Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tip: je kunt beter maar gewoon bestellen. Hadden ze ein-de-lijk de plantjes bij Directplant die ik wilde hebben, laat ik het winkelmandje een dag staan en nu zijn ze weer uitverkocht :'(
Tjezus, wat vals
Calamitycat schreef:
21-04-2021 19:33
*poef*
Dit allemaal :$

En bij Vivara nog rode beemdkroon, klokjesbloem, gaura, duifkruid, roze zonnehoed, witte zonnehoed, bergamot, muurbloem, blauwbaard, lampepoetser en andoorn :whistle: :facepalm:
Vet handig zo'n lijst! Doe je dat in Word? En ik zie kalk bij bepaalde planten staan, hoe helpt dit? Ennn we hebben weer eens een paar planten gemeen. :D Je hebt in ieder geval genoeg te doen de komende dagen!
Hmmm... bij plantbezorgd.nl hebben ze ze ook, kent iemand die site? Krijgt goede reviews op zich. Alleen had een bon voor directplant.
Tjezus, wat vals
Ik had in maart gekeken naar mn stipa. Is ie nu niet leverbaar :@@:
Been there, done that, got the T-shirt.
Momo schreef:
21-04-2021 20:13
Vet handig zo'n lijst! Doe je dat in Word? En ik zie kalk bij bepaalde planten staan, hoe helpt dit? Ennn we hebben weer eens een paar planten gemeen. :D Je hebt in ieder geval genoeg te doen de komende dagen!
:high5: Ik heb volgende week een paar dagen vrij dus hopelijk genoeg tijd en energie om de borders in orde te maken en alles te planten.
Deze lijst heb ik inderdaad in Word gemaakt maar Jack heeft een veel mooier bestand hoor (Excel).

Er zijn heel veel kalkminnende vaste planten. Kalk neutraliseert het zuur in de grond (dus nooit bij bijvoorbeeld Hortensia's, Rododendrons etc. doen want die hebben juist zure grond nodig) en verbetert de bodemstructuur en zorgt zo dus voor een betere groei en bloei omdat de voedingsstoffen in de grond daardoor beter opgenomen kunnen worden.
calamitycat wijzigde dit bericht op 21-04-2021 20:35
0.69% gewijzigd
I'm sorry, I was thinking about cats again.
MevrouwJack, site ziet er prima uit maar ik heb er geen ervaring mee.

Ik wilde foto's plaatsen maar de links werken weer eens niet. Ik ga het even verbeteren!
momo wijzigde dit bericht op 21-04-2021 20:33
39.80% gewijzigd
Nog een vraagje: mijn vijver zit onder de draadalg. Ik probeer het regelmatig weg te halen maar het is dweilen met de kraan open, omdat het zo hecht aan de planten en stenen in de vijver. Heeft iemand van jullie ervaring met de bestrijding van algen? Ik vind veel middeltjes, soms hele pakketten die je kunt kopen maar weet niet zo goed wat het beste werkt.
Tjezus, wat vals
Momo schreef:
21-04-2021 20:32

Poes denkt amehoela met je stokkies
[url=https://postimg.cc/dDf3GX7J]
:rofl:

die tevreden oogjes ook ;-D
Tjezus, wat vals
Die site ken ik niet Jack. Ik was echt blij verrast met Tuinplantenwinkel, hele goede recensies, een eigen bezorgdienst, goede communicatie op de site, geen minimaal bestelbedrag en bovendien ook echt niet duur.
Maar ik zag dat daar zelfs nu al veel uitverkocht of tijdelijk niet leverbaar is.

Heb de tip hier al eerder geplaatst maar kijk ook eens op Sunsisters.nl
Mevrouw Jack, ik gebruik een mix van zoetwater slakken en zoet water mosselen! Werkt hier super! Ze leven al zo'n 3 jaar in mijn vijvertje nu.
momo wijzigde dit bericht op 21-04-2021 20:36
Reden: typfout
0.70% gewijzigd
CC wat een lijst met planten!
thnx CC en Momo voor de tips!
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
21-04-2021 20:33

:rofl: Geweldig idd.
Ik heb ze online besteld, weet alleen even niet meer waar. Komen gewoon ingepakt en kan je zo hup in je vijver doen. Vooral die slakken zijn hilarisch, soms zie je ze op de kop onder het water oppervlak eten. Of hebben ze een slakkenrace ofzo.

Halp ik kom er niet uit met foto's plaatsen. Waar is die mooie knop heen die het voor je deed?! :$ en nu heb ik ook net de link weg geklikt met de foto's die ik al had geüpload. Techniek 10/10.
momo wijzigde dit bericht op 21-04-2021 20:42
28.84% gewijzigd
friezinnetje2014 schreef:
21-04-2021 20:34
CC wat een lijst met planten!
Ik zei al, ENORM ;-D

Maar heb echt een boel lege plekken nu. De nieuwe border bij de gekleurde schuttingen, voor villa Flappie is het gras weg, daar komen twee grote borders en een smal pad, mijn ontzettend grote viburnum is er vorig jaar uit gegaan en op die plek staat nu alleen een klein krentenboompje en het Zweedse huisje is weg dus vandaar dat ik nogal euh... los ben gegaan :$
En dan heb ik ook nog een hele berg zaadjes van Duet gekregen, waarvan een groot deel vaste planten die ik nu aan het opkweken ben :-D
Gelukkig maar dat planten geen corona kunnen krijgen dan. Hoeven ze geen anderhalve meter afstand van elkaar te houden.
Ik vind hier dingen van.
Momo schreef:
21-04-2021 18:45

mama-inge, ik heb bij https://www.kwaliteitsplanten.nl/ besteld. https://www.tuinplantenwinkel.nl/ is tot nog toe wel favoriet hoor, alles van hun slaat altijd goed aan (bij mij dan haha) en ze hebben eigen bezorgservice dus je zit niet met half verlepte planten die de postbodes hebben rondgegooid. :D
Oooh, daar zie ik leuke dingen.
Die gaan onder mijn favorieten.
Heb nog heel veel tuin waar nog spul in mag (wat nog wel wat centen zal gaan kosten).
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Poging twee foto's plaatsen lukte ook niet dus ik geef het even op voor vanavond. :furious:
momo wijzigde dit bericht op 21-04-2021 20:50
57.42% gewijzigd
MevrouwJack schreef:
21-04-2021 20:33

"Ik ga hier zitten, en niemand krijgt me van mijn plek!" :mrgreen:
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
21-04-2021 19:15
Voortaan mag in de OP van dit topic wel een waarschuwing staan. LET OP: Dit topic kan koopziekte, tijd- en ruimtegebrek veroorzaken.
🤣
Sabeltandcavia schreef:
21-04-2021 20:50
"Ik ga hier zitten, en niemand krijgt me van mijn plek!" :mrgreen:
Ze was ook vreselijk aan het klagen toen ik haar optilde en in haar tentje zette. Ja dat lees je goed. :D

@CC ah bedankt voor de kalk info! Daar ga ik me ook maar eens even in verdiepen.
Voor (lijkt de tuin van Ma Flodder wel :| )
Afbeelding

Na
Afbeelding
Momo schreef:
21-04-2021 20:49
Poging twee foto's plaatsen lukte ook niet dus ik geef het even op voor vanavond. :furious:
Gaat je ook nog niet lukken.
Je moet eerst iets van 100 berichten gepost hebben voordat je foto's hier neer kunt zetten.
Al denk ik dat jij zo maar op die 100 zit :P
Stukje krentenboom :heart:
Afbeelding

Ik zou werkelijk niet weten waarvan mijn siergrassen zo te lijden hebben :sarcastic:
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven