Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
zaterdag 24 april 2021 om 20:40
MevrouwJack schreef: ↑24-04-2021 20:36Combineer je nu 'zenegroen' en 'weg ermee' in één zin? Dat kan je een topicban opleveren hier hoor![]()
zaterdag 24 april 2021 om 20:44
Hahaha
IK HEB HE-LE-MAAL NIKS MET AKELEIEN
Stomme frummelige niksbloemen
Tjezus, wat vals
zaterdag 24 april 2021 om 20:48
dat mag jij ook vinden. Ik heb een hekel aan gele bloemen, rose herfstanemonen, de bloemen van hosta's (de hosta's zelf niet, maar zodra ze bloeien vind ik ze lelijk)MevrouwJack schreef: ↑24-04-2021 20:44HahahaNou als we dit soort dingen tegenwoordig gewoon mogen zeggen:
IK HEB HE-LE-MAAL NIKS MET AKELEIEN
Stomme frummelige niksbloemen![]()
zaterdag 24 april 2021 om 20:51
haha daar ben ik het dan weer wel mee eens. Naast gele bloemen vind ik planten met geelgroene bladeren ook vreselijk.friezinnetje2014 schreef: ↑24-04-2021 20:48dat mag jij ook vinden. Ik heb een hekel aan gele bloemen, rose herfstanemonen, de bloemen van hosta's (de hosta's zelf niet, maar zodra ze bloeien vind ik ze lelijk)
Tjezus, wat vals
zaterdag 24 april 2021 om 21:05
Nietus, ik wilde ze heel graag in de tuin hebben maar het is me niet gegund. Terwijl het bij de buurman onder zijn kunstgras vandaan komt.
zaterdag 24 april 2021 om 21:07
Zenegroen wegdoen?
Akeleien frummelige niksbloemen??
Gele bloemen, die zijn pas stom. En hosta's ook. Slakkenvoer, meer is het niet. En taxus en klimop is ook heel stom.
Jeetje Duet, wat naar. Heel veel beterschap
Hier ook pech, gisterenmiddag met spoed bij de tandarts beland met zo'n erge kiespijn dat ik van een brug wilde springen. Kies is eruit
en ik mag maandag fijn terugkomen voor een wortelkanaalbehandeling in een andere kies. Was er vandaag nog flink beroerd van en maandag zal ik me ook niet top voelen vrees ik. Dus daar gaan mijn vrije dagen om wat in de tuin te doen. Hopelijk kan ik morgen en dinsdag en woensdag nog het een ander doen. Het is maar goed dat ik nu alle planten al gekocht heb want ik moet twee implantaten dus de eerstkomende jaren zit ik op zwart zaad. Blegh. Over stom gesproken.
Wel weer genoten van jullie foto's en Guave, wat is er met je Toscaanse jasmijn gebeurd?
Akeleien frummelige niksbloemen??
Gele bloemen, die zijn pas stom. En hosta's ook. Slakkenvoer, meer is het niet. En taxus en klimop is ook heel stom.
Jeetje Duet, wat naar. Heel veel beterschap
Hier ook pech, gisterenmiddag met spoed bij de tandarts beland met zo'n erge kiespijn dat ik van een brug wilde springen. Kies is eruit
Wel weer genoten van jullie foto's en Guave, wat is er met je Toscaanse jasmijn gebeurd?
calamitycat wijzigde dit bericht op 24-04-2021 21:20
0.32% gewijzigd
I'm sorry, I was thinking about cats again.
zaterdag 24 april 2021 om 21:20
zaterdag 24 april 2021 om 21:24
Ik lig in een deuk hier, janken van het lachen. Wat een stom toeval inderdaad. Ben weer op het forum hoor.
Ach gats, ja dat kan ik me allemaal goed voorstellen. De kosten ben ik ook aardig bang voor. En ook omdat de tandarts de vorige keer al wat aan die kies deed en voordat ik weg ging ze zei dat ze hoopte dat het zo goed was met de kies, omdat ze mijn getraumatiseerde hoofd (niet van haar, vorige tandarts was een lul de behanger) een wortelkanaalbehandeling niet aan wilde doen.
Ach gats, ja dat kan ik me allemaal goed voorstellen. De kosten ben ik ook aardig bang voor. En ook omdat de tandarts de vorige keer al wat aan die kies deed en voordat ik weg ging ze zei dat ze hoopte dat het zo goed was met de kies, omdat ze mijn getraumatiseerde hoofd (niet van haar, vorige tandarts was een lul de behanger) een wortelkanaalbehandeling niet aan wilde doen.
zaterdag 24 april 2021 om 21:29
He bah Momo, dat maakt het voor jou wel extra vervelend
Maar bij een goede tandarts voel je er echt niets van gelukkig en de verdovingen zijn tegenwoordig ook echt niet meer zo'n horror als vroeger. De napijn kan wel vervelend zijn, dus probeer vanaf morgen alvast even een spiegel paracetamol op te bouwen en neem er ook nog 2 de ochtend voor je behandeling. Dat helpt wel iets.
Zal aan je denken maandag!
Wat balen trouwens dat je nu alweer slechte planten hebt gekregen van V
Zou er foto's van maken en je geld terugvragen.
Maar bij een goede tandarts voel je er echt niets van gelukkig en de verdovingen zijn tegenwoordig ook echt niet meer zo'n horror als vroeger. De napijn kan wel vervelend zijn, dus probeer vanaf morgen alvast even een spiegel paracetamol op te bouwen en neem er ook nog 2 de ochtend voor je behandeling. Dat helpt wel iets.
Zal aan je denken maandag!
Wat balen trouwens dat je nu alweer slechte planten hebt gekregen van V
zaterdag 24 april 2021 om 21:33
Nee dat zei mijn pa ook al, voel je niks van etc. Slim van die spiegel paracetamol, daar had ik niet over nagedacht. Na de behandeling krijg ik dat vast minder makkelijk weg, haha. En ja, ik laat me ook altijd verdoven en ik heb al zoveel verdovingen overal en nergens gehad dat die tandvlees prikken piece of cake zijn (voor mij dan). Ik hoop dat het bij jou ook goed gaat en dat je toch een paar plantjes in de tuin kan gaan doen.
Ze hadden al aangeboden of geld terug of vervangende planten. Dus ik had het laatste gekozen met drie keer de extra opmerking om ze niet zo zeiknat op te sturen...... en toch weer zeiknat gekregen.
Anyway, lesje geleerd.
Ze hadden al aangeboden of geld terug of vervangende planten. Dus ik had het laatste gekozen met drie keer de extra opmerking om ze niet zo zeiknat op te sturen...... en toch weer zeiknat gekregen.
zaterdag 24 april 2021 om 22:03
Ohh beterschap Duet! Gats, snap dat je baalt... Hoop op een pijnvrije nacht voor je..
En sterkte CC en Momo voor maandag
Ben zo blij dat ik dat nog nooit heb hoeven ondergaan... Ik ben niet zo'n held bij de tandarts, heb voor m'n enige gaatje verdoving gedaan. Hij zegt: Dat maakt 't wel duurder.
Ik zeg: Ros dr maar in, moet 't toch zelf betalen
CC, mijn Toscaanse jasmijn kon blijkbaar - 14 niet hebben... Balen.. Maar begint nu weer goed uit te lopen!
En sterkte CC en Momo voor maandag
Ben zo blij dat ik dat nog nooit heb hoeven ondergaan... Ik ben niet zo'n held bij de tandarts, heb voor m'n enige gaatje verdoving gedaan. Hij zegt: Dat maakt 't wel duurder.
Ik zeg: Ros dr maar in, moet 't toch zelf betalen
CC, mijn Toscaanse jasmijn kon blijkbaar - 14 niet hebben... Balen.. Maar begint nu weer goed uit te lopen!
Make it one day
zaterdag 24 april 2021 om 23:33
Dank je Guave
Jeetje, wat zonde van je jasmijn. Dan is het bij jou wel een stuk kouder geweest dan hier. Maar inderdaad, gelukkig ziet 'ie er nu mooi groen uit dus het komt vast goed (tot de volgende strenge vorst
)
Momo, fijn dat je niet opziet tegen de verdoving. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en zullen we afspreken dat we ons hier even melden als we het hebben overleefd?
Ik duik zo lekker mijn mandje in, morgen zet ik op tijd de wekker en kan dan hopelijk veel in de tuin doen. De napijn van de getrokken kies is nu gelukkig veel beter te doen.
Jeetje, wat zonde van je jasmijn. Dan is het bij jou wel een stuk kouder geweest dan hier. Maar inderdaad, gelukkig ziet 'ie er nu mooi groen uit dus het komt vast goed (tot de volgende strenge vorst
Momo, fijn dat je niet opziet tegen de verdoving. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en zullen we afspreken dat we ons hier even melden als we het hebben overleefd?
Ik duik zo lekker mijn mandje in, morgen zet ik op tijd de wekker en kan dan hopelijk veel in de tuin doen. De napijn van de getrokken kies is nu gelukkig veel beter te doen.
zaterdag 24 april 2021 om 23:41
MevrouwJack schreef: ↑24-04-2021 20:36Combineer je nu 'zenegroen' en 'weg ermee' in één zin? Dat kan je een topicban opleveren hier hoor![]()
Het is wat, even een paar uurtjes weg en bijna geband en geblokt om zo'n stom plantje!
Bedankt voor de bijval, Friezin!
zaterdag 24 april 2021 om 23:53
Beterschap Duet
Sterkte Cc en Momo. Ik heb 1x het 'plezier' gehad en deed net mn ogen open op t moment dat ze met de botnaald klaar stonden.
hopp dat t julie beter vergaat.
Ik baal van mn 3,50m lange kastanje 10/12 diameter palen. Net te lang, net te zwaar om in mn eentje te hanteten en ik twijfel of ik er 3 of 4 wil voor mn pergola van 2,50m hoog. Kwartronde circel om mn terras lengte zo'n 4,20m. Denk dat ik er aan 3 genoeg heb maar dan hou ik er 1 over.
O en natuurlijk zijn ze te dik om in 1x met een palenboor te plaatsen
Morgen n betere dag hoop ik.
@TG kom jij nog wel eens bij die kwekerij bij dat kasteel? Heb zin om even te struinen.
Sterkte Cc en Momo. Ik heb 1x het 'plezier' gehad en deed net mn ogen open op t moment dat ze met de botnaald klaar stonden.
Ik baal van mn 3,50m lange kastanje 10/12 diameter palen. Net te lang, net te zwaar om in mn eentje te hanteten en ik twijfel of ik er 3 of 4 wil voor mn pergola van 2,50m hoog. Kwartronde circel om mn terras lengte zo'n 4,20m. Denk dat ik er aan 3 genoeg heb maar dan hou ik er 1 over.
O en natuurlijk zijn ze te dik om in 1x met een palenboor te plaatsen
Morgen n betere dag hoop ik.
@TG kom jij nog wel eens bij die kwekerij bij dat kasteel? Heb zin om even te struinen.
Been there, done that, got the T-shirt.
zondag 25 april 2021 om 09:12
zondag 25 april 2021 om 09:27
Oei, beterschap Duet en Calamity cat. Het klinkt beide pijnlijk.
Ik vind eigenlijk alle planten wel mooi. Nou ja, met hortensia's heb ik niet zoveel, maar het gaat ook wel niet zover dat ik ze uit de tuin wil halen (ik heb iets van 4 struiken). Geel vind ik leuk, maar ik doe ook niet echt aan kleuren, alles staat hier door elkaar.
Taxus is inheems, dus die staat hier zeker in de tuin
.
Hier ook druk geweest: 3 fruitbomen (2 x kers, 1 x pruim) geplant. Nu is het even wachten tot alle zaailingen na de ijsheiligen (het vriest hier nog steeds in de vroege ochtend) naar buiten kunnen. Gras zou ik eigenlijk opnieuw in moeten zaaien, maar is geen doen met continu kinderen en pubers, die door de tuin lopen.
Gisteren liep ik even achter de tuin uit en toen ik terug kwam had een nieuwsgierige ekster zijn kans schoon gezien en was de woonkamer aan het verkennen. De ekster dus opgepakt en buiten weer vrijgelaten (zijn partner in crime zat al in de boom te wachten). Ik denk dat deze ekster wel weer even zijn lesje geleerd heeft
, al blijven ze natuurlijk onvoorstelbaar nieuwsgierig en onderzoekend.
Ik vind eigenlijk alle planten wel mooi. Nou ja, met hortensia's heb ik niet zoveel, maar het gaat ook wel niet zover dat ik ze uit de tuin wil halen (ik heb iets van 4 struiken). Geel vind ik leuk, maar ik doe ook niet echt aan kleuren, alles staat hier door elkaar.
Taxus is inheems, dus die staat hier zeker in de tuin
Hier ook druk geweest: 3 fruitbomen (2 x kers, 1 x pruim) geplant. Nu is het even wachten tot alle zaailingen na de ijsheiligen (het vriest hier nog steeds in de vroege ochtend) naar buiten kunnen. Gras zou ik eigenlijk opnieuw in moeten zaaien, maar is geen doen met continu kinderen en pubers, die door de tuin lopen.
Gisteren liep ik even achter de tuin uit en toen ik terug kwam had een nieuwsgierige ekster zijn kans schoon gezien en was de woonkamer aan het verkennen. De ekster dus opgepakt en buiten weer vrijgelaten (zijn partner in crime zat al in de boom te wachten). Ik denk dat deze ekster wel weer even zijn lesje geleerd heeft
zondag 25 april 2021 om 09:45
Ja herkenbaar, hier ook overal wortels van de klimop, fruitboompjes of de heg.. lastig is dat hè
Voor iedereen een groene tuin
zondag 25 april 2021 om 09:55
Ja, na een vierkante meter ben ik stuk.GroenTuintje schreef: ↑25-04-2021 09:45Ja herkenbaar, hier ook overal wortels van de klimop, fruitboompjes of de heg.. lastig is dat hè![]()
Last van mijn overbelaste arm en ik word ook heel licht in mijn hoofd van het steeds bukken en overeind komen.
Het is echt met hele kleine stapjes, maar ooit gaat het worden zoals we willen.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
zondag 25 april 2021 om 09:59
Ja dan lijkt mij het extra zwaar allemaal
Voor iedereen een groene tuin