Collega/klasgenoot
zaterdag 27 maart 2021 om 09:37
Even iets waar ik tegen aan loop en wat ik persoonlijk raar/vreemd vind en wil graag mijn mening hoe hier op te reageren. Ik werk op een kleinschalige pg afdeling in een verzorgingstehuis. Op mijn afdeling werkt ook een (ex) klasgenoot. Zij heeft sinds dat ze op onze afdeling is komen te werken al verschillende malen te horen gekregen dat ze onder de maat functioneert. Er zijn al meerdere gesprekken geweest tussen haar werkbegeleidster, haar slib-er (lerares) en iemand van de organisatie die over de opleidingen gaat. Ze blijft onder de maat functioneren. Nu heeft ze ook in februari, begin deze maand te horen gekregen dat ze definitief gezakt is voor de opleiding. Wat raar is dat ze nu net doet of er niks aan de hand is. Ze ziet de ernst van de situatie niet in heb ik het idee. Komt gewoon met een big smile op haar gezicht elke dienst op het werk. Ik snap dat niet. Ze heeft nog een contract lopen tot volgens mij eind mei en dan zal ze per juni uit dienst gaan. Staat ze met lege handen. Als je op het werk aan haar vraagt hoe het één en ander zit verteld ze tegen de één dit en tegen de ander dat. Dat ze tot juli nog op onze afdeling blijft werken, dat er nog een andere werkplek voor haar wordt gevonden. Mijn collega, haar werkbegeleidster zei laatst dat dit totaal niet waar is en ze gewoon zit te liegen. Dan denk ik hoe dom en stom kun je zijn. Je staat straks wel met lege handen. Nu heb ik en mede klasgenoten afgelopen donderdag ons diploma in ontvangst mogen nemen. Super gaaf en trots. Wat mij stoort en ook medeklasgenoten dat ze nergens op reageert op de app. We hebben een app groep met klasgenoten en leraressen van school. Daar wordt met regelmaat dingen op gezet omtrent diploma, diploma uitreiking of gewoon andere zaken/vragen ect. Je ziet dat ze de appjes leest maar ze reageert nergens op. Ze feliciteert ons niet, ze zegt niet eerlijk hoe haar situatie zit ect. Ook klasgenoten die haar privé geappt hebben krijgen geen reactie. Wordt regelmatig gevraagd door klasgenoten van ze werkt toch bij jou, hoe is ze daar dan? Ik ben op de werkvloer wat dat betreft een kreng hoor. Vraag haar gewoon op de vrouw af hoe het zit. Maar krijg dan ook geen eerlijk en duidelijk antwoord en merk dat ze er dan om omheen draait. Zou dit een vorm van schaamte zijn? Rare gewoontes vindt ik en jammer.
Laat ze gewoon eerlijk zijn. Ooit komt ze zich wel tegen. Herkent iemand dit?

zaterdag 27 maart 2021 om 09:59
Dus.. het gaat niet goed met je collega/klasgenoot, maar toch komt ze elke dag met een grote glimlach op haar gezicht op het werk. Jij wilt liever dat ze huilend rond blijft lopen, kennelijk. Weet jij wat ze thuis doet? Hoe ze zich dan voelt? Het feit dat ze jullie niet feliciteert zegt misschien wel genoeg.
En die werkbegeleidster kan op het matje geroepen worden
Bah, wat een vervelende groep zeg
Wens je collega/klasgenoot sterkte van me. Ik hoop dat ze hierna wel een leuke werkplek vindt.
En die werkbegeleidster kan op het matje geroepen worden
Bah, wat een vervelende groep zeg

Wens je collega/klasgenoot sterkte van me. Ik hoop dat ze hierna wel een leuke werkplek vindt.
Later is nu
zaterdag 27 maart 2021 om 10:01
Nee, valt best mee. Je zet haar alleen voorschut midden in de groep en op de werkvloer, maar verder ben je echt een schatje.
Waarom zou jij het recht hebben om van alles over haar te weten en te mogen doorvertellen?
Stel dat jij wat minder goed presteert en ipv dat de leidinggevende en de opleider dat niet voor zichzelf houden wordt het de hele afdeling over gekletst...dat hoort toch helemaal niet?
Daarbij heeft zij hierna niet niets. Zij kan WW aanvragen en wanneer zij nog jong is dan komt er vast wel een tweede kans in een beroep dat wel bij haar past.
Waarom zit je zo vol met oordelen?
Waarom zou jij het recht hebben om van alles over haar te weten en te mogen doorvertellen?
Stel dat jij wat minder goed presteert en ipv dat de leidinggevende en de opleider dat niet voor zichzelf houden wordt het de hele afdeling over gekletst...dat hoort toch helemaal niet?
Daarbij heeft zij hierna niet niets. Zij kan WW aanvragen en wanneer zij nog jong is dan komt er vast wel een tweede kans in een beroep dat wel bij haar past.
Waarom zit je zo vol met oordelen?
viva-amber wijzigde dit bericht op 27-03-2021 10:01
0.42% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 27 maart 2021 om 10:01
Draakje1976 schreef: ↑27-03-2021 09:57Ik laat haar verder ook met rust hoor. Ze moet maar lekker doen wat zij denkt dat goed is. Maar vind het gewoon raar en ik ik ben niet de enigste hoor, hoe ze nu doet op de werkvloer en naar medeklasgenoten. Ik bedoel in de zin van kreng dat ik dan gewoon aan haar vraag hoe het één en ander zit. Ben dan erg direct. Niet dat ik qua persoon een kreng ben hoor, in tegendeel. Zal me niet meer met haar bemoeien.
Praat je wel leuk met haar over andere dingen dan haar functioneren? Gewoon "hoe is het nu met je" "Heb je nog wat leuks gedaan op je vrije dagen" dat soort dingen? Ipv 'goh, gaat niet goed op het werk he, zit je straks ook nog zonder werk, hoe ga je dat oplossen joh"..
Later is nu
zaterdag 27 maart 2021 om 10:02
Ze staat boven jullie kleuters. Goed van haar.Draakje1976 schreef: ↑27-03-2021 09:57Ik laat haar verder ook met rust hoor. Ze moet maar lekker doen wat zij denkt dat goed is. Maar vind het gewoon raar en ik ik ben niet de enigste hoor, hoe ze nu doet op de werkvloer en naar medeklasgenoten. Ik bedoel in de zin van kreng dat ik dan gewoon aan haar vraag hoe het één en ander zit. Ben dan erg direct. Niet dat ik qua persoon een kreng ben hoor, in tegendeel. Zal me niet meer met haar bemoeien.
Honey, you should see me in a crown
zaterdag 27 maart 2021 om 10:04

En, herken je je in de reacties? Je verdedigt je nu, maar zit er niet een kern van waarheid in? Je stelt je zeker niet als een empathische, betrouwbare klasgenoot. Of vind je zelf van wel?Draakje1976 schreef: ↑27-03-2021 09:57Ik laat haar verder ook met rust hoor. Ze moet maar lekker doen wat zij denkt dat goed is. Maar vind het gewoon raar en ik ik ben niet de enigste hoor, hoe ze nu doet op de werkvloer en naar medeklasgenoten. Ik bedoel in de zin van kreng dat ik dan gewoon aan haar vraag hoe het één en ander zit. Ben dan erg direct. Niet dat ik qua persoon een kreng ben hoor, in tegendeel. Zal me niet meer met haar bemoeien.
Is er misschien ook ergens een topic met "ik pas niet in de groep op m'n werk, het lukt me niet, is net te zwaar voor me, en iedereen roddelt daarover. Nu hebben ze allemaal hun diploma gehaald en ik niet. Ze zetten het allemaal blij in de groepsapp. Ik kan er even niet tegen en durf de groep niet te verlaten, want dan laat ik mezelf zo kennen... nog 2 maanden dan ben ik daar gelukkig weg"
Later is nu
Hoe en wat zij doet gaat jou en de rest geen donder aan. Je doet net alsof zij jullie tekst en uitleg verplicht is, maar het zou me niets verbazen wanneer zij iedereen iets anders vertelt omdat ze het geneus zat is.
Echt, waar bemoei je je mee? En dan ook nog beweren "ik ben echt niet de enige die dat vind", alsof dat je standpunt valideert. Kleutergedrag is dat.
Echt, waar bemoei je je mee? En dan ook nog beweren "ik ben echt niet de enige die dat vind", alsof dat je standpunt valideert. Kleutergedrag is dat.

zaterdag 27 maart 2021 om 10:06
Waarom zou ze verantwoording aan jou moeten afleggen? En dat kreng-gebeuren: dat zeg je echt zelf in je OP.Draakje1976 schreef: ↑27-03-2021 09:57Ik laat haar verder ook met rust hoor. Ze moet maar lekker doen wat zij denkt dat goed is. Maar vind het gewoon raar en ik ik ben niet de enigste hoor, hoe ze nu doet op de werkvloer en naar medeklasgenoten. Ik bedoel in de zin van kreng dat ik dan gewoon aan haar vraag hoe het één en ander zit. Ben dan erg direct. Niet dat ik qua persoon een kreng ben hoor, in tegendeel. Zal me niet meer met haar bemoeien.
Jij vindt haar raar en anderen vinden haar raar. Ik vind jou raar. En nu?
zaterdag 27 maart 2021 om 10:06
Blijkbaar heb je op een bepaald moment gemerkt dat ze "onder de maat" presteerde. Heb je haar op dat moment wel eens gewoon vriendelijke benaderd, gevraagd of je haar ergens mee kon helpen, of er misschien werkzaamheden waren die ze moeilijk vond, of wat dan ook? Of heb je het gewoon laten gebeuren?
Wat ik te prijzen vind in je collega, is dat ze elke dag weer opgewekt en lachend en met goede zin op het werk verschijnt en haar best doet, ondanks dat ze weet dat haar beoordeling niet positief is, er wél iets positiefs van te maken. Petje af.
Wat ik te prijzen vind in je collega, is dat ze elke dag weer opgewekt en lachend en met goede zin op het werk verschijnt en haar best doet, ondanks dat ze weet dat haar beoordeling niet positief is, er wél iets positiefs van te maken. Petje af.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 27 maart 2021 om 10:07
Ik vind jou geen kreng, ik vind je maar een rotwijf. 45 zijn en nog niet weten wanneer je iemands privacy en grenzen te respecteren hebt, en dat werkt dan in de zorg.Draakje1976 schreef: ↑27-03-2021 09:37Ik ben op de werkvloer wat dat betreft een kreng hoor. Vraag haar gewoon op de vrouw af hoe het zit. Maar krijg dan ook geen eerlijk en duidelijk antwoord en merk dat ze er dan om omheen draait. Zou dit een vorm van schaamte zijn? Rare gewoontes vindt ik en jammer.
Wat maakt jou zo bijzonder dat iemand jou een eerlijk en duidelijk antwoord verschuldigt is? Ik vind dat jij rare gewoontes hebt, met dat gepush gedram en bemoeiziek gezeik van je.
Verder hoop ik dat jij jezelf eens tegen komt, 45 zijn en je dan nog zo opstellen....
zaterdag 27 maart 2021 om 10:08
Jeetje zeg, wat ben jij gemeen! Probeer je eens in haar in te leven.
De opleiding is niet gegaan zoals ze wilde, misschien zit ze wel dik in de stress. En dan loopt er ook nog zo'n naar mens op haar werk haar te ondervragen, terwijl ze waarschijnlijk geen idee heeft wat ze nu moet doen. Super knap dat ze met opgeheven hoofd elke dag komt, dat kan echt niet makkelijk zijn.
Doeslief!
De opleiding is niet gegaan zoals ze wilde, misschien zit ze wel dik in de stress. En dan loopt er ook nog zo'n naar mens op haar werk haar te ondervragen, terwijl ze waarschijnlijk geen idee heeft wat ze nu moet doen. Super knap dat ze met opgeheven hoofd elke dag komt, dat kan echt niet makkelijk zijn.
Doeslief!
zaterdag 27 maart 2021 om 10:08
Ja, maar je ogen en houding zullen wel boekdelen spreken.Draakje1976 schreef: ↑27-03-2021 09:57Ik laat haar verder ook met rust hoor. Ze moet maar lekker doen wat zij denkt dat goed is. Maar vind het gewoon raar en ik ik ben niet de enigste hoor, hoe ze nu doet op de werkvloer en naar medeklasgenoten. Ik bedoel in de zin van kreng dat ik dan gewoon aan haar vraag hoe het één en ander zit. Ben dan erg direct. Niet dat ik qua persoon een kreng ben hoor, in tegendeel. Zal me niet meer met haar bemoeien.
zaterdag 27 maart 2021 om 10:11
Wat ik overigens persoonlijk raar en vreemd vind is dat jij zoveel weet over haar functioneren, haar gesprekken met leidinggevenden en dat haar werkbegeleidster dit met jou bespreekt.
Eén ding:
Je werkt op een kleinschalige afdeling. Blijkbaar is dit een groepje waarin één persoon eruit gehaald wordt om over te roddelen. Als jouw collega dalijk weg is, dan wordt iemand anders gezocht. En begin maar vast een kaarsje op te steken dat jij dat niet gaat zijn, want geloof me, je leven wordt daar niet leuker van.
Eén ding:
Je werkt op een kleinschalige afdeling. Blijkbaar is dit een groepje waarin één persoon eruit gehaald wordt om over te roddelen. Als jouw collega dalijk weg is, dan wordt iemand anders gezocht. En begin maar vast een kaarsje op te steken dat jij dat niet gaat zijn, want geloof me, je leven wordt daar niet leuker van.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

zaterdag 27 maart 2021 om 10:16
Aan alles is het duidelijk dat zij met jou en je mederoddeltantes wil praten over haar situatie, maar je blijft maar drammen en pushen. Wat maakt jou nou zou bijzonder dat zij verantwoording schuldig is aan jou over haar prive situatie?Draakje1976 schreef: ↑27-03-2021 09:57Ik laat haar verder ook met rust hoor. Ze moet maar lekker doen wat zij denkt dat goed is. Maar vind het gewoon raar en ik ik ben niet de enigste hoor, hoe ze nu doet op de werkvloer en naar medeklasgenoten. Ik bedoel in de zin van kreng dat ik dan gewoon aan haar vraag hoe het één en ander zit. Ben dan erg direct. Niet dat ik qua persoon een kreng ben hoor, in tegendeel. Zal me niet meer met haar bemoeien.
zaterdag 27 maart 2021 om 10:17
Klopt, zie het doel ook niet zo. Veel mededogen met die collega schijnt ze niet te hebben, dus daar gaat het niet om. En dan dat hele verhaal dat ze op de app met medeleerlingen en anderen over haar praten en dat die "collega" dan niet reageert, schijnt ook behoorlijk dwars te zitten. Denk eerlijk gezegd dat die collega het helemaal bij het juiste eind heeft door met een grote glimlach zo ver mogelijk verwijderd te blijven van de kliek, zowel persoonlijk als digitaal.Lady*Voldemort schreef: ↑27-03-2021 10:13Sowieso snap ik niet wat je probleem nou is dat je hier helemaal een topic voor moet openen. Je hebt een collega en je vindt haar een raar mens, heftig hoor.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zaterdag 27 maart 2021 om 10:19
Wat een middelbare school gedrag....van jou dan. Wordt eens volwassen en stop met roddelen en iemand naar beneden trappen. Zou jij je beter voelen als ze huilend naar werk zou komen. Petje af en diep respect voor haar dat ze nog elke dag (met een lach) naar het werk komt. Zij is duidelijk een stuk volwassener dan jij.
Overigens is zij niet degene die zichzelf vanzelf tegenkomt, dat ben jij met zo’n misselijke houding.
Overigens is zij niet degene die zichzelf vanzelf tegenkomt, dat ben jij met zo’n misselijke houding.
anoniem_402793 wijzigde dit bericht op 27-03-2021 10:38
16.64% gewijzigd
zaterdag 27 maart 2021 om 10:26
En dit is dus de reden dat veel mensen niet in de zorg willen werken en er vervolgens wordt geklaagd over te weinig aan het bed. Wat een kleutergedrag. Zij staat boven jullie en dat is haar goed recht.
Bemoei je met je eigen zaken, zorg voor je bewoners en maak je collega’s het leven niet zuur voordat je zo een topic moet openen over de hoge werkdruk.
Bemoei je met je eigen zaken, zorg voor je bewoners en maak je collega’s het leven niet zuur voordat je zo een topic moet openen over de hoge werkdruk.