Te afhankelijk van mijn vriend?
dinsdag 27 april 2021 om 08:32
Sinds 2,5 jaar heb ik weer een vriend en we wonen nu een klein jaartje samen.
Door de corona is er afgelopen jaar weinig mogelijk geweest qua feestjes, verjaardagen, festivals etc. Voordat ik met mijn vriend een relatie kreeg, struinde ik ieder feestje zo'n beetje af. Sinds onze relatie heb ik hier al minder behoefte aan, maar sinds de corona eigenlijk helemaal niet meer. Ik kan zo genieten van thuis zitten. Natuurlijk spreek ik wel met vriendinnen af (ik heb losse vriendinnen), maar ik vind het thuis gewoon echt heerlijk. Mijn vriend ervaart dit ook wel sinds het samenwonen en de corona, maar vindt het straks ook wel weer prettig om een biertje in het café te doen met vrienden.
Stel ik mij te afhankelijk op en moet ik mijzelf een schop onder mijn kont geven om weer naar feestjes/de kroeg te gaan (zodra het weer mag/kan) of zijn mijn behoeftes inderdaad zo veranderd en is dat oké?
Door de corona is er afgelopen jaar weinig mogelijk geweest qua feestjes, verjaardagen, festivals etc. Voordat ik met mijn vriend een relatie kreeg, struinde ik ieder feestje zo'n beetje af. Sinds onze relatie heb ik hier al minder behoefte aan, maar sinds de corona eigenlijk helemaal niet meer. Ik kan zo genieten van thuis zitten. Natuurlijk spreek ik wel met vriendinnen af (ik heb losse vriendinnen), maar ik vind het thuis gewoon echt heerlijk. Mijn vriend ervaart dit ook wel sinds het samenwonen en de corona, maar vindt het straks ook wel weer prettig om een biertje in het café te doen met vrienden.
Stel ik mij te afhankelijk op en moet ik mijzelf een schop onder mijn kont geven om weer naar feestjes/de kroeg te gaan (zodra het weer mag/kan) of zijn mijn behoeftes inderdaad zo veranderd en is dat oké?
dinsdag 27 april 2021 om 08:56
dinsdag 27 april 2021 om 08:58
Laat je hem merken dat je dat niet fijn vind?Celine*28 schreef: ↑27-04-2021 08:56Nee, ik vind het prettig om thuis te zijn en bijvoorbeeld een vrijdag- of zaterdagavond wel met hem samen te zijn, maar als het niet kan, dan kan het niet. Ik houd hem niet thuis hoor! Ook al voel ik me soms dan wel onrustig (waarom weet ik niet), maar ik ontneem/onthoud hem niets.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
dinsdag 27 april 2021 om 09:03
Toen ik 2,5 jaar samen was met mn vriend had ik dat ook. Je bent echt nog best kort bij elkaar. Is volkomen normaal dat je die behoefte zo sterk voelt. Dat verandert mogelijk wel weer. Iig is dat bij mij wel weer veranderd. Feit dat je het jezelf afvraagt, zegt wel dat je niet afhankelijk wilt zijn. Ik zou me niet te druk maken.
dinsdag 27 april 2021 om 09:07
Nee, zeker niet. Hij moet gewoon gaan. Gun ik hem echt. Hij weet wel dat ik dat heb (op een random moment eens aangegeven), maar daarbij benoemd dat dat mijn probleem is en niet die van hem en hij gaat gewoon zijn gang.
celine*28 wijzigde dit bericht op 27-04-2021 09:15
4.43% gewijzigd
dinsdag 27 april 2021 om 09:25
Het lost zich waarschijnlijk vanzelf op als het weer kan. Ik had in de eerste lockdown ook helemaal geen behoefte erop uit te gaan en de eerste maand na openstelling ook niks gedaan. Maar langzaamaan ga je toch weer dingen doen, omdat je samen met je vriend een terrasje pakt of met vriendinnen in een café afspreekt. Dan ga je merken dat je dat ook altijd wel leuk vond en vind je een balans tussen thuis en uit. Misschien niet zo vaak meer als vroeger, maar ook niet zo weinig als nu.
dinsdag 27 april 2021 om 09:26
dinsdag 27 april 2021 om 09:27
dinsdag 27 april 2021 om 09:27
Dan is mijn vraag eigenlijk: de andere avonden van de week ben je niet vrij? De andere avonden van de week kun je het niet gezellig maken samen met lekkere dingetjes en netflix?
dinsdag 27 april 2021 om 09:31
Ik werk vaak in de avond (onregelmatig) en plan doordeweeks ook weleens andere dingen in de avond.
dinsdag 27 april 2021 om 09:50
Lijkt mij ook prima, als je maar goed met elkaar blijft praten. Ik zat op een gegeven moment in de positie van jouw vriend, hoewel mijn partner en ik wel veel samen de hort op waren. Maar ik was niet 1 avond per week alleen thuis, had nooit ons huis voor mezelf. Dat vond ik mwa, dus heb ik het besproken met mijn vriend en hij heeft toen een hobby opgepakt waarmee hij iedere donderdagavond weg was. Ik heb hem dus niet echt weggestuurd, wel uitgelegd waar ik mee zat. Werkte bij ons prima!
dinsdag 27 april 2021 om 10:00
Zodra de corona weer (wat) achter de rug is zullen we allemaal weer wat uit ons isolement komen en zal het vanzelf weer wat terugkomen, het sociale gebeuren.
Go with the flow en geniet!
En het is best normaal dat je een huismus wordt als je relatie lekker loopt, is een goed teken juist.
Dingen samen en apart blijven doen is mijn tip, zo houd je balans....
Go with the flow en geniet!
En het is best normaal dat je een huismus wordt als je relatie lekker loopt, is een goed teken juist.
Dingen samen en apart blijven doen is mijn tip, zo houd je balans....