* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Goedemorgen!

Ik blijf het moeilijk vinden om er heel nuchter mee om te gaan hoor. Ook al moet ik gewoon afwachten tot de echo en komt het vast allemaal goed. Gisteravond vertelde ik het aan mijn moeder door de telefoon en moest ik weer zo erg huilen. Ik krijg gewoon heel erg de bibbers ook voor de bevalling, nu al. Volgende keer krijg ik extra tijd bij de vk om het hierover te hebben, hopelijk ben ik dan eindelijk wat geruster.

Wat betreft mijn cyclus, ik ben gestopt met de pil, ik werd ongesteld en direct daarna zwanger. Bij zoonlief ging het precies zo. Ik geloof dat we erg vruchtbaar zijn ofzo (en ik besef hoeveel geluk we daarmee hebben!) dus ik denk dat ze er qua duur niet ver vanaf kunnen zitten. Hoe zit dat bij jou Ring? Gelukkig trouwens dat die collega met vakantie is nu, lijkt me niet erg fijn om mee samen te werken!

Jane je klinkt ook helemaal uitgeput. Denk je wel aan jezelf??

MissBR ik hoop dat je een heerlijke nacht hebt gehad! Wat een prestatie, zo'n feest.

Zoon komt net naar me toe... 'mama ik heb een idee' dus ik vraag wat dan? zegt ie 'we gaan knakworstjes eten'

Ik geloof dat ie honger heeft dus ik ga ene bammetje maken. Zonder knakworstjes trouwens hihihi
Haha, heel goed! En nu maar afwachten! Denk dat je, als je geduld hebt hier echt wel wat uit kan halen!

Want tja, werken bij zulke sukkels wil je natuurlijk sowieso al niet meer! Stom van ze!

quote:Chica34 schreef op 20 mei 2009 @ 18:21:

Brief van advocaat is de deur uit. Eindelijk een beetje gevoel van gerechtigheid want er wordt ferme maar zeer goede taal in gesproken (voelt echt lekker). Ben weer benieuwd naar de reactie. Deze soap wordt nog even gecontinueerd

Koedie koedie

Blij dat je je geen hele zorgen maakt en inderdaad goed opgelost met je collega. Maar dan ook verder wel echt rustiger aan doen he????
Nou wij zijn dus nog niet vertrokken. Het ging hier gisteren weer allemaal van een leien dakje......not.....

Maar goed, we duiken dus zo de hemelvaart-drukte in...pfff

Jeetje Ring wat een domme trut zeg, na ja dat zag ze zelf dus ook wel in. Ben wel jaloers als ik dat allemaal lees van verlof enzo al.... ik moet nog een kleine 5 weken......

Sjit brandnetel thee vergeten te kopen en mijn enkels en voeten zijn al weer 1 geheel met mijn dijbenen...pffffffff

Wyfke ook goed dat jij toen gestopt bent! Ik heb het er over het algemeen niet moeilijk mee, heel soms als ik boos ofzo ben wil ik roken....maar doe het niet hoor. Ik merk ook wel dat ik mij geestelijk veel energieker en niet zo lusteloos meer voel. Alleen dat lichaam, dat wil nu niet wat ik wil haha...

Nou....dames tot snel....mij benieuwen wanneer we vertrekken.....
Even kort:

Ik maak me geen zorgen hoor! Omdat de gyn dat ook niet deed, en ik inderdaad wel vaker hoor dat het wat kan wisselen qua grootte. Over de lengte van mijn zwangerschap is geen twijfel mogelijk. Ik heb namelijk zoveel echo's gehad! De eerste met precies 6 weken, toen klopte het hartje al. De tweede met 9 weken, toen ben ik 3 dagen vooruit gezet en die echo is ook als termijn aangehouden. En daarna met 11 weken, die klopte ook precies qua termijn. Vervolgens is altijd alles volgens schema blijven verlopen, maar nu dus een kleine achterstand. Ik denk dat het wel goed komt, gewoon rustig aan doen!
quote:maria52 schreef op 20 mei 2009 @ 19:44:

Chica, haha, "hier in Utrecht".... Waar woon ik ook alweer?!

Nog tips voor een goede GO? Via Humanitas of een andere stichting?

Och shit zeg das stom helemaal vergeten. Das waar ook. Nou dan heb je het nog getroffen haha blijkbaar hebben ze een achterstandje ingehaald.

Ik heb een GO via het zonnehofje. Zijn antroposofische GO's. Niet dat ik daar van ben, maar ik kreeg een van de GO's aanbevolen en ze beviel inderdaad erg goed. Ik dacht, ach dat antroposofische kan dan natuurlijk ook geen kwaad. Heb er nog wel wat tips en truucs van gekregen dus dat is alleen maar goed

Sjee zeg dacht ik dacht Anniek toch weer een eczeem uitbraak had onder haar oksels. Is het gewoon waterpokken. Ze is inderdaad 2 weken geleden in aanraking gekomen hiermee. Nou ja, hebben we dat ook weer gehad. Al is ze wel erg hangerig en huilerig, maar dat snap ik nu ook helemaal. Gelukkig heb ik het zelf ook gehad want voor zwangere vrouwen kan het gevaarlijk zijn.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Brrrr, vannacht gedroomd dat ik al bevallen was, maar dat de baby niet goed dronk aan de borst. En de kraamhulp kwam maar niet dus ik moest me alleen redden. Ik wilde de kraamorganisatie dus gaan bellen (want vriend weigerde) maar kon nergens het telefoonnummer vinden. De hele kast overhoop en op een gegeven moment was ik zo kwaad dat ik alle spullen de kamer in gooide. Woest was ik.

Even een vraagje over die groeiachterstanden...wordt dat met een echo bepaald? Mijn ha voelt even aan mijn buik en meet hoe ver de baarmoeder boven de navel zit, maar zegt er verder nooit iets over. Kennelijk wordt dus niet bij iedereen de verhouding vruchtwater/baby gecontroleerd, of zou hij dat op deze manier ook kunnen controleren?

Ik wou wel dat ik nog een echo kon krijgen, maar als het zo doorgaat zit dat er niet in.

Maria: jouw cursus heet bijna hetzelfde als de mijne. maar jij doet dus dansoefeningen? of ook fitness? ik train met een hartslagmeter en hoe langer ik zwanger ben, hoe sneller de hartslag verhoogt. In verband met onze vakantie moet ik m'n sportuurtje volgende week helaas missen, maar op ons vakantieadres is ook een fitnessruimte waar we gratis gebruik van mogen maken. Dus de sportspullen gaan mee!
Chica: beterschap voor Anniek! misschien een tip: een dagelijks badje met soda helpt goed.

Gaat het nu verder ook beter met haar na de operatie? Kun je merken dat ze minder vaak ziek of verkouden is?
Hallo allemaal, ik ben er wel hoor! Maar omdat ik een tijdje niet heb meegeschreven voelt het als een inbreuk als ik gezellig mee ga zitten forummen. Vandaar dat ik me op de achtergrond heb gehouden.

M'n buik is nog steeds klein- althans die opmerking krijg ik van velen. Gelukkig zegt de verloskundige dat de groei van de baarmoeder op schema ligt en de baby dus ook. Ondanks de kleine buik loop ik als een versleten oud mens omdat m'n bekken pijnlijk zijn. Ach ja, je moet er wat voor over hebben. Over 5,5 week mag het officieel komen. Onwerkelijk hoor!

Ik vind het leuk om mee te lezen en leef met jullie allemaal mee!

Groetjes,

Ranja
Hallo!!!

A.s. dinsdag eindelijk internet, thuis op m'n eigen laptopje, nu nog even bij ouders! Volgens mij zei Jojon dat ze een aantal meiden al een tijdje niet had gezien op viva en hyves, maar hier is er dan weer ééntje! Ik word er knetter van, zeker nu we geboortekaartjes willen uitzoeken, grrrr!!!

Quintie, Ring en alle andere geïnteresseerden:

Ik loop al vanaf week 20 3 weken voor; dit wordt bij mij ook gemeten door de hoogte van mijn baarmoeder te bepalen.

De uitgerekende datum volgens de 12 weken echo en onze eigen berekening is écht 10 juli! De metingen en waardes tijdens de 20 wekenecho waren allemaal ondergemiddeld, dus dat maakt het verhaal wel vaag...

Afgelopen 15 mei heb ik een extra groei-echo gehad (op suiker was al geprikt: geen problemen!), om te kijken hoe groot de baby is. Van mensen in mijn omgeving, van de vk en ook van de echscopiste hoor(de) ik alleen maar dat ze mijn buik zo bescheiden vinden (morgen 33 weken!), terwijl ik dus voor loop!!!

Vreemd he?

Maar goed, wat blijkt nu: onze uk is megaschattig en gemiddeld, maar heeft heeeele lange benen! Tja, die hebben ook ruimte nodig, toch?

Het hoofdje, de buik en de lengte van de bovenbenen zijn opgemeten en liggen mooi tussen alle marges, maar goed... wel 3 weken verder dan dat ik werkelijk zwanger ben.

Volgens de echoscopiste komen nu de erfelijke factoren om de hoek kijken (mijn 3 zussen en ik waren ook allemaal rond de 54, 55 cm en de kleinste maat die manlief heeft aangehad is maatje 62).

Het zegt verder niks over wanneer de baby geboren wordt.

Dus wat ik eigenlijk wil zeggen (komt er dan toch een eind aan dit verhaal? Ja!)

Don't worry!!!

Ik ben wel erg toe aan de bevalling, in de zin van: m'n ouwe lijf terug, kilo's kwijt enz. Ik heb sinds een paar weken weer gruwelijk last van mijn stuitje en zitbotten en de vrije dagen en weekenden zijn gewoon niet voldoende om die pijn uit m'n lijf te krijgen. Ik kan op 't moment eigenlijk alleen maar op m'n zij liggen. Tot m'n heup waar ik op lig zeer gaat doen, dan is het weer een heel gedoe om om te draaien tot ik na 10 minuten wéér terug kan draaien. Knetter word ik ervan!!!

Ik zit nu achter de pc, maar lopen wordt zometeen dus echt een crime!

Ik voel me echt zo'n zeikwijf: gaan we met vrienden weg, dan loop ik er achteraan te hobbelen en moet weer snel gaan zitten. Ik baal er dan vooral van dat er niemand is die daar een beetje rekening mee houdt en op me wacht (behalve mijn lieve mannetje!).

Vanavond gaan we naar het Jazz-festival in Breda: heel veel zin in, maar ik zie er dus ook een beetje tegenop, omdat ik dus 5 meter (nou ja, vooruit: 50) kan lopen en dan weer moet gaan zitten, terwijl dat ook verrekte pijn doet!

Sorry hoor, maar ik vind het zwanger-zijn op zulke momenten echt NIET LEUK en ben het dan behoorlijk beu.

Manlief is nu bij een vriend aan het klussen en ik ga na mijn gecomputer maar weer een tijdje plat. Op deze momenten voel ik me dus een beetje alleenig...

Even een korte reactie op de meiden wier verhaal ik nog terug kan lezen / me nog kan herinneren:

Chica: beterschap met Anniek! Volgens mij heb je de afgelopen tijd best wat met haar te stellen gehad, qua ziektes en kwaaltjes. Ik hoop dat ze lekker snel weer opknapt!

Pippa: ik heb ook Birckenstocks, maar dat megapopulaire teenslipper model pas ik zelfs niet in de breedste maat... Ik heb dus 2 bandjes over mijn voet en het voetbed is dus wel mega-breed Ik loop op niks anders meer, ook ivm het vocht dat zich 's middags gaat ophopen... Ik had ze vorig jaar btw al, dus bij mij ligt 't niet aan het vocht dat ik vasthou, dat ik zulke brede slippers heb Het zou jammer zijn als je nu slippers koopt die straks te groot zijn!

Jane: doe rustig aan, pas goed op jezelf! Het voelt alsof ik je nu om de oren 'smijt' met enorme clichés en dooddoeners, maar ik hoop gewoon dat je je wat beter gaat voelen!

Even dit posten, dan volgt zo de rest!
Watever en Wyfke: respect!! Knap hoor dat jullie gestopt zijn! Volhouden he?

Ranja: ha, ik herken het! Voor mijn gevoel kennen degenen die regelmatiger schrijven elkaar beter en dan voel ik me ook weleens een buitenstaander (die vervolgens een megalange post neerkwakt!). Ach, het is toch een exclusieve club voor ALLE vrouwen die in juli 2009 uitgerekend zijn? Dan horen wij er ook bij

Ring: jullie kamertje was toch kwijt? Ik heb niet alle pagina's gelezen de laatste tijd, dus ik ben benieuwd of het al terecht is?!

Enne... als jij je werk niet meer aankunt: niet doen hoor! Jij bent toch een ander persoon dan die collega van je? Fijn voor haar dat ze het wél volhield, maar dat hoeft ze dan toch niet van jou te eisen?

Ik werk volgende week nog 2 daagjes en dan gaat mijn verlof (=6 weken van tevoren) in. Er moeten dus meiden zijn die nu of volgende week verlof hebben? Of ga ik extreem vroeg?

Nou ja, geniet er allemaal van Enne... ik hoop jullie na het weekend van achter mijn eigen pc te kunnen begroeten!!!
Het kamertje is terecht hoor! Het staat nu mooi op z'n plek.

Het geeft toch niks dat niet iedereen evenveel aanwezig is hier? Boeiend!

Volgens mij vroeg Wyfke hoe ze achter de maten van het kindje kwamen. (Typ dit via iPhone, leest wat minder makkelijk terug!) Nou, dat gaat dus via een echo. De gyn heeft de schedel- en buikomtrek gemeten. Daarnaast ook het vruchtwater en de doorstroming van de navelstreng. Volgens mij gooit hij het dan in een soort berekening waar dan zo'n uitslag uitkomt. Aangezien alle waardes goed waren, maar de maten van het kindje wat achter waren gebleven kwam hij tot de conclusie dat het kindje op dit moment aan de kleine kant is. Maar hij zei er gelijk bij dat het niet alarmerend was, dat het vaak bijtrekt en dat rustig aan doen daarop een gunstig effect heeft. Voor de zekerheid krijg ik waarschijnlijk dus nog wel een controle echo.

De uiteindelijke bepaling van groot of klein kind bij de geboorte zal wel een combinatie zijn van ervaring, curves en metingen. Zoiets?

(Pfoeh, is nog best een gedoe op zo'n priegelscherm een bericht tikken!)
Soms zijn juist de bijdrages van dames die niet vaak langskomen het meest waardevol! No offense naar de rest, maar Loekie wat ben ik blij met jouw verhaal!!!! Bij de 20 weken echo verbaaste de echoscopiste zich namelijk over de lange benen van onze uk. Niet abnormaal ofzo, maar bijzonder lang. Mijn vriend is 1.93 m en mijn schoonmoeder heeft ook drie grote baby's gebaard. Misschien dat deze kleine meid gewoon heel veel op haar papa gaat lijken en inderdaad, lange benen moeten ook ergens blijven! Jeetje, ik ben echt een stuk meer opgelucht. Even de echo afwachten natuurlijk, maar ik vind het zo stom dat ik er zelf niet aan heb gedacht! Thanx Loekie!!!!

Wyfke, mijn vk meet het ook zo hoor. Aan de buik voelen en meten hoe hoog de baarmoeder zit, en juist hieraan merkte ze dat het te hoog was. Ik denk dat ze heel goed kunnen inschatten hoe het hoort te zijn. Bij zoonlief zaten ze er trouwens helemaal naast met de berekeningen van hoe groot hij zou worden, dus het zegt ook niet altijd alles.

Wat ik trouwens nog gekker vind en me altijd al afvroeg hoe ze dat doen... hoe meten ze je ontsluiting??? Ze stoppen er een paar vingers in en zeggen dan zoveel centimeter... ik vind dat pas bizar!
o, wat een heerlijk dagje heb ik vandaag! vanmorgen lekker uitgeslapen. heerlijk boekje gelezen in de zon, daarna dutje gedaan op de bank.nu even achter de laptop.. heel erg genieten!!

(hoewel huis zonder kinderen nog steeds heel vreemd is en eigenlijk niet klopt, maar ach: zij hebben het ook leuk en morgen tegen etenstijd zijn ze er weer en heb ik nog het hele weekend met ze!)

vriendlief ondertussen lekker aan het klussen (moet nog gaan kijken of ie opschiet, maar twee trappen op is best een uitdaging), dus dat vind ik dan ook wel een fijn idee..

loekie: ik moet ook alleen volgende week (nog 4 dagen) werken, dus ben ook dichtbij verlof. fijn idee he?
Ring: spannend allemaal... Doe maar heel rustig aan, meid! Fijn dat het een verhelderend consult was en dat je gerustgesteld werd. Echt belangrijk! En fijn dat het kamertje terecht is. Super!

Chica: succes met je ‘soap’!

MissBR: fijn dat het een geslaagd feestje was en dat je heerlijk hebt kunnen uitslapen!

Jane: wat klink je moe, joh! Rustig aan...

Wyfke: hè bah, weg met die nare dromen!

Ranja: gewoon lekker schrijven hier! Is helemaal geen inbreuk!

Loekie: hoe was het Jazz-festival? En nee, ook jij bent absoluut geen buitenstaander. Lekker schrijven hier!

Pfff... net een verhaal over een horror-bevalling gelezen. Ik had net een beetje vertrouwen gekregen... Had ik niet moeten lezen. Maar ja, daar is het nu te laat voor.
Ik ga meer en meer geloven dat jullie je geen zorgen hoeven te maken over de groei van jullie kindjes, want....bij mijn vorige zwangerschap werd ik bij de echo's en controles ook even serieus aangekeken omdat ik wel minstens een 8-ponder kon verwachten, maar het kindje kon ook wel eens 9 pond wegen. Bij de 20-weken echo heb ik de curves gezien en zat onze dochter inderdaad vrij hoog op sommige punten. En hoe was ze uiteindelijk echt? 7 pond en 47 centimeter klein! Ze heeft nog een paar weken in maatje 50 gepast! En dat kwam mooi van pas want ik had een paar schattige Nijntje rompertjes

Loekie: leuk om weer eens een verhaal van je te lezen! Maakt toch niet uit dat je niet zo vaak iets schrijft, ik vind het al heel wat dat er nog zoveel dames overblijven! Ben benieuwd hoe dat na onze bevallingen gaat. Van m'n oktoberclubje uit 2007 zijn we uiteindelijk maar met z'n drieën overgebleven, de rest had geen zin of tijd meer om mee te schrijven.

Verlof: 4 juni is m'n laatste werkdag, ik stop 5 weken voor de uitgerekende datum met werken.

En morgen gaan we dus voor een week met vakantie. Weet niet of ik morgen nog tijd heb om te posten want ik ga 's ochtends ook nog de stad in om nog het één en ander te halen (ik wil ook zulke fleurige positiemode als Blog!!!!), 's middags inpakken en vertrekken. Als we weer thuis zijn laat ik wel weer van me horen!!!
Blog, moet je ook niet doen nee, horrorverhalen lezen!! Vorige week is op mijn werk mijn vervangster begonnen, het werk gaat best goed maar kletsen kan ze wel heel erg goed... heb vorige week ook al het bevallingsverhaal van alle 4 (!) haar kinderen gehoord. 3x horror en 1 keizersnee... lekkere binnenkomer of niet? Tis dat ik zelf gelukkig al een goede bevalling achter de rug heb en niet heel gevoelig ben voor dit soort verhalen maar toch...

En inderdaad, wat een gedoe over grote en kleine kindjes... die maten in de statistieken zijn toch allemaal gemiddelden? Dat betekent dus dat de meeste kindjes groter of kleiner zijn dan de middenlijn! Pas als ze echt ver buiten de marges uitsteken is het bijzonder, toch? En door voelen aan de buik kunnen ze nooit met zekerheid zeggen of het kindje groot of klein is, bij mij zaten ze toen toevallig wel goed, maar hoor zo vaak dat ze er (flink) naast zitten.

Ring, leuke collega heb je! Blij dat ze met vakantie is, kun jij tenminste de laatste weken doen (en laten) wat je kan en wil.

Oja, over dat spatadertherapieverhaal, ik had er zelf ook nog nooit van gehoord, maar mijn verloskundige wees me erop nadat ik vertelde dat ik een paar lelijke blauwe vlekken op mijn onderbeen had gekregen. Zij had er hele goede ervaringen mee en het wordt ook nog eens voor een groot deel vergoed door de verzekering. Hoe dan ook: baat het niet dan schaadt het niet, en als ze niet wegtrekken dan kan ik ze altijd nog laten wegspuiten/laseren/opereren, want ik weet zeker dat ik hier niet mee wil blijven lopen!!

Wyfke, fijne vakantie!!

Jane, je klinkt erg druk! pas je wel een beetje op jezelf?

heb de hele middag gelopen/geslenterd en gestaan, nu wel moe, ga lekker mijn beentjes omhoog gooien op de bank!

Groeten!
quote:meis73xx schreef op 21 mei 2009 @ 21:26:

Tis dat ik zelf gelukkig al een goede bevalling achter de rug heb en niet heel gevoelig ben voor dit soort verhalen maar toch...Ik ben daar geloof ik hééél gevoelig voor. Mijn vriendin heeft een paar dagen geleden echt een supervlotte bevalling gehad, geen pijnbestrijding, lekker thuis... En ik denk dan: nou, zij heeft die droombevalling al gehad dus dan zal ik wel een horror-bevalling krijgen. Dan trek ik de statistieken weer recht. Stom van me, moet ik niet denken!
Ach Blog het is heel normaal om angst te hebben voor het onbekende. Dat heeft toch iedereen wel? En een bevalling is nou eenmaal spannend omdat je nooit weet hoe het gaat lopen, of het goed gaat, of het veel pijn doet, of het lang duurt enz enz. Ik vind het heel normaal dat je daar angstig voor bent. Elke vrouw die zegt daar geen angst voor te hebben, liegt. Want iedereen heeft dat. Sommige uiteraard in wat mindere of meerdere mate maar we hebben het allemaal.

Maar............filmpjes kijken over bevalling en horror verhalen moet je echt niet doen hoor. Die bevestigen alleen maar je angst en laten het groeien. Zon eng filmpje blijft ook veel langer hangen in je geheugen dan alle wél goede bevallingsverhalen. Zo zit de mens in elkaar, je hoort nu eenmaal altijd de enge en slechte dingen. Dat is blijkbaar interessanter. Je moet maar denken: er zijn op de wereld tienduizendmiljoen goede verhalen over bevallen en misschien duizend slechte. Focus je dus maar op die tienduizend ok?
quote:Chica34 schreef op 22 mei 2009 @ 12:14:

Ach Blog en Meis het is heel normaal om angst te hebben voor het onbekende. Dat heeft toch iedereen wel? En een bevalling is nou eenmaal spannend omdat je nooit weet hoe het gaat lopen, of het goed gaat, of het veel pijn doet, of het lang duurt enz enz. Ik vind het heel normaal dat je daar angstig voor bent. Elke vrouw die zegt daar geen angst voor te hebben, liegt. Want iedereen heeft dat. Sommige uiteraard in wat mindere of meerdere mate maar we hebben het allemaal.

Maar............filmpjes kijken over bevalling en horror verhalen moet je echt niet doen hoor, zeker als je al weet dat je er gevoelig voor bent. Die bevestigen alleen maar je angst en laten het groeien. Zon eng filmpje blijft ook veel langer hangen in je geheugen dan alle wél goede bevallingsverhalen. Zo zit de mens in elkaar, je hoort nu eenmaal altijd de enge en slechte dingen. Dat is blijkbaar interessanter. Je moet maar denken: er zijn op de wereld tienduizendmiljoen goede verhalen over bevallen en misschien duizend slechte. Focus je dus maar op die tienduizend ok?
Helemaal mee eens, Chica!

Blog, volgens mij helpen we onszelf er niet echt mee om nu net in de laatste weken allemaal verhalen te horen over andere bevallingen: die van ons gaan toch allemaal weer anders en uniek worden. Enne... niet teveel over de statistieken nadenken

Ik ben blij dat ik wat van je ongerustheid heb kunnen wegnemen, Quintie!

Zoals Meis ook al zei: zolang de kindjes rond het gemiddelde zitten en niet buiten de marges vallen, is het goed, toch?!

Wyfke, geniet van je vakantie!

Ring, fijn dat het kamertje op z'n plek staat!

Wij komen net bij de bouwmarkt vandaan omdat er nog wat houtwerk geschilderd moet worden (deuren en kozijnen), maar verder is alles geregeld!

Ik ga proberen om de Babydump zometeen te pakken te krijgen en een afhaalafspraak voor onze kinderwagen te plannen voor... vandaag of morgen! Geen idee of dat gaat lukken...

Mijn vader wil volgens mij heel graag van een deel van z'n vakantiegeld af en zit maar te pushen: bel nou, bel nou! Ok dan, geen probleem!

Het Jazz-festival was erg gezellig! Gelukkig hebben we lekker lang op een terras kunnen hangen en was het erg druk in de mensenmassa: viel mijn gestrompel tenminste niet op!

We reden op de terugweg wel precies langs het knooppunt Klaverpolder bij de A16 en A17, waar net die auto met 4 man uit de bocht was gevlogen en in de sloot beland. Ik hoorde vanmorgen dat er 2 mensen van zijn overleden. Het was echt megadruk met politiewagens, ambulances en brandweer, dus ik had wel zo iets ernstigs verwacht, toen ik het zag. Niet leuk!

Nou, ik ga weer een paar uur plat (= m'n bekken rust geven!), wel heerlijk dat ik nu na gister tóch weer even op het forum bij kan lezen en kletsen. Dat krijg je als manlief nieuw gereedschap heeft gescoord in de bouwmarkt en dat aan zijn schoonvader-klusmaat wil showen, hihi!

Fijn weekend meiden!
hallo dames!

nou, gisteren zo'n lekker dagje gehad zonder enige last dat ik toch overmoedig was geworden. vanmorgen even de stad in (heel leuk setje voor eerste dag gekocht!) en daar had ik het bij moeten laten. maar ja.. vriendlief lekker aan de klus dus ik dacht dat ik ook wel even de boodschappen voor komende week kon doen.. not! ik stond zowat te janken in de AH. iedere stap deed pijn. uiteindelijk alles wel in huis nu, maar dat was dus NIET SLIM!!!

wat was er verder? oja, die horror-verhalen! Niet doen!! bevallen moet je niet teveel over nadenken. het gaat toch altijd anders dan je denkt en op het moment zelf heb je geen keus en gaat het toch gewoon gebeuren.

en nee, het is niet leuk over het algemeen, maar je wil ook niet euwig blijven rondlopen met die dikke buik, dus het zal wel moeten! (en alle chliche's zijn waar: als je dat mooie kindje in je armen houdt, is het alles waard geweest!)

ok, ga nu even plat en dan de boodschappen opruimen.. vanavond zijn mijn kindjes er weer, heerlijk!
Oei, ik had weer een hoop gemist, wat hebben jullie veel geschreven!!

Naast alle zorgen hebben we ook tijd gemaakt voor leuke dingen. Gisteren hebben we de tuin opgeknapt, het onkruid stond bijna hoger dan de planten. Mijn ouders hebben geholpen, want zelf lukt me dat echt niet meer. Ook hebben ze even met de babymeubels geschoven en nu staat alles goed. Ik kan gaan soppen en wassen....

Vandaag in de stad geweest voor de nodige zaken. We moesten o.a. nog rompers kopen. Ik heb nu gekozen voor overslagrompers maat 50 en 56, maar kan iemand die al mama is me advies geven? Zijn die overslagrompers (met drukkers, niet met z'n lintje) handiger dan de gewone of juist niet?

En dan nog een vraag: we kregen bij de wandelwagen een enorm dekbedje. Ik rkijg dat met goed fatsoen niet in die wagen gepropt en bovendien lijkt een dekbedje me niet zo slim (ze zeggen steeds dat dat niet mag voor kleine kinderen). Hoe maak je nou je wandelwagen handig op? Wat gebruiken jullie daarvoor? Ik zag in de stad vandaag ook veel mensen met wandelwagens met de kap omhoog en het dekje eroverheen: is dat niet veel te warm??

Zo, dan ga ik nog even op hyves lezen en reageren. Rustig aan allemaal he?!!
dubbel
quote:Loeki1982 schreef op 22 mei 2009 @ 13:03:

Ik ga proberen om de Babydump zometeen te pakken te krijgen en een afhaalafspraak voor onze kinderwagen te plannen voor... vandaag of morgen! Geen idee of dat gaat lukken...

Mag ik een voorspelling doen? Dat lukt je niet! Ik krijg die lui echt nooit aan de telefoon. Je zit gewoon heel lang in de wacht en dan word je uit het systeem gegooid. Wedden?!?!
O, en ik beloof hier plechtig geen horrorverhalen meer te lezen. :-) Je hebt er idd niets aan! Klaar, we hebben het er niet meer over! Wij krijgen stuk voor stuk fantááástische bevallingen en nog veel fantastischere (is dat een woord?) kinderen!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven