mijn vriend bezoekt datingsites

11-11-2008 23:32 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben al 8 jaar een relatie, we wonen sinds kort samen. Ik ben bang dat hij zijn interesse in mij is verloren en op zoek is naar contact met andere meiden. Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Het gebeurt de laatste tijd regelmatig dat hij een website wegklikt als ik eraan kom, een keer zag ik dat het om een datingsite ging. Hij deed er lacherig over en zei dat het een pop-up was. Hij verwijdert regelmatig zijn browsergeschiedenis, maar vandaag was hij dat vergeten, dus ik zag welke datingsite hij heeft bezocht. Hij heeft een profiel aangemaakt en is volgens zijn advertentie op zoek naar erotische chat en emailcontacten. Volgens mij heeft hij zich net aangemeld, maar ik vermoed dat hij al op meerdere sites een profiel heeft aangemaakt, omdat dit al een tijdje speelt.

Het was mij altijd wel bekend dat hij zo af en toe eens een sexsite bekeek, maar ik deed er nooit moeilijk over, dat is oppervlakkig. Maar voor mijn gevoel gaat dit verder, hij doet er ook te geheimzinnig over. Wat als hij straks verder gaat en eens een afspraakje gaat maken...

Ik kon het niet laten en heb zelf een profiel aangemaakt en aangegeven interesse te hebben in hem. Nu begin ik te twijfelen, misschien moet ik hem gewoon meteen confronteren met mijn ontdekking, dan is het nog bespreekbaar. Aan de andere kant wil ik ook graag weten hoe ver hij echt zou willen gaan.

Ben benieuwd wat jullie vinden, tips, ervaringen zijn welkom.
Dank je wel Suup.

Echt Twinky, ik kan er met mijn pet niet bij dat mensen na 8 (!) jaar in een relatie te hebben gezeten, detectivje gaan zitten spelen na zoiets. Die man moet zich zijn ogen uit zijn kop schamen. Punt. Geef hem zeker geen kans geven om tegen jou te kunnen zeggen dat je hem in de val hebt gelokt. Hem uit de tent te lokken is toch beneden peil als je al zo lang samen bent?

Gewoon, huppekee met de billen bloot Harry. Hoezo!? Gevolgd door 'wat nu?' Laat het hem maar oplossen. Niet voor hem gaan denken. Jij bent niet fout in deze, hij is degene die stomme dingen doet. En dat liegen er over, dat is nog wel het laagste. Tegen de vrouw met wie je je leven deelt. Gatver.

Je schrijft dat je 'bang bent dat hij zijn interesse in je heeft verloren'. En dus gaat hij het buiten de deur zoeken? Nou, je weet in ieder geval wat voor vlees je in de kuip hebt meid. Beetje meurend vlees als je het mij vraagt.

Ik zeg niet dat je het hem nooit moet vergeven of zo maar laat hem in ieder geval maar eens even heel duidelijk vertellen hoe hij het allemaal ziet en gooi je angst van je af. Als het op is wat hem betreft dan is dat zo, ook al is het bij jou nog niet op. Maar hij mag in ieder geval leren dat je zo niet omgaat met je eventuele gevoelens van onvrede en gebrek aan spanning of zo.

Hoppetee, volwassen worden die vent, laat hij het maar even heel erg warm hebben na de confrontatie met jouw bevindingen. Niet huilen, niet schreeuwen, gewoon even - zonder bulshit - vertellen wat je hebt gevonden en dat je graag van hem hoort hoe en wat. Niet bang zijn nogmaals, als er iemand iets verliest dan is hij het wel. In ieder geval zijn waardigheid gaat aan vellen, niet de jouwe.
Volgens mij, als je dat zo doet Eleonora, dan heb je kans dat ie 'n smoes gaat verzinnen zoals 'kijken of ik nog 'n beetje in de markt lig, maar ik doe er niets mee'. Na 8 waardevolle jaren relatie is de kans groot dat ie daar dan mee wegkomt, omdat ze hem dan wellicht 't voordeel van de twijfel geeft. Je kunt beter eerst kijken of ie echt te ver wil gaan zodat je de juiste beslissing kunt nemen.
Precies Eleonora.
Wat doet het er toe dat hij een smoes verzint? Daar gaat het toch niet om? Hij hoort zich niet op sites in te schrijven op zoek naar erotisch contact.

Als hij aan komt kakken met een verhaal over hoe in de markt te liggen e.d. dan weet je toch dat 'ie liegt? Of is het pas erg als hij werkelijk contact heeft gelegd? Het gegeven dat hij een profiel aanmaakt is niet voldoende om te constateren dat hij een vies en dom spelletje aan het spelen is en dan moet hij in de val worden gelokt? Om wat te bewijzen dan? Dat hij terugmailt en vraagt om foto's van blote tieten, of zijn tampeloeris rondstuurt?

Het gaat om die datingssite, dat aanmaken van een profiel en bezig zijn met erotisch contact zoeken buiten zijn relatie want dat doet hij, dat is het hele doel van zo'n profiel. Tinky heeft al eerder geconstateerd dat hij op dat soort sites rondhangt. Meer hoef je toch niet te weten? Dit wat ze nu heeft ontdekt ís toch al een heterdaadje?

Billen bloot en uitleggen maar. En als hij met een lulverhaal komt dan weet je óók wat voor vent het is, dan weet je dat het een leugenaar is. Als hij serieus in zijn relatie gelooft zal hij alles in het werk stellen om te zorgen dat Tinky hem niet als een baksteen laat vallen, daar is geen valstrik voor nodig.
quote:elninjoo schreef op 12 november 2008 @ 08:40:

Volgens mij, als je dat zo doet Eleonora, dan heb je kans dat ie 'n smoes gaat verzinnen zoals 'kijken of ik nog 'n beetje in de markt lig, maar ik doe er niets mee'. Na 8 waardevolle jaren relatie is de kans groot dat ie daar dan mee wegkomt, omdat ze hem dan wellicht 't voordeel van de twijfel geeft. Je kunt beter eerst kijken of ie echt te ver wil gaan zodat je de juiste beslissing kunt nemen.Ze gaat niet bij hem weg als ze hem in de val heeft gelokt. Niet als ze, zoals ze in haar OP schrijft, 'bang is dat hij zijn interesse heeft verloren' in haar, als vrouw. Ze zal niet sneller bij hem weggaan als hij haar benadert in de veronderstelling dat ze een ander is.

Zolang ze niet boos is maar als er angst in het spel is, zal ze waarschijnlijk helemaal niet weggaan maar hem vergeven als hij belooft dat het niet meer zal gebeuren.

Het zal de relatie dan alleen nog maar meer schaden omdat ook hij dan kwaad kan worden, op haar, omdat ze een smerig spel met hem speelt.

Zou ze heel kwaad zijn, klaar met hem zijn en hem op een gruwelijke manier af willen zien gaan alvorens hem keihard te dumpen, dan zeg ik; doen. Als dat niet zo is, dan denk ik dat je alleen maar meer stukmaakt met zo'n actie.
Goh ik ben het alweer met Leo eens..
Smoes? Dan is het toch over? Juist met die instelling is er geen ruimte meer voor smoesjes. Zeer eens met leo.
Vraag; Hoe help ik mijn 8 jarige relatie naar de knoppen?

Antwoord: TwinkyWinky-man weet het antwoord!

Arme jij, 8 jaar samen en dat dit soort fratsen.

Fijn hé, die laagdrempeligheid van 'datingsites met sex-optie'
Ik ben het theoretisch wel eens met eleonora, maar weet niet of ik me 'volwassen' en gecontroleerd genoeg zou kunnen gedragen in zo´n situatie. Ik zou voor mezelf waarschijnlijk toch willen weten hoe ver dit werkelijk kan gaan als er iemand reageert, of het echt niet een keertje z´n vieze ego was die hij wilde bevredigen. En daar zou ik ook laaiend om zijn, maar zou blijken dat het echt tot afspraakjes zou leiden, zouden de consequenties toch wel anders zijn. Een gebroken neus en verbroken relatie bijvoorbeeld

Zucht, Kate Bush was vroeger m´n idool, iets te veel Babooshka geluisterd vrees ik..
Maia, menselijke reactie.

Zo heeft ieder zijn menselijke reacties. Goed en fout. Het enige wat ultimo van belang is zijn je eigen grenzen. Hij is een vrij mens en mag zelf bepalen of hij die respecteerd ja of nee. Speel je het spel zo, dan moet hij nadenken over zijn belangen ipv verder spelen met vuur.

Weet hij de grenzen ECHT en ook de consequenties en ligt zijn belang bij de relatie, dan zal hij deze respecteren. (Ligt zijn belang ergens anders dan is een einde relatie ook maar beter)

Geef hem zijn eigen verantwoording terug en neem de jouwe (of in dit geval TO dan). Wil hij vreemdgaan? Het staat hem vrij he? Hij is geen persoonlijk bezit. Een relatie is op vrijwillige basis. Dan krijgt hij automatisch de consequenties.

Mensen zijn net kinderen. Door geen grenzen aan te geven creeer je gelegenheid en dat is het enige wat velen nodig hebben om tot iets over te gaan. De wereld zit vol verleidingen. Ik zou waken voor mezelf en er van uit gaan dat de ander ook waakt over zichzelf en de relatie ziet als beider verantwoording.
Het is echt allemaal op 10 vingers na te tellen, dat deze man die eerst al liegt over pop-ups die zómaar op zijn computer verschijnen, niet open en eerlijk zal reageren als hij wordt geconfronteerd met zijn eigen getruttebol. We hebben hier al vaker van dit soort topics gehad en de reacties waren altijd hetzelfde, van de mannen die op die sites zaten; het was nóóit serieus, het was altijd alleen maar voor de gein, het stelde niks voor en ze zaten die vrouwen altijd alleen maar een beetje te teasen.

Ook mannen die door hun vrouw/vriendin in de val werden gelokt reageerden zo. Ze bleven gewoon liegen en werden daarbij dan nog kwaad ook dat ze betrapt waren. De aanval is namelijk altijd de beste verdediging in dit soort gevallen.

Ergo, de ervaring leert (en ik tel mijn eigen ervaring daarbij op, ook mijn ex kwam op deze manier aan een paar scharrels), in de val lokken werkt niet als je de relatie nog wil redden. Als je er klaar mee bent en de man alleen nog op zijn smoel wil zien gaan, dan is het een prima manier om de boel te torpederen en de schuinsmarcheerder er enorm mee op zijn bek te laten gaan.

Is het doel om te zorgen dat 'het weer goedkomt' dan is het een kwestie van hoe eerder praten met elkaar, hoe beter en kwaad worden is prima, als je maar onthoudt dat je met schreeuwen niks opschiet uiteindelijk. Het maakt veel meer indruk als je ingehouden kwaad bent en duidelijk laat merken dat je geen flauwekul accepteert.

Als het weer leuk moet worden, dan is er geen ruimte voor leugens en onzin, dan is open kaart met elkaar spelen en kijken of er nog genoeg basis is voor het voortzetten van de relatie. Zo niet, wordt er wel gelogen, worden er wel smoesjes verzonnen en halve waarheden vertelt dan weet je ook hoe laat het is.

Dat mindfucken na 8 jaar, dat is toch triest?
Eleonora, ik ben het met je eens.

Die onzin om je ook in te schrijven op de site, hem in de val te lokken etc. Dat maakt het net zo fout als zijn gedrag.

vertel hem dat je het weet, en accepteer geen smoesjes.
Domnaiefmutsje (bijna de neiging om er sorry achter te zeggen ), stimmt, het is een beetje dezelfde discussie als in een ander topic gevoerd werd. Ik zou mijn vriend niet iets verbieden te doen, hij is een vrij mens, en ik vind het nu prettig om met hem te zijn om wie hij is, met een heel ander gedrag waarschijnlijk niet. Dus ik begrens hem niet letterlijk, hij moet doen wat hij wilt, maar heb wel mìjn grenzen. En mijn grenzen zijn dat ik bijvoorbeeld niet met iemand wil zijn die met andere vrouwen erotisch kletst, date of er bovenop springt, voor een andere vrouw ligt haar grens misschien pas wanneer hij er verliefd op wordt.

Maar goed, dit is theoretisch heel netjes, en ik hoop dat ik het altijd op zo´n manier blijf zien, toch kan ik me voorstellen dat wanneer in een relatie het vertrouwen een grote klap heeft gehad (zoals bij TO, en er dus al iets fout zit), dat ik met eigen ogen zijn grenzen wil bekijken. En dat is waarschijnlijk niet de beste optie, maar ik denk wel begrijpelijk.

En nu ik er nog eens over nadenk, in de praktijk draaien de grenzen van de een toch wel een klein beetje uit op het begrenzen van de ander. Het kan bijvoorbeeld voor mijn Zuid-Europese vriend zo onrespectloos en oneervol zijn als ik met andere mannen flirt, dat dit voor hem zijn grens overschrijdt. Terwijl ik misschien in andere periodes harstikke geniet van een beetje flirten op straat, zonder consequenties overigens, want daar komt mijn grens om de hoek kijken, doe ik dit nu minder. (in ieder geval minder waar hij bij is ) Niet omdat mijn grens is veranderd, maar omdat ik zijn grens niet wil overstampen, en zo ben ik dus een beetje begrensd. Zo vóelt het niet, want het is een 'offertje' dat ik maak om met hem te zijn..maar...uffff ik dwaal een beetje af. Hoe dan ook, interessante dingen om over na te denken!
quote:superstar_2 schreef op 12 november 2008 @ 09:57:

Goh ik ben het alweer met Leo eens..

Ik ook

TO, handel niet uit angst, dan zet je jezelf klem.

Handel vanuit zelfrespect en waardering voor jezelf!

Succes
ik (TO) heb alleen destijds alleen de eerste reacties gelezen en zie nu dat er nog aardig is doorgediscuseerd. Bedankt voor al jullie reacties.

Ik heb mijn vriend geconfronteerd met mijn ontdekkingen (eleonora-style). Uiteraard zei hij dat het alleen nieuwsgierigheid was, het was duidelijk dat hij het er even flink benauwd van had. Het was inderdaad mijn bedoeling dit niet het einde te laten zijn van onze relatie, daarvoor hebben we teveel meegemaakt met elkaar en ik wilde het nog een kans geven.

Zoals te verwachten heeft mijn vertrouwen in hem een flinke deuk opgelopen. Eerlijk is eerlijk: ik heb niets meer gemerkt van datingsites of stiekem gedrag op dit gebied. het vertrouwen is weer gegroeid. Helaas ontdekte ik een tijdje geleden dat hij veel sms-contact heeft met een meisje. Hij hield zijn telefoon uit mijn bereik, daaruit concludeerde ik dat er iets aan de hand moest zijn en probeerde in een onbewaakt ogenblik zijn smsjes te lezen

(ik post dit vast, want pc loopt vaak vast en dan bericht kwijt....)
Ik heb de ander smsjes gelezen en las niet echt verontrustende dingen, alleen wel erg véél smsjes. Ik heb hem vertelt dat ik de smsjes heb gelezen en dat ik vind dat hij hiermee op moet passen omdat meisjes en anderen snel van alles gaan denken. een aantal dagen en door mij gelezen smsjes later ging hij de deur uit met een vaag smoesje. Ik wist dat er iets mis was en ging op onderzoek uit, zijn auto bleek bij haar huis te staan. ik heb hem geconfronteerd en hij gaf toe. hij zei naar haar toe te zijn gegaan om duidelijk te maken dat er niks tussen hen is. Tja, smoesje of wil hij me echt niet kwijt? de smsjes gaan ondertussen wel gewoon door. ik wordt intussen heen en weer geslingerd in mijn gevoelens; is het allemaal onschuldig en moet ik hem weer proberen te vertrouwen of laat ik nu volledig over me heen lopen?
jeetje Tinky, het einde is nog niet in zicht dus. Weetje, omdat dit topic bovenaan stond ben ik gaan lezen. Heb zo iets ook meegemaakt eerder. Je haren gaan er van overeind staan. Vind het erg dapper van jou, wat je vorig jaar de confrontatie bent aangegaan. Maar nu dit weer! Zou het er écht niet bij laten zitten en zou willen weten hoe de vork in de steel zit. Vind het een vreemd verhaal als ik eerlijk ben. Waarom daarheen rijden met smoesje naar jou toe? Denk dat het hem te heet onder de voeten werd en haar erop wijzen voorzichtiger te zijn met smssen? Maar ja, had dat niet per sms gekunt dan? Kweetutnie...zou voor mij niet goed voelen dit. Zou vriend laten kiezen of delen, smssen stopt accuut, of jullie stoppen accuut. Ik vind het niet onschuldig meer in ieder geval.
je schrijft dat de smsjes die je gelezen hebt, niet verontrustend waren? Maar waar gaat het over dan? Dat het mooi weer buiten is? Als jij al aanvoelt dat er iets niet klopt. Je intuitie laat je niet in de steek hé.
Je laat echt volkomen over je heen lopen. Hoe duidelijk wil je het eigenlijk hebben?
Eerst bezocht je vriend datingsites, nu bezoekt je vriend een andere vrouw. Ook 'alleen maar uit nieuwsgierigheid'?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
..............
hij zegt dat het puur vriendschappelijk is, terwijl hij ook heeft aangegeven dat hij wel iets met haar zou willen hebben als wij geen relatie zouden hebben. Hij wil haar hier uitnodigen, zodat ik haar beter kan leren kennen.

Volgens hem drijft mijn jaloezie ons uit elkaar, maar dat zou dan de eerste keer zijn. ik heb hem altijd vertrouwt.

Het is zo moeilijk, het lijkt nu ineens alsof ik degene ben die problemen maakt.
Van waar kent hij haar dan? Wat stond er in die smsjes? Ik zou het helemaal niet ok vinden! Arme jij.
quote:tinkywinky28 schreef op 23 mei 2009 @ 16:44:

hij zegt dat het puur vriendschappelijk is, terwijl hij ook heeft aangegeven dat hij wel iets met haar zou willen hebben als wij geen relatie zouden hebben. Hij wil haar hier uitnodigen, zodat ik haar beter kan leren kennen.

Volgens hem drijft mijn jaloezie ons uit elkaar, maar dat zou dan de eerste keer zijn. ik heb hem altijd vertrouwt.

Het is zo moeilijk, het lijkt nu ineens alsof ik degene ben die problemen maakt.

Volgens mij gaat jouw vriend aansturen op een trio.

Bewaak je grenzen meid. Doe niets wat jij zelf niet wilt.

Ik snap dat je 8 jaar niet zomaar weggooit, maar houd alles een beetje in de gaten, ik krijg een hele nare smaak in mijn mond bij jou verhaal.
Ja, dat vind ik echt.
Denk heel goed na of je de relatie wil redden of niet.

Toch zou ik ook voor kiezen om met hem af te spreken. Zo kan hij niets meer ontkennen.

Maar denk erom; hij is zo slim om zijn geschiedenis end te wissen. Dus als je, na deze confrontatie toch verder ga met de relatie, zal hij (uit ervaring gesproken!) andere manieren bedenken om dingen voor jou schuil te houden. Ze worden alleen maar slimmer!!! met de tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven