Goede opvolger van IPad Air2?

16-04-2021 00:13 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren geleden een Ipad Air 2 gekocht. Superfijn ding. Doet het nog steeds prima. Alleen....helaas eisen steeds meer apps allerlei functies die dit apparaat niet heeft (id-lezers voor Digid bijvoorbeeld. Misschien leg ik het niet uit of zeg ik het verkeerd, maar ik krijg steeds vaker meldingen dat dit apparaat dit en dat niet ondersteunt of niet beschikt over...)
Superjammer.
Maar is een iPad nog steeds een goede keuze? Ik wil eigenlijk niet anders. En welk type moet ik dan hebben? Ik wil niet voor de allerduurste optie gaan eigenlijk....
't Is al met al een heel gedoe
Ipad is nog steeds een goede keuze ja. Het is dan wel duurder maar heb best regelmatig gehoord dat tablets in een goedkopere prijsklasse over het algemeen veel sneller verouderen/trager worden.

Heb de mijne nu een jaar of 3, werkt nog perfect. Heb wel speciek voor de 128 GB versie gekozen en alleen met wifi. Was niet de goedkoopste maar ook zeker niet de duurste. Geen idee of een air gekoper is dan de normale variant.
Je kunt ook voor de iPad mini gaan, iets compacter en daardoor ook in een lagere prijsklasse.
Tiana_76 schreef:
16-04-2021 00:33
Je kunt ook voor de iPad mini gaan, iets compacter en daardoor ook in een lagere prijsklasse.
Dit!
Bovendien is Apple nu eenmaal een goed en stabiel merk. Niet het goedkoopste maar ook zelden problemen. Ik werk met apparaten aangestuurd door iOS maar ook door Android, echt mijn keuze is snel gemaakt. iOS! (Apple dus) Het hoeft echt niet het allernieuwste model te zijn maar ik zou ook zeker niet voor een ‘oud’ model gaan, niet eens voor de opties en mogelijkheden maar meer omdat je anders weer sneller met hetzelfde probleem zit als nu.
De huidige iPad air is top. Kan ik zeker aanbevelen. Ook het instapmodel is prima. Beetje afhankelijk van je wensen.
Ik heb de nieuwste gewone ipad en die is iets zwaarder en iets minder schitterend scherm. Maar wel heel fijn ding.
iPad is nog steeds een goede keuze. Voor circa 380 euro heb je een nieuwe. Wel een behoorlijke uitgave maar kan wel jaren mee. Gaat dan om iPad 2020. Precies dezelfde behuizing als de iPad die je nu hebt maar dan met software die up-to-date is.

Overigens herkenbaar, ik gebruik ook nog mn iPad2 van jaren geleden. Beetje surfen en krantje lezen gaat nog redelijk goed.
Thx voor jullie reacties. Ik ga eens rustig kijken.
't Is al met al een heel gedoe
In de tabletten wereld is Apple marktleider. Als je gewoon media wilt kunnen consumeren en kunnen browsen, is de iPad 8 een goede en de goedkoopste optie. Hij ondersteunt zelfs de 1e generatie Pen, voor als je een beetje wil kunnen tekenen of notities maken.

De iPad Air 4 is de middenmoot en ondersteunt de 2e generatie Pen, die zou ik zelf alleen nemen als je het ding voor tekenen en notities maken, videobewerking, documenten bewerken en games wil gebruiken.

De iPad Pro is overkill voor verreweg de meeste gebruikers. Als je serieus bent in tekenen of gamen is deze aantrekkelijk vanwege de grootte en de 120 Hz refreshrate.

Een alternatief voor de iPad 8 is de Samsung tab S6 of S7 Lite, voor iPad Air 4 de Samsung tab S7, of de S7+ als je richting het budget van de iPad Pro denkt te gaan. Samsung heeft met de S7 tab range eindelijk een serieuze competitie neergezet voor Apple. Met de Samsung krijg je meer bang voor je buck dan Apple en het draait uiteraard op Android, maar ik weet niet zo goed hoe Samsung het doet qua longevity. De telefoons zijn daar goed in tegenwoordig maar dat zegt echt niks over de tabletten. Mijn ervaring met android tablets is dat het vrij snel slakjes worden. Ik heb zelf een Asus en ik haat het kreng. Ik zou zelf Samsung of Apple doen, de rest is qua tablet echt B keuze.

Als ik jou was zou ik even wachten tot woensdag, dan is er een Apple event en worden er nieuwe modellen aangekondigd. Je hebt kans dat de huidige modellen dan iets goedkoper worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven