Moeten sieraden matchen?
woensdag 28 april 2021 om 08:49
Ik word er een beetje gek van dat mijn zilveren sieraden steeds erg snel zwart worden. Tegenwoordig zijn er ook erg mooie rosé-gouden sieraden en ik zit eraan te denken dat meer te kopen, zodat ik niet steeds hoef te poetsen.
Wat denken jullie? Kun je zilver en rosé-goud met elkaar mixen? Dragen jullie alles gewoon lekker door elkaar of stem je het nauwkeurig op elkaar af? Als je tenminste sieraden draagt.
Wat denken jullie? Kun je zilver en rosé-goud met elkaar mixen? Dragen jullie alles gewoon lekker door elkaar of stem je het nauwkeurig op elkaar af? Als je tenminste sieraden draagt.
woensdag 28 april 2021 om 16:24
Nah. Ik heb een neutrale huidskleur. Dus dat gaat wel. Maar met een hele warme haarkleur staat zilver echt niet mooi hoor.
woensdag 28 april 2021 om 16:28
woensdag 28 april 2021 om 16:49
Losse sieraden in verschillende kleuren matchen vind ik meestal niet zo geslaagd, zeker als er niet veel afstand tussen de sieraden zit dan staat het rommelig. Ik vind het vaak wel mooi wanneer verschillende kleuren goud in één sieraad worden gebruikt, zoals bij de trouwring die gepost is. Draag nu zelf bijvoorbeeld ook een witgouden ring met een geelgouden halo om de steen, is zoiets als deze maar dan zonder alle diamantjes: https://danieldiamonds.com/product/mariposa/
woensdag 28 april 2021 om 17:42
donderdag 29 april 2021 om 08:04
Wat een grappig concept! Mooie sieraden hoor.motorbloemetje schreef: ↑28-04-2021 12:29https://www.ixxxi-jewelry.com/nl/
Mix and match met alle kleuren!
donderdag 29 april 2021 om 08:07
Geelgoud en witgoud meng ik nooit, maar rosegoud kan prima samen met witgoud of geelgoud.
Maar mocht jij bijv ook een ring dragen waarin witgoud en geelgoud gecombineerd worden, kun je dat best in je andere sieraden doorvoeren, naar mijn mening.
Zilver draag ik nooit, maar qua 'kleur' zou ik dat bij mij invullen waar witgoud staat.
Maar mocht jij bijv ook een ring dragen waarin witgoud en geelgoud gecombineerd worden, kun je dat best in je andere sieraden doorvoeren, naar mijn mening.
Zilver draag ik nooit, maar qua 'kleur' zou ik dat bij mij invullen waar witgoud staat.
-
donderdag 29 april 2021 om 08:21
Om terug te komen op kleuren; bij mijn huid staat geelgoud veel mooier dan zilver of witgoud. Rose goud vind ik te trendgevoelig dus kies ik niet voor sieraden die langer mee moeten.
Mijn eerste 'goede' sieraad was een armband die ik van mijn oma erfde. Het was een grote schakel armband van witgoud en geelgoud. Ik heb het laten omsmelten tot een slavenarmband, door de combi werd het een heeeel mooie bijzondere kleur, bijna zoals op plaatje hieronder.

Mijn man heeft uiteindelijk voor mijn verlovingsring dezelfde goudcombinatie laten smelten. Ben er zo blij mee.
Mijn eerste 'goede' sieraad was een armband die ik van mijn oma erfde. Het was een grote schakel armband van witgoud en geelgoud. Ik heb het laten omsmelten tot een slavenarmband, door de combi werd het een heeeel mooie bijzondere kleur, bijna zoals op plaatje hieronder.

Mijn man heeft uiteindelijk voor mijn verlovingsring dezelfde goudcombinatie laten smelten. Ben er zo blij mee.
-
donderdag 29 april 2021 om 08:22
Alleen al uit je omschrijving klink je als een wintertypeTtroeteltje schreef: ↑29-04-2021 08:18Ik draag zilver. Betekend dat dat ik een koele teint heb?
Ik ben vrij bleek, heb lichtblauwe ogen en heel donkerbruin haar.
Ik heb een warme huid, donkerbruine ogen, en assig heel donkerbruin haar, bij mijn huid staat goud mooier.
-
donderdag 29 april 2021 om 08:30
Bij Vedder & Vedder bepaal je zelf wat je koopt. Het meeste bieden ze aan in zowel verguld als massief 14karaat, zie ik via hun website.Palmbomen-zijn-cool schreef: ↑28-04-2021 11:47De meeste gouden of roségouden sieraden zijn verguld. Voor een set 14k mini oorringetjes zit je al snel aan de €80-100+.
Merken als Vedder & Vedder, Michael Kors, Guess etc is sowieso allemaal verguld. Over V&V zijn ook veel klachten dat het gouden laagje er na een halfjaar alweer af is.
Wil je goudkleurig en goedkoper kun je zelfs beter gaan voor staal, omdat dat zijn kleur behoudt.
On topic: ik loop ook rond met deze vraag omdat ik van beiden best wat bezit en het antwoord aan mezelf is dat het vooral afhangt van het soort sieraad. Heb je al een bicolor horloge vind ik een combinatie van goud/witgouden ringen bijvoorbeeld prima staan. Of draag de ringen van een verschillende kleur ook aan verschillende handen.
-
donderdag 29 april 2021 om 08:32
Zilver is wel een goede kleur voor het wintertype begrijp ik?
Ik heb er echt geen verstand van.
Petrol, kobaltblauw, fuchsia staan mij geloof ik goed, maar weten doe ik het dus niet. Zou zomaar kunnen dat ik met heel andere kleuren veel beter zou staan en beter uit de verf zou komen.
donderdag 29 april 2021 om 08:36
Ja, zilver staat bij jou het mooist, gevolgd door rose, en geelgoud het minst. Verklaart ook waarom het jou niet aantrekt!Ttroeteltje schreef: ↑29-04-2021 08:32Zilver is wel een goede kleur voor het wintertype begrijp ik?
Ik heb er echt geen verstand van.
Petrol, kobaltblauw, fuchsia staan mij geloof ik goed, maar weten doe ik het dus niet. Zou zomaar kunnen dat ik met heel andere kleuren veel beter zou staan en beter uit de verf zou komen.
Als je zelf al wat verstand hebt van welke kleuren je mooi staan, ontdek je heel makkelijk welk type je bent.
Anders kun je het uitproberen met wit: staat een helder wit shirt of een gebroken wit shirt je het best?
Dit is jouw kleurenpalet:
-
donderdag 29 april 2021 om 11:15
donderdag 29 april 2021 om 11:16
Ja, waarschijnlijk wel!Ttroeteltje schreef: ↑29-04-2021 08:18Ik draag zilver. Betekend dat dat ik een koele teint heb?
Ik heb een lichte huid, heb lichtblauwe ogen en heel donkerbruin haar.
donderdag 29 april 2021 om 22:55
Ja dat klopt. Sinds een poosje bieden ze ook 9 en 14k goud aan. Maar hun meest verkochte/populaire sieraden zijn gold plated en daar betaal je al zo’n €120 euro voor. En zijn dus binnen enkele maanden weer zilver.
donderdag 29 april 2021 om 22:58
Fijn.JonathanStrange schreef: ↑29-04-2021 11:15Dacht ik ook altijd, maar ik heb het zelf ervaren. Ik maak veel betere keuzes merk ik.
Ik heb zelf meerdere keren van die sessies gehad en ik vind het volslagen onzin.
vrijdag 30 april 2021 om 11:19
Ik vind de sieraden wel echt mega mooi. Heb mn oog op een ketting laten vallen, maar wel prijzig hoor (met goudprijs al in acht genomen).. Moeilijk.Palmbomen-zijn-cool schreef: ↑29-04-2021 22:55Ja dat klopt. Sinds een poosje bieden ze ook 9 en 14k goud aan. Maar hun meest verkochte/populaire sieraden zijn gold plated en daar betaal je al zo’n €120 euro voor. En zijn dus binnen enkele maanden weer zilver.
-
vrijdag 30 april 2021 om 11:56
Ja vind het ook erg mooi. Lees wel even goed de reviews op Trustpilot. Ik had mijn zinnen gezet op zo’n ketting met horizontaal kleine lettertjes maar lees op Trustpilot dus veel terug dat deze zo fijntjes is dat hij snel breekt. En die kettingen zijn rond de €400 dus dat vind ik dan echt zonde. Ook omdat je naar Amsterdam moet voor reparatie of het op moet sturen.
Het is zo gehyped dat dat me ook een beetje tegen staat. Een zegelring of armband bieden ook reguliere juweliers aan, goedkoper.
vrijdag 30 april 2021 om 11:59
vrijdag 30 april 2021 om 12:13
O shit, dat is inderdaad wat ik in gedachten had, of een coin ketting.Palmbomen-zijn-cool schreef: ↑30-04-2021 11:56Ja vind het ook erg mooi. Lees wel even goed de reviews op Trustpilot. Ik had mijn zinnen gezet op zo’n ketting met horizontaal kleine lettertjes maar lees op Trustpilot dus veel terug dat deze zo fijntjes is dat hij snel breekt. En die kettingen zijn rond de €400 dus dat vind ik dan echt zonde. Ook omdat je naar Amsterdam moet voor reparatie of het op moet sturen.
Het is zo gehyped dat dat me ook een beetje tegen staat. Een zegelring of armband bieden ook reguliere juweliers aan, goedkoper.
Ik word volgende week 30 en mag van manlief een sieraad uitzoeken, maar nu ga ik twijfelen.
-
vrijdag 30 april 2021 om 21:23
Zonde. Hoewel zilver ook mooi is natuurlijk. Maar eindigt het dan als mooi egaal zilver of als halfafgesleten stukken rose met zilver?Palmbomen-zijn-cool schreef: ↑29-04-2021 22:55Ja dat klopt. Sinds een poosje bieden ze ook 9 en 14k goud aan. Maar hun meest verkochte/populaire sieraden zijn gold plated en daar betaal je al zo’n €120 euro voor. En zijn dus binnen enkele maanden weer zilver.
vrijdag 30 april 2021 om 23:24
Persoonlijk vind ik het mixen van verschillende kleuren (geelgoud, zilver, rose) helemaal niet mooi. Op de een of andere manier vind ik het heel sjofel staan.
Zelf draag ik bijna geen sieraden meer, als ik mijn zilveren sieraden wel weer eens draag krijg ik zo'n eh gevoel. Alsof het niet meer past. Maar met goudkleurige oorringen oog je al snel "kamperig" aldus mijn omgeving. Ik vind het lastig hoe dat zit wbt kleuren. Ik heb een hele lichte huid met rode ondertonen, blauwe ogen en roodbruin haar.
Zelf draag ik bijna geen sieraden meer, als ik mijn zilveren sieraden wel weer eens draag krijg ik zo'n eh gevoel. Alsof het niet meer past. Maar met goudkleurige oorringen oog je al snel "kamperig" aldus mijn omgeving. Ik vind het lastig hoe dat zit wbt kleuren. Ik heb een hele lichte huid met rode ondertonen, blauwe ogen en roodbruin haar.