Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
Nelleke Mulder is een prima collega. Over stijl zou je een minstens zo boeiende draad kunnen openen en het is zeker de mooite waard om eens in je leven ook een stijladvies te doen.
@Elisaatchi,

Ik heb ook een kleur- en stijladvies gedaan en dat was zeker het geld waard. De combinatie maakt juist dat je niet alleen de goede kleuren kiest maar ook de goede modellen voor je figuur.

Ik deed eigenlijk al wel een aantal dingen goed maar wat ik vooral merk is dat ik na het stijladvies zelfverzekerder ben geworden op dat gebied en me niet meer zo snel laat "ompraten" door een verkoopster (en zelf ook niet meer zo gauw zwicht voor dat oh zo leuke jasje/broek/shirt in het verkeerde model).

En dat twee zussen (die normaal niet zoveel geld uitgeven aan dit soort zaken) volgende maand ook een kleur- en stijladvies gaan doen zegt denk ik genoeg over het resultaat.
You only live once, but if you do it right, once is enough.
Nelleke ken ik niet maar ik weet dat ze ook samen werkt met de kapsalon waar ik altijd kom, het handige is dat ze daar dus echt iets begrijpen van koele en warme tinten bruin bijv.

Tijdje geleden toen ik er was was Nelleke er ook met 1 of 2 klanten (heb niet alles meegekregen omdat ik zelf zo leuk aan het kletsen was met mijn eigen kapster ), ze klonk enthousiast.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Dit is best een interessant topic. Ik koop helaas wel eens kleren die achteraf helemaal niet bij me passen.

Ik vermoed dat ik een lentetype ben, lichtkoperkleurig haar en blauwgroene ogen. Ik heb wel ontdekt dat bepaalde soorten groen mij erg goed staan!
quote:Johan van Eijck schreef op 24 april 2009 @ 13:08:

@Spinster,

Jammer dat het zo overkomt; het is goed bedoeld maar komt bij jou blijkbaar zo niet over.

Het element broodwinst is niet echt aan de orde, hoewel ik toegeef dat als er iemand van het Viva forum bij ons komt, ik dat wel heel leuk vind. Ik reageer hier in de overtuiging dat er heel veel mensen al heel veel kunnen hebben aan een paar tipjes. En ja, ik ga hier echt geen uitspraak doen als ik ergens niet zeker van ben.

Tot slot de smily; ik post ook wel op andere fora en daar wordt, veel meer dan hier, gewerkt met die plaatjes omdat soms een kale tekst onvoldoende de boodschap over brengt.Dank voor je reactie Johan. Het is niet bij al je posts, deze vind ik bijvoorbeeld heel normaal. Inmiddels is het me echter al een aantal keer opgevallen, van die korte sneren die net niet helemaal eenduidig zijn. Misschien dan ook hier vaker smileys gebruiken?

Maar goed, het is kennelijk niet zo bedoeld en dat is fijn. En de adviezen zijn natuurlijk ook prettig. Hoewel ik zelf aan de adviezen niet zoveel heb, omdat ik niet echt kan opmaken wat voor kleurentype ik zou zijn, uit de summiere informatie hier. Dus in die zin is het topic meer een soort algemene promoplek voor het laten doen van kleuranalyse geworden, en niet zo zeer met persoonlijke adviezen over en weer.

Ik begrijp het van jou uit, echt, want het lijkt me logisch dat als het je werk is dat je voor echt advies iemand verwijst naar een kleurenanalist. Het topic is daarmee voor mij wel minder interessant geworden in de loop der tijd. Jammer.
Korte vraag. Ik ben een lente type en mij is geadviseerd om donkerblauwe mascara te gebruiken en geen zwarte mascara. Is donkerblauw echt veel mooier bij een lente type of zou bijvoorbeeld bruin ook nog kunnen?
Hangt er van af of je een lente 1 (licht) of lente 3 bent (donker).

Als je Lente 1 bent is blauw is mooier dan zwart, lente 3 mag wel zwart. Van bruin krijg je huilogen
Dank Johan ik ben een lente 1 type. Ik gebruikte altijd zwarte mascara en zwart oogpotloodje dus helemaal fout. Nu nog een vraag wat is dan de kleur van het oogpotlood dat ik kan gebruiken is dat ook blauw of zou zeegroen of aquamarijn ook kunnen. Wat staat het mooist bij een lentetype.

Zoals je bovenstaande leest ben ik nog een beetje zoekende. Mijn kleding kwam al iets overheen hoewel ik ook altijd zwart droeg. Nu weet ik waarom ik dat niet meer moet doen en bruin beter is. Ik krijg nu al complimentjes dat ik er zo goed uitzie. Gewoon omdat ik nu een warm oranje shirt onder een bruin jasje draag. Ik had het mezelf eerder kado moeten doen. Heb dan wel mijn kleurenpalet en waaier die ik er dan bij hou als ik iets zie hangen en kijk of het past bij de kleuren. Soms is het dan even van slik nee het past er niet bij en heb ik er de balen van. Maar ik weet nu dat de kleur veel meer zegt dan het model dus kan ik het ook laten hangen. De miskopen die ik nu al heb laten hangen hebben mij al heel wat geld uitgespaard. Van de week heb ik een jurk in verschillende soorten groen gezien een kleur waarvan ik dacht dat staat mij voor geen meter en liep er altijd zo langs nu ga ik het maar eens aantrekken en kijken of het mij echt staat. En een gele blouse (geen zacht geel maar die knal kleur). Geel en groen twee kleuren waarvan ik dacht die maken mij bleek en staat mij voor geen meter het tegenovergestelde is waar.
dubbel
Heeft iemand misschien ervaring met 'Colorage' in Haarlem?

Alvast bedankt!
Ik wil ook zo graag een kleurenanalyse in Haarlem laten doen! Maar het is een flink eindje rijden voor mij. Nu heb ik ontdekt dat bij in de buurt ook een bedrijf zit wat kleurenanalyses doet. Zij werken met 10 seizoenstypen. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Is dit hetzelfde systeem als in Haarlem? Op de site zeggen zij ook advies te geven aan de hand van iemands persoonlijkheid. (stem en looppas). Geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen!
Up voor mij... Is Johan er niet meer???
Beste Appeltaart, ik wist niet dat je van mij een antwoord verwachtte op de werkwijze van een collega, temeer omdat ik na een schorsing door het forumbeheer extra voorzichtig ben met mijn reacties. Mail me even hun site en ik ga er naar kijken en je per mail een antwoord geven.
Ik ga volgende week een kleuren analyse doen.Nu hoop ik maar dat het een dame is die er verstand van heeft...zo te lezen zijn er nogal die zich profesional noemen terwijl het niet zijn

nouja ben in ieder geval benieuwd wat zij me gaat adviseren...

Ben goudblond gekleurd heb een blanke roze huid met wat couperose.Mijn kleur ogen is bruinig/mosgroen.En ik weet dat in ieder geval fuchia roze me afschuwlijk staat.

Ik heb vast een kast vol met verkeerde kleding, want ik hou best wel van kleur.
Dat hoeft niet perse hoor dat je allemaal verkleerde kleding hebt. Ik hou ook van kleur en ik bleek een lentetype. Dus de kleur klopt bij mij wel.

Johan welk kleur oogpotlood past het best bij een lentetype?
welk lente type?
Heeft er echt niemand ervaring bij 'Colorage' van Karin Frenay in Haarlem? Zij werkt net als het bedrijf dat 'appeltaart' heeft gevonden met 10 types.

Misschien kan iemand mij alvast op weg helpen met mijn type? Ik heb bruin krullend haar, blauw-grijze ogen en een 's winters lichte maar 's zomers snel kleurende huid met sproetjes..

Bedankt!
Lentetype 1
grijs en blauwgroen
Hoi Johan, ik heb je als vriend uitgenodigd want dan kan ik je een privébericht sturen.
Johan, kan je wat make-up tips geven voor een zomertype 3? Bv. qua mascara, oogpotlood en kleur oogschaduw?
Dag pepernoek,

Zomer 3 is een type dat heel weinig voorkomt; ben je bij ons geweest ?
nee, dat ben ik niet. ik ben wel geweest bij iemand die ook met 4 seizoenen en 3 types werkt. Ik heb heel donkerblauwe ogen en bruin haar, maar een heel lichte huid. Zij noemde dat de ´contrastrijke zomer´, ik begreep dat dat bij jullie type 3 heet, klopt dat?
Nee, dat klopt niet. Denk eerder dat je bij ons als wintertype getest zou zijn als je contrastrijke kleuren geadviseerd hebt gekregen. Het laatste wat bij ons zomer 3 type mooi is, is contrast; het zomertype is juist ton sur ton. Sorry.
Hoi Johan,

Ik heb een vraagje. Ik koop altijd kleding voor mijn moeder want ze zit in een verpleeghuis en kan dit zelf dus niet. Nu denk ik altijd dat zij een wintertype is, net zoals mijn broer. Ik koop dus ook kleding die daar bij past. Maar dit weet ik niet zeker. Mijn moeder had vroeger heel donker, bijna zwart haar, en is vroeg grijs geworden. Ze heeft nu zilvergrijs/wit haar. Ze heeft blauwe ogen. Haar huidskleur vind ik moeilijk te omschrijven. Ik ben er wel van overtuigd dat ze een koel type is. Ik ben zelf een lichte zomer en dat is zij niet denk ik. Omdat fellere kleuren haar juist goed staan. Haar ogen zijn ook feller blauw dan die van mij. Kan je iets zeggen over het type wat mijn moeder zou kunnen zijn? Ik snap wel dat dat moeilijk is omdat je haar niet kan zien maar ik kan haar moeilijk met rolstoel en al meenemen naar Haarlem....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven