Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
vrijdag 23 april 2021 om 23:11
vrijdag 23 april 2021 om 23:15
Sabeltandcavia schreef: ↑23-04-2021 23:11Als ik ooit weer in een tuincentrum kom, moet ik toch eens bij de 'h' gaan kijken of er nog een homo erectus tussen staat. Ik hoor net dat je die daar kunt halen.In mijn toekomstige tuin der lusten mag hij niet ontbreken.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
vrijdag 23 april 2021 om 23:23
Dan verwacht ik ook wel een kabouter buttplug hoor! Zoals die in Rotterdam staat/stond.Sabeltandcavia schreef: ↑23-04-2021 23:11Als ik ooit weer in een tuincentrum kom, moet ik toch eens bij de 'h' gaan kijken of er nog een homo erectus tussen staat. Ik hoor net dat je die daar kunt halen.In mijn toekomstige tuin der lusten mag hij niet ontbreken.
vrijdag 23 april 2021 om 23:35
Sabeltandcavia schreef: ↑23-04-2021 23:11Als ik ooit weer in een tuincentrum kom, moet ik toch eens bij de 'h' gaan kijken of er nog een homo erectus tussen staat. Ik hoor net dat je die daar kunt halen.In mijn toekomstige tuin der lusten mag hij niet ontbreken.
vrijdag 23 april 2021 om 23:37
Moet je even deze link bekijken, staan nog wel wat planten tussen die je kan aanschaffenSabeltandcavia schreef: ↑23-04-2021 23:11Als ik ooit weer in een tuincentrum kom, moet ik toch eens bij de 'h' gaan kijken of er nog een homo erectus tussen staat. Ik hoor net dat je die daar kunt halen.In mijn toekomstige tuin der lusten mag hij niet ontbreken.
https://www.mooiwatplantendoen.nl/goede ... ndoomplant
zaterdag 24 april 2021 om 00:20
friezinnetje2014 schreef: ↑23-04-2021 23:37Moet je even deze link bekijken, staan nog wel wat planten tussen die je kan aanschaffen
Ik vind hier dingen van.
zaterdag 24 april 2021 om 01:58
friezinnetje2014 schreef: ↑23-04-2021 23:37Moet je even deze link bekijken, staan nog wel wat planten tussen die je kan aanschaffen
Been there, done that, got the T-shirt.
zaterdag 24 april 2021 om 07:28
Sabeltandcavia, dat tuintje van jou gaat vast en zeker heel mooi worden
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
zaterdag 24 april 2021 om 08:26
Leuk, zwarte ken ik niet. Korenbloem zit ik ook te overwegen, heb een klein randje langs de schutting nog leeg. Lijkt me wel leuk om iets van bloemen in te zaaien.
Tjezus, wat vals
zaterdag 24 april 2021 om 08:37
Mijn dochters wilden graag een moestuin dus hebben we zo’n houten bak met vakjes gekocht, vierkante meter moestuin. Ze hebben al wat gezaaid ook. En we verzamelen eierdoppen tegen de slakken, anders vrees ik dat er niks van overblijft. Mijn appelboom heeft meerdere bloesemknoppen, zou ik dan toch (met behulp van filmpje op youtube) goed gesnoeid hebben? Vorig jaar hadden we 1 appel die er afviel toen hij ter grootte van een kers was...
zaterdag 24 april 2021 om 09:40
CC, mooi hoor, je gazon! de boel knapt altijd enorm op van groen. Ik zou het weekend vrij hebben, maar er is een collega die corona heeft. Ik doe haar dienst van vandaag, dus weg vrije dag. Maargoed, we moeten het samen oplossen. Hopelijk morgen dan wel vrij, maar ik zie de bui al hangen. Na de meivakantie heb ik een week vrij, ik verheug me er nu al op.
De tuin is hartstikke droog hier. Ik zou eigenlijk al moeten sproeien, maar dat heb ik nog niet gedaan.
Ook nog geen planten gekocht, ik loop wel flink achter dit voorjaar.
Normaal gesproken haal ik wel eens planten op de donderdagmarkt, maar ik heb steeds gewerkt op donderdagmorgen en volgens mij staat de plantenman er nu ook niet, alleen levensmiddelen enzo. (sinds wanneer zijn planten geen levensmiddelen?
)
De tuin is hartstikke droog hier. Ik zou eigenlijk al moeten sproeien, maar dat heb ik nog niet gedaan.
Ook nog geen planten gekocht, ik loop wel flink achter dit voorjaar.
Normaal gesproken haal ik wel eens planten op de donderdagmarkt, maar ik heb steeds gewerkt op donderdagmorgen en volgens mij staat de plantenman er nu ook niet, alleen levensmiddelen enzo. (sinds wanneer zijn planten geen levensmiddelen?
zaterdag 24 april 2021 om 10:08
Hier niet gesnoeid maar wel opeens mega veel bloesem ( vorig jaar ook bijna niks). Ik heb wel eens gehoord dat appelbomen het ene jaar wel veel knoppen geven en andere jaar weer niet.ekeim schreef: ↑24-04-2021 08:37Mijn dochters wilden graag een moestuin dus hebben we zo’n houten bak met vakjes gekocht, vierkante meter moestuin. Ze hebben al wat gezaaid ook. En we verzamelen eierdoppen tegen de slakken, anders vrees ik dat er niks van overblijft. Mijn appelboom heeft meerdere bloesemknoppen, zou ik dan toch (met behulp van filmpje op youtube) goed gesnoeid hebben? Vorig jaar hadden we 1 appel die er afviel toen hij ter grootte van een kers was...
Mijn perenboom van een paar jaren daarentegen geeft al 2 jaren enorm veel peren.
Voor iedereen een groene tuin
zaterdag 24 april 2021 om 13:45
Dames met een bloembak op de bakstenen muur van je huis, hebben jullie nog iets ertussen hangen om vocht te voorkomen? Ik wil graag bloembakken ophangen aan de noordkant van ons huis, maar vriend is bang voor vocht/schimmel, wat niet heel gek klinkt in mijn oren. Iemand ervaring mee? Ik heb de metalen bakken van Gronfeld en er zitten uitsparingen aan de ondiepe zijkanten van de bakken.
zaterdag 24 april 2021 om 20:02
vanmiddag nog even lekker in de tuin bezig geweest. Grote bamboestokken bij mijn bomen weg gehaald (3 meter lang!), laatste stukje tuin omgespit, Clematis opgebonden (die groeit enorm nu). Tuinstoelen -en tafel naar buiten gedaan, potten water gegeven, strookje gras tegen het hok gemaaid, onkruid verwijderd naast het huis.
daarna lekker in het zonnetje gezeten en boek uitgelezen.
daarna lekker in het zonnetje gezeten en boek uitgelezen.
zaterdag 24 april 2021 om 20:07
Ik ben ook lekker bezig geweest. Nog een keer naar het tuincentrum gehaald
want vond sommige plekken wel erg leeg en met die kwekersplantjes schiet het meestal ook niet echt op. Salie gekocht, verbena en een driekleurige salie. En een komkommerplant, na het augurkfiasco van gisteren.
Alles van vandaag en gisteren in de grond gezet, water gegeven, beetje onkruid weggehaald en geprobeerd mijn bastaardcistus op te binden. Monty zei het gisteren nog: "bind planten op vóórdat het nodig is". Mmmm ja te laat
Hopelijk krijg ik hem nog een beetje in vorm.
Alles van vandaag en gisteren in de grond gezet, water gegeven, beetje onkruid weggehaald en geprobeerd mijn bastaardcistus op te binden. Monty zei het gisteren nog: "bind planten op vóórdat het nodig is". Mmmm ja te laat
Tjezus, wat vals
zaterdag 24 april 2021 om 20:08
Lekker bezig Fries en MJ! Ik heb weer esdoornzaden uit de tuin geplukt en zevenblad (wat godzijdank alleen in de voortuin zit). Mijn vervangende planten van V zijn vanmiddag geleverd. Wéér zeiknat en beschimmeld, zelfs na contact met de klantenservice. Ik ben er helemaal klaar mee.
Nu maar op speurtocht waar ze wel roze lavendel op voorraad hebben.
zaterdag 24 april 2021 om 20:32
zaterdag 24 april 2021 om 20:35
Wow Fries dat klinkt echt alsof je keihard hebt gewerkt, gelukkig kon je daarna nog rustig je boek lezen (het klonk niet echt alsof er tijd over was in je dag
)
En MJ toch maar een komkommerplwnt gehaald, haha. Dat houdt je ook wel van de straat.
Ik ben vandaag op ander vlak creatief bezig geweest. Aan het einde vd dag toch nog even de tuin in gegaan. Flink onkruid eruit getrokken. Ik heb een rommelig hoekje met een zwarte vlier die nog klein is want vorig jaar geplant, en heel veel zenegroen. Dat laatste vind ik maar niks dus weg er mee.
Hopelijk morgen nog zulk mooi tuinweer!
En MJ toch maar een komkommerplwnt gehaald, haha. Dat houdt je ook wel van de straat.
Ik ben vandaag op ander vlak creatief bezig geweest. Aan het einde vd dag toch nog even de tuin in gegaan. Flink onkruid eruit getrokken. Ik heb een rommelig hoekje met een zwarte vlier die nog klein is want vorig jaar geplant, en heel veel zenegroen. Dat laatste vind ik maar niks dus weg er mee.
Hopelijk morgen nog zulk mooi tuinweer!
zaterdag 24 april 2021 om 20:39
staat een punt tussen. en ze heeft gelijkMevrouwJack schreef: ↑24-04-2021 20:36Combineer je nu 'zenegroen' en 'weg ermee' in één zin? Dat kan je een topicban opleveren hier hoor![]()
Ik heb helaas niet veel gedaan. Sinds donderdag in toenemende mate een soort ischiaspijn in mijn rechterbeen en rug. De nacht van donderdag op vrijdag al slecht gelsapen en vannacht zat ik om 2.30 uur bijna jankend beneden op de bank. Flinke dosis paracetamol genomen en om 5 uur op de bank in slaap gevallen. Helaas om 7 uur al weer wakker. De hond stond snuivend voor mijn neus, waardoor ik gewekt werd door een soort poolwind en op de achtergrond ging dochter naar haar baantje bij de bakker.
Vandaag geleefd op paracetamol en vanmiddag dan eindelijk staande aan de tuintafel toch wat planten verpot. Ik voel me zielig en geergerd, dat ik twee mooie tuindagen heb moeten laten schieten. Maar het goede nieuws is dat de pijn even onverwacht als hij kwam nu ook lijkt te verdwijnen. Dus ik zet al mijn geld in op morgen om weer echt te kunnen tuinieren.
Vandaag geleefd op paracetamol en vanmiddag dan eindelijk staande aan de tuintafel toch wat planten verpot. Ik voel me zielig en geergerd, dat ik twee mooie tuindagen heb moeten laten schieten. Maar het goede nieuws is dat de pijn even onverwacht als hij kwam nu ook lijkt te verdwijnen. Dus ik zet al mijn geld in op morgen om weer echt te kunnen tuinieren.
Zenegroen wegdoen?! Bah ik ga je blokken hoor Kiwi
En Fries ook al?! Poeh he
GuavePapaya, ze hebben ook witte tegenwoordig! Maar ik wilde graag een roze haagje, omdat ik daarachter vlinderstruik heb staan die gele bloemen met een roze hartje heeft. Leek me wel een mooie combinatie. Jij hebt ook een goede tuindag gehad zo te horen. Lekker bezig.
Beterschap Duet!
GuavePapaya, ze hebben ook witte tegenwoordig! Maar ik wilde graag een roze haagje, omdat ik daarachter vlinderstruik heb staan die gele bloemen met een roze hartje heeft. Leek me wel een mooie combinatie. Jij hebt ook een goede tuindag gehad zo te horen. Lekker bezig.
Beterschap Duet!
momo wijzigde dit bericht op 24-04-2021 20:41
8.50% gewijzigd