de zorg (verpleging) gestopt omdat volwassen collega's meer roddelden dan klasgenoten op de middelbare school deden. Echt, wat viel dat tegen!Rosebloom schreef: ↑27-03-2021 10:26En dit is dus de reden dat veel mensen niet in de zorg willen werken en er vervolgens wordt geklaagd over te weinig aan het bed. Wat een kleutergedrag. Zij staat boven jullie en dat is haar goed recht.
Bemoei je met je eigen zaken, zorg voor je bewoners en maak je collega’s het leven niet zuur voordat je zo een topic moet openen over de hoge werkdruk.

donderdag 8 april 2021 om 10:52