Werk & Studie alle pijlers

Collega/klasgenoot

27-03-2021 09:37 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even iets waar ik tegen aan loop en wat ik persoonlijk raar/vreemd vind en wil graag mijn mening hoe hier op te reageren. Ik werk op een kleinschalige pg afdeling in een verzorgingstehuis. Op mijn afdeling werkt ook een (ex) klasgenoot. Zij heeft sinds dat ze op onze afdeling is komen te werken al verschillende malen te horen gekregen dat ze onder de maat functioneert. Er zijn al meerdere gesprekken geweest tussen haar werkbegeleidster, haar slib-er (lerares) en iemand van de organisatie die over de opleidingen gaat. Ze blijft onder de maat functioneren. Nu heeft ze ook in februari, begin deze maand te horen gekregen dat ze definitief gezakt is voor de opleiding. Wat raar is dat ze nu net doet of er niks aan de hand is. Ze ziet de ernst van de situatie niet in heb ik het idee. Komt gewoon met een big smile op haar gezicht elke dienst op het werk. Ik snap dat niet. Ze heeft nog een contract lopen tot volgens mij eind mei en dan zal ze per juni uit dienst gaan. Staat ze met lege handen. Als je op het werk aan haar vraagt hoe het één en ander zit verteld ze tegen de één dit en tegen de ander dat. Dat ze tot juli nog op onze afdeling blijft werken, dat er nog een andere werkplek voor haar wordt gevonden. Mijn collega, haar werkbegeleidster zei laatst dat dit totaal niet waar is en ze gewoon zit te liegen. Dan denk ik hoe dom en stom kun je zijn. Je staat straks wel met lege handen. Nu heb ik en mede klasgenoten afgelopen donderdag ons diploma in ontvangst mogen nemen. Super gaaf en trots. Wat mij stoort en ook medeklasgenoten dat ze nergens op reageert op de app. We hebben een app groep met klasgenoten en leraressen van school. Daar wordt met regelmaat dingen op gezet omtrent diploma, diploma uitreiking of gewoon andere zaken/vragen ect. Je ziet dat ze de appjes leest maar ze reageert nergens op. Ze feliciteert ons niet, ze zegt niet eerlijk hoe haar situatie zit ect. Ook klasgenoten die haar privé geappt hebben krijgen geen reactie. Wordt regelmatig gevraagd door klasgenoten van ze werkt toch bij jou, hoe is ze daar dan? Ik ben op de werkvloer wat dat betreft een kreng hoor. Vraag haar gewoon op de vrouw af hoe het zit. Maar krijg dan ook geen eerlijk en duidelijk antwoord en merk dat ze er dan om omheen draait. Zou dit een vorm van schaamte zijn? Rare gewoontes vindt ik en jammer.
Laat ze gewoon eerlijk zijn. Ooit komt ze zich wel tegen. Herkent iemand dit?
"Wat dat betreft ben ik wel een kreng hoor".
Wedden dat je dat ook op andere vlakken bent?
Je voelt jezelf wel héél erg superieur hé.
Bah, met zo een 'vriendin' hoeft men geen vijanden meer.
Laag, gemeen, vals vind ik mensen als jij.
Ik herken het in zoverre dat ik hetzelfde zou reageren als je collegaklasgenoot op zoveel bemoeizucht. En zo te lezen, heeft het effect. Jij zit met zoveel frustraties dat je het zelfs een topic waardig acht. Zij doet gewoon stoïcijns haar ding. Knap hoor.
Reactie op OP:

wat geweldig knap van je klasgenoot dat ze met rechte schouders netjes haar werk blijft doen en dat ze voor zichzelf kiest in hoeveel ze wil delen ondanks dat er steeds gepushed wordt om informatie en achter haar rug om wordt geluld. (dat heeft ze heus wel door).

Ik hoop dat ze op een andere werkplek fijnere collega's treft en een goede carriere in het vooruitzicht heeft, met evt een ander diploma.
Deze openingspost triggert mijn vechten, vluchten of bevriezen.

Blij dat ik niet meer in die kant van de zorg zit jeetje
Wie wat wil die moet wat.
Je doet je naam wel eer aan.
En leer Nederlands. Schaam je wat.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven