Herken je dit?

11-04-2021 16:52 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik droomde vannacht van een vriendin die ik had in mijn jeugd. Achteraf gezien eigenlijk een enorme trut - daarom zijn we ook allang geen vriendinnen meer. Maar nadenkend over de droom dacht ik opeens: "Ze had eigenlijk wel hele toffe ouders, die zou ik best nog eens willen spreken.".

Als kind/tiener vallen ouders natuurlijk in de categorie "Old Aliens", maar nu ik zelf de leeftijd krijg die mensen zoals ouders-van-vrienden of ouders-van-oppaskindjes toen hadden, kijk ik opeens met een nieuwe blik naar hen.

Heb jij ook een ex of een oude vriend/vriendin van wie de ouders eigenlijk stukken leuker waren dan het kind waar je een (vriendschaps)relatie mee had?
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
ja, ik herken het. Mijn beste vriendin uit de lagere school, maakte eigenlijk vooral misbruik van mijn zacht karakter. Ze deed wel meer dingen waardoor ik haar geen fijn karakter vind hebben...
Maar haar ouders, dat waren zulke lieve, zorgende mensen. Zij was verpleegster, van hem weet ik het eigenlijk niet meer, maar allebei superlief. Die karaktertrek hebben ze niet doorgegeven aan hun dochter.
Oriander schreef:
11-04-2021 16:57
Geen herkenning. Bijkomend voordeel van een relatie die ooit strandde was juist dat ik ook van de schoonfamilie af was.
Dat vind ik nog steeds een groot voordeel vd scheiding. Geen gedoe meer met en over schoonouders. Heerlijk rustig zo.
Ouders van een middelbare school vriendin hebben later tegen mij gezegd (toen ik rond mijn twintigste de vriendschap heb opgezegd) dat ze nog verbaasd waren dat ik nog zo lang bevriend ben gebleven en dat ze blij waren dat ik toch nog wat jaartjes heb doorgebracht met haar.
Dat is ook wel een bijzondere opmerking om te zeggen tegen een oud vriendin als ouders zijnde van. Heb daar later nog wel eens aan terug moeten denken.
Ik wil erbij opmerken dat die vriendin aardig wat issues had.
Ik heb juist dat bepaalde ouders mij vroeger ontzettend leuk of grappig leken als kind/puber maar nu als volwassene realiseer ik mij pas hoe ongezond het was.

Ik herinner mij nog een vriendinnetje uit de brugklas. Die vader was door de weeks altijd weg voor werk en was alleen in het weekend thuis. En dan mocht alles, echt alles, als hij maar met rust werd gelaten. Vijftig gulden nodig? Hier, alsjeblieft en nog een tientje extra voor twee grote milkshakes. De moeder was een heel vrolijk en grappig mens. Ik begreep pas jaren later waarom mijn pa zich in duizend bochten heeft gewrongen om mij te kunnen ophalen en mij niet te laten thuisbrengen door die moeder. Die begon om 10.00 al met de sherry, vandaar het ‘grappige’ Patsygedrag. Ik snapte ook niet waarom dat vriendinnetje liever naar mijn huis kwam waar mijn moeder de hele tijd boven ons hing te zoemen of mijn pa die dan weer even de getapte gast moest uithangen. En een zusje en broertje die iedere beweging van commentaar voorzagen.

Of de moeder van een vriendje die geen blad voor de mond nam. Heel stoer vond ik dat. Nu denk ik dat die vrouw toch wel enkele etiketten uit de DSM-V bijeen had verzameld.

Ik kwam uit een dusdanig plastic bubbeltjesfolie gezin dat ik het echt niet zag.
lemoos2 schreef:
12-04-2021 23:53
Ik heb juist dat bepaalde ouders mij vroeger ontzettend leuk of grappig leken als kind/puber maar nu als volwassene realiseer ik mij pas hoe ongezond het was.

Ik herinner mij nog een vriendinnetje uit de brugklas. Die vader was door de weeks altijd weg voor werk en was alleen in het weekend thuis. En dan mocht alles, echt alles, als hij maar met rust werd gelaten. Vijftig gulden nodig? Hier, alsjeblieft en nog een tientje extra voor twee grote milkshakes. De moeder was een heel vrolijk en grappig mens. Ik begreep pas jaren later waarom mijn pa zich in duizend bochten heeft gewrongen om mij te kunnen ophalen en mij niet te laten thuisbrengen door die moeder. Die begon om 10.00 al met de sherry, vandaar het ‘grappige’ Patsygedrag. Ik snapte ook niet waarom dat vriendinnetje liever naar mijn huis kwam waar mijn moeder de hele tijd boven ons hing te zoemen of mijn pa die dan weer even de getapte gast moest uithangen. En een zusje en broertje die iedere beweging van commentaar voorzagen.

Of de moeder van een vriendje die geen blad voor de mond nam. Heel stoer vond ik dat. Nu denk ik dat die vrouw toch wel enkele etiketten uit de DSM-V bijeen had verzameld.

Ik kwam uit een dusdanig plastic bubbeltjesfolie gezin dat ik het echt niet zag.
Hier ook, als kind vond ik de ouders van anderen soms grandioos, nu zie ik dat ze gewoon overdreven popi jopi liepen te doen tegen kinderen. Lekker makkelijk.

Mijn vader probeerde ook altijd leuk te doen, hoor het een vriendin nog zeggen "je hebt zo'n aardige vader!" Dat was hij tegen mij nooit.

Er zullen ook wel mensen zijn die net als TS aan mij terugdenken als zijnde een trut terwijl mijn ouders zulke schatten van mensen zijn.
Ik had een vriendin met 4 zussen. Ik was met dochter 2 bevriend daar zat ik in de klas. Dochter 1 vond ik ook geweldig en als ik daar wel eens sliep trokken we daar ook mee op. Alle dochters sliepen op 1 grote kamer, en hadden allemaal een bureau op zolder. Ze hadden een keuken waarbij je tussen muur en stoel moest langs schuiven om op je plekje te komen. Ik had zoiets nooit gezien. Hele gastvrije mensen waren het.
Toen ik bleef zitten kwam ik in de klas bij dochter 3 , waar ik toen bevriend mee werd. Dat is het langst een vriendin gebleven.
Ik vond die ouders heel aardig. Ik heb meerdere keren op het punt gestaan om er nog eens langs te gaan als ik in de buurt was. Maar nooit gedaan. Ik vermoed dat ze overleden zijn, of anders bijna 90.

Ouders van een andere vriendin waren ook vrienden van mijn ouders. Maar die vond ik minder. Die onderwierpen je aan een soort kruisverhoor. Ook nog toen ik al in de 30 was. Ik heb toen ook eens gezegd, daar wil ik niet over praten. Toen had ze later gezegd dat ik wel hard was. Nou nee, zij was zo impertinent dat ik lomp moest zijn.
Ze woonden op een boerderij, dat vond ik heel leuk. Als je dan wakker werd, of voor je in slaap viel, hoorde je een bepaald geluid. dan drukte een koe met zijn snuit tegen een ding aan waar dan water uit kwam. De terugslag van dat ding hoorde je dan. En in de schuur in het hooi springen. Of in een niet gebruikt klein schuurtje een hut hebben.
Maar vriendin vond mijn moeder leuker. Die maakte het thuis gezelliger. Bakte cake en naaide leuke kleren. Haar moeder zat in de lokale politiek en was niet zo huislijk.

Leuk om weer eens aan te denken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven