Ex laat mij niet met rust
vrijdag 22 mei 2009 om 14:51
Sinds 2 jaar heb ik mijn relatie verbroken met mijn ex-vriend. De voornaamste reden was zijn gokverslaving. We hebben samen twee kinderen die nu bij mij wonen en om het weekend en op vrijdagmiddag om de week naar hun vader gaan. Aanvankelijk nam hij alle schuld op zich, maar dat draaide al snel om. Alles wat in zijn leven fout gaat ligt aan mij en anderen. Waar het nu om gaat is dat hij de relatiebreuk niet wil accepteren. Dit uitte zich in eerste instantie in liefdesverklaringen per sms, mail en telefoon., pesterijen, bedreigingen en het niet nakomen van de omgangsregeling. Hij is zeer dominant en er is vaak een agressieve lading. Ik heb zelf sinds een jaar weer een nieuwe relatie en ben 3 maanden zwanger. Nog steeds accepteerd hij de situatie niet en wil hij dat ik terugkom. Sinds hij weet dat ik zwanger ben is de bom weer gebarsten en speelt dit via de kinderen. Dit maakt mij zeer verdrietig. Hij zoekt ruzie met mij waar de kinderen bij zijn, wat hun erg verdrietig maakt. Ook weigert hij de kinderen terug te brengen als ze een weekend bij hem zijn. Ik weet niet wat ik met deze situatie aanmoet. Hoe moet ik dit stoppen. Waar moet in aankloppen voor hulp. Mijn grootste zorg is voor de kinderen. Ik wil voorkomen dat ze schade ondervinden door deze situatie, wat helaas nu al gebeurd. Heeft iemand een advies voor mij.
vrijdag 22 mei 2009 om 14:56
Als hij je bedreigt en stalkt kun je naar de politie. Je kunt aangifte doen of een melding doen.
Als hij ruzie maakt waar de kinderen bij zijn: niet reageren, diep ademhalen en zeggen: dit bespreek ik liever niet waar de kinderen bij zijn. Nog een keer diep ademhalen en echt niet reageren op wat hij zegt.
Als hij ruzie maakt waar de kinderen bij zijn: niet reageren, diep ademhalen en zeggen: dit bespreek ik liever niet waar de kinderen bij zijn. Nog een keer diep ademhalen en echt niet reageren op wat hij zegt.
vrijdag 22 mei 2009 om 15:12
Pffff, wat een rotsituatie zeg! Zeker aangezien hij het via de kinderen speelt. Ik denk dat het het beste is als je hier professionele hulp bij kunt zoeken, bijvoorbeeld via een maatschappelijk werker (die kan je weer doorverwijzen) Je ex lijkt niet iemand met wie in redelijkheid te praten valt. Wacht daar niet te lang mee.
Verder sluit ik me aan bij Wanda
Verder sluit ik me aan bij Wanda
vrijdag 22 mei 2009 om 15:19
Jeetje, wat een moeilijke situatie.
Ruzie maken waar kinderen bij zijn is nooit goed.
Als je aangifte wil doen bij de politie, moet je eerst een dagboekje bijhouden met alle data en wat hij doet.
Bijvoorbeeld 22 mei 2009 - bedreiging per sms (en dan de sms opschrijven.
dat soort dingen "opsparen" en dan naar de politie gaan.
Als hij de omangsregeling niet kan opvolgen (ik neem aan dat dit door de rechter is vastgesteld? zo was dat bij mijn ouders namelijk) kan je naar de rechter stappen.
Als dit namelijk is vastgesteld door een rechter moet hij zich daar aan houden, als hij dat niet doet, kunnen daar consequenties voor hem aan vast zitten.
Heel erg veel sterkte en succes!
Ruzie maken waar kinderen bij zijn is nooit goed.
Als je aangifte wil doen bij de politie, moet je eerst een dagboekje bijhouden met alle data en wat hij doet.
Bijvoorbeeld 22 mei 2009 - bedreiging per sms (en dan de sms opschrijven.
dat soort dingen "opsparen" en dan naar de politie gaan.
Als hij de omangsregeling niet kan opvolgen (ik neem aan dat dit door de rechter is vastgesteld? zo was dat bij mijn ouders namelijk) kan je naar de rechter stappen.
Als dit namelijk is vastgesteld door een rechter moet hij zich daar aan houden, als hij dat niet doet, kunnen daar consequenties voor hem aan vast zitten.
Heel erg veel sterkte en succes!
vrijdag 22 mei 2009 om 15:33
Laat je juridisch goed informeren en ook bij de politie melding maken, dan staat het zwart op wit. Dit gedoe kan nog lang gaan duren ( ook ervaring helaas) zoek voor jezelf een goede psych om er mee om te kunnen gaan.
Hou alles bij in een logboek, van zijn acties en de dingen die hij nalaat wb afspraken.
Hou alles bij in een logboek, van zijn acties en de dingen die hij nalaat wb afspraken.
vrijdag 22 mei 2009 om 15:36
Ik probeer eigenlijk altijd zo min mogelijk in te gaan op zijn op zijn pesterijen en negeer een heleboel. Het lukt alleen niet altijd, omdat hij van alles een probleem maakt en niet accepteerd dat ik er niet op in wil gaan. Hij kan soms tot wel 10x achter elkaar bellen en als ik niet reageer komt hij naar me toe of zoekt me op school van de kinderen op. Ik heb wel een dagboekje bijgehouden met alle gebeurtenissen de afgelopen 2 jaar. Ik heb al een geinformeerd bij een advocaat met mbt zijn bedreigingen. Zijn advies was melding maken bij de politie. Omdat het de afgelopen 2 maanden redelijk goed ging heb ik nog niet gedaan. Maar dit weekend is het weer geescaleerd. Dus ik zal zeker melding maken bij de politie. Ik zal nog eens informeren bij de advocaat hoe het zit met de omgang van de kinderen. Ik wil hem zeker niet zijn kinderen afnemen, maar ik wil ook niet dat ze schade lijden door zijn gedrag.
vrijdag 22 mei 2009 om 15:50
De politie zal niet veel voor je doen, ze moeten eerst bloed en blauwe plekken zien voordat ze actie mogen ondernemen.
Dat neemt niet weg dat het slim is om het toch vast te laten leggen bij hun.
Negeren is idd het beste en het enige wat jij kunt doen. En vaak erg moeilijk. Maar je moet dat vol blijven houden. Ik zeg niet dat het probleem overgaat zoals veel mensen denken, want negeren helpt gewoon ook niet altijd bij sommige mannen. Voor jezelf is het gewoon het beste. Als je je laat meeslepen in zijn toestanden voel jejezelf nl ook slechter achteraf. Hoewel het voelt altijd ellendig daarnietvan.
Daarom goed om iemand te zoeken een objectief iemand waar je bij kan spuien enzov.
Je kinderen dat is natuurlijk het ergste die kan je niet goed beschermen hiervoor. Laat ze maar hun vader kennen zoals hij is als ze groter zijn gaan ze daar wel hun eigen weg in kiezen.
Het is altijd triest dat het soms zo gaat terwijl dit niet nodig is. Maar je ex verander je niet maar dat besef je ook wel denk ik.
Mijn ex werd ook laaiend overigens als ik niet mee ging in zijn onzin. Het ging van kwaad tot erger maar voor jezelf het beste.
Neem het jezelf niet kwalijk als je je toch eens laat verleiden in zijn problemen mee te gaan. Je bent ook maar een mens en ik weet uit ervaring dat je veel te incasseren hebt.
Dat neemt niet weg dat het slim is om het toch vast te laten leggen bij hun.
Negeren is idd het beste en het enige wat jij kunt doen. En vaak erg moeilijk. Maar je moet dat vol blijven houden. Ik zeg niet dat het probleem overgaat zoals veel mensen denken, want negeren helpt gewoon ook niet altijd bij sommige mannen. Voor jezelf is het gewoon het beste. Als je je laat meeslepen in zijn toestanden voel jejezelf nl ook slechter achteraf. Hoewel het voelt altijd ellendig daarnietvan.
Daarom goed om iemand te zoeken een objectief iemand waar je bij kan spuien enzov.
Je kinderen dat is natuurlijk het ergste die kan je niet goed beschermen hiervoor. Laat ze maar hun vader kennen zoals hij is als ze groter zijn gaan ze daar wel hun eigen weg in kiezen.
Het is altijd triest dat het soms zo gaat terwijl dit niet nodig is. Maar je ex verander je niet maar dat besef je ook wel denk ik.
Mijn ex werd ook laaiend overigens als ik niet mee ging in zijn onzin. Het ging van kwaad tot erger maar voor jezelf het beste.
Neem het jezelf niet kwalijk als je je toch eens laat verleiden in zijn problemen mee te gaan. Je bent ook maar een mens en ik weet uit ervaring dat je veel te incasseren hebt.
vrijdag 22 mei 2009 om 16:13
Dan zou ik ook zeker het advies van je advocaat opvolgen door een melding te maken bij de politie wanneer dit gebeurt. Het is volgens mij wel raadzaam op het moment zélf de politie te bellen, niet een aantal dagen later (aangezien jij schrijft over het afgelopen weekend en zegt 'daarover zal ik nog een melding maken'), anders zou je de indruk kunnen wekken dat het weinig prioriteit voor je heeft.
Peas on earth!