Man voorop lopen vrouw 10 meter achter onrespectvol?

22-05-2009 20:21 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat persoonlijk een beetje een teken van onrespectvolheid.

Ik bedoel, je gaat als stelletje bijv. boodschappen doen in de supermarkt of winkelen en de man loopt soms wel eens 10 meter vóór de vrouw en dat de hele tijd met zo'n blik van ze volgt me wel....

En dan kijkt ie niet eens om of ze meeloopt of niet.

Gelukkig heb ik dat nooit mee hoeven te maken, maar als ik dat op straat zie gebeuren dan krijg ik wel medelijden met de vrouw in kwestie....

Ik bedoel, je hoeft echt niet aan elkaar te plakken of hand in hand te lopen, soms kan t idd gebeuren dat de man ff voorop moet, maar je kunt iig wel naast elkaar lopen toch?

Wat vinden jullie?
Ik geef de mijne echt een rotschop als-ie binnen schoenbereik achter me loopt. Wat denkt ie wel niet. Je moet ze wel duidelijk maken waar hun plaats is.
quote:Grapefruit_Scrub wrote on 22 May 2009 @ 20:31:

Ik vind dat heel ongezellig en dominant overkomen, zie ook vaak bij moslims. Alsof ze ruzie hebben gehad ofso...Moslims hebben sowieso altijd ruzie...
Misschien heeft ze straf en dan vind ik het wel terecht.
Ja, dat vind ik echt.
Ah dat zal ik mijn man ook voorstellen, Ligeia. Hij sloeg me vroeger enkel op rug en bovenbenen, maar nu moest ik ineens een burka aan. Zo'n taser is natuurlijk veel effectiever.
Mag jij mee naar de supermarkt, Wuiles?

Ik mag alleen even het grasveldje op...
quote:Digitalis wrote on 22 May 2009 @ 20:34:

Ah dat zal ik mijn man ook voorstellen, Ligeia. Hij sloeg me vroeger enkel op rug en bovenbenen, maar nu moest ik ineens een burka aan. Zo'n taser is natuurlijk veel effectiever.Ja, da's namelijk heel erg 1995, dus echt wel hip!...
quote:lindy schreef op 22 mei 2009 @ 20:32:

Ik geef de mijne echt een rotschop als-ie binnen schoenbereik achter me loopt. Wat denkt ie wel niet. Je moet ze wel duidelijk maken waar hun plaats is.Dat vind ik wel ver gaan hoor, ik bedoel, ze zijn zo klein...
quote:Grapefruit_Scrub schreef op 22 mei 2009 @ 20:31:

Ik vind dat heel ongezellig en dominant overkomen, zie ook vaak bij moslims. Alsof ze ruzie hebben gehad ofso...

Goh, wilde net tikken: 'wat een leuke discussie, en wanneer mag ik de deur opendoen voor het element 'geloof' in deze?'.

Maar ik zie dat ik alweer op mijn wenken bediend word, waarvoor dank .
Jullie nemen t niet echt serieus he? :P
quote:Grapefruit_Scrub schreef op 22 mei 2009 @ 20:31:

Ik vind dat heel ongezellig en dominant overkomen, zie ook vaak bij moslims. Alsof ze ruzie hebben gehad ofso...

als ze 10 meter uit elkaar lopen, hoe weet je dan dat het een setje is?

Zelf vind ik het heerlijk om achter mijn man aan te sjokken, kan ik tenminste rustig kijken naar wat mij interessert ipv voor iedere electronica of computerzaak te moeten blijven staan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Grapefruit_Scrub wrote on 22 May 2009 @ 20:35:

Jullie nemen t niet echt serieus he? :PJa, hoe dan? Loop eens niet zo ver vooruit dan!...
Bij ons zit er ook zeker 10 meter tussen (als ik al naar buiten mag), mijn man is ook Turks dus dat klopt als een bus GScrub. Wij hebben ook heel vaak ruzie, komt door hem, hij is zo'n ongezellige, dominante 'moslim'.
if we all light up, we can scare away the dark...
Als de vrouw (of man) een bepaald aantal meters achter MOET lopen, dan vind ik het respectloos. Maar als een vrouw of man naast iemand MOET lopen, dan vind ik het ook respectloos (zij het wel minder dan het eerste geval). Dat hele geMOET doet het 'm, denk ik.
wel jammer dat ik geen eigen portemonnee mag, of bankpas ofzo.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Aruba-man rijdt graag met de kar en vaak ook (net alsof ik het niet door heb) meteen richting de frutsels. Zo loop ik dus ook 10 meter achter hem met de potten erwtjes onder mijn oksels geklemd.
Ik vind het wel geil als mijn man zo Dominant voor me loopt. Ik hoop dan ook altijd dat als ik thuis kom (hij fietst, ik ren er achteraan, dus hij is altijd wat eerder thuis dan ik) hij me neukt zodra ik binnenstap.
Ben al blij wanneer ik uberhaubt de deur uit mag!! Dan loop ik graag 10 meter achter mijn Echtgenoot wanneer hij dat nodig vindt.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Digitalis schreef op 22 mei 2009 @ 20:35:

[...]

Dat vind ik wel ver gaan hoor, ik bedoel, ze zijn zo klein...

Je kunt niet duidelijk genoeg wezen!

Oh dat gebeurt mij zo vaak, vooral in straten waar boekenwinkels zitten, sta ik dromend in de etalage te kijken en is hij al een stuk verder gelopen. Staat ie wel op me te wachten hoor , tenslotte moet ie wel mee om de tassen te dragen natuurlijk.
Voorspel!! Dat ik daar nooit aan heb gedacht!
Die hormoonslavernij!!
quote:Aruba schreef op 22 mei 2009 @ 20:37:

Aruba-man rijdt graag met de kar en vaak ook (net alsof ik het niet door heb) meteen richting de frutsels. Zo loop ik dus ook 10 meter achter hem met de potten erwtjes onder mijn oksels geklemd.

Ik vind het helemaal niet ongezellig. Zo kan ik achter zijn rug om vrolijk flirten met het mooie manvolk om ons heen zonder dat ik steeds in elkaar getimmerd wordt door mijn jaloerse, dominante man. Hij is overigens geen moslim, mag ik dan wel meepraten eigenlijk?
Dat zeg ik....
Vanaf nu neem ik die 10 meter uit elkaar lopende stellen niet meer serieus (en dat deed ik eerder heel erg wel), die gaan sex hebben zodra ze thuis zijn. Of in de auto zitten. Of in een pashokje staan. Anyway, sex.
anoniem_21149 wijzigde dit bericht op 22-05-2009 20:43
Reden: .
% gewijzigd
Die hormoonslavernij!!
Gut, mijn man wil echt niet gezien worden met mij naast hem. 10 meter achter hem is te dichtbij voor hem, stel je voor dat anderen hem zien samen met mij.

Ik vind het dus juist geweldig als je als vrouw zijnde 10 meter achter je man mag lopen. Heerlijk lijkt me dat. Eindelijk die erkenning dat je dan bij je man hoort.
aanvulling: ik vind het heel gezellig om naast elkaar te lopen, maar om de één of andere reden eindigen we nog wel eens aan verschillende kanten van m.n. winkelstraten. Iets met kleding-/boekenwinkels aan de ene kant en gadget/overige winkels aan de andere kant. Het komt nog wel eens voor dat we elkaar moeten bellen tijdens het winkelen
Dat zeg ik....
In de super kan ik mijn man meestal bij de koffie vinden. En dat is prima. Vind het wel leuk als ie meegaat, maar meestal ben ik ook wel weer blij als ie zich beperkt tot koffiedrinken en zeulen met de tassen. Ik kan er altijd wel erg onredelijk van worden als ie telkens de kar verplaatst en ik met armen vol boodschappen de hele super moet afzoeken.

Dus die 10 meterregel voor supermarkten is helemaal goed.

Verder loop ik eigenlijk heel vaak als een blind schaap met hem mee Ik heb werkelijk het postduiveninstinct van een gehoorgestoorde mol, dus.... Ik probeer het vaak wel als we in een bos gaan wandelen ofzo. Dan denk ik heel actief "we zijn de eerste links gegaan, en op de t-splitsing rechts en toen liepen we langs het meertje...." maar ik geef dat toch al vrij snel op. Als ik alleen ben kan ik wel prima de weg vinden overigens, maar als hij in de buurt is dan werkt dat stuk hersens niet meer. Hij heeft hetzelfde met mij op andere vlakken trouwens.

Ik ben dan ook zo iemand die steevast de verkeerde kant uitloopt als ik uit een winkel kom, dat heeft hij nooit.

Dus de regel dat hij voorop loopt is bij wandelingen ook geweldig, wel gezelliger als ie dichterbij loopt dan 10 meter, en bovendien raak ik anders alsnog de weg kwijt.

Verder ben ik graag alleen bezig in huis, hij ook, en ons huis is groot zat, dus ook daar is 10 meter nog helemaal zo gek niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven